Jak odświeżyłem kufer centralny czarny (GIVI)
: 04.03.2017, 13:04
Szukałem troszkę na forach i w sieci, nie znalazłem zbyt wielu tematów odnośnie odświeżania wypłowiałych kufrów motocyklowych.
Sugerowałem się więc opisami dotyczącymi odnawiania listew samochodowych a niżej opiszę swoje doświadczenie, może komuś się to przyda, może komuś rozwieję to wątpliwości.
Co kupiłem i ile wydałem
- 1 papier na mokro 150 (0,50zł)
- 1 papier na mokro 350 (0,50zł)
- lakier strukturalny czarny BOLON (25zł)
- uchwyt do papieru (15zł)
- pasta tempo (ewentualnie pasta do zębów z fluorem ) (15zł)
- odtłuszczacz silikonowy (5zł)
W sieci pełno jest informacji w których wszyscy się przekrzykują jeśli chodzo o grubość papieru. Jedni piszą że na początek to 300 a na wykończenie nawet 2000.... nie skomentuję tego
Co teraz:
1. Oglądamy kufer w środku i szukamy śrubek, odkręcamy każdą z nich.
2. Teraz ładnie zdejmują nam się wszystkie elementy dodatkowe (czerwony odblask, obwódka czy klamka)
3. Wszystko co rozebraliśmy myjemy szczotką czy gąbką z płynem do naczyń
4. Na uchwyt do papieru zakładamy papier 150 i jedziemy całą powierzchnię zwracając szczególną uwagę na duże zarysowania, które staramy się usunąć
5. Potem całość przemywamy i przecieramy szmatką
6. zakładamy papier 350 i jedziemy znowu całą powierzchnię, + tutaj jeszcze elementy "ściągnięte" oprócz przezroczystych czerwonych części.
7. Wszystko myjemy i osuszamy.
8. Jak schnie nam kufer i czarne elementy, możemy nałożyć tempo lub pastę do zębów na elementy przezroczyste (te czerwone) i poczekać aż wyschnie nałożona warstwa (suszarka w ruch!)
9. Polerujemy czerwone elementy i powtarzamy punkt 8 i 9 tyle razy aż efekt będzie zadowalający.
10. Wracamy do naszego kufra, który odtłuszczamy kupionym odtłuszczaczem silikonowym.
11. W jakimś opisie w sieci facet opowiadał, że po tym należy przetrzeć ściereczką antystatyczną, ja takiej nie miałem, przetarłem dużą ścierą do okularów
12. Malujemy lakierem strukturalnym każdy element (oprócz czerwonych!!!). Odległość z jakiej będziemy go nakładać będzie miała wpływ na wygląd struktury końcowej.
13. Czekamy tyle czasu ile zaleca producent i ALBO gotowe ALBO kupujemy lakier bezbarwny i poprawiamy po strukturalnym.
Efekt zaprezentuję jak skończę bo zostało mi tylko malowanko Chyba że spie@#$$@$, to wrzucę fotkę nowego z netu
Sugerowałem się więc opisami dotyczącymi odnawiania listew samochodowych a niżej opiszę swoje doświadczenie, może komuś się to przyda, może komuś rozwieję to wątpliwości.
Co kupiłem i ile wydałem
- 1 papier na mokro 150 (0,50zł)
- 1 papier na mokro 350 (0,50zł)
- lakier strukturalny czarny BOLON (25zł)
- uchwyt do papieru (15zł)
- pasta tempo (ewentualnie pasta do zębów z fluorem ) (15zł)
- odtłuszczacz silikonowy (5zł)
W sieci pełno jest informacji w których wszyscy się przekrzykują jeśli chodzo o grubość papieru. Jedni piszą że na początek to 300 a na wykończenie nawet 2000.... nie skomentuję tego
Co teraz:
1. Oglądamy kufer w środku i szukamy śrubek, odkręcamy każdą z nich.
2. Teraz ładnie zdejmują nam się wszystkie elementy dodatkowe (czerwony odblask, obwódka czy klamka)
3. Wszystko co rozebraliśmy myjemy szczotką czy gąbką z płynem do naczyń
4. Na uchwyt do papieru zakładamy papier 150 i jedziemy całą powierzchnię zwracając szczególną uwagę na duże zarysowania, które staramy się usunąć
5. Potem całość przemywamy i przecieramy szmatką
6. zakładamy papier 350 i jedziemy znowu całą powierzchnię, + tutaj jeszcze elementy "ściągnięte" oprócz przezroczystych czerwonych części.
7. Wszystko myjemy i osuszamy.
8. Jak schnie nam kufer i czarne elementy, możemy nałożyć tempo lub pastę do zębów na elementy przezroczyste (te czerwone) i poczekać aż wyschnie nałożona warstwa (suszarka w ruch!)
9. Polerujemy czerwone elementy i powtarzamy punkt 8 i 9 tyle razy aż efekt będzie zadowalający.
10. Wracamy do naszego kufra, który odtłuszczamy kupionym odtłuszczaczem silikonowym.
11. W jakimś opisie w sieci facet opowiadał, że po tym należy przetrzeć ściereczką antystatyczną, ja takiej nie miałem, przetarłem dużą ścierą do okularów
12. Malujemy lakierem strukturalnym każdy element (oprócz czerwonych!!!). Odległość z jakiej będziemy go nakładać będzie miała wpływ na wygląd struktury końcowej.
13. Czekamy tyle czasu ile zaleca producent i ALBO gotowe ALBO kupujemy lakier bezbarwny i poprawiamy po strukturalnym.
Efekt zaprezentuję jak skończę bo zostało mi tylko malowanko Chyba że spie@#$$@$, to wrzucę fotkę nowego z netu