Transalp + liść/wścieklak/etc.
- robii23
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 804
- Rejestracja: 02.11.2010, 22:42
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Transalp + liść/wścieklak/etc.
Doszedłem do wniosku, skoro dobrze Nam się rozwinął wątek maszyn które mogłyby zastąpić trampka, ale miałby być lżejsze i jeszcze bardziej enduro-wate dodatkowo za poczciwe pieniądze i niedrogie w eksploatacji. Tutaj link:
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=17&t=11456
To należało by teraz otworzyć drugi temat gdzie pozostajemy przy trampku i dokupujemy coś ewidentnie do wyżycia się w terenie blisko komina, czy na torze crossowym itd. Oczywiście podlinkować oba tematy ze sobą, wtedy obraz będzie wyraźniejszy, którą drogę obrać.
Warunki do spełnienia:
- jak najtańszy w zakupie
- tani w eksploatacji oraz niska awaryjność
- może być bez prawa do rejestracji/homologacji drogowej
- dwusuw też może być
- pojemność nawet od 110 - 400cm3 (każdy będzie mógł dobrać coś dla siebie, zależnie od wagi siebie, wagi maszyny oraz umiejętności)
Ja nic nie podpowiem od siebie, jestem zielony w tej kwestii
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=17&t=11456
To należało by teraz otworzyć drugi temat gdzie pozostajemy przy trampku i dokupujemy coś ewidentnie do wyżycia się w terenie blisko komina, czy na torze crossowym itd. Oczywiście podlinkować oba tematy ze sobą, wtedy obraz będzie wyraźniejszy, którą drogę obrać.
Warunki do spełnienia:
- jak najtańszy w zakupie
- tani w eksploatacji oraz niska awaryjność
- może być bez prawa do rejestracji/homologacji drogowej
- dwusuw też może być
- pojemność nawet od 110 - 400cm3 (każdy będzie mógł dobrać coś dla siebie, zależnie od wagi siebie, wagi maszyny oraz umiejętności)
Ja nic nie podpowiem od siebie, jestem zielony w tej kwestii
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Założyć do TA ostre kostki
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- rumen
- wiejski tuningowiec
- Posty: 87
- Rejestracja: 27.02.2012, 13:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Gowarczów/Łódź
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Mi chodzi po głowie yamaha xt bez papierow taki to szaleństw w krzakach. Odchudzić na maxa i silnik nie do zajechania :wink
Jednak znaleźć wolne choćby 3 tys dla studenta nie tak latwo
Jednak znaleźć wolne choćby 3 tys dla studenta nie tak latwo
Panuj nad światem, nad sobą nie musisz.
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Temat dręczący niejednego trampkarza i afrykanera...
Cóż, to dość indywidualna sprawa, zależy od preferencji, umiejętności, przeznaczenia, zasobności portfela.
Jeśli ktoś czuje, że ciągnie go w stronę offa i trampek powoli przestaje wystarczać (masy nie oszukasz, zawieszenie można modyfikować, ale to też nie to samo), to wybierając coś lżejszego/ lepiej zawieszonego itd otworzy sobie drzwi do zupełnie nowych doznań z jazdy
Wybór jest spory, można przebierać pośród pojemności, marek, liczby taktów... jak wspomniałem, wybór zdeterminowany jest wieloma czynnikami.
Kilka propozycji można podłapać z tego tematu: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2313 i tego: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3792
Jeśli rozważacie kwestie 2T/4T, kosztów utrzymania, warto zapoznać się z tą lekturą:
http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic ... 16&t=26734
http://cafehusky.pl/viewtopic.php?t=678
Planując dłuższe wypady należy też pamiętać, że nierzadko spalanie w 2T przekracza 10l/100 km.
Nie ma się co oszukiwać- im tańsze moto, tym słabsze/ cięższe/ gorzej zawieszone/ bardziej awaryjne. Trudno znaleźć tu złoty środek, motki w stylu DR 350 to już relikty.
Należy sobie również zdać sprawę, jak takie motocykle są u nas użytkowane- najczęściej są katowane, szlifowane w stodołach, korby/ tłoki zmieniane na jakieś tanie zamienniki- byleby tylko sprzedać. Bardzo trudno o uczciwą sztukę. Np taka XR 400, czy NX 250 to unikaty
Fajnie, że niekoniecznie upierasz się przy homologacji- zawsze można wyrwać coś sporo taniej.
Przy niskim budżecie chyba raczej należy spojrzeć w stronę 2T, potencjalny (a prawie pewny) remont wyjdzie dużo taniej od 4T. Z kolei jeśli zamierzasz kupić motocykl na dłużej, to w dalszej perspektywie eksploatacja 4T wyjdzie taniej, nawet wliczywszy w to remont.
Generalnie dwa pierwsze punkty, które podałeś wzajemnie się wykluczają- albo zapłacisz przy zakupie, albo przy remoncie, zależy jaką drogą wolisz pójść.
Weź także pod uwagę swoją masę, jeśli ważysz np 80- 90 kg, na 125 będziesz się męczył, nie będzie siły na podjazdach no i ciągłe wachlowanie biegami...
Ciekawą opcją byłaby np 200 czy 250 2T KTM-a, może jakiś KX Kawy, CR/CRF Hondy, YZ Yamahy, max pojemność to 450, posiadanie większego motocykla obok Trampka nie ma sensu.
Aha, jeśli planujesz jazdy w trudnym terenie, warto szukać motocykla z rozrusznikiem, inaczej szlag człowieka może trafić, jak zgaśnie w jakimś błocie czy na ostrym pojeździe.
Pozdrawiam,
Wolo
Cóż, to dość indywidualna sprawa, zależy od preferencji, umiejętności, przeznaczenia, zasobności portfela.
Jeśli ktoś czuje, że ciągnie go w stronę offa i trampek powoli przestaje wystarczać (masy nie oszukasz, zawieszenie można modyfikować, ale to też nie to samo), to wybierając coś lżejszego/ lepiej zawieszonego itd otworzy sobie drzwi do zupełnie nowych doznań z jazdy
Wybór jest spory, można przebierać pośród pojemności, marek, liczby taktów... jak wspomniałem, wybór zdeterminowany jest wieloma czynnikami.
Kilka propozycji można podłapać z tego tematu: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2313 i tego: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3792
Jeśli rozważacie kwestie 2T/4T, kosztów utrzymania, warto zapoznać się z tą lekturą:
http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic ... 16&t=26734
http://cafehusky.pl/viewtopic.php?t=678
Planując dłuższe wypady należy też pamiętać, że nierzadko spalanie w 2T przekracza 10l/100 km.
Nie ma się co oszukiwać- im tańsze moto, tym słabsze/ cięższe/ gorzej zawieszone/ bardziej awaryjne. Trudno znaleźć tu złoty środek, motki w stylu DR 350 to już relikty.
Należy sobie również zdać sprawę, jak takie motocykle są u nas użytkowane- najczęściej są katowane, szlifowane w stodołach, korby/ tłoki zmieniane na jakieś tanie zamienniki- byleby tylko sprzedać. Bardzo trudno o uczciwą sztukę. Np taka XR 400, czy NX 250 to unikaty
Fajnie, że niekoniecznie upierasz się przy homologacji- zawsze można wyrwać coś sporo taniej.
Przy niskim budżecie chyba raczej należy spojrzeć w stronę 2T, potencjalny (a prawie pewny) remont wyjdzie dużo taniej od 4T. Z kolei jeśli zamierzasz kupić motocykl na dłużej, to w dalszej perspektywie eksploatacja 4T wyjdzie taniej, nawet wliczywszy w to remont.
Generalnie dwa pierwsze punkty, które podałeś wzajemnie się wykluczają- albo zapłacisz przy zakupie, albo przy remoncie, zależy jaką drogą wolisz pójść.
Weź także pod uwagę swoją masę, jeśli ważysz np 80- 90 kg, na 125 będziesz się męczył, nie będzie siły na podjazdach no i ciągłe wachlowanie biegami...
Ciekawą opcją byłaby np 200 czy 250 2T KTM-a, może jakiś KX Kawy, CR/CRF Hondy, YZ Yamahy, max pojemność to 450, posiadanie większego motocykla obok Trampka nie ma sensu.
Aha, jeśli planujesz jazdy w trudnym terenie, warto szukać motocykla z rozrusznikiem, inaczej szlag człowieka może trafić, jak zgaśnie w jakimś błocie czy na ostrym pojeździe.
Pozdrawiam,
Wolo
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- Scyzoryk
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: okolice Piaseczna
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Suzuki DRZ 400 jest chyba fajną propozycją.
Lekki i w miarę sprawny w terenie a przy okazji w razie potrzeby można gdzieś dalej podjechać do odpowiedniego lasu/toru itd.
Lekki i w miarę sprawny w terenie a przy okazji w razie potrzeby można gdzieś dalej podjechać do odpowiedniego lasu/toru itd.
Pozdrawiam
Scyzoryk
AT CRF1000
Scyzoryk
AT CRF1000
- chankrymski
- czyściciel nagaru
- Posty: 536
- Rejestracja: 02.03.2010, 13:44
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Krosno
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Dobra drzeta to wydatek ponad 8 tyś w Polszy. I ciężko taką znaleźć. Wersja S po 2002 roku z rozrusznikiem i homologacją jak najbardziej do przyjęcia. Nie wiem czy tylko knyple na tym pojeżdżą....szukam czegoś takiego...
kilka fotek https://picasaweb.google.com/111734178209127324272
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
- FSO
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 260
- Rejestracja: 04.05.2011, 18:55
- Mój motocykl: nie mam jeszcze TA
- Kontakt:
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Ja bym proponował CRF 450X, bo z inną marką Trampek mógłby się pogryźć w garażu
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Przymierzał się kolega 170cm wystarczy a potem to już z górkichankrymski pisze:Nie wiem czy tylko knyple na tym pojeżdżą....szukam czegoś takiego...
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
nie jeden ma taki dylemat
Mnie się marzy xr650r ale znaleźć 100% pewny, niezakatowany egzemplarz to jak trafić 6 w totka... może 5, a ewentualny remoncik w tym sprzęcie przeraża...
Mnie się marzy xr650r ale znaleźć 100% pewny, niezakatowany egzemplarz to jak trafić 6 w totka... może 5, a ewentualny remoncik w tym sprzęcie przeraża...
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- chankrymski
- czyściciel nagaru
- Posty: 536
- Rejestracja: 02.03.2010, 13:44
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Krosno
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Się łapie !!!Next22 pisze:Przymierzał się kolega 170cm wystarczy a potem to już z górkichankrymski pisze:Nie wiem czy tylko knyple na tym pojeżdżą....szukam czegoś takiego...
kilka fotek https://picasaweb.google.com/111734178209127324272
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
- marecki999
- czyściciel nagaru
- Posty: 543
- Rejestracja: 08.09.2008, 18:14
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Węgorzewo-Kal-Giżycko
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
jest XRka na forum ADV - jak forumowa to moze nie taka zajechana -piotreklodz pisze:nie jeden ma taki dylemat
Mnie się marzy xr650r ale znaleźć 100% pewny, niezakatowany egzemplarz to jak trafić 6 w totka... może 5, a ewentualny remoncik w tym sprzęcie przeraża...
http://otomoto.pl/honda-xr-xr650-r-supe ... 52779.html
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 104
- Rejestracja: 23.08.2008, 01:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Jasło
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
z Xr 650 mozna szukac w angli z ostatnich lat produkcji. Jedyne z czym sie raz spotkalem to z zapieczonymi nyplami przez co trzeba bylo kola wymieniac, reszta byla glanc. Trzeba tylko dobrze poszukac albo kogos poszukac co ma kontakty i mu dobrze z oczu patrzy ja posiadam XR400 ale raz ze chłodzona powietrzem a 2 troche mocy brakuje a mysle o przeróbce xr650 na podrozniczego wszedołaza
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
OK, tutaj może postawmy kropkę na temat XR650R- tu jest temat o liściach, świnia zaś liściem nie jest. Podobnie, jak liśćmi nie są XT, TTR, LC4, KLR, DR 650 itp.
Jeśli jest potrzeba, wydzielę temat, ale proszę tu o wypowiedzi zgodne z tematem
Jeśli jest potrzeba, wydzielę temat, ale proszę tu o wypowiedzi zgodne z tematem
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- robii23
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 804
- Rejestracja: 02.11.2010, 22:42
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Panowie wątek idzie w złą stronę
650 i 450 to w tym drugim wątku (podlinkowanym w pierwszym poście)
Tutaj proszę o maszyny bardziej dla początkujących dlatego nawet 110 wpisałem. Moim zamysłem jest ćwiczenie offa, a jak kucy zacznie brakować to się przesiądzie na większe 2oo. Chyba tak to wszyscy robią
Załóżmy że 50 motogodzin na sezon będzie jeżdżona (czy to dużo/mało czas pokaże).
Przy moich 70kg wagi mogę chyba brać wszystko
A cenowo - nie oszukujmy się: skoro trampek ma numer 1 w naszej stajni to ta druga maszyna musi być tania, przecież nie będziemy na trampkach oszczędzać. Te tańsze to pewnie 2T i dodatkowo bez homologacji, więc większe koszta w trakcie ujeżdżania będą wychodziły, ale można je rozumieć jako swoistego rodzaju "raty" więc ja jestem za.
Wolo dobrze zaczął i poproszę o więcej
650 i 450 to w tym drugim wątku (podlinkowanym w pierwszym poście)
Tutaj proszę o maszyny bardziej dla początkujących dlatego nawet 110 wpisałem. Moim zamysłem jest ćwiczenie offa, a jak kucy zacznie brakować to się przesiądzie na większe 2oo. Chyba tak to wszyscy robią
Załóżmy że 50 motogodzin na sezon będzie jeżdżona (czy to dużo/mało czas pokaże).
Przy moich 70kg wagi mogę chyba brać wszystko
A cenowo - nie oszukujmy się: skoro trampek ma numer 1 w naszej stajni to ta druga maszyna musi być tania, przecież nie będziemy na trampkach oszczędzać. Te tańsze to pewnie 2T i dodatkowo bez homologacji, więc większe koszta w trakcie ujeżdżania będą wychodziły, ale można je rozumieć jako swoistego rodzaju "raty" więc ja jestem za.
Wolo dobrze zaczął i poproszę o więcej
- Edi
- naciągacz linek
- Posty: 64
- Rejestracja: 12.12.2010, 19:04
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa / Falenitza
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Mój Brat jeździ Huśką WR250 i chwali sobie (zresztą prowadzi podlinkowany tu serwis cafehusky.pl). 250 2T w teren podobno w zupełności wystarcza.
"Roads? 'Where we're going, we don't need roads."
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 199
- Rejestracja: 13.09.2013, 19:56
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Polecam suzuki dr 650 mialem tez 600 i trampka 600 i znowu powrót do trampka ale jak cos lekkiego i w teren to proponuje suzuki dr 650 rs lekkie z kopajka nie zawodne jezdzilem nim 5 lat w tym czasie mialem jeszcze dr 600 z 86 roku
Najmilszych ludzi spotkasz na Hondzie :)
Honda szybsza niż wygląda!!!
Honda Transalp 600, Honda Varadero 1000.
Honda szybsza niż wygląda!!!
Honda Transalp 600, Honda Varadero 1000.
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Super temat, fajnie, że odświeżony, bo sam chyba stanę przed takim dylematem. Dla mnie jednak chyba ważna jest homologacja drogowa, nie chciałbym go ciągle wozić na przyczepie, zwłaszcza, że jest dookoła trochę fajnych terenów, tylko te 20-30km trzeba dojechać.
Przydałoby się jakieś lekkie enduro, żeby odważyć się wjechać w trochę gorszy teren- co potem przełoży się na większą odwagę na Transalpie niektórzy polecają Yamahę DT 125. Macie jakieś doświadczenie/ opinie? A może istnieje dla DT jakaś alternatywa?
Przydałoby się jakieś lekkie enduro, żeby odważyć się wjechać w trochę gorszy teren- co potem przełoży się na większą odwagę na Transalpie niektórzy polecają Yamahę DT 125. Macie jakieś doświadczenie/ opinie? A może istnieje dla DT jakaś alternatywa?
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
Dt125 nie jest dla doroslego faceta. To jest swietny sprzecik dla nastolatka na poerwsze moto.
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
Re: Transalp + liść/wścieklak/etc.
To co w takim razie na etry level enduro dla dorosłego faceta? Wiem, że ciężko o jednoznaczną odpowiedź, ale może są jeszcze jakieś propozycje?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości