STOPKA CENTRALNA DO TRANSALP 600 V 1991-1999

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
Awatar użytkownika
darkojak
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 92
Rejestracja: 26.02.2009, 19:18
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

STOPKA CENTRALNA DO TRANSALP 600 V 1991-1999

Post autor: darkojak »

Witam
Transalp jest ale nie ma miedzy innymi stopki centralnej. Ponieważ mam możliwości decyduje sie na dorobienie. I tu potrzebowałbym pewnej pomocy. A mianowicie chodzi mi o dodatkowe zdjęcia (wykonane w trzech rzutach prostopadłych) ale głównie potrzebuje wymiarów. I tu na wstepie pytanie: Jaka jest srednica rurki i jaka grubość scianki. Widze tu rurkę 25 x 2. Jeżeli ktos posiada taką stopkę i moze cos pomierzyc to temat będzie opanowany. Na poniższym rysunku przedstawiam wymiary które na początek by mnie interesowały.
A średnica rurki stopki
B odleglośc elementu oporowago do osi mocowania stopki
C szerokośc stopki w dolnej czesci mierzone na zewnątrz
D wysokośc stoki mierzone prostopadle
E średnica rurki osi
To co posiadam na dzień dzisiejszy (zdjęcia oryginału) wygląda tak:
Obrazek

Obrazek


Jak widać na tym zdjęciu stopka nie jest w jednej plaszczczyźnie. Tu również potrzebowałbym wymiaru tego przesunięcia.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 17.12.2009, 19:41 przez darkojak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3967
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: ostry »

Co prawda do 650 ale może coś ułatwi: http://www.transalpclub.pl/forumOLD/ind ... um=6&id=12
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
sober
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 191
Rejestracja: 09.07.2008, 22:54
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: sober »

to ja też coś podpowiem: element ślizgowy jest identyczny w XL600V/XL650V/XL700V
czyli prosto mówiąc każdy model możesz postawić na jednej centralce, oczywiście nie złożysz bo nie będzie pasowało ale mocowanie/ślizg jest identyczny (wiem to od kolegi Damiana) a i sam widziałem jak wstawiał XL700V na centralkę od XL650V.
Powodzenia w dłubaniu.
Awatar użytkownika
darkojak
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 92
Rejestracja: 26.02.2009, 19:18
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: darkojak »

Mam juz wstepnie zrobiony model 3D i rysunek. Potrzebuje tylko teraz dokladnych wymiarów oraz zdjeć. I tu prosba do kogoś kto posiada taka stopke jak na zdjeciach powyżej. Chodzi mi o zrobienie zdjęc stopki ale po wymontowaniu z motocykla. Dokladnie to zdjęcia należaloby zrobic możliwie w kilku rzutach prostopadłych w takim ustawieniu jak na tym ponizszym rysunku. Ustawiajac odpowiednio aparat możemy zrobic dokladne rzuty prostopadłe. Ważne aby zdjęcia robic nieco z dalsza ale na zoomie aby uniknac perspektywy.

Obrazek
Flowenol
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 05.05.2009, 09:29
Lokalizacja: Szczytno/Warszawa

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: Flowenol »

Chciałbym zwrócić uwagę na jeden szczegół. W każdym innym motocyklu (który miałem okazję stawiać na centralce) stopka miała długi wąs, na którym opiera się stopę w trakcie stawiania. Długość wąsa stanowi o dźwigni, która znacznie pomaga przy "wciąganiu" moto na stopkę.
W moim XL600V mam wąs dokładnie taki długi jak na Twoich rysunkach, stawianie Trampka na centralce to masakra, trzeba sporo siły włożyć.
Myślałeś o tym, żeby tę część zaprojektować jako dłuższą? Chociażby tak jak to wygląda tutaj:
http://www.allegro.pl/item815220445_hon ... ralna.html

Ja sam myślę o wycięciu tego krótkiego bolca i wspawaniu tam dłuższego kawałka.
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: pat13 »

Mam taką centralkę, zamontowaną do '94. Jeśli chcesz jakieś wymiary, które dadzą się zdjąć bez demontażu - pisz, spróbuję pomóc. Na demontaż niestety nie będę miał czasu przez najbliższe 2-3 miesiące. Zdjęcia, w moim przypadku, z racji ogólnego zafaflunienia moto, nie mają większego sensu . :wink:
To co pisze Flowenol ma sens, ale można to obejść - na stopkę nie stawiamy siłowo, ale sposobem i warto mieć za co chwycić moto - widziałem u jednego z kolegów składany uchwyt (bardzo skuteczny), mnie wystarcza wieszak Givi do kufrów bocznych. Bo faktycznie, siłowe postawienie na taką stopkę wymaga wcześniejszego przygotowania na siłowni :grin:
Awatar użytkownika
darkojak
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 92
Rejestracja: 26.02.2009, 19:18
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: darkojak »

Flowenol pisze:Chciałbym zwrócić uwagę na jeden szczegół. W każdym innym motocyklu (który miałem okazję stawiać na centralce) stopka miała długi wąs, na którym opiera się stopę w trakcie stawiania. Długość wąsa stanowi o dźwigni, która znacznie pomaga przy "wciąganiu" moto na stopkę.
W moim XL600V mam wąs dokładnie taki długi jak na Twoich rysunkach, stawianie Trampka na centralce to masakra, trzeba sporo siły włożyć.
Myślałeś o tym, żeby tę część zaprojektować jako dłuższą? Chociażby tak jak to wygląda tutaj:
http://www.allegro.pl/item815220445_hon ... ralna.html

Ja sam myślę o wycięciu tego krótkiego bolca i wspawaniu tam dłuższego kawałka.

Tak masz tu racje, ten dluższy bolec może pomóc nie wiem tylko czy nie bedzie zbytnio gdzies przeszkadzał. Jeżeli masz taka samą stopkę i mozesz zdemontowac i porobic fotki w ujęciach prostopadlych to byłoby super. Zdjęcia możesz podeslac na darojak@interia.pl
Flowenol
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 05.05.2009, 09:29
Lokalizacja: Szczytno/Warszawa

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: Flowenol »

Właśnie problem polega na tym, że motocykla nie mam pod ręką. Mam jakieś 180km do niego. W weekend się dobiorę, ale mogę nie zdążyć tego zdemontować. Jak dam radę to wyślę fotki.
Awatar użytkownika
mad.dog
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 472
Rejestracja: 25.01.2009, 12:53
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: mad.dog »

ja mam niezamontowaną stopkę tylko bez tego wąsa(który chętnie również bym wspawał). W razie czego - służę pomocą, mieszkam na ochocie, więc możemy się spiknąć w wawie.
one life. live it.

Tiger T709 '01
Awatar użytkownika
darkojak
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 92
Rejestracja: 26.02.2009, 19:18
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: darkojak »

Stopka gotowa. Jeszcze tylko śrutowanie i proszek czarny mat.
Rury gięte na specjalnej maszynie CNC do rur, wsporniki i dodatkowe elementy z blachy cięte laserowo. W górnej części odbojniki gumowe.
Nawet całkiem nieźle to wyszło i co ważniejsze działa dobrze ale zobaczcie sami.
A może jest ktoś chętny na coś takiego? Piszcie na priv, lub email darojak@interia.pl coś wymyślimy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18.12.2009, 16:17 przez darkojak, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
hetfield
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 267
Rejestracja: 17.08.2009, 23:06
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: hetfield »

Nieźle to wygląda :thumbsup:
Awatar użytkownika
Piterek
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 25.09.2008, 16:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: Piterek »

Wszystko cacy, ale zapomniałeś o elemencie nr 5 z Twojego rysunku, czyli o uchwycie do stawiania moto na centralkę. Bez niego to katorga, z uchwytem...dziecinna igraszka :tongue: .
chciałbym umrzeć we śnie jak mój dziadek.... a nie jak jego pasażerowie głośno krzycząc :shock: :shock:
Awatar użytkownika
darkojak
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 92
Rejestracja: 26.02.2009, 19:18
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: darkojak »

Tak owszem uchwycik tez da się dorobić. Póki co u siebie zamierzam dorobić tylne stelaże boczne przy czym jedna z rurek jest mocowana w tym samym miejscu co ten uchwyt. Spełnia to jednocześnie funkcję uchwytu.
Awatar użytkownika
darkojak
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 92
Rejestracja: 26.02.2009, 19:18
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: darkojak »

Panowie jeszcze jedna sprawa dotycząca stopki centralnej do XL 600. Otóż chodzi mi o spreżynę (oryginalnie mamy dwie spreżyny) a dokładnie gdzie jest zaczepiona na ramie motocykla. Ja u siebie założyłem na takim haczyku przyspawanym oryginalnie do ramy. Nie wiem dokładnie czy to własciwe miejsce. Co prawda sprężyna działa w tym miejscu dobrze to jednak do końca nie jestem przekonany. Jeżeli ma ktoś taką stopkę jak na powyższych zdjęciach (w pierwszym poście) to prosiłbym o zdjęcia na których by było widać mocowanie sprężyny. Najlepiej zrobić fotki przy złożonej i rozłożonej stopce.
Awatar użytkownika
sober
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 191
Rejestracja: 09.07.2008, 22:54
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: sober »

z tego co pamiętam to właściwe miejsce na sprężynę jest usytuowane na tłumiku od wewnętrznej strony (ciężko widoczne najlepiej wejść pod moto wtedy widać) i nie jest to coś w rodzaju haczyka tylko w formie odstającego bolca.
Gdzieś na forum krąży już zdjęcie, które Cię interesuje.
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 847
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: Marcin-BB »

Piterek pisze:Wszystko cacy, ale zapomniałeś o elemencie nr 5 z Twojego rysunku, czyli o uchwycie do stawiania moto na centralkę. Bez niego to katorga, z uchwytem...dziecinna igraszka :tongue: .

Uchwyt leży u mnie w garażu- ja miałem stelaże do kufrów alu i nie był potrzebny bo dźwigałem za nie. Gdyby ktoś potrzebował to pisać na priv- dogadamy się! :smile: :impreza:
Awatar użytkownika
darkojak
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 92
Rejestracja: 26.02.2009, 19:18
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: darkojak »

Witam
Stopeczka zrobiona pomalowana (farba proszkowa czarna poliestrowa stosowana min do felg samochodowych) i zamontowana. (Przy okazji pomalowałem też i boczną.)
Jak to wygląda pokazują fotki.
Jesli ktoś potrzebuje to jeszcze dorobię. Pisać na darojak@interia.pl
W skład wchodzi:
Stopka centralna
Ośka z śrubami
Sprężyna

Stopka wykonana z rury giętej na specjalnej maszynie CNC, wzmocnienienia oraz inne blachy cięte laserowo, posiada odbojniki gumowe przez co bardzo łagodnie sie składa. Dzieki odpowiedniej konstrukcji (na bazie oryginału) jest bardzo wytrzymała. Spokojnie dwie osoby siedzą na motorku na stopce centralnej.

Waga całego zestawu tj. stopka i ośka to 2,5 kg


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 07.01.2012, 15:10 przez darkojak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sober
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 191
Rejestracja: 09.07.2008, 22:54
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: sober »

wygląda malinowo a i cena bardzo spoko
tylko nie jestem przekonany co do tej ośki i tych śrub (nie lepsza była by bez śrub?)
P.S. Jaka jest szczelina między podłożem a oponą (gdy stoi na centralce)? I czy ładnie schodzi ze stopki?
Gdy miałem XL600V zakupiłem centralkę u jednego z forumowych fachmanów niestety miała wady:
-gdy motocykl stał na centralce nawet nie można było włożyć pudełka po zapałkach między tylne koło a podłoże (oczywiście na płask),
-ciężko było postawić motocykl na centralkę,
- gdy motocykl był załadowany bagażem był problem ze zdjęciem ze stopki centralnej (centralka przesuwała się po podłożu a nie chciała się złożyć)
Nie popełnij tych błędów :lanie:
Awatar użytkownika
darkojak
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 92
Rejestracja: 26.02.2009, 19:18
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: darkojak »

sober pisze:wygląda malinowo a i cena bardzo spoko
tylko nie jestem przekonany co do tej ośki i tych śrub (nie lepsza była by bez śrub?)
P.S. Jaka jest szczelina między podłożem a oponą (gdy stoi na centralce)? I czy ładnie schodzi ze stopki?
Gdy miałem XL600V zakupiłem centralkę u jednego z forumowych fachmanów niestety miała wady:
-gdy motocykl stał na centralce nawet nie można było włożyć pudełka po zapałkach między tylne koło a podłoże (oczywiście na płask),
-ciężko było postawić motocykl na centralkę,
- gdy motocykl był załadowany bagażem był problem ze zdjęciem ze stopki centralnej (centralka przesuwała się po podłożu a nie chciała się złożyć)
Nie popełnij tych błędów :lanie:
Analizując Twoje słuszne uwagi stwierdzam ze moja stopka nie ma żadnych tych wad o ktorych piszesz.
- Śruby w ośce blokuja na boki - jest podkladka poszerzana i podkladka sprezynująca - powinno to dzialać dobrze. Poza tym montaz latwiejszy niz zawleczka i nic nie "brzdęczy"
- u mnie tylne koło jest na wysokości prawie 50 mm od podłoża - zdjęcie
- stawianie moto na centralkę jest łatwe (no trche siły trzeba użyć - reszta technika) ale warunkiem jest mocne nadepnięcie na wystający wąs - wąs ten miałem robic dłuższy bo to niewątpliwie ułatwia stawianie ale zrezygnowałem ponieważ kolidowalo to ze stopka boczną. Poprostu rozkładanie stopki centralnej zahaczało tym wąsem o stopke boczną. Teraz to wszystko ładnie jest zdystansowane.
- moto bardzo ładnie schodzi ze stopki. Zauważ że moja stopka praktycznie stoi prostopadle - delikatnie przechodzi poza ten kąt do przodu przy podłozu. Wydawało by się ze nie ma prawa stać bo moto samo spadnie do przodu. Otóż jest przesunięcie ale w innym miejcu: raz to oska stopki jest z tyłu rurek a dwa to rurki giete są dodatkowo w drugiej płaszczyznie - zdjęcie to pokazuje. Siadam na moto na stopce i bez wiekszych problemów spycham ze stopki.

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
darkojak
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 92
Rejestracja: 26.02.2009, 19:18
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Stopka centralna do Transalp XL 600V 1999

Post autor: darkojak »

Konkurencja czy ja wiem? Każda z tych stopek pełni pewnie taką samą funkcję. Każda wygląda inaczej. A więc co się komu podoba.
Zrobiłem dla siebie i troche to pracy kosztowalo a co najwazniejsze wyszlo myśle dobrze. To i niech inni też coś z tego mają. Wiadomo najgorzej z pierwszą sztuką.
Jeśli chodzi o xl 650 czy 700 sprawa również do opanowania ale póki co nie mam namiarów na kogoś z motorkiem w okolicy. A może niech inni to robią....
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość