Continental Trail Attack 3 w XL650V - dopasowanie

Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
lukas1034
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 19.03.2021, 01:38
Mój motocykl: XL650V

Continental Trail Attack 3 w XL650V - dopasowanie

Post autor: lukas1034 »

Cześć, starałem się wyszukać info nt. tej (Continental
Trail Attack 3, w skrócie CTA3) opony na forum ale nic oprócz pochwał nie znalazłem. Z góry przepraszam jeśli pytam o rzeczy oczywiste :)
Stoję przed wyborem opon, brałem pod uwagę trailsmarty, tourance, battlaxy, SIRAC i scorpion trail. Anakee nie występuje w rozmiarze choć też była brana pod uwagę. Opona ma być na szosę, jako że mam prawko od zeszłego wrzesnia nie pcham się jeszcze w teren i chce mieć maksymalny margines bezpieczeństwa na mokrym asfalcie. Nie znam się na doborze opon wzgledem rozmiaru do transalpa, tylko 90/90-21 i 120/90-17 było brane pod uwagę.

Teraz tak, przód CTA3 90/90-21 występuje wg.producenta w wariancie dętkowym i bezdętkowym,
z tyłem jest gorzej, bo 120/90-17 ma oznaczenie bezdętkowe, rozmiar 130/80-17 ma dętkowe.

Sedno:
Kupić 120/90-17 i założyć dętki? (coś tam czytałem że krawędź obręczy jest inna i opona może się grzać)
Czy może podpasuje 130/80-17?
A może 120/90-17, zalepić szprychy zestawem i założyć bez dętki?

Jesli jest tu osoba która ma ten model opon to byłbym wdzięczny za opinię o nich samych :) Mile widziane też inne propozycje opony 90/10, która w ten czy inny sposób pasuje do Transalpa.
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Continental Trail Attack 3 w XL650V - dopasowanie

Post autor: old1977 »

130/80-17 zakładasz i latasz bez problemu nie kombinuj z żadnym zaklejaniem itp.Anakee miałem w trampku i mam dalej w triumphie na asfalt super w teren lipa,wcześniej Metzeler Tourance też niezłe jakieś Mitasy szybko poleciały teraz do trampaka poleciały za namową kolegi Wojtka haidenau k60 jeździł i mówił że wszystko ok .
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Continental Trail Attack 3 w XL650V - dopasowanie

Post autor: zimny »

Przed chwilą sprzedałem zdjęty z moto taki komplet. Miałem tył 120/90/17. Oczywiście były dętki. Jakbym miał kupować to wziąłbym 130 ale takie już były na moto jak kupiłem.

Wszystko normalnie działało.

Każda opona bezdętkowa może być tylko w trampki zawsze zakładasz dętkę. Jedyne co to bezdętkowa może być ciężej zakładać i zdjąć bo będzie sztywniejsza.

Nic nie zaklejaj, nie kombinuj. A co do opon, to ten model jest bdb. Z podobnych to z anakee 3 ludzie byli zadowoleni.

Tylko ze taka Conti jak podałeś to co najwyżej na twardy szuter można sobie czasem zjechać i tyle. To szosowa guma.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
chuck
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 88
Rejestracja: 24.04.2016, 07:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: DTR

Re: Continental Trail Attack 3 w XL650V - dopasowanie

Post autor: chuck »

Z podobnych to z anakee 3 ludzie byli zadowoleni.
Ja z tych opon nie byłem zadowolony :sad:
Kupiłem motek z nimi i nie miałem do nich wogóle zaufania - kilka uślizgów tyłem na asfalcie mnie zraziło
Raz zrobiło mi się naprawdę"ciepło" jak jechałem z żoną i pełnym bagażem i na łuku dupa uciekała
Zmieniłem na metzelery tourance i było znacznie lepiej
Jeżdżę prawie tylko po asfalcie a poza tylko spacerowo i to lekkie szuterki
W trampku mi się fajnie sprawdzały sirac-i
lukas1034
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 19.03.2021, 01:38
Mój motocykl: XL650V

Re: Continental Trail Attack 3 w XL650V - dopasowanie

Post autor: lukas1034 »

zimny pisze: 19.03.2021, 06:39 Przed chwilą sprzedałem zdjęty z moto taki komplet.
A czy pamiętasz, czy przód miałeś S czy H? Widzę że dętkowy wariant S jest strasznie ciężko dostać :/
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Continental Trail Attack 3 w XL650V - dopasowanie

Post autor: zimny »

Tu jest wątek,

viewtopic.php?f=169&t=27588

Jak patrzę to było bezdętkowe (oczywiście z dętka) 54h.

BTW Sirac jest bardzo fajny. Dobrze wspominam w przeciwieństwie np do tourance która mi nie pasowała.

Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
lukas1034
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 19.03.2021, 01:38
Mój motocykl: XL650V

Re: Continental Trail Attack 3 w XL650V - dopasowanie

Post autor: lukas1034 »

Dzięki wielkie za wskazówki, od razu lżej przeglądać oferty opon :D SIRAC też powinien być spoko, ale on jest chyba bardziej zorientowany na zjazd w teren kosztem touringu.
W swojej głowie ułożyłem taką kolejność:
1. Trail Attack 3
2. Scorpion Trail II
3. SIRAC
4. Tourance (za to że podobno jakość różni się między fabrykami)
5. Anakee
6. Trailsmart (głownie za słaby wygląd :D)
7. Battlax A41 itp.
Zależnie od tego co uda się dostać i jakie "nieoptymalności" względem stockowych kół trzebaby znieść (rozmiar nie ten, TL itp.).
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2673
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Continental Trail Attack 3 w XL650V - dopasowanie

Post autor: wilq.bb »

Zapraszam do kontynuowania po raz N+1 tematu - jakie opony do właściwego wątku:
viewtopic.php?f=27&t=21976
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość