Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy Pomoc
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Dzięki Piter!!! za pomoc
Dziś sprawdziliśmy moduły...
Grzeją jak nowe z fabryki
Po ciężkiej rozkminie z Piotrem doszedłem do wniosku że sprawdzę membrany po mechanikach... Może coś pominęli
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Dziś sprawdziliśmy moduły...
Grzeją jak nowe z fabryki
Po ciężkiej rozkminie z Piotrem doszedłem do wniosku że sprawdzę membrany po mechanikach... Może coś pominęli
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
A jeszcze przypomniała mi się taka historia sprzed wielu, wielu lat. Ktoś z naszej paczki wynalazł w motorku idealne miejsce na szmatkę. Oczywiście upchana pod boczkiem szmatka... zatykała wlot powietrza do filtra i - efekty były zbliżone do Twoich kłopotów.
Spróbuj odpalić i kawałek przejechać po wyjęciu filtra powietrza, może coś się zatkało, może filtr zamoczony / zaolejony. Może to coś rozjaśni...
Spróbuj odpalić i kawałek przejechać po wyjęciu filtra powietrza, może coś się zatkało, może filtr zamoczony / zaolejony. Może to coś rozjaśni...
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
- Marcin-BB
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Dokładnie takie problemy jak autora wątku miałem po założeniu gównianego filtra powietrza. Meiwa- był nowy, ale za gruby papier. Też rozebrałem pół motocykla myśląc, że to wina jakiejś elektryki, bo przerywał powyżej 4 tyś obr, a jak się mocno nagrzał to i przy 3-3,5 tyś zaczynały się problemy.
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Więc tak, teoria z filtrem obalona. Motocykl stał u mechanika z dwa miesiące, przełożył gaźniki z innego motocykla i nic to nie pomogło, sprawdził wiązki, pomierzył cewki, sprawdził ładowanie, wymienił impulsatory i bez zmian, motocykl cały czas przerywa a i mechanik wzrusza ramionami.
Tak jak pisałem wcześniej kolega z forum sprawdził moduły na swoim motocyklu i okazały się sprawne. Mi też już powoli ręce opadają...
Tak jak pisałem wcześniej kolega z forum sprawdził moduły na swoim motocyklu i okazały się sprawne. Mi też już powoli ręce opadają...
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5564
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
A filtr powietrza sprawdzony ? Zmieniony (jak pisze Marcin). Cewki piszesz sprawdzone. Iskra jest dobra ? Jeżeli świece czarne a dobrze ustawione gaźniki to jednak w iskrze bym szukał. Czy czarne świece minęły ?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Świece pewnie czarne bo zachowanie jest takie same, jak by nie wypalał paliwa i dymienie, nie ma różnicy czy z filtrem czy bez filtra powietrza, nowy i tak czeka już na wymianę
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5564
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Iskra była mierzona ? Podmieniales cewki ?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
iskra nie była mierzona i cewki nie były podmieniane. jedynie cewki były mierzone
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Oprócz cewek sprawdź też przewody wysokiego napięcia (od świec). Można je delikatnie spryskać wodą i patrzeć czy gdzieś się nie iskrzy.
Po za układem zapłonowym i paliwowym nic specjalnie nie przychodzi mi do głowy
Powodzenia
Nie załamuj się
Po za układem zapłonowym i paliwowym nic specjalnie nie przychodzi mi do głowy
Powodzenia
Nie załamuj się
Ready to race to nie konkretny sprzęt, to stan umysłu.
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Właśnie motocykl odebrany od mechanika. Nie dał rady znaleźć przyczyny i obstawia problem z gaźnikami lecz wspominał coś o nie uruchamiającym się czasami wskaźniku obrotów jak by miał spóźniona reakcje, silnik chodzi a obrotomierz po chwili zaczyna działać. Wiem że ma to dużo wspólnego z modułami lecz i one zostały wykluczone ponieważ w innym motocyklu sprawują się idealnie ale pomyślałem o połączeniu między motocyklem a modułem, może gdzieś brak masy no nie wiem. Swoją teorię o gaźnikach opierał na fakcie że jeżeli zdejmie airboxa i odpali motocykl to przy delikatnym przykryciu wlotu powietrza do gaźnika motocykl wkręca się na obroty, tak jakby mieszanka paliwa i powietrza była nieodpowiednia. Co wy na to powiecie ?
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Piter! ma gaźniki na półce
Podmienić i wszystko wiesz.
Trza dysze chyba sprawdzić i (lub) podmienić bo nie ma pewności co do wersji. Pamiętaj, że przedni i tylny garnek ma inne rozmiary dysz! Zapiszcie jakie gdzie są i do roboty.
Ja bym obstawiał jednak moduł, bo objawy ( ten obrotomierz co późno wstaje) wskazują na początki zimnych lutów.
Podmienić i wszystko wiesz.
Trza dysze chyba sprawdzić i (lub) podmienić bo nie ma pewności co do wersji. Pamiętaj, że przedni i tylny garnek ma inne rozmiary dysz! Zapiszcie jakie gdzie są i do roboty.
Ja bym obstawiał jednak moduł, bo objawy ( ten obrotomierz co późno wstaje) wskazują na początki zimnych lutów.
Dominator.
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Takie pytanie - piszesz, że ponad 3000 się nie wkręca... Czy to występuje tak samo na luzie, czy tylko podczas jazdy, czy są różnice ?
Bo na luzie i pod obciążeniem - to gaźniki pracują w innych warunkach (inny stopień otwarcia). Jeśli jest to niezależne od tego, czy luz, czy w czasie jazdy, to - chyba - trzeba szukać w zapłonie lub w innych układach nie zależących od stopnia uchylenia przepustnicy.
Powodzenia !
Bo na luzie i pod obciążeniem - to gaźniki pracują w innych warunkach (inny stopień otwarcia). Jeśli jest to niezależne od tego, czy luz, czy w czasie jazdy, to - chyba - trzeba szukać w zapłonie lub w innych układach nie zależących od stopnia uchylenia przepustnicy.
Powodzenia !
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Jeśli chodzi o obroty to podczas jazdy wchodzi na mniejsze niż na luzie. Powiemy że jedziesz i przekroczysz te 3.5 tys motocykl strzela z wydechu brakuje mocy i gaśnie
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Jazdy na "kroplówce" próbowałeś?
Dominator.
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 423
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Filtr powietrza wywalić i sprawdzić jak działa!
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Z tym wskaźnikiem obrotów trochę dałeś do myślenia.
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego i okablowanie od niego.
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego i okablowanie od niego.
Ready to race to nie konkretny sprzęt, to stan umysłu.
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Co do obrotomierza - wg schematów sygnał do niego idzie z połączenia modułu tylnego cylindra z jedną z cewek zapłonowych. "Dziwne" wskazania obrotów = "dziwne" zapłony na tylnym garnku. No ale świece sprawdzałeś i wszystkie czarne, jak rozumiem (na obu cylindrach).
I jeszcze - czy sprawdzałeś "sub-air cleaner'y" - te malutkie filterki pod bakiem za chłodnicami ? One dostarczają powietrze (czyt. ciśnienie atmosferyczne) do przestrzeni poniżej membran, powyżej dostarczane jest podciśnienie z gardzieli gaźnika. Teoretycznie - gdyby były moocno zapchane, to membrany mogłyby się słabo, albo wcale nie unosić (podciśnienie pod nie i tak się dostanie wokół przepustnic / suwaków). Jaką mieszankę wytworzyłby wtedy gaźnik - nie mam pojęcia, ale na pewno byłoby jej za mało do uzyskania poprawnej pracy silnika na większych obrotach. Też takie gdybanie...
Powodzenia !
I walcz dalej, bo gdyby od początku nie działał, to może byłaby i kicha, ale jak "się popsuł", to gdzieś przyczyna musi być...
P.S. Ale z tym(i) czujnikiem/ami położenia wału to też może być (np. "kółko zębate" impulsatorów) - po prostu nie wykluczam...
I jeszcze - czy sprawdzałeś "sub-air cleaner'y" - te malutkie filterki pod bakiem za chłodnicami ? One dostarczają powietrze (czyt. ciśnienie atmosferyczne) do przestrzeni poniżej membran, powyżej dostarczane jest podciśnienie z gardzieli gaźnika. Teoretycznie - gdyby były moocno zapchane, to membrany mogłyby się słabo, albo wcale nie unosić (podciśnienie pod nie i tak się dostanie wokół przepustnic / suwaków). Jaką mieszankę wytworzyłby wtedy gaźnik - nie mam pojęcia, ale na pewno byłoby jej za mało do uzyskania poprawnej pracy silnika na większych obrotach. Też takie gdybanie...
Powodzenia !
I walcz dalej, bo gdyby od początku nie działał, to może byłaby i kicha, ale jak "się popsuł", to gdzieś przyczyna musi być...
P.S. Ale z tym(i) czujnikiem/ami położenia wału to też może być (np. "kółko zębate" impulsatorów) - po prostu nie wykluczam...
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
- cezar
- osiedlowy kaskader
- Posty: 147
- Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Białystok
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Ja szukałbym dalej w układzie dolotowym. Czarny dym świadczy o braku powietrza. Ja miałem przypadek też z filtrem. Miałem włożony przy rurce ssącej do airboxa alarm i przykryty był kawałkiem plastiku wyciętego z butelki pet aby go woda nie zalewała. Objaw był taki że przy max otwarciu przepustnic po przekroczeniu 5 t obrotów dławił się. Przyczyna był właśnie ten plastik który jak pojawiało się duże ssanie powietrza przez cylindry był zasysany i zatykał wlot powietrza jak odpuszczałem gaz to po chwili spadał na swoje miejsce i wszystko było ok do następnego przyśpieszania.
V -strom 650 -2005
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Przyszło troszkę ciepła więc zabrałem się za wymianę membran i króćcy. Niepokoi mnie jednak prędkość i ruch opadania iglic, jednak przed wymianą była taka sama. Może ktoś wypowie się na ten temat. Czy wszystko jest ok a jak nie to co trzeba by było zrobić . Ps. Cały czas walczę z trampkiem.
[youtube] [https://youtu.be/7QPEXZcunaU] [/youtube]
[youtube] [https://youtu.be/7QPEXZcunaU] [/youtube]
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P
Coś chyba BBCode się wysypał.. Poniżej link, żeby łatwiej było...
https://youtu.be/7QPEXZcunaU
Powodzenia
https://youtu.be/7QPEXZcunaU
Powodzenia
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość