Prąd ładowania na poziomie 12,2V
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Witam.Moja pierwsza awaria więc się pochwalę.Na inspekcji okolicznych lasów zgasiłem na chwilę sprzęta i w środku dziczy okazało się ,że trampek już nie kręci.Ziemia była na tyle śliska i ,że nie szło odpalić na pych.Zacząłem pchać maszynę,a że był upał ok 30C, a ja w pełnym rynsztunku to za niedługo wyglądałem ja Walter White pchający beczkę z forsą po pustyni.Na szczęście udało się znaleźć wzniesienie i trampi odpalił na pych od razu. Już w bazie zmierzyłem aku voltomierzem -miał 10,5V. W następnym dniu już po naładowaniu aku do 12,5V zrobiłem takie doświadczenie-przykleiłem voltomierz do zbiornika,końcówki do aku i udałem się na przejażdżkę.Okazało się ,że przy włączonych światłach przy obrotach 4tys voltomierz pokazuje max 12,2,przy wyłączonych ok 13V. Z tego co wyczytałem na forum powinno być 13,9-14,5V.Wychodzi więc ,że mój aku jest niedoładowywany. Gdzie należy teraz szukać usterki? I jak to robić?
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Padnięty akumulator lub regulator napięcia lub to i to. Wątków na ten temat znajdziesz mnóstwo: Szukaj + regulator napięcia.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5564
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Potem można szukać zasiedziałych i spalonych kostek oraz luzów tu i ówdzie
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Jak sprawdzić regulator w xl600? W których miejscach mierzyć voltomierzem i jakim prądem?Na razie zlokalizowałem żółtą wtyczkę z trzema żółtymi przewodami ,która jest pod siedzeniem.Trzeba mierzyć na tej wtyczce czy na wtyczce która w nią wchodzi? Jakie wartości będą prawidłowe? Sorry ale jestem kiepskim mechanikiem
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Ok troszkę powalczyłem i oto rezultaty tej walki-wtyczka mniejsza z trzeba żółtymi przewodami podaje prąd zmienny z alternatora.Woltomierz ustawiłem na 200V prąd zmienny,trzy pomiary(tzn parami każdy z każdym kabelkiem) 3,3 i 10. Większa wtyczka przy regulatorze z kablami podajże zielonym i czerwonym to wtyczka wyjściowa którą idzie już prąd stały-tu wyszło mi napięcie takie jak na aku ok 12,5V .Czy dobrze to robiłem?Mierzyłem na uruchomionym silniku.Czy z tego wychodzi ,że alternator podaje o wiele za mało prądu?-powinien 30-50V ?
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Poczytaj tu: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 12#p391512
Po odłączeniu kostki między żółtymi powinno być ok. 50-70 V zmiennego "I ważne żeby różnice między pomiarami na żółtych kablach były jak najmniejsze. "
Po odłączeniu kostki między żółtymi powinno być ok. 50-70 V zmiennego "I ważne żeby różnice między pomiarami na żółtych kablach były jak najmniejsze. "
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Pomierzyłem na wtyczce idącej od alternatora (ale wypiętej od regulatora) i wyszło 12V na wolnych obrotach, do 35V na wyższych ,we wszystkich trzech kombinacjach między żółtymi kabelkami było tak samo. Dodatkowo zmierzyłem oporność - wyszło trzy razy po 0,9 . Również brak przebicia na masę
Ostatnio zmieniony 05.09.2019, 14:40 przez blankito111, łącznie zmieniany 1 raz.
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Osobiście nie mierzyłem tych napięć chociaż temat padniętego regulatora przerabiałem. Z informacji jakie znalazłem to powinno być w okolicach 50V szczytowo nawet do 70V. Proponuję poprawić wszystkie masy (zwłaszcza przy grubym przewodzie przykręcanym do bloku silnika [z prawej strony za tylnym cylindrem]) i pomierzyć jeszcze raz...
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Dzisiaj podczas przejażdżki straciłem całkowicie światła. Po zgaszeniu rozrusznik nawet nie zagadał.Prąd na aku 10,5V. Moje pytanie-czy wymiana statora jest trudna? Jest może jakiś opis jak to robić -bo na forum nie mogę znaleźć.Jaki stator brać?
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 209
- Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łuków
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Wyglada ze alternator ok a padl tegulator napiecia.blankito111 pisze:
Pomierzyłem na wtyczce idącej od alternatora (ale wypiętej od regulatora) i wyszło 12V na wolnych obrotach, do 35V na wyższych ,we wszystkich trzech kombinacjach między żółtymi kabelkami było tak samo. Dodatkowo zmierzyłem oporność - wyszło trzy razy po 0,9 . Również brak przebicia na masę
Czy te pomiary byly robione na podpietym regulatorze? Jesli tak to na 95% regulatorblankito111 pisze:Ok troszkę powalczyłem i oto rezultaty tej walki-wtyczka mniejsza z trzeba żółtymi przewodami podaje prąd zmienny z alternatora.Woltomierz ustawiłem na 200V prąd zmienny,trzy pomiary(tzn parami każdy z każdym kabelkiem) 3,3 i 10.
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Tak na podpiętym. Mam jeszcze takie pytanie-przy regulatorze jest taki jakby przewód masowy,jest on przykręcony przy jednej z dwóch śrub trzymających regulator do ramy.Idzie on do szerokiej kostki(wejście środkowe pomiędzy czarnym a czerwonym) ale później idzie on jakby ''w powietrze" ponieważ nie łączy się on z niczym-kostka kolejna nie ma wyjścia męskiego(na ten przewód). Na przykładowej aukcji z alegro jest on oznaczony jako''Ignition Switch" . Czy ktoś wie o co chodzi?
Ostatnio zmieniony 07.09.2019, 17:13 przez blankito111, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
ten środkowy to ten z blaszką,blaszka przykręcona do regulatora
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Wychodzi na to ,że ten przewód to jakaś kombinacja poprzedniego właściciela(po co zrobiona to nie wiem).Z regulatora wychodzi bowiem 7 żył-3 zółte i po 2 zielone i czerwone, i wszystkie się z czymś łączą.Natomiast ten środkowy był przykręcony do regulatora,szedł do szerokiej kostki i się z niczym nie łączył. Na forum znalazłem ,że były regulatory które miały taki dodatkowy przewód(właśnie''Ignition Switch") ,który się mostkowało z czerwonym+ lub podłączało do + na akumulatorze ale to nie ten przypadek ponieważ u mnie nie wychodzi on z regulatora a był jedynie do niego przykręcony. Gdzie i jaki kupić nowy regulator do 600xl z 95r? oznaczenie SH541-12 8.I , Shindengen Japan
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Wyżej masz podlinkowany temat o regulatorach. Jest tam namiar na producenta, wszyscy chwalą, więc po co wyważać otwarte drzwi
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
W jakiej cenie dostanę dobrej jakości regulator?
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5564
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
A patrzyles w wątek wpisałes w net ?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Tak.Polskie z Rzeszowa 250zł z dorabianym mocowaniem; na allegro po 179zł oraz 399.Zastanawiam się ,który brać
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V
Kup ten: https://allegro.pl/oferta/regulator-nap ... 7651950530 To moim zdaniem najlepsza opcja. Kwestia adaptacji tego regulatora została już opisana: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 60#p363027
Od motoboba na alegro jest 20 zł tańszy ALE już nigdy od niego nic nie kupię.
Od motoboba na alegro jest 20 zł tańszy ALE już nigdy od niego nic nie kupię.
Dominator.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość