Podniesienie tyłu na "kościach"
- drwalu4
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 40
- Rejestracja: 14.10.2015, 16:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pawęzów/Tarnów
Podniesienie tyłu na "kościach"
Witam
Czy próbował ktoś podnieść Trampka 600 z tyłu na kościach ? Jest sens czy lepiej na adapterze pod amortyzator ? Jesli tak , to jaka długość kości , ile się podniósł ? Kombinuje w tym kierunku , a może jest na forum ktoś kto się w to bawił .
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Czy próbował ktoś podnieść Trampka 600 z tyłu na kościach ? Jest sens czy lepiej na adapterze pod amortyzator ? Jesli tak , to jaka długość kości , ile się podniósł ? Kombinuje w tym kierunku , a może jest na forum ktoś kto się w to bawił .
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
W odróżnieniu od większości motków w trampku te dźwignie- kości są wykonane jako odlew i ciężko będzie tu coś pomotać .
może łatwiej zmienić na afrykańskie ?
A może nie wyważać otwartych drzwi i iść na całość założyć akcesoryjny amor
może łatwiej zmienić na afrykańskie ?
A może nie wyważać otwartych drzwi i iść na całość założyć akcesoryjny amor
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- drwalu4
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 40
- Rejestracja: 14.10.2015, 16:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pawęzów/Tarnów
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Tylko pytanie czy akcesoryjny amortyzator podniesie tył ? Czy tylko np. utwardzi lub zmieni sie charakterystyka pracy zawieszenia.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Są obie opcje, tzn. bywają także zmodyfikowane kości zawieszenia. Poczytaj na stronie Wilbersa, tam jest nieco informacji. Osobiście szukałem obniżających i takie na pewno były.drwalu4 pisze:Tylko pytanie czy akcesoryjny amortyzator podniesie tył ? Czy tylko np. utwardzi lub zmieni sie charakterystyka pracy zawieszenia.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- drwalu4
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 40
- Rejestracja: 14.10.2015, 16:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pawęzów/Tarnów
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Patrzyłem i niestety jest tylko zestaw obniżający...... Kości to nie problem bo sobie dorobie tylko, pytanie czy ktoś już tego próbował , i czy nie zepsuje więcej niż zyskam ?
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Nie ma sensu kombinować z kiwaczką.... za dużo rzeźby..... wystarczy dorobienie dystansu pod amor....
Jeśli sam chcesz robić to spoko... jak nie to zapraszam . mam gotowe
Jeśli sam chcesz robić to spoko... jak nie to zapraszam . mam gotowe
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- KJU
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 454
- Rejestracja: 10.04.2013, 09:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Słojczany
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Hej, pewnie i tak zrobisz po swojemu, ale miej na uwadze, to że z wysokością TA nie ma co kombinować, najwyżej sprężynki zaworowe wciśnij w przednie lagi, coby nie nurkował przy hamowaniu. Przerabiałem temat i doszedłem do wniosku - to nie ma sensu. Mój TA urósł o jakieś 15 cm, po leśnych dogach było super, ale na asfalcie bałem się więcej niż 80km/h jechać, ze względu na pływanie po drodze, czułem się mocno niepewnie jakbym miał zaraz odlecieć.drwalu4 pisze:Witam
Czy próbował ktoś podnieść Trampka 600 z tyłu na kościach ? Jest sens czy lepiej na adapterze pod amortyzator ? Jesli tak , to jaka długość kości , ile się podniósł ? Kombinuje w tym kierunku , a może jest na forum ktoś kto się w to bawił .
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Pewnie nic nowego się nie dowiedziałeś, piszę to, bo szkoda Twojej pracy. I tak w ciężki teren to TA nie pojedziesz, zatem po co kombinować, chyba że lubisz mieć inny niż wszyscy.
Pozdrawiam
Ps. jak chcesz mam korek do podniesienia tył, przenie przedłużki zniszczyłem podczas demontażu - mogę Ci podesłać.
życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo co się trafi
http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
- drwalu4
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 40
- Rejestracja: 14.10.2015, 16:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pawęzów/Tarnów
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Bardzo dziękuję za pomoc.
Czyli podsumowując: Najprostszym sposobem na dźwignięcie tyłu to adapter pod amortyzator .
To żeby nie było za łatwo to jeszcze jedno pytanie : Czy można , lub czy jest sens dźwignąć na adapterze sam tył ? Przodu nie ruszać. Zależy mi żeby podnieść trochę trampka (delikatnie zwiększyć prześwit) . 15 cm w górę - brzmi zachęcająco , ale chyba nie to chcę osiągnąć. Mam obniżane siedzenie, a jestem w miarę wysoki więc mogę go trochę podnieść , bo i tak będę dostawał do ziemi nogami.
Czy jak podniosę tył na adapterze, a przód zostawię nieruszany czy nic nie spie...ole tym zabiegiem ?
Czyli podsumowując: Najprostszym sposobem na dźwignięcie tyłu to adapter pod amortyzator .
To żeby nie było za łatwo to jeszcze jedno pytanie : Czy można , lub czy jest sens dźwignąć na adapterze sam tył ? Przodu nie ruszać. Zależy mi żeby podnieść trochę trampka (delikatnie zwiększyć prześwit) . 15 cm w górę - brzmi zachęcająco , ale chyba nie to chcę osiągnąć. Mam obniżane siedzenie, a jestem w miarę wysoki więc mogę go trochę podnieść , bo i tak będę dostawał do ziemi nogami.
Czy jak podniosę tył na adapterze, a przód zostawię nieruszany czy nic nie spie...ole tym zabiegiem ?
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1526
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Jeśli masz uklepaną sprężynę,to dając podkładkę (np.od Thorgala),podniesiesz motocykl tak +/- nieco wyżej od nowego.
Ale to załatwiasz tylko wysokość,bo skok pozostaje,z grubsza,taki sam.
Jeśli masz dobrą ,to,po montażu ( i bez ruszania przodu),otrzymasz motocykl nurkujący.Coś w stylu Jaw i Etezetek z lat '80.
Kłania się temat SAG-u ,itd.
KJU ma rację.Trampek jest za wiotki na duże dźwiganie go w górę.Choć ja mam wahacz od Afry oraz nieco wyższy przód i jestem zadowolniony.
Ale to załatwiasz tylko wysokość,bo skok pozostaje,z grubsza,taki sam.
Jeśli masz dobrą ,to,po montażu ( i bez ruszania przodu),otrzymasz motocykl nurkujący.Coś w stylu Jaw i Etezetek z lat '80.
Kłania się temat SAG-u ,itd.
KJU ma rację.Trampek jest za wiotki na duże dźwiganie go w górę.Choć ja mam wahacz od Afry oraz nieco wyższy przód i jestem zadowolniony.
- Dalti
- czyściciel nagaru
- Posty: 512
- Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Przy tak ciężkim enduro lepiej być bliżej ziemi ,no chyba ze masz ponad 190cm wzrostu to jest sens przerabiać . To nie są tanie rzeczy panie,jak mówi Kiepski przy zakupie wilbres czy ohlins. 500-750$. Podniesienie tyłu na adapterze zwiększy prześwit parę mm a nie skok amora.
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
- drwalu4
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 40
- Rejestracja: 14.10.2015, 16:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pawęzów/Tarnów
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Skok zawieszenia z tyłu mi nie przeszkadza - z moją jazdą daje radę. Bardziej zależy mi na trochę wiekszym prześwicie i (nie ukrywam) fajniejszym wyglądzie a przód zawsze można lekko utwardzić , żeby nie nurkował, sprężynami czy gęstszym olejem.
- gmaras
- naciągacz linek
- Posty: 79
- Rejestracja: 06.10.2015, 19:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: JELENIA GÓRA
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Wypróbuj sposób opisywany wcześniej za pomocą sprężyn zaworowych (lublin andoria) na allegroszu są po kilkanaście złotych zdaje egzamin przód jest wyżej i nie nurkuje tak mocno ja osobiście jestem zadowolony
http://allegro.pl/lublin-honker-andoria ... 48817.html
http://allegro.pl/lublin-honker-andoria ... 48817.html
KOMAR-->MOTORYNKA--> WSK 125 i 175--> SIMSON -->ETZ 250 --> CZ125 --------> XL600V
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1430
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
ja założyłem na tył ostatnio nówkę oryginalni amortyzator TA i skręciłem go na na maxa i dodatkowo wsadziłem kości od Thorgala i teraz do ziemi dostaje ledwo co końcówkami palców (mam około 185 cm wzrostu) Boczna przedłożona o 12 cm a centralka nie dostaje do ziemi w ogóle
Teraz podniosę przód więc dorabiam tuleje do lag ok 5 cm
Teraz podniosę przód więc dorabiam tuleje do lag ok 5 cm
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Stary post, ale zapytam mimo to. Mozna ten dystans u kolegi zamowic?Thorgal77 pisze:Nie ma sensu kombinować z kiwaczką.... za dużo rzeźby..... wystarczy dorobienie dystansu pod amor....
Jeśli sam chcesz robić to spoko... jak nie to zapraszam . mam gotowe
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Odgrzeję tego starego kotleta.
Zastanawiam się nad tym, znanym wam egzemplarzem:
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-tra ... 55c67ee1b7
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 93#p274393
Miałem okazję już go przetestować odrobinę I pierwsza rzecz, która mi przychodzi na myśl to upgrade tylnego zawieszenia(podwyższenie i utwardzenie).
Wiem, że na dzień dobry można odwrócić kiwaczkę i zyskać pare centymetrów.
Sama sprężyna progresywna na fabrycznym amorze raczej mnie nie interesuje. Bardziej akcesoryjny Wilbers/Ohlins lub przekładka z innej maszyny. Gdzieś wyczytałem, że pasuje od CR250 bez modyfiakcji.
Czy jest jakiś pewniak od innej maszyny, który będzie pasował do TA650 i spełniał w/w kryteria?
A drugie pytanie: czy wahacz od Afryki RD03 pasuje bez rzeźbienia do TA650?
Pozdro,
Łukasz
Zastanawiam się nad tym, znanym wam egzemplarzem:
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-tra ... 55c67ee1b7
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 93#p274393
Miałem okazję już go przetestować odrobinę I pierwsza rzecz, która mi przychodzi na myśl to upgrade tylnego zawieszenia(podwyższenie i utwardzenie).
Wiem, że na dzień dobry można odwrócić kiwaczkę i zyskać pare centymetrów.
Sama sprężyna progresywna na fabrycznym amorze raczej mnie nie interesuje. Bardziej akcesoryjny Wilbers/Ohlins lub przekładka z innej maszyny. Gdzieś wyczytałem, że pasuje od CR250 bez modyfiakcji.
Czy jest jakiś pewniak od innej maszyny, który będzie pasował do TA650 i spełniał w/w kryteria?
A drugie pytanie: czy wahacz od Afryki RD03 pasuje bez rzeźbienia do TA650?
Pozdro,
Łukasz
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3968
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Nie pasuje.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Hej.
W międzyczasie również natknąłem się na takie wpisy, że taka przekładka jest możliwa tylko z TA600.
Mam jeszcze zasadnicze pytanie. Czy taki upgrade zawieszenia w Trampku ma sens czy lepiej od razu pójść w Tenerke 660, którą również rozważam(jak również 990ADV)?
Za Trampkiem mocno przemawia aspekt ekonomiczny. Nawet dokładając na tył kompletnego Wilbersa/Ohlinsa + pare innych drobiazgów typu inna płyta pod silnik, wydech, risery, kierownica itp. itd. dalej wychodzi sporo taniej niż zadbana Tenerka czy 990.
Ale czy taki kompletny upgrade samego zawieszenia sprawdza się w rzeczywistości? Nie mówię o hard enduro, ale o wjechaniu w teren(nie polna droga) dla przyjemności, nie tylko przeprawowo. Ten egzemplarz, o którym mowa nawet po krótkiej przejażdżce wydał mi się bardzo wiotki. I nie mówię o nurkowaniu przodu, tlyko pływającym całym sprzęcie.
Pozdro,
Łukasz
W międzyczasie również natknąłem się na takie wpisy, że taka przekładka jest możliwa tylko z TA600.
Mam jeszcze zasadnicze pytanie. Czy taki upgrade zawieszenia w Trampku ma sens czy lepiej od razu pójść w Tenerke 660, którą również rozważam(jak również 990ADV)?
Za Trampkiem mocno przemawia aspekt ekonomiczny. Nawet dokładając na tył kompletnego Wilbersa/Ohlinsa + pare innych drobiazgów typu inna płyta pod silnik, wydech, risery, kierownica itp. itd. dalej wychodzi sporo taniej niż zadbana Tenerka czy 990.
Ale czy taki kompletny upgrade samego zawieszenia sprawdza się w rzeczywistości? Nie mówię o hard enduro, ale o wjechaniu w teren(nie polna droga) dla przyjemności, nie tylko przeprawowo. Ten egzemplarz, o którym mowa nawet po krótkiej przejażdżce wydał mi się bardzo wiotki. I nie mówię o nurkowaniu przodu, tlyko pływającym całym sprzęcie.
Pozdro,
Łukasz
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Szukaj TA 600 na kompletnym afrykańskim zawieszeniu (albo sam załóż - to nie takie trudne). Będziesz zdziwiony jak toto jeździ, bo ja też się zdziwiłem. Najtańsza i najlepsze modyfikacja jaka może być w Trampku, jeśli chodzi o zawieszenie i prowadzenie.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
To fakt, że TA600 wizualnie bardziej cieszy oko i jak zdążyłem sprawdzić jest większy wybór akcesoryjnych pierdół do niego, ale średnio chce mi się bawić w taką modyfikację od podstaw, mając pod nosem gotowca. Zresztą za ładnego TA600 musiałbym dać niewiele mniej, a szrot do odbudowy wogóle nie wchodzi w grę. Myślę nad tym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość