Gmole heed
-
- Czytacz
- Posty: 2
- Rejestracja: 07.11.2018, 13:04
- Mój motocykl: XL650V
Gmole heed
Witam mam pytanko pytanko czy gmole które odsłaniają silnik zmieszczą się z gmolami tymi bocznymi co odsłaniają plastiki u góry dziękuję
Re: Gmole heed
Witam.Mam podobne pytanie bo chce kupić gminę do mojego xl700.Mam jednak zagwostke czy kupić te które chronią silnik dolne gminę czy te górne.Te gorne wydaje mi się ze słabo chronią silnik.Ale mogę się mylić.Nie wiem jak ten motor upada o która cześć się styka z ziemia jako pierwsze przy założeniu ze jest kierownica stopki etc.Te górne Grądy jak z linka https://crashbars.eu/pl/p/Gmole-do-Hond ... -08-15/162 nie będą powodować dyskomfortu nóg / kolan.
Zastanawiam się pomiędzy tymi wyżej i http://motofactory.pl/mobile/pl/p/HONDA ... TN455/1610
Jakie macie doświadczenia i jak chronią motocykl te powyżej
Będę super wdzięczny
MC
Zastanawiam się pomiędzy tymi wyżej i http://motofactory.pl/mobile/pl/p/HONDA ... TN455/1610
Jakie macie doświadczenia i jak chronią motocykl te powyżej
Będę super wdzięczny
MC
Re: Gmole heed
Wysokie załatwiają temat w przypadku zwykłej parkingowej gleby. Silnik nie ma kontaktu z podłożem. Te niskie zabezpieczają silnik chyba tylko przed bocznym uderzeniem podczas jazdy ale jeśli o to Ci chodzi to ja raczej zainwestował bym w porządną płytę w miejsce tej plastikowej atrapy.
...jak nie teraz to kiedy?
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Gmole heed
Czy to wysokie gmole, czy niskie, jeśli nie będą miały odpowiednich miejsc montowania na motocyklu oraz kształtu/ kąta ułożenia w stosunku do owiewek oraz zachowanych odległości, to potrafią nieraz narobić więcej szkód niż pożytku.
700-tka ma o tyle specyficzny kształt i możliwości "złapania się" do ramy, że w tym momencie nie widzę na rynku sensownych gmoli. Jest albo przerost formy nad treścią gdzie wyglądają na masywne, a punkty mocowań z miejsca skazują na porażkę albo błędne wyprofilowanie i odległości albo montowane poniżej środka ciężkości. Ze skromnego doświadczenia z tych które można dostać na rynku to jednak mimo wszystko Givi/kappa zachowa się najsensowniej przy większości lżejszych gleb i delikatniejszych szlifów. Pod warunkiem że nie zrobi kołyski i nie poleci na kierownicę i górę owiewek, bo jednak są minimalnie za niskie, za wąsko i jednak dość delikatne.
700-tka ma o tyle specyficzny kształt i możliwości "złapania się" do ramy, że w tym momencie nie widzę na rynku sensownych gmoli. Jest albo przerost formy nad treścią gdzie wyglądają na masywne, a punkty mocowań z miejsca skazują na porażkę albo błędne wyprofilowanie i odległości albo montowane poniżej środka ciężkości. Ze skromnego doświadczenia z tych które można dostać na rynku to jednak mimo wszystko Givi/kappa zachowa się najsensowniej przy większości lżejszych gleb i delikatniejszych szlifów. Pod warunkiem że nie zrobi kołyski i nie poleci na kierownicę i górę owiewek, bo jednak są minimalnie za niskie, za wąsko i jednak dość delikatne.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Re: Gmole heed
Ja mimo gmoli owiewki polamalem ostatnio niestety, wygląda to tak jaby gmol się wbił w owiewke od przodu na wysokości kierunkowskazów. Tylko nie wiem co to za firma tych gmolo jest.
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Gmole heed
Ostry rozumiem iż przez skromność nie reklamujesz swoich[SMILING FACE WITH SMILING EYES]ostry pisze:Czy to wysokie gmole, czy niskie, jeśli nie będą miały odpowiednich miejsc montowania na motocyklu oraz kształtu/ kąta ułożenia w stosunku do owiewek oraz zachowanych odległości, to potrafią nieraz narobić więcej szkód niż pożytku.
700-tka ma o tyle specyficzny kształt i możliwości "złapania się" do ramy, że w tym momencie nie widzę na rynku sensownych gmoli. Jest albo przerost formy nad treścią gdzie wyglądają na masywne, a punkty mocowań z miejsca skazują na porażkę albo błędne wyprofilowanie i odległości albo montowane poniżej środka ciężkości. Ze skromnego doświadczenia z tych które można dostać na rynku to jednak mimo wszystko Givi/kappa zachowa się najsensowniej przy większości lżejszych gleb i delikatniejszych szlifów. Pod warunkiem że nie zrobi kołyski i nie poleci na kierownicę i górę owiewek, bo jednak są minimalnie za niskie, za wąsko i jednak dość delikatne.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
Re: Gmole heed
Czyli wnioskuje ze te górne są do bani bo i tak łamią owiewki.Dolne wydają się być sensowne ale lepiej zainwestować w płytę ( nie wiem tylko czy aluminium to do te rozwiązanie?).Ja zastanawiałem się pomiędzy zakupem tych dwóch z linków co podałem. Czy zdecydowalibyśmy się na któreś z nich pomino opinie jednego z kolegów ze to lipa.Ja mam opcje taka albo kupię któreś z tych co pokazałem albo nie kupię wcale i przy przywróceniu moto łamie się all.Pomozcie bo ja jestem laikiem a chce po szutrach pojezdzic wiec obalenia mogą się zdazyc
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Gmole heed
Mozesz tez rozwazyc gmole RMG
http://www.rm-g.pl/
Ja takowe. Placilem 300zl (odbierałem na miejscu) zdjecia w zalaczniku pochodza od RMG
Możesz też skontaktować się z kolegą Ostrym sprzedawał kiedyś swoje proto ew może Ci wykonać nowe. Byly chyba w podobnej cenie i wysokosci
RMG są umiarkowanie wysokie. Kiedyś też jak Ty myślałem o tych Heed z Częstochowy ale w sumie sobie je darowalem
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
http://www.rm-g.pl/
Ja takowe. Placilem 300zl (odbierałem na miejscu) zdjecia w zalaczniku pochodza od RMG
Możesz też skontaktować się z kolegą Ostrym sprzedawał kiedyś swoje proto ew może Ci wykonać nowe. Byly chyba w podobnej cenie i wysokosci
RMG są umiarkowanie wysokie. Kiedyś też jak Ty myślałem o tych Heed z Częstochowy ale w sumie sobie je darowalem
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Gmole heed
Tia, skromność od razu , po prostu ani moje, ani henrego gmole do 700-tki nie są już dostępne na rynku .Dejf pisze:Ostry rozumiem iż przez skromność nie reklamujesz swoich[SMILING FACE WITH SMILING EYES]
3 lata kombinowałem podczas użytkowania TA 700 jakie rozwiązanie zastosować. Gmole wyszły całkiem ok ale z racji tego iż kształt owiewek ograniczał możliwość zrobienia wysokich żeby nie wyszła zbyt duża dźwignia oraz wystarczająco szeroko poprowadzonych aby skutecznie działać i jednocześnie nie odstawać pół metra od motocykla zachowując przy tym kształt nie kolidujący z linią motocykla , powstał całkiem niegłupio wyglądający (moim zdaniem) kompromis. Przechodziły testy i na twardym i na miękkim, bez żadnych strat w moto. Nawet lusterko się nie przestawiło ani handbary nie zarysowały. Koncepcja była o tyle ciekawa że docelowo mogła być rozbudowywana o poprzeczkę pod lampę + osłona reflektora oraz dużą osłonę silnika zamiast plastikowej (która niestety ostatecznie nie powstała) na wspólnym solidnym mocowaniu, niekolidującym z fabryczną osłoną. Trochę to komplikowało produkcję.
Można zobaczyć w moim albumie http://forum.transalpclub.pl/gallery/al ... album_id=6 i tutaj: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 00#p363657
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Re: Gmole heed
Dzięki chłopaki. Zamówiłem te gmole od Dejf. Trochę się obawiam, ze są skrecane oczkolwiek wyglądają solidnie i myślę, że będą ok. Te gmole to i tak zabezpieczenie przed przewrotkami a nie dzownem. Teraz jeszcze osłona silnika oponki z mięsem, wzmocnienie kolan i next sezon jakaś wyprawka enduro.
Pokaże jak wyszło po zamontowaniu
MC
Pokaże jak wyszło po zamontowaniu
MC
- Mazak
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Spalding/Warszawa
Re: Gmole heed
ja mam u siebie gmole heed i naprwade jestem z nich zadowolony, pare gleb bylo i owiewki zawsze cale robia robote poprostu
Re: Gmole heed
Mam gmole Heed-a i również byłem zadowolony. Co prawda żadnej gleby czy szlifu jeszcze nie zaliczyły, ale ostre hamowanie przed przejściem dla pieszych skończyło się sporą rysą na przednim błotniku. I żeby nie było - lagi po pełnym serwisie i wymianie uszczelniaczy, choć olej standard...
- Mazak
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Spalding/Warszawa
Re: Gmole heed
to prawda, potrafia zachaczyc blotnik ja u siebie tak nie mialem na szczescie ale kolega mial w 650...poldiver pisze:Mam gmole Heed-a i również byłem zadowolony. Co prawda żadnej gleby czy szlifu jeszcze nie zaliczyły, ale ostre hamowanie przed przejściem dla pieszych skończyło się sporą rysą na przednim błotniku. I żeby nie było - lagi po pełnym serwisie i wymianie uszczelniaczy, choć olej standard...
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Gmole heed
To jeszcze załóż sobie stelaże pod kufry. To też chroni w razie gleby.MCtrampek pisze:Dzięki chłopaki. Zamówiłem te gmole od Dejf. Trochę się obawiam, ze są skrecane oczkolwiek wyglądają solidnie i myślę, że będą ok. Te gmole to i tak zabezpieczenie przed przewrotkami a nie dzownem. Teraz jeszcze osłona silnika oponki z mięsem, wzmocnienie kolan i next sezon jakaś wyprawka enduro.
Pokaże jak wyszło po zamontowaniu
MC
(Nie mam zadnego interesu dzielę się własnymi doświadczeniami) najtaniej mi wyszło proste stelaże w Merta Parts. Jak chcesz zakładać plastikowe kufry lepiej wyjdzie givi lub inne już z adapterami
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
Re: Gmole heed
WItajcie, Z lekkim opóźnieniem ale chciałbym nawiązać do Heedów na XLu700. Zainstalowałem te rurki i mam obawę co do kolizji przedniego wspornika i przewodu hamulcowego przy lewym zakręcie. Macie jakieś spostrzeżenia użytkowe ?
- Piotr76
- miejski lanser
- Posty: 393
- Rejestracja: 08.08.2018, 22:23
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Głusko Duże
Re: Gmole heed
Poczytaj tu: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=69&t=22theo25 pisze:WItajcie, Z lekkim opóźnieniem ale chciałbym nawiązać do Heedów na XLu700. Zainstalowałem te rurki i mam obawę co do kolizji przedniego wspornika i przewodu hamulcowego przy lewym zakręcie. Macie jakieś spostrzeżenia użytkowe ?
Kwasówkę alu czarną i plastiki spawam
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
Re: Gmole heed
Kuźwa nie załapałem...I niewiele brakowało a przeleciałbym 353 strony wątku ;)Piotr76 pisze:Poczytaj tu: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=69&t=22theo25 pisze:WItajcie, Z lekkim opóźnieniem ale chciałbym nawiązać do Heedów na XLu700. Zainstalowałem te rurki i mam obawę co do kolizji przedniego wspornika i przewodu hamulcowego przy lewym zakręcie. Macie jakieś spostrzeżenia użytkowe ?
- Piotr76
- miejski lanser
- Posty: 393
- Rejestracja: 08.08.2018, 22:23
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Głusko Duże
Re: Gmole heed
poldiver pisze:Kuźwa nie załapałem...I niewiele brakowało a przeleciałbym 353 strony wątkuPiotr76 pisze:Poczytaj tu: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=69&t=22theo25 pisze:WItajcie, Z lekkim opóźnieniem ale chciałbym nawiązać do Heedów na XLu700. Zainstalowałem te rurki i mam obawę co do kolizji przedniego wspornika i przewodu hamulcowego przy lewym zakręcie. Macie jakieś spostrzeżenia użytkowe ?
Dobre . Ale ile Forumowiczów byś poznał , nie to jak theo25 od razu chce nawiązać.
Kwasówkę alu czarną i plastiki spawam
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
Re: Gmole heed
Żadnych kolizji z przewodem hamulcowym nie zauważyłem. Wadą tych gmoli jest to, że obydwie części łączą się nad przednim błotnikiem i skok przedniego widelca jest przez to ograniczony o średnicę gmola. Nie jest to jednak jakaś większa wada bo moim zdaniem 700-tka nie nadaje się do jakiegoś poważnego offroadu. Choć jeżdżę po mniejszych i większych dziurach to błotnik nadal cały, a w miejscu kolizji jest tylko obtarcie.theo25 pisze:WItajcie, Z lekkim opóźnieniem ale chciałbym nawiązać do Heedów na XLu700. Zainstalowałem te rurki i mam obawę co do kolizji przedniego wspornika i przewodu hamulcowego przy lewym zakręcie. Macie jakieś spostrzeżenia użytkowe ?
Wyżej była dyskusja nt czy te wysokie gmole uchronią plastiki w razie upadku? Miałem parę gleb ale takich przy zerowej prawie prędkości i plastiki całe, choć nie dam głowy czy dzięki gmolom, czy po prostu trampek jest tak skonstruowany, że przewracając się upada na kierownicę i stelaż pod kufry. Poza tym te heedy są ok. Dobrze wykonane, wszystko pasuje jak ulał i nie ma czego się doczepić. Mają też w opcji fajne, małe zasobniki które bardzo się przydają i z których często korzystam. Jednak gdybym miał jeszcze raz wybór to pewnie nie montowałbym żadnych gmoli. Dodatkowa waga i trzeba je rozmontowywać przy byle serwisie.
...jak nie teraz to kiedy?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość