Transalp 650/700 vs Deauville 700
Transalp 650/700 vs Deauville 700
witam,
czy są tutaj koledzy, którzy mieli możliwość pojeździć obiema konstrukcjami trochę dłużej albo przesiadali się z jednego na drugi i mogliby porównać obie konstrukcje. Trampka 650 miałem kilka lat i zjeździłem na nim kawał świata, ale NTV-ki nie dosiadałem dłużej niż przez chwilę, i to nie w wersji 700 ale 650. Wiem, że to trochę inne konstrukcje, ale oba są pomyślane pod turystykę i tak też chciałbym je użytkować, z okazyjnym zjazdem w lekki off jeśli byłoby to ew. możliwe.
Ponoć oba motocykle mają wspólny silnik (ulepszony jakoby w NTV), teoretycznie osłona przed wiatrem w Deauville jest lepsza bo ma szerszą szybę i owiewki (choć trampek jak mu dać wysoką szybę + deflektor też jakoś sobie radzi), ale z kolei nie ma tam handbarów-nawet opcjonalnie. Czy okazyjna jazda Deauville poza asfaltem jest bardzo nieprzyjemna (nie chodzi o offroad tylko coś typu leśne ścieżki, utwardzone z piaszczystymi fragmentami)? Deauville ma +10KM mocy (choć niestety też 5 biegów), czy czuć tą różnicę w trasie - pamiętam że w trampku wyraźnie brakowało mocy i rzadko kiedy jeździłem nim więcej niż 100km/h.
itp. itd. byłbym wdzięczny za uwagi od praktyków.
czy są tutaj koledzy, którzy mieli możliwość pojeździć obiema konstrukcjami trochę dłużej albo przesiadali się z jednego na drugi i mogliby porównać obie konstrukcje. Trampka 650 miałem kilka lat i zjeździłem na nim kawał świata, ale NTV-ki nie dosiadałem dłużej niż przez chwilę, i to nie w wersji 700 ale 650. Wiem, że to trochę inne konstrukcje, ale oba są pomyślane pod turystykę i tak też chciałbym je użytkować, z okazyjnym zjazdem w lekki off jeśli byłoby to ew. możliwe.
Ponoć oba motocykle mają wspólny silnik (ulepszony jakoby w NTV), teoretycznie osłona przed wiatrem w Deauville jest lepsza bo ma szerszą szybę i owiewki (choć trampek jak mu dać wysoką szybę + deflektor też jakoś sobie radzi), ale z kolei nie ma tam handbarów-nawet opcjonalnie. Czy okazyjna jazda Deauville poza asfaltem jest bardzo nieprzyjemna (nie chodzi o offroad tylko coś typu leśne ścieżki, utwardzone z piaszczystymi fragmentami)? Deauville ma +10KM mocy (choć niestety też 5 biegów), czy czuć tą różnicę w trasie - pamiętam że w trampku wyraźnie brakowało mocy i rzadko kiedy jeździłem nim więcej niż 100km/h.
itp. itd. byłbym wdzięczny za uwagi od praktyków.
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3404
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Transalp 650/700 vs Deauville 700
O ile dobrze kojarzę Baran miał Deauville. Znajdziesz go na forum Tigera najszybciej.
Pzdr
Qter
piję bro i palę sziszę
Pzdr
Qter
piję bro i palę sziszę
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
- Marcin-BB
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
Re: Transalp 650/700 vs Deauville 700
Miałem Deauville 650 i raczej unikałem jakiegokolwiek zjazdu tym z asfaltu. Zawieszenie zestrojone dużo bardziej twardo niż w TA, skok zawieszenia połowę mniejszy, typowo szosowe gumy no i masa blisko 50 kg więcej. Jeszcze jakiś twardy, równy szuter to ok, ale wyboiste drogi z luźną nawierzchnią- męka. Oczywiście można, ale po co, skoro masz Trampka??
Moc silnika w 700-ce większa niż w TA650, ale też większa masa. Prędkość na asfalcie wyższa, bo inne przełożenia skrzyni.
Deauville to typowy asfaltowy turystyk "budżetowy" z niewiarygodnie trwałym silnikiem. Pod każdym względem poprawnie zrobiony motocykl-ale pod warunkiem, że użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, czyli na asfalcie.
Chcesz mieć coś, co po asfalcie polata 150km/h i da radę w lekkim terenie- gs1100, yamaha tdm850/900 itp. Po co kombinować?
Moc silnika w 700-ce większa niż w TA650, ale też większa masa. Prędkość na asfalcie wyższa, bo inne przełożenia skrzyni.
Deauville to typowy asfaltowy turystyk "budżetowy" z niewiarygodnie trwałym silnikiem. Pod każdym względem poprawnie zrobiony motocykl-ale pod warunkiem, że użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, czyli na asfalcie.
Chcesz mieć coś, co po asfalcie polata 150km/h i da radę w lekkim terenie- gs1100, yamaha tdm850/900 itp. Po co kombinować?
Re: Transalp 650/700 vs Deauville 700
dzięki za opinię (i poproszę więcj uwag jeśli można).
Hmmm - bardzo lubiłem miękkie zawieszenie trampka, w każdym motocyklu ustawiam tak miękko jak się tylko da, skoro Devila ma twarde to jest spory minus na nasze drogi
A czy jest jakaś różnica w głośności silnika i wibracjach odczuwanych przez kierowcę między nimi? Im starszy się robię tym bardziej doceniam komfort...
Co do innych moto miałem już tdm-kę i myślę, że niewiele różni się od Deauville pod kątem "terenowym", silnik szarpie, wolna jazda utrudniona, praktycznie nie ma też opon z bieżnikiem na jego koła, osłona przed wiatrem gorsza niż w TA.
GS-y za wielkie i za drogie. Rozważam teraz tylko budżetowe konstrukcje.
Hmmm - bardzo lubiłem miękkie zawieszenie trampka, w każdym motocyklu ustawiam tak miękko jak się tylko da, skoro Devila ma twarde to jest spory minus na nasze drogi
A czy jest jakaś różnica w głośności silnika i wibracjach odczuwanych przez kierowcę między nimi? Im starszy się robię tym bardziej doceniam komfort...
Co do innych moto miałem już tdm-kę i myślę, że niewiele różni się od Deauville pod kątem "terenowym", silnik szarpie, wolna jazda utrudniona, praktycznie nie ma też opon z bieżnikiem na jego koła, osłona przed wiatrem gorsza niż w TA.
GS-y za wielkie i za drogie. Rozważam teraz tylko budżetowe konstrukcje.
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3404
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Transalp 650/700 vs Deauville 700
to może któryś z Tigerów?tdm900 pisze: CUT!
Co do innych moto miałem już tdm-kę i myślę, że niewiele różni się od Deauville pod kątem "terenowym", silnik szarpie, wolna jazda utrudniona, praktycznie nie ma też opon z bieżnikiem na jego koła, osłona przed wiatrem gorsza niż w TA.
GS-y za wielkie i za drogie. Rozważam teraz tylko budżetowe konstrukcje.
sądzę że tu znajdziesz dużo informacji http://www.tigerforum.pl/
PZDR
Qter
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp 650/700 vs Deauville 700
Ja sobie wystrugałem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=ptsjZ0v4SQY . Wielkośc kół jak w Trampku 700, mocowo podobnie bo to oddławione 60 koni bez katalizatora . Zawieszenie fakt że twardsze i mniejszy skok, ale w zakrętach duuużo pewniej, prędkośc w trasie na pokojnie 120-130 przy 5000 - 5200 obrotach. Spalanie litr mnijsze niż TA 600. Na razie jeździ na typowo szosowych, ale po ich dojechaniu mam zamiar założyc jakieś szutrowe gumy i zobaczymy jak się toto będzi sprawowało. Dodatkowo w ramach eksperymentu założę do Rewerki przednnie zawieszenie od TA600 PD10 wraz z kołm 21 cali i zobaczę co z tego wyjdzietdm900 pisze:dzięki za opinię (i poproszę więcj uwag jeśli można).
Hmmm - bardzo lubiłem miękkie zawieszenie trampka, w każdym motocyklu ustawiam tak miękko jak się tylko da, skoro Devila ma twarde to jest spory minus na nasze drogi
A czy jest jakaś różnica w głośności silnika i wibracjach odczuwanych przez kierowcę między nimi? Im starszy się robię tym bardziej doceniam komfort...
Co do innych moto miałem już tdm-kę i myślę, że niewiele różni się od Deauville pod kątem "terenowym", silnik szarpie, wolna jazda utrudniona, praktycznie nie ma też opon z bieżnikiem na jego koła, osłona przed wiatrem gorsza niż w TA.
GS-y za wielkie i za drogie. Rozważam teraz tylko budżetowe konstrukcje.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Fihu
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 329
- Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Transalp 650/700 vs Deauville 700
Jak dokładnie NTV ma ulepszony silnik w porównaniu do TA?
Pamiętam że chyba kiedyś gość pojechał własnie na NTV do Mongolii więc trochę offu było i fajnie to opisywał (z przymrużeniem oka )
Tego filmu nie widze ale sa inne
https://vimeo.com/search?q=motojary
Pamiętam że chyba kiedyś gość pojechał własnie na NTV do Mongolii więc trochę offu było i fajnie to opisywał (z przymrużeniem oka )
Tego filmu nie widze ale sa inne
https://vimeo.com/search?q=motojary
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Transalp 650/700 vs Deauville 700
Ntv 700 ma większą moc.
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 38#p288310
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 38#p288310
Dominator.
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 190
- Rejestracja: 12.07.2009, 09:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Wlkp.
Re: Transalp 650/700 vs Deauville 700
A z tyłu można ntv'ke revere podnieść czy konstrukcja z wałem to uniemożliwia?
NTV Deauville->V-strom 1000->Transalp zmota->Bandit 1200->Transalp 600->Bandit 1200->Tdm->Africa Zmota->1100GS->1150GS->1100GS->CB1300S->CRF1000 i MT01
-
- naciągacz linek
- Posty: 78
- Rejestracja: 10.03.2013, 18:51
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Transalp 650/700 vs Deauville 700
ja przymierzałem sie do NTV 700 ponad rok temu, ale trudno było znaleźć coś w budgecie około 10.000zł, bałem sie że bedzie za słaba ale nie o to chodziło do końca, jednak blokował mnie założony budget, kupiłem ST 1100 jednak okazała sie za ciężka, właściwości terenowe obu tych motocykli turystycznych sa równe 0, byle parkingówka uszkadza powłokę lakierniczą kufrów. próbowałeś DL650? Szyba z deflektorem robi robotę, w turystyce się ten motocykl sprawdza, pali max 5l a szutry lubi, akcesoriów cała masa dostępna. ładowność spora, silnik można pogonić na autostradzie 140-150 bez najmniejszych problemów, zrobiłem pierwszy sezon na DL-u i naprawde doceniam ten pojazd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości