SHL GAZELA M17
SHL GAZELA M17
moto w trakcie odbudowy na razie silnik ruszył myślę że pod koniec kwietnia shl ruszy na własnych kołach
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: SHL GAZELA M17
Pięknie wystartował. A CDI sam robiłeś czy kupowałeś gotowca? jeśli kupowałeś daj jakiegoś linka bo fajnie jest mieć 150 W , gdzie większosć CDI ma 70 - 80W.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: SHL GAZELA M17
Pięknie!
Też kiedyś Gazelę przygarnę.
Podoba mi się.
Też kiedyś Gazelę przygarnę.
Podoba mi się.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3968
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: SHL GAZELA M17
Ewidentnie któryś zawór słychać, no i pewnie będzie olej łykać bo ewidentnie na niebiesko kopci .
DA tak serio to dobra robota! Koniecznie pochwal się dalszymi postępami prac, Gazela to ciekawe zjawisko .
DA tak serio to dobra robota! Koniecznie pochwal się dalszymi postępami prac, Gazela to ciekawe zjawisko .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Re: SHL GAZELA M17
kupiłem gotowy jest 3-ech asów którzy opanowali temat na olx i aledrogo ja kupiłem od gościa TURBOZABYTKI miałem sam robić ale jak przeliczyłem detale na jedną sztukę to wyszło 15 zł taniej więc zamówiłem gotowy co do mocy jak zamówisz np 9 cewek to zrobi ci 9 cewek z tym nie ma problemugrad74 pisze:Pięknie wystartował. A CDI sam robiłeś czy kupowałeś gotowca? jeśli kupowałeś daj jakiegoś linka bo fajnie jest mieć 150 W , gdzie większosć CDI ma 70 - 80W.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: SHL GAZELA M17
Piękna robota. Sam myślę o odszykowaniu jakiegoś fajnego sprzęta. Duży szacunek za filmy jakie robisz, bo są pouczające. Czekam na kolejne.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Re: SHL GAZELA M17
co do dzwonienia to większość dźwięków pochodzi z nie dokręconych śrub silnik w ramę tylko na sztukę włożyłem żeby zapalić,jedno cykanie możliwe że pochodzi od pierścienia składając chyba zrobiłem na jednym zamku za duży luz i dzwoni teraz ale jak zrobię całe moto to pojeżdżę chwilę i zobaczę co się będzie działo jak się będzie nasilał to poprawię jak nic się nie będzie działo zostawię ,wychodzę z założenia że nadgorliwość gorsz od faszyzmu.Wbrew pozorom remont starego 2t nie należy do tanich mnie więcej wyszło mi to tak:ostry pisze:Ewidentnie któryś zawór słychać, no i pewnie będzie olej łykać bo ewidentnie na niebiesko kopci .
DA tak serio to dobra robota! Koniecznie pochwal się dalszymi postępami prac, Gazela to ciekawe zjawisko .
1.szlif cylindra 100zł
2.tłok anodowany+sworzeń+pierścienie 155zł
3.sprzęgło 150zł
4.wałek zdawczy 40zł
5.łożyska 120zł
6.zapłon 320zł
7.zębatki zdawcza+sprzęgłowa 70zł
8.świeca 14zł co daje:
969zł bez regeneracji wału bo miałem farta i był ok
a wracając do tematu zapłonu CDI to można to taniej było zrobić niestety mądry polak po szkodzie zamiast prześledzić neta i pogrzebać to poszedłem na łatwiznę za mało szukałem,cały zapłon oparty jest na częściach do zipp,rometa i innych dorabiana jest tylko piastka koła magnesowego i podstawa statora wszystkie inne graty znajdziecie na portalach internetowych i teraz tak jeśli chcecie kupić zapłon np.na 6 cewkach to sprzedający ma około 250zł górki na 8 cewkach około 220-200 zł a na 11 około 150-100zł górki chyba że bierze od hurtownika wtedy wiadomo górka jeszcze więkasza
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3968
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: SHL GAZELA M17
To z zaworami i dymieniem żarcik był , przeca to 2-takt .
Ale za to ta informacja o zapłocie jest dla mnie cenna, bo posiadam kilka 2-suwów i choćby w silniku Wiatra chętnie coś takiego zamontuje. Ale niestety chyba dopiero na emeryturze . Mój jest starszego typu, od shl m11 jeszcze na magneto.
Niestety, jeśli chce się zrobić profesjonalny remont, tudzież renowację to drenaż portfela murowany...
Ale za to ta informacja o zapłocie jest dla mnie cenna, bo posiadam kilka 2-suwów i choćby w silniku Wiatra chętnie coś takiego zamontuje. Ale niestety chyba dopiero na emeryturze . Mój jest starszego typu, od shl m11 jeszcze na magneto.
Niestety, jeśli chce się zrobić profesjonalny remont, tudzież renowację to drenaż portfela murowany...
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Re: SHL GAZELA M17
to masz SHL M11W z silnkiem W2A polski silniczek inż.Wiesława Wiatraka fajna jednostka rozwojowa ale niestety bracia z za miedzy w 85r.przyjechali i powiedzieli "szto wy tu polaki djełacie motcyklje wam nada diełać wiertłoloty "i tak jedny posunięciem w Świdniku zamknięto fabrykę motocykli a trochę pracy w rozwój i moglibyśmy być potentatem w produkcji motocykli użytkowych aj już sie nie będę denerwował
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: SHL GAZELA M17
Spokojnie, usiądź, napij się, zapal, pooddychaj.. . Ale wiem o czym piszesz, wiele rzeczy tak "umarło".old1977 pisze:to masz SHL M11W z silnkiem W2A polski silniczek inż.Wiesława Wiatraka fajna jednostka rozwojowa ale niestety bracia z za miedzy w 85r.przyjechali i powiedzieli "szto wy tu polaki djełacie motcyklje wam nada diełać wiertłoloty "i tak jedny posunięciem w Świdniku zamknięto fabrykę motocykli a trochę pracy w rozwój i moglibyśmy być potentatem w produkcji motocykli użytkowych aj już sie nie będę denerwował
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: SHL GAZELA M17
tak jak mówisz wiele spraw zostało zaprzepaszczone,a mi naprawdę nóż w kieszeni się otwiera jak pomyślę gdzie moglibyśmy być teraz gdyby nie "wybawiciele z wolnością na bagnetach" junak zaprzepaszczony,wsk ,ursus,fso i prototypy autobus Bekśińskiego
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- Scyzoryk
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: okolice Piaseczna
Re: SHL GAZELA M17
Miałem Gazelę z początku produkcji (jeśli dobrze pamiętam 68 rok). Generalnie był to super egzemplarz kupiony od konstruktora M17 (Pana Pancewicza)
Był to od nowości jego motocykl o numerze ramy 068. Ehhh, łezka się w oku kręci.
Niestety jako "szczeniak" pozbyłem się jej żeby mieć kasę na bardziej współczesny motocykl.
Był to od nowości jego motocykl o numerze ramy 068. Ehhh, łezka się w oku kręci.
Niestety jako "szczeniak" pozbyłem się jej żeby mieć kasę na bardziej współczesny motocykl.
Pozdrawiam
Scyzoryk
AT CRF1000
Scyzoryk
AT CRF1000
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: SHL GAZELA M17
Jakoś mi wcześniej umknął ten wątek...
Zaczynałem od Gazeli (1969 r. prod.)... Rok 1984 (i to nie z Orwell'a). Paliwo na kartki, brak części (akumulatory np.) Ale cztery sezony, pierwsze moto-kroki, pierwsze kontuzje... Wszystko pierwsze, ach - łezka w oku się zakręciła...
Niestety - moja poległa przez zużyte hamulce (a wtedy był problem, bo miała bębny fi 150, a dostać można było tylko szczęki/okładziny na fi 135 (WSK) lub 160 (MZ, Jawa, CZ). Poszedłem do wojska, Ona bez przeglądu, jak wróciłem, to stary zdążył Ją już skasować
Łezka....
Pracuj i uruchamiaj i wrzucaj foty.
Zaczynałem od Gazeli (1969 r. prod.)... Rok 1984 (i to nie z Orwell'a). Paliwo na kartki, brak części (akumulatory np.) Ale cztery sezony, pierwsze moto-kroki, pierwsze kontuzje... Wszystko pierwsze, ach - łezka w oku się zakręciła...
Niestety - moja poległa przez zużyte hamulce (a wtedy był problem, bo miała bębny fi 150, a dostać można było tylko szczęki/okładziny na fi 135 (WSK) lub 160 (MZ, Jawa, CZ). Poszedłem do wojska, Ona bez przeglądu, jak wróciłem, to stary zdążył Ją już skasować
Łezka....
Pracuj i uruchamiaj i wrzucaj foty.
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
Re: SHL GAZELA M17
Piekna robota kolego! Oby tak dalej
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: SHL GAZELA M17
Kiedyś na allegro był koleś który sprzedawał różne silniki do polskich starych motocykli, miedzy innymi do gazeli... Przeraziła mnie w tedy cena bo kosztował 1500 zł!!! Silniki były po kapitalnym remoncie, dekle były wyszkiełkowane. Wyglądały lepiej niż nowe. I dzisiaj się okazuje że to była promocja...
Też mam M17 ale na remont musi jeszcze trochę poczekać:)
Też mam M17 ale na remont musi jeszcze trochę poczekać:)
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: SHL GAZELA M17
Tak mi się przypomniało...
Nie wiem, czy wiecie, że SHL 175 M17 - Gazela mogła być pierwszym w Polsce (a pewnie i w Demoludach) motocyklem z...
... no właśnie - z czym....?
Z.... elektrycznym rozrusznikiem !
Nie bez powodu zastosowano instalację 12 V, nie bez powodu - pod gaźnikiem była taka niklowana płytka zasłaniająca... "półwalcowe" wgłębienie w karterach... Nie bez powodu, na lewym czopie wału korbowego, tam, gdzie w WSK 175 była taka tulejka (ale na wielowypuście ) pod kołem łańcuchowym - w Gazeli było pełnowymiarowe koło zębate (w mojej - 1969 r. bez naciętych zębów)...
Mogło być pięęęęknie... a wyszło - jak zwykle
Nie wiem, czy wiecie, że SHL 175 M17 - Gazela mogła być pierwszym w Polsce (a pewnie i w Demoludach) motocyklem z...
... no właśnie - z czym....?
Z.... elektrycznym rozrusznikiem !
Nie bez powodu zastosowano instalację 12 V, nie bez powodu - pod gaźnikiem była taka niklowana płytka zasłaniająca... "półwalcowe" wgłębienie w karterach... Nie bez powodu, na lewym czopie wału korbowego, tam, gdzie w WSK 175 była taka tulejka (ale na wielowypuście ) pod kołem łańcuchowym - w Gazeli było pełnowymiarowe koło zębate (w mojej - 1969 r. bez naciętych zębów)...
Mogło być pięęęęknie... a wyszło - jak zwykle
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1526
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: SHL GAZELA M17
Magneto, starsze Jawy Peraki typ 11 i 18 oraz Ogar typ 12 (przed kiwaczkowe) miały półbębny 150 mm, później firma przeszła na 160.magneto pisze:Niestety - moja poległa przez zużyte hamulce (a wtedy był problem, bo miała bębny fi 150, a dostać można było tylko szczęki/okładziny na fi 135 (WSK) lub 160 (MZ, Jawa, CZ).
Niemniej, Twoje wspomnienie o tej średnicy u Gazeli natchnęły mnie okrutnie. W wolnych chwilach tworzę klasycznego triala na półbębnach i to 150 mm Gazeli bardzo mi ułatwi sprawę . Aż zmierzę dla pewności u szwagra .
kulfon pisze:Kiedyś na allegro był koleś który sprzedawał różne silniki do polskich starych motocykli, miedzy innymi do gazeli... Przeraziła mnie w tedy cena bo kosztował 1500 zł!!! Silniki były po kapitalnym remoncie. I dzisiaj się okazuje że to była promocja...
Mnie przeraziła cena remontu silnika ETZ 250/251 (1000 zł) w 96r., gdzieś w okolicach N. Tomyśla/ Opalenicy. To były moje ówczesne dwie miesięczne pensje. Dobrze, że sam już to umiałem robić . Zresztą, co tu robić u Etki? Lać i jeździć...
To koło robiło również za balans, po odkręceniu silnik lepiej wchodzi na obroty, ale ma je mniej stabilne na niskich- coś jak dzisiejsze cedeiki. Lżejsze, ale w górach, przy dużej rozpiętości biegów, potrafi być kłopotliwe.magneto pisze:Nie wiem, czy wiecie, że SHL 175 M17 - Gazela mogła być pierwszym w Polsce (a pewnie i w Demoludach) motocyklem z...
... no właśnie - z czym....?
Z.... elektrycznym rozrusznikiem !
Nie bez powodu zastosowano instalację 12 V, nie bez powodu - pod gaźnikiem była taka niklowana płytka zasłaniająca... "półwalcowe" wgłębienie w karterach... Nie bez powodu, na lewym czopie wału korbowego, tam, gdzie w WSK 175 była taka tulejka (ale na wielowypuście ) pod kołem łańcuchowym - w Gazeli było pełnowymiarowe koło zębate (w mojej - 1969 r. bez naciętych zębów)...
Magneto, rozrusznik el. to zacna idea, jeno w tamtych polskich realiach, trochę kwadratura koła. Brak dostatecznego ładowania, brak dobrych akumulatorów (nawet jeszcze w latach 90.). Przełożenie wymusiłoby zamontowanie energożernego agregatu, który lekko konsumowałby każdą ilość prądu. Zastosowanie okazjonalne, w sam raz bajer na randkę .
Gazela cierpiała również na przypadłości tłoczonych wodzików w skrzyni biegów. Późniejsze, od WSK 175, były wytrzymalsze. Także pierwsze wały korbowe (na trzech rzędach wałeczków), nie nastrajały optymistycznie. Sukcesywnie zastępowane dwu- i jednorzędowymi, robiły znacznie lepsze przebiegi. Dzisiejsze korbowody Duellsa i syntetyczne oleje robią jeszcze lepiej. Wyczynowcy mogą pokombinować z korbą od Suzuki RM .
Nie zapomnę chwili, gdy, dumny jak cholera, ze swojego pierwszego nabytku, w klasie ćwiartki: lekko już zużytej MZ TS 250, bez problemu objechał mnie dziadek, jadący z wędkami WSK 175 . Dobrze wyregulowane i zadbane silniki Wiatra 175, robią robotę, a ich zła opinia, to zazwyczaj pochodna braku dobrej obsługi i bylejakości PRL-u.
Na koniec, jeszcze coś w temacie marki.
Sorry old, to Hp i mogę śmiecić, a ty musisz z tym żyć .
Moja M11, ciekawie pomalowana. Jakieś sugestie co do koloru, spiskowe teorie może ?
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: SHL GAZELA M17
W oryginale - bodaj wszystkie były czarne. Brak szparunków na błotnikach, tłumik bodaj od "Włeski" 175 albo i od MZ-ki, śruba mocowania lewego boczka bez plastikowego pokrętła, oprawa lampy przedniej w oryginale była chromowana.Sylwek pisze:(....) Moja M11, ciekawie pomalowana. Jakieś sugestie co do koloru, spiskowe teorie może ?
Sinik W2-A jak mi się widzi (nawet z lewej strony) - .
BTW - to na drugim planie to Pannonia ?
Sorry za OT (choć to też z Suchedniowskiej Huty L...)
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1526
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: SHL GAZELA M17
Pociągnijmy chwilę jeszcze off, najwyżej założyciel wątku się obrazi, a moderator pogrozi..
Nie, trzybiegowy S-32.
Ciekawostka: bywały silniki W2 z 'dostawką" i kołem magnesowym, popularnie zwanym magnetem czyli iskrownikiem.
I tu mod nic nie może, bo trzymam się tematu- taki silnik występuje w tytułowej Elce wątkotfurcy . Cylinder ten, po modyfikacjach, zamontowałem do bordowej M-06, którą znacie z wypadu kirgiskiego.
Może założę zimowy wątek, dot. zabytków, klasyków, czy innych wydumek, moich i bywających u mnie w garażu?
Będą chętni na czytanie? Nie będziemy tu trollować.
magneto pisze:Sinik W2-A jak mi się widzi
Nie, trzybiegowy S-32.
Ciekawostka: bywały silniki W2 z 'dostawką" i kołem magnesowym, popularnie zwanym magnetem czyli iskrownikiem.
Zgadza się. Sprzedałem chwilę temu, zresztą niebiańska Elka, również pójdzie do dobrych ludzi.magneto pisze:to na drugim planie to Pannonia ?
Dobre oko. Był tłumik od czwórki, łącznie z kolankiem. Ktoś wcześniej zerwał gwint oryginału i przerobił (mocno krzywo) na większy rozmiar silnika W2-A.magneto pisze:Brak szparunków na błotnikach, tłumik bodaj od "Włeski" 175
I tu mod nic nie może, bo trzymam się tematu- taki silnik występuje w tytułowej Elce wątkotfurcy . Cylinder ten, po modyfikacjach, zamontowałem do bordowej M-06, którą znacie z wypadu kirgiskiego.
Tak, ale tu podrzucę kolejne coś, w czym miałem przyjemność robić remont silnika. Zobacz przebitkę koloru na kołysce ramy.magneto pisze:W oryginale - bodaj wszystkie były czarne.
Może założę zimowy wątek, dot. zabytków, klasyków, czy innych wydumek, moich i bywających u mnie w garażu?
Będą chętni na czytanie? Nie będziemy tu trollować.
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: SHL GAZELA M17
Nowy - tematyczny - wątek będzie OK. Ja z chęcią będę czytał i - jak coś mogę - to podpowiem.Sylwek pisze:Pociągnijmy chwilę jeszcze off, najwyżej założyciel wątku się obrazi, a moderator pogrozi..
(....) Może założę zimowy wątek, dot. zabytków, klasyków, czy innych wydumek, moich i bywających u mnie w garażu?
Będą chętni na czytanie? Nie będziemy tu trollować.
Co do silnika - to S-32 miał żeliwny cylinder i ta jasność / wypolerowanie mnie zmyliły.
A tak - ciągnąc OT - czym różnił się S-32 od S-31 i S-33 ? (Podpowiem , że to dwa zasadniczo różne silniki).
To kolejny powód, żeby założyć oddzielny wątek / przenieść do właściwego.
Przepraszam Wątkotwórcę.
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość