Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
wilczek pisze:Zjechałem komplet takich opon i nie zauważyłem spękań, wybrzuszeń itp. Wcześniej miałem dwa komplety anaków. Nie zauważyłem aby exp miały gorszą przyczepność na mokrym, suchym niż anaki. Dla mnie różnice o których piszecie są iluzoryczne. Styl jazdy moto mam daleki od emeryckiego. Lubię dynamit w tygrysie i nie mam oporów by go używać. Dlatego ze zdziwieniem czytam co piszecie o tych gumkach. Ale skoro takie macie odczucia, to lepiej zmienić kapcie na inne , niż mieć w psychice lęk
Wilczek, ja również przesiadłem się z Anakee - i tam było rewelacyjnie... Trampek z definicji jest słabszy od Tygrysa, nie sądzę też, abym jeździł wyjątkowo dynamicznie, więc może po prostu fabryka Metzelera w Brazylii miała gorsze momenty lub sezony?
Nasze odczucia różnią się zbyt mocno. Jedna rzecz - ja nie mam opon Tourance EXP - tylko zwykłe Tourance. Podejrzewam, że to tu tkwi klucz do różnicy zdań.
Zobaczymy w sezonie jak będą się spisywały. Ja na pewno dam znać . W listopadzie jeszcze miałem Mitaski E-08 i po deszczu to była jakaś masakra, więc się zobaczy może będą lepsze
Ja mam identyczne z tymi, które wkleiłeś, właśnie byłem przy motocyklu. Tj. inne niż na stronie Metzelera. Bieżnik czasem zależy od szerokości opony, ale nie wiem czy o to chodzi w tym wypadku. Tak czy inaczej, masz Tourance.
Hawk1985 pisze:No i właśnie nie wiem o chodzi
Inny bieżnik to mogą być inne właściwości i w ogóle całkowicie inna opona
Oczywiście. Ale chyba musisz z tym żyć. Ja swoich opon nie lubię, więc może coś w tym jest, że bieżnik się różni od zdjęcia na stronie producenta. Niemniej, jak coś wytropisz, to proszę napisz o tym, też chętnie się dowiem.
Hint: na mojej oponie są napisy o Brazylii, więc być może chodzi o kraj pochodzenia?
Hint2: Zwróć uwagę, że tam jest napisane Tourance FRONT, nie zaś samo Tourance. Na tylnej oponie nie mam żadnego dopisku w stylu Rear. Może jest to jest pod-model opony, np. starsza jej wersja?
motogumy.pl pisze:Cechą charakterystyczną dla Tourance jest inny wzór bieżnika przedniej opony o rozmiarze 110/80R19 niż pozostałych przednich opon. Opona ta przeznaczona do większych Enduro-Turystycznych przypomina bardziej Tourance EXP i ma z pewnością lepsze właściwości szosowe, kosztem terenowych. No cóż, przy prędkościach uzyskiwanych na tych motocyklach ważne jest przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa
" Bieżnik przednich opon o szerokośći mniejszej niż 110 jest zupełnie inny "
" Widzę że na forum Transalpa również powstają legendy miejskie.
Poniższe wyjaśnienie można wkleić na forum i napisać że Hubert tak
powiedział - będą wiedzieli o kogo chodzi.
Opony pod względem konstrukcji dzielimy na diagonalne i radialne.
Odkąd pamiętam Metzeler wszystkie opony diagonalne robił w Brazylii a
radialne w Niemczech a od niedawna w Chinach.
Przednia Metzeler Tourance 90/90-21 jest diagonalna więc w przyrodzie
nie występuje taka opona wyprodukowana w Niemczech !!!
Na tył 120/90-17 i 130/80-17 również są diagonalne - produkcja tylko w
Brazylii. Istnieje również 130/80 R 17 więc radialna i ta już jest
produkowana w Niemczech. "
Ja niestety z Tourance mam niezbyt dobre wspomnienia, spędziłem z nimi 11kkm około:
W anakach czy conti nie miałem takich historii. Guma ze zdjęcia ma jakieś 3-4 lata i 18-20kkm. Ostatnie 5kkm pod konkret obciążeniem i spore prędkości. Moim zdaniem takie sprawy nie powinny się dziać w oponach tej klasy. O ile pamiętam to były germańskie opony.
Tourance zwykła jest robiona teraz w Chinach i opinie są skrajne - od takich że są takie jak były, do takich że to blada.
Ja kupilem dwa Metzelery Tourance niedawno. Zobaczymy co bedzie za pare tys mil. Takie pekniecia jak wyzej wklejacie ja mialem na teraz sciagnietych Bridgestonach (jeszcze chyba oryginalne) Tak wiec moze to jest problem z przebiegiem i staroscia .Sam nie wiem....
przecież Metzeler produkowany w Brazylii jest oponą diagonalną a produkowana w RFN oponą radialną . Dużo lepsza do enduro jest opona diagonalna i tyle w temacie
zimny pisze:Ja niestety z Tourance mam niezbyt dobre wspomnienia, spędziłem z nimi 11kkm około:
W anakach czy conti nie miałem takich historii. Guma ze zdjęcia ma jakieś 3-4 lata i 18-20kkm. Ostatnie 5kkm pod konkret obciążeniem i spore prędkości. Moim zdaniem takie sprawy nie powinny się dziać w oponach tej klasy. O ile pamiętam to były germańskie opony.
Tourance zwykła jest robiona teraz w Chinach i opinie są skrajne - od takich że są takie jak były, do takich że to blada.
Więcej doświadczeń nie mam.
Moje Tourance wyglądają podobnie po 5 latach, choć pęknięcia trochę mniejsze. Oczywiści Made in Brasil. Zamieniłem je na TKC 70. Tym razem Korea. Mam nadzieję że południowa.