Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
- sawmen
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 202
- Rejestracja: 10.11.2013, 10:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzepin
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Siemka, twój wałek prawdopodobnie został zajechany poprzez brak smarowania oraz przez zebatke która nie była wymieniana. Do co kiwaczki czuje ze będziesz musiał wymienić łożyska igiełkowe oraz tulejki, bo z wierzchu widać wychodzącą zę środka rdzę co nie jest dobrą oznaką...
Mój wałek tam wygląda po około 100tkm przebiegu licznikowego.
Zajrzyj do mojego tematu jak się rozbiera trampka do gołego heheh
viewtopic.php?f=183&t=14800
Mój wałek tam wygląda po około 100tkm przebiegu licznikowego.
Zajrzyj do mojego tematu jak się rozbiera trampka do gołego heheh
viewtopic.php?f=183&t=14800
ni mototsikla ni devochki bez pol litra ne razberesh :)
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Zabezpieczenie zębatki też latało luzem, całość najpewniej dlatego została też wybita...sawmen pisze:Siemka, twój wałek prawdopodobnie został zajechany poprzez brak smarowania oraz przez zebatke która nie była wymieniana. Do co kiwaczki czuje ze będziesz musiał wymienić łożyska igiełkowe oraz tulejki, bo z wierzchu widać wychodzącą zę środka rdzę co nie jest dobrą oznaką...
Mój wałek tam wygląda po około 100tkm przebiegu licznikowego.
Zajrzyj do mojego tematu jak się rozbiera trampka do gołego heheh
viewtopic.php?f=183&t=14800
Łożyska kiwaczki i tuleje na złom. Na zdjęciu widać, że ciężko nawet rozpoznać gdzie się kończą igiełki. Jedna wielka utwardzona rdzawa masa. Wybicie śrub mocujących kiwaczkę to 2 tygodnie moczenia w WD40, grzanie i młotek...
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Taki przedni zawias montował Thorgal77. Zdaje się, że coś w sprężynach modził i chętnie coś doradzi. Co do tyłu to rzeczywiście ricor-a amor niewiele osób wkłada
Dominator.
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Co do przodu, to u mnie zmota kolegi EnduroVoyager T była inspiracją. Pozwoliłem sobie również podpytać go na PW o kilka szczegółów i tak zapadła decyzja Dobrze wiedzieć kogo jeszcze pytać - dziękiArtek pisze:Taki przedni zawias montował Thorgal77. Zdaje się, że coś w sprężynach modził i chętnie coś doradzi. Co do tyłu to rzeczywiście ricor-a amor niewiele osób wkłada
Jeżeli mowa o amortyzatorze, to szczerze kupiłem go w ciemno i po fakcie dopiero odkryłem z czym mam do czynienia Sprzedawca też nie widział, stąd cena też była mocno...konkurencyjna delikatnie pisząc
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Widzę że będzie ciekawa zmota. Popieram dłubaninę
Od siebie dodam że temat wahacza z AT w Trampku jest mi znany i o ile pamiętam to jarzmo musisz mieć z RD03 aby podpasować zacisk z trampka. Kiwaczka musi być z AT - jakbyś założył trampkową do wahacza z AT to będzie miękko jak guma mimo że amor Trampka jest twardszy niż ten w AT (mocniejsza sprężyna). Amor Ricora to dla mnie wielka zagadka i jestem ciekaw jak Ci sie to sprawi.
Nie wiem ile masz wzrostu ale z takimi kombinacjami to wysoka koza Ci wyjdzie..
Pozdrawiam i powodzenia!
zimny
Od siebie dodam że temat wahacza z AT w Trampku jest mi znany i o ile pamiętam to jarzmo musisz mieć z RD03 aby podpasować zacisk z trampka. Kiwaczka musi być z AT - jakbyś założył trampkową do wahacza z AT to będzie miękko jak guma mimo że amor Trampka jest twardszy niż ten w AT (mocniejsza sprężyna). Amor Ricora to dla mnie wielka zagadka i jestem ciekaw jak Ci sie to sprawi.
Nie wiem ile masz wzrostu ale z takimi kombinacjami to wysoka koza Ci wyjdzie..
Pozdrawiam i powodzenia!
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Cześć,zimny pisze:Widzę że będzie ciekawa zmota. Popieram dłubaninę
Od siebie dodam że temat wahacza z AT w Trampku jest mi znany i o ile pamiętam to jarzmo musisz mieć z RD03 aby podpasować zacisk z trampka. Kiwaczka musi być z AT - jakbyś założył trampkową do wahacza z AT to będzie miękko jak guma mimo że amor Trampka jest twardszy niż ten w AT (mocniejsza sprężyna). Amor Ricora to dla mnie wielka zagadka i jestem ciekaw jak Ci sie to sprawi.
Nie wiem ile masz wzrostu ale z takimi kombinacjami to wysoka koza Ci wyjdzie..
Pozdrawiam i powodzenia!
zimny
Nie ukrywam, że to właśnie Twoje przygody opisywane tutaj i na forum AT skłoniły mnie do takich zmian Bardzo pomocne info - dzięki!
Wahacz, kiwaczkę i jarzmo mam z RD07. Z TA zostaną tyko kości w zawieszeniu (w kościach na próbę zastosuję tuleje z poliamidu jako łożyska ślizgowe). Pod jarzmo z RD07 powinna być większa tarcza, ale nie wiem czy taką znajdę pod koło z TA. W ostateczności poszukam jarzma z RD03/RD04. Na końcu zostanie zmiana łańcucha i zmierzenie długości przewodu hamulcowego - pewnie wpadnie w oplocie.
Amortyzatora też jestem ciekawy, kupiłem go z grosze, ewentualnie zostanie oryginał.
Wzrost lekko ponad 180cm. Przód zawsze można będzie lekko wpuścić w półki, zobaczymy jak z tyłem. Liczę, że geometrię uda się w miarę utrzymać.
Pozdrawiam
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Ja mam 172cm, przy Twoim wzroście to luz.
Trzymam kciuki - podoba mi się Twoja koncepcja i podejście. Jakby coś to wal śmiało na PW lub tel. Jak coś będę wiedział to chętnie podpowiem.
Pozdrawiam
zimny
Trzymam kciuki - podoba mi się Twoja koncepcja i podejście. Jakby coś to wal śmiało na PW lub tel. Jak coś będę wiedział to chętnie podpowiem.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Cześć wszystkim!
Z uwagi na pogodę przy motocyklu niewiele się zmianie, realizowane za to są zakupy. Pojawiło się za to kilka pytań:
1. Do przeszczepu przodu do kupienia pozostał już tylko zakup ślimaka napędu licznika i toczenie sztycy do wymiaru TA - czy ktoś z Was zna godny polecenia zakład tokarski w Poznaniu? Myślałem o oddaniu do Cerbola.
2. Kolejna kwestia, to gaźniki. Moje wyglądają po prostu słabo, dodatkowo membrany najlepsze lata mają za sobą. W związku z tym zakupione zostały używane od 650. Ma ktoś doświadczenie z przekładką gaźników z 650 do 600? Będę wdzięczny za wskazówki (głównie jakich różnic się spodziewać).
3. Kwestia ramy i ognisk rdzy. Czy oczyszczenie mechaniczne ognisk rdzy, podkład typu Brunox + podkład pod lakier + farba mieszana pod kolor + bezbarwny zda egzamin? Kolor nie musi być idealnie dopasowany, byle farba nie odpadała płatami jak teraz...
Pozdrawiam
Z uwagi na pogodę przy motocyklu niewiele się zmianie, realizowane za to są zakupy. Pojawiło się za to kilka pytań:
1. Do przeszczepu przodu do kupienia pozostał już tylko zakup ślimaka napędu licznika i toczenie sztycy do wymiaru TA - czy ktoś z Was zna godny polecenia zakład tokarski w Poznaniu? Myślałem o oddaniu do Cerbola.
2. Kolejna kwestia, to gaźniki. Moje wyglądają po prostu słabo, dodatkowo membrany najlepsze lata mają za sobą. W związku z tym zakupione zostały używane od 650. Ma ktoś doświadczenie z przekładką gaźników z 650 do 600? Będę wdzięczny za wskazówki (głównie jakich różnic się spodziewać).
3. Kwestia ramy i ognisk rdzy. Czy oczyszczenie mechaniczne ognisk rdzy, podkład typu Brunox + podkład pod lakier + farba mieszana pod kolor + bezbarwny zda egzamin? Kolor nie musi być idealnie dopasowany, byle farba nie odpadała płatami jak teraz...
Pozdrawiam
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- meny72
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Barczewo
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Czesc. Co do ramy ja po zastosowaniu brunoxu na drugi dzień lekko matuje go bordowym Scotch-Britem przemywam zmywaczem na to podkład reaktywny lub epoxyd, podkład wypełniający ,baza,klar i finito. Uważam że ramę można było by dać do lakierowania proszkowego efekt trochę gorszy ale większa odporność.dzielus pisze:Cześć wszystkim!
Z uwagi na pogodę przy motocyklu niewiele się zmianie, realizowane za to są zakupy. Pojawiło się za to kilka pytań:
1. Do przeszczepu przodu do kupienia pozostał już tylko zakup ślimaka napędu licznika i toczenie sztycy do wymiaru TA - czy ktoś z Was zna godny polecenia zakład tokarski w Poznaniu? Myślałem o oddaniu do Cerbola.
2. Kolejna kwestia, to gaźniki. Moje wyglądają po prostu słabo, dodatkowo membrany najlepsze lata mają za sobą. W związku z tym zakupione zostały używane od 650. Ma ktoś doświadczenie z przekładką gaźników z 650 do 600? Będę wdzięczny za wskazówki (głównie jakich różnic się spodziewać).
3. Kwestia ramy i ognisk rdzy. Czy oczyszczenie mechaniczne ognisk rdzy, podkład typu Brunox + podkład pod lakier + farba mieszana pod kolor + bezbarwny zda egzamin? Kolor nie musi być idealnie dopasowany, byle farba nie odpadała płatami jak teraz...
Pozdrawiam
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Cześć wszystkim!
Wiosna idzie, więc trochę nowości
Zawieszenie przód:
Sztyca od Husqvarny została idealnie dotoczona, łożysko z Transalpa weszło z hukiem po schłodzeniu sztycy w zamrażalniku przez 24h oraz ogrzaniu łożyska do ok. 150 stopni. Metoda w pełni bezbolesna, polecam!
Lagi od Husqvarny to kawał rury. Porównanie średnicy na zdjęciu. Przy niej lagi z Transalpa wyglądają jak z chińskiego skuterka. Warto zauważyć też większą długość. Da to spore pole manewru przy ustawianiu wysokości zawieszenia. W planach jeszcze wymiana oleju na bardziej gęsty. Po testach zobaczę, czy wejdą nowe sprężyny (waga obu motocykli jest niemal identyczna).
Zawieszenie tył:
Udało się wyrwać kiwaczkę od Africi RD07 w idealnym stanie, łożyska jak nowe, chociaż widok zewnętrzny na początku nie powalał...
Do kości natomiast wlecą tuleje poliamidowe zamiast łożysk + nowy wałek. Niestety Honda już ich nie produkuje, więc zostało dotoczenie na wymiar... Udało się też kupić zacisk i jarzmo od Africi RD03, co jest mega wyzwaniem w kraju!
Prace na tyle dopełnił łańcuch DID 525 VX w kolorze złotym oraz oryginalna zębatka Hondy, która niestety będzie musiała zostać wklejona ma wałek.
Rama, plastiki:
Największa część prac toczyła się nad walką z rdzą. Wszechobecną rdzą... Tutaj dość zabawna (w sumie nie do końca) historia. Plan był na częściowe pomalowanie rdzawych plam po uprzednim wyczyszczeniu i zakonserwowaniu. Po usunięciu rdzy, zabezpieczeniu R-Stop, położeniu podkładu przyszedł czas na specjalnie zmieszany kolor, który został spisany z ramy....
To, że kolor został spisany z ramy, wcale nie oznaczało że jest kodem koloru ramy, więc po kilku ruchach puszą na światło dzienne wyszedł piękny kolor grafitowy, będący kolorem plastików...
Możliwości były dwie: zmieszać nowy kolor równy oryginałowi ramy albo pomalować resztę tym, co okazało się być ciemnym szarym metalikiem. Postanowiłem pójść za ciosem, wymontować silnik, powalczyć z resztą rdzy i pomalować całość. Wiem, może lepiej było piaskować i malować proszkiem, ale....za rok też coś trzeba robić Poza tym czas leci nieubłaganie...
Proces walki z rdzą wyglądał mniej więcej tak:
Przed operacją:
W trakcie:
Po:
(Jeszcze przed położeniem bezbarwnego)
Oraz po:
Jak na warunki w nieogrzewanej szopie bez prądu i dostępu do sztucznego oświetlenia, myślę że wyszło całkiem ok. Zdejmiemy plastiki i ocenimy po sezonie
Odnośnie plastików... Jak większość części w motocyklu wyglądają słabo. Bardzo słabo. To najdelikatniejsze zdjęcie (tak, ktoś zrobił dwie dziury i przeciągnął tryrytkę zamiast skleić plastik):
Plan naprawczy jest następujący. Kleję co się da klejem metakrylowym MMA + usztywam żywicą + do wykończenia lekko szpachluję. Taki jest plan, jak wyjdzie, przekonamy się niedługo.
A co z oryginalnym lakierem? Trochę szkoda go, mimo kiepskiego stanu więc z rozwiązaniem przychodzi folia. Nie byle jaka okleina, tylko na wpół autorski projekt wydrukowany na folii wylewanej zabezpieczony pięknym matowym laminatem Na pewno odwzoruję też część oryginalnych naklejek. Wyjdzie brzydko? Zmieni się folię i znowu będzie ładnie.
Osprzęt:
Jeszcze słów kilka o gaźnikach. Te z motocykla wyglądały źle. Bardzo źle. Membrany nie istniały, pył i syf w komorze, zardzewiałe korpusy...
Ceny membran? DRAMAT Z pomocą eBaya nabyłem nowe. Niestety niepotrzebnie, bo wyrwałem piękne gaźniki od 650! Po wyczyszczeniu u zmianie dysz wyglądają tak:
Mam nadzieje że działają. Membrany jak nowe, kilka lat różnicy robi swoje... Do całości dojdą nowe króćce, bo stare zaczęły się kruszyć.
Tyle na dzisiaj, plan na najbliższy czas to włożyć silnik w ramę i powoli zacząć składać. Czekają też plastiki i polerka + odświeżenie kilku elementów. Będzie też kilka niespodzianek, ale nie uprzedzam... Byle do wiosny!
Pozdrawiam
Wiosna idzie, więc trochę nowości
Zawieszenie przód:
Sztyca od Husqvarny została idealnie dotoczona, łożysko z Transalpa weszło z hukiem po schłodzeniu sztycy w zamrażalniku przez 24h oraz ogrzaniu łożyska do ok. 150 stopni. Metoda w pełni bezbolesna, polecam!
Lagi od Husqvarny to kawał rury. Porównanie średnicy na zdjęciu. Przy niej lagi z Transalpa wyglądają jak z chińskiego skuterka. Warto zauważyć też większą długość. Da to spore pole manewru przy ustawianiu wysokości zawieszenia. W planach jeszcze wymiana oleju na bardziej gęsty. Po testach zobaczę, czy wejdą nowe sprężyny (waga obu motocykli jest niemal identyczna).
Zawieszenie tył:
Udało się wyrwać kiwaczkę od Africi RD07 w idealnym stanie, łożyska jak nowe, chociaż widok zewnętrzny na początku nie powalał...
Do kości natomiast wlecą tuleje poliamidowe zamiast łożysk + nowy wałek. Niestety Honda już ich nie produkuje, więc zostało dotoczenie na wymiar... Udało się też kupić zacisk i jarzmo od Africi RD03, co jest mega wyzwaniem w kraju!
Prace na tyle dopełnił łańcuch DID 525 VX w kolorze złotym oraz oryginalna zębatka Hondy, która niestety będzie musiała zostać wklejona ma wałek.
Rama, plastiki:
Największa część prac toczyła się nad walką z rdzą. Wszechobecną rdzą... Tutaj dość zabawna (w sumie nie do końca) historia. Plan był na częściowe pomalowanie rdzawych plam po uprzednim wyczyszczeniu i zakonserwowaniu. Po usunięciu rdzy, zabezpieczeniu R-Stop, położeniu podkładu przyszedł czas na specjalnie zmieszany kolor, który został spisany z ramy....
To, że kolor został spisany z ramy, wcale nie oznaczało że jest kodem koloru ramy, więc po kilku ruchach puszą na światło dzienne wyszedł piękny kolor grafitowy, będący kolorem plastików...
Możliwości były dwie: zmieszać nowy kolor równy oryginałowi ramy albo pomalować resztę tym, co okazało się być ciemnym szarym metalikiem. Postanowiłem pójść za ciosem, wymontować silnik, powalczyć z resztą rdzy i pomalować całość. Wiem, może lepiej było piaskować i malować proszkiem, ale....za rok też coś trzeba robić Poza tym czas leci nieubłaganie...
Proces walki z rdzą wyglądał mniej więcej tak:
Przed operacją:
W trakcie:
Po:
(Jeszcze przed położeniem bezbarwnego)
Oraz po:
Jak na warunki w nieogrzewanej szopie bez prądu i dostępu do sztucznego oświetlenia, myślę że wyszło całkiem ok. Zdejmiemy plastiki i ocenimy po sezonie
Odnośnie plastików... Jak większość części w motocyklu wyglądają słabo. Bardzo słabo. To najdelikatniejsze zdjęcie (tak, ktoś zrobił dwie dziury i przeciągnął tryrytkę zamiast skleić plastik):
Plan naprawczy jest następujący. Kleję co się da klejem metakrylowym MMA + usztywam żywicą + do wykończenia lekko szpachluję. Taki jest plan, jak wyjdzie, przekonamy się niedługo.
A co z oryginalnym lakierem? Trochę szkoda go, mimo kiepskiego stanu więc z rozwiązaniem przychodzi folia. Nie byle jaka okleina, tylko na wpół autorski projekt wydrukowany na folii wylewanej zabezpieczony pięknym matowym laminatem Na pewno odwzoruję też część oryginalnych naklejek. Wyjdzie brzydko? Zmieni się folię i znowu będzie ładnie.
Osprzęt:
Jeszcze słów kilka o gaźnikach. Te z motocykla wyglądały źle. Bardzo źle. Membrany nie istniały, pył i syf w komorze, zardzewiałe korpusy...
Ceny membran? DRAMAT Z pomocą eBaya nabyłem nowe. Niestety niepotrzebnie, bo wyrwałem piękne gaźniki od 650! Po wyczyszczeniu u zmianie dysz wyglądają tak:
Mam nadzieje że działają. Membrany jak nowe, kilka lat różnicy robi swoje... Do całości dojdą nowe króćce, bo stare zaczęły się kruszyć.
Tyle na dzisiaj, plan na najbliższy czas to włożyć silnik w ramę i powoli zacząć składać. Czekają też plastiki i polerka + odświeżenie kilku elementów. Będzie też kilka niespodzianek, ale nie uprzedzam... Byle do wiosny!
Pozdrawiam
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Cześć wszystkim!
Dawno mnie tu nie było, dużo się działo (o tym innym razem) a efektem prac jest spory problem.
Po złożeniu wszystkiego do kupy i przekręceniu stacyjki zaświeciło się ciśnienie oleju i neutral. Brak natomiast było iskry (przełącznik na Run).
Po poprawieniu masy na ramie, zaczęły dodatkowo działać kontrolki kierunkowskazów. Iskry niestety nadal brak.
Podczas sprawdzania które kontrolki działają i naciskaniu wszystkiego po kolei na lewej manetce, wszystko nagle zgasło. Od tego momentu zero reakcji po przekręceniu stacyjki.
Jakieś pomysły, co sprawdzić?
Sprawdziłem już:
Czy stacyjka prawidłowo zwiera piny.
Poprawiłem wszystkie kostki/połączenia, szczególnie pod czachą.
Podłączyłem akumulator z auta.
Wszystkie bezpieczniki.
Przekaźnik rozrusznika i bezpiecznik.
Nie mam pojęcia co może być, sprawdzałem wyrywkowo kilka połączeń według schematu. Nigdzie nie znalazłem przerwy...
Pzdr
Dawno mnie tu nie było, dużo się działo (o tym innym razem) a efektem prac jest spory problem.
Po złożeniu wszystkiego do kupy i przekręceniu stacyjki zaświeciło się ciśnienie oleju i neutral. Brak natomiast było iskry (przełącznik na Run).
Po poprawieniu masy na ramie, zaczęły dodatkowo działać kontrolki kierunkowskazów. Iskry niestety nadal brak.
Podczas sprawdzania które kontrolki działają i naciskaniu wszystkiego po kolei na lewej manetce, wszystko nagle zgasło. Od tego momentu zero reakcji po przekręceniu stacyjki.
Jakieś pomysły, co sprawdzić?
Sprawdziłem już:
Czy stacyjka prawidłowo zwiera piny.
Poprawiłem wszystkie kostki/połączenia, szczególnie pod czachą.
Podłączyłem akumulator z auta.
Wszystkie bezpieczniki.
Przekaźnik rozrusznika i bezpiecznik.
Nie mam pojęcia co może być, sprawdzałem wyrywkowo kilka połączeń według schematu. Nigdzie nie znalazłem przerwy...
Pzdr
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Wyglada to na typowy "zanik pradu z lądu" A tak powaznie, to nie pozostaje nic innego jak wziecie miernika w dlon i gwizdanie wszystkich polaczen wedlug schematu. Skoro piszesz, ze wszystko zgaslo i nie ma zadnej reakcji na stacyjke, to poza oczywistym sprawdzeniem glownego bezpiecznika, zaczalbym sprawdzanie od obecnosci masy w instalacji i od glownego toru zasilajacego plus do instalacji, czyli na drodze aku - stacyjka- bezpieczniki. Jesli tam plus dochodzi i masa w instalacji wsytepuje, to niestety pozostaje leciec kazde polacaenie, az trafisz na przerwe.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Dzięki wszystkim za rady!KLOSZ pisze:Wyglada to na typowy "zanik pradu z lądu" A tak powaznie, to nie pozostaje nic innego jak wziecie miernika w dlon i gwizdanie wszystkich polaczen wedlug schematu. Skoro piszesz, ze wszystko zgaslo i nie ma zadnej reakcji na stacyjke, to poza oczywistym sprawdzeniem glownego bezpiecznika, zaczalbym sprawdzanie od obecnosci masy w instalacji i od glownego toru zasilajacego plus do instalacji, czyli na drodze aku - stacyjka- bezpieczniki. Jesli tam plus dochodzi i masa w instalacji wsytepuje, to niestety pozostaje leciec kazde polacaenie, az trafisz na przerwe.
Póki co rozebrałem przełączniki zespolone przy kierownicy + ich wtyczki. Wydają się OK.
W weekend posprawdzam jeszcze całość z schematem idąc z akumulatora do bezpieczników.
Jeszcze pytanie, czy wtyczka z trzeba żółtymi przewodami od alternatora do regulatora napięcia ma określoną kolejność przewodów? U mnie nie ma wtyczki, kable połączone są na złączkach...
Czy znaczenie ma kolejność kolorowych przewodów podłączonych do cewek? Czarny/niebieski, czarny/zółty?
Pzdr
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Czołem,
po pierwsze przełączniki to raczej sprawdzaj miernikiem na ich wtyczkach, a nie na oko, bo na oko, to wiesz
Żółte przewody od altka do regulatora można łączyć dowolnie. A o co chodzi z tymi czarno-niebieskimi i czarno-zoltymi to nie wiem co masz na mysli, bo z reglera tez powinny isc trzy zolte, ew. trzy biale przewody do polaczenia z tymi zoltymi z alternatora.
Zacznij od innej strony. Najpierw potwierdź obecność masy w instalacji, a później wędruj szlakiem plusa poczawszy od akumulatora, przez glowny bezpiecznik, stacyjke, bezpieczniki itd. Jesli wszystko Ci zgaslo i motek nie zyje, to moim zdaniem nie ma sensu zaczynac poszukiwan od przelacznika swiatel czy kierunkowskazow.
po pierwsze przełączniki to raczej sprawdzaj miernikiem na ich wtyczkach, a nie na oko, bo na oko, to wiesz
Żółte przewody od altka do regulatora można łączyć dowolnie. A o co chodzi z tymi czarno-niebieskimi i czarno-zoltymi to nie wiem co masz na mysli, bo z reglera tez powinny isc trzy zolte, ew. trzy biale przewody do polaczenia z tymi zoltymi z alternatora.
Zacznij od innej strony. Najpierw potwierdź obecność masy w instalacji, a później wędruj szlakiem plusa poczawszy od akumulatora, przez glowny bezpiecznik, stacyjke, bezpieczniki itd. Jesli wszystko Ci zgaslo i motek nie zyje, to moim zdaniem nie ma sensu zaczynac poszukiwan od przelacznika swiatel czy kierunkowskazow.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Dzięki za kolejne rady Przełączniki sprawdzam miernikiem czy nie robią zwarcia tylko dlatego, że mogłem je zabrać ze sobąKLOSZ pisze:Czołem,
po pierwsze przełączniki to raczej sprawdzaj miernikiem na ich wtyczkach, a nie na oko, bo na oko, to wiesz
Żółte przewody od altka do regulatora można łączyć dowolnie. A o co chodzi z tymi czarno-niebieskimi i czarno-zoltymi to nie wiem co masz na mysli, bo z reglera tez powinny isc trzy zolte, ew. trzy biale przewody do polaczenia z tymi zoltymi z alternatora.
Zacznij od innej strony. Najpierw potwierdź obecność masy w instalacji, a później wędruj szlakiem plusa poczawszy od akumulatora, przez glowny bezpiecznik, stacyjke, bezpieczniki itd. Jesli wszystko Ci zgaslo i motek nie zyje, to moim zdaniem nie ma sensu zaczynac poszukiwan od przelacznika swiatel czy kierunkowskazow.
Patrząc na schemat:
Mamy dwie cewki oznaczone odpowiednio symbolami cylindrów. Każda cewka ma przewód idący z modułu (niebiesko-żółty i żółto-niebieski) oraz wspólny czarny idący do zasilania i masę na obudowie. Pytanie, czy możliwy jest błąd w połączeniu tych przewodów sygnałowych modułu w miejsce zasilania, czy może będą działały zamienne.
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Nie można ich zamienić, bo bedziesz mial odwrotnie zaplony na cylindrach. Musi byc jak w schemacie.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Wielki dzięki, Klosz jak zwykle w punkt Pacjent żyje.KLOSZ pisze:Czołem,
po pierwsze przełączniki to raczej sprawdzaj miernikiem na ich wtyczkach, a nie na oko, bo na oko, to wiesz
Żółte przewody od altka do regulatora można łączyć dowolnie. A o co chodzi z tymi czarno-niebieskimi i czarno-zoltymi to nie wiem co masz na mysli, bo z reglera tez powinny isc trzy zolte, ew. trzy biale przewody do polaczenia z tymi zoltymi z alternatora.
Zacznij od innej strony. Najpierw potwierdź obecność masy w instalacji, a później wędruj szlakiem plusa poczawszy od akumulatora, przez glowny bezpiecznik, stacyjke, bezpieczniki itd. Jesli wszystko Ci zgaslo i motek nie zyje, to moim zdaniem nie ma sensu zaczynac poszukiwan od przelacznika swiatel czy kierunkowskazow.
W pierwszej kolejności poprawiłem masę, rama była malowana więc na łączeniu silnik-rama raczej nie przewodziło jak należy...
Później począwszy od plusa z akumulatora, okazało się że styki przy bezpieczniku głównym są zaśniedziałe, więc poprawa kontaktu i wymiana bezpiecznika.
Następnie za stacyjką w puszcze bezpieczników podobna sytuacja - spory opór przed i za bezpiecznikami. Rozkręcenie puszki + wyczyszczenie wszystkich połączeń.
Dodatkowo wymieniłem kostkę do regulatora, bo była podtopiona. Poprawiłem też wszystkie wtyczki poprzez wyczyszczenie i zabezpieczenie dedykowanym środkiem.
Dzięki wszystkim za pomoc! Sprawdzajcie swoje instalacje regularnie
Pozdrawiam
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Ja po rozmowie ze Szparagiem będę przerabiać swoją instalację, dokładając parę mas i puścić plusy na nowych kablach. Jak będę to robił to zrobię może jakiś manual:)
Tapnięte z Huawei P7
Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Dobry pomysłAdam_M pisze:Ja po rozmowie ze Szparagiem będę przerabiać swoją instalację, dokładając parę mas i puścić plusy na nowych kablach. Jak będę to robił to zrobię może jakiś manual:)
Tapnięte z Huawei P7
Wbrew pozorom, instalacja nie jest jakoś szczególnie skompilowana.
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość