Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Cześć wszystkim!
Jakiś miesiąc temu dołączyłem do grona posiadaczy Transalpa XL600V z 1996 roku.
Zakup miał zostać odłożony na wiosnę, ale jakoś trafiła się "okazja" i przy pomocy bardziej doświadczonego kolegi motocykl przyjechał na kołach do nowego domu.
Motocykl kupiony od drugiego właściciela w PL, przywieziony pierwotnie z Włoch. Przebieg 68 tys choć pewnie ma więcej. (jeden z niewielu na Allegro powyżej 40 tys ;)). Trochę zaniedbany, trochę niedopieszczony ale... wiele wskazuje, że się to zmieni!
Plan nadrobienia zaległości za poprzednim właścicielem:
-wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów
-regulacja zaworów
-wymiana świec (obecnie źle dobrane)
-czyszczenie, regulacja i synchronizacja gaźników
-wymiana filtrów, oleju + filtry, płyn chłodniczy i hamulcowy
-nowe oponki
-zajrzenie do sprzęgła - łapie zbyt późno i mam wrażenie, że się ślizga
-demontaż i przesmarowanie tego i owego
-gruntowny przegląd całości
Plan na najbliższe tygodnie jako doposażenie:
-zmodyfikowane gmole Hepco&Becker
-zmiana zahacza tył od RD07 + większa tarcza + serwis amortyzatora fabrycznego
-serwis zawieszenia przód, wymiana oleju, pomiar sprężyn, oględziny panewek, wymiana oleju + forumowy patent z dokładką sprężyn
-dodanie gniazda zapalniczki + ładowarka USB
-grzanetki
-gruntowna renowacja plastików + oklejenie folią (tak, aby zmienić wygląd przy zachowaniu oryginalnego lakieru pod spodem)
-podwyższenie kierownicy
-deflektor własnej konstrukcji
Plany na kiedyś (albo w ogóle):
-modyfikacja zawieszenia przód (Husqvarna? XR600R?)
-stelaże + kufry aluminiowe
-piaskowanie skorodowanych elementów/zabezpieczenie antykorozyjne niektórych miejsc
Większość prac będę chciał wykonać sam, stąd też Wasza pomoc może okazać się nieoceniona. Nie chciałbym rozwodzić się nad zasadnością/kosztem niektórych modyfikacji, bo zdania jak zawsze są podzielone :) Głównym celem jest doprowadzenie motocykla do stanu pozwalającego na bezpieczne i bezproblemowe przemieszczenie się.
A tutaj poprzedni sprzęt :(
Jakiś miesiąc temu dołączyłem do grona posiadaczy Transalpa XL600V z 1996 roku.
Zakup miał zostać odłożony na wiosnę, ale jakoś trafiła się "okazja" i przy pomocy bardziej doświadczonego kolegi motocykl przyjechał na kołach do nowego domu.
Motocykl kupiony od drugiego właściciela w PL, przywieziony pierwotnie z Włoch. Przebieg 68 tys choć pewnie ma więcej. (jeden z niewielu na Allegro powyżej 40 tys ;)). Trochę zaniedbany, trochę niedopieszczony ale... wiele wskazuje, że się to zmieni!
Plan nadrobienia zaległości za poprzednim właścicielem:
-wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów
-regulacja zaworów
-wymiana świec (obecnie źle dobrane)
-czyszczenie, regulacja i synchronizacja gaźników
-wymiana filtrów, oleju + filtry, płyn chłodniczy i hamulcowy
-nowe oponki
-zajrzenie do sprzęgła - łapie zbyt późno i mam wrażenie, że się ślizga
-demontaż i przesmarowanie tego i owego
-gruntowny przegląd całości
Plan na najbliższe tygodnie jako doposażenie:
-zmodyfikowane gmole Hepco&Becker
-zmiana zahacza tył od RD07 + większa tarcza + serwis amortyzatora fabrycznego
-serwis zawieszenia przód, wymiana oleju, pomiar sprężyn, oględziny panewek, wymiana oleju + forumowy patent z dokładką sprężyn
-dodanie gniazda zapalniczki + ładowarka USB
-grzanetki
-gruntowna renowacja plastików + oklejenie folią (tak, aby zmienić wygląd przy zachowaniu oryginalnego lakieru pod spodem)
-podwyższenie kierownicy
-deflektor własnej konstrukcji
Plany na kiedyś (albo w ogóle):
-modyfikacja zawieszenia przód (Husqvarna? XR600R?)
-stelaże + kufry aluminiowe
-piaskowanie skorodowanych elementów/zabezpieczenie antykorozyjne niektórych miejsc
Większość prac będę chciał wykonać sam, stąd też Wasza pomoc może okazać się nieoceniona. Nie chciałbym rozwodzić się nad zasadnością/kosztem niektórych modyfikacji, bo zdania jak zawsze są podzielone :) Głównym celem jest doprowadzenie motocykla do stanu pozwalającego na bezpieczne i bezproblemowe przemieszczenie się.
A tutaj poprzedni sprzęt :(
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 213
- Rejestracja: 02.10.2010, 16:07
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
A ten poprzedni to co to i za ile pogoniles ?
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Wygląda na CRF 250plebi pisze:A ten poprzedni to co to i za ile pogoniles ?
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Ktoś miał niezła fantazję naklejając tankpady w ten sposób na baku, sprzęt ładny poza tą jedną modyfikacją, szerokości!
Tapnięte z Huawei P7
Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
To CRF 250R z 2008 roku, poszła za jakieś prawie 9 000PLN.Solidworks pisze:Wygląda na CRF 250 :smile:
Właściciel twierdził, że spodnie rysowały mu bak, to nakleił :) Za to zupełnie nie przeszkadzały mu plastiki klejone żelazkiem i łączone na trytytki zamiast śrub :)Adam_M pisze:Ktoś miał niezła fantazję naklejając tankpady w ten sposób na baku, :D sprzęt ładny poza tą jedną modyfikacją, :) szerokości!
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Z tego co wiem, to są specjalne naklejki na bok baku, a tak nie dość, że to kosztowało trochę $ to jeszcze nie wygląda dobrze. Całe szczęście w miarę łatwo można to zdjąć bez lakierudzielus pisze:Właściciel twierdził, że spodnie rysowały mu bak, to nakleił Za to zupełnie nie przeszkadzały mu plastiki klejone żelazkiem i łączone na trytytki zamiast śrubAdam_M pisze:Ktoś miał niezła fantazję naklejając tankpady w ten sposób na baku, sprzęt ładny poza tą jedną modyfikacją, szerokości!
Żelazkiem? Tak jeszcze nie próbowałem No plastiki niestety pękają w trampkach dosyć często, szczególnie bolce mocujące..
A i ta kanapa jakoś dziwnie wygląda, co ona taka zaokrąglona z tyłu?
XJ600N 94'->TA600V 96'
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5564
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Te naklejki służą do ochrony baku przed rysowaniem ochraniaczami/nakolannikami po baku.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Jak wkleję tutaj zdjęcia plastików po ich nieudanej próbie naprawy przez spawacza amatora to padniesz ze śmiechu :)Adam_M pisze:Z tego co wiem, to są specjalne naklejki na bok baku, a tak nie dość, że to kosztowało trochę $ to jeszcze nie wygląda dobrze. Całe szczęście w miarę łatwo można to zdjąć bez lakieru ;)dzielus pisze:Właściciel twierdził, że spodnie rysowały mu bak, to nakleił :) Za to zupełnie nie przeszkadzały mu plastiki klejone żelazkiem i łączone na trytytki zamiast śrub :)Adam_M pisze:Ktoś miał niezła fantazję naklejając tankpady w ten sposób na baku, :D sprzęt ładny poza tą jedną modyfikacją, :) szerokości!
Żelazkiem? Tak jeszcze nie próbowałem :D No plastiki niestety pękają w trampkach dosyć często, szczególnie bolce mocujące..
A i ta kanapa jakoś dziwnie wygląda, co ona taka zaokrąglona z tyłu?
Kanapa wygląda jakby była obszywana na nowo przez tapicera amatora, na nią też przyjdzie czas.
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Akurat te tak, bo kierownik tak sobie wymyślił ale ich docelowym przeznaczeniem jest raczej zapobiegnie ślizgania się "brzuchem" po baku stąd nazwa TankPadwojtekk pisze:Te naklejki służą do ochrony baku przed rysowaniem ochraniaczami/nakolannikami po baku.
Do nierysowania baku po bokach lepsze są StopmGripy
XJ600N 94'->TA600V 96'
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
dzielus - niech służy Ci trampek!
Ale czy nie będzie Ci brakowało tej swobody w terenie jakie na pewno dawała CRF?
Ale czy nie będzie Ci brakowało tej swobody w terenie jakie na pewno dawała CRF?
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Dziękizimny pisze:dzielus - niech służy Ci trampek!
Ale czy nie będzie Ci brakowało tej swobody w terenie jakie na pewno dawała CRF?
Będzie bardzo brakowało, ale TA to kompromis niezbędny z uwagi na koszty utrzymania sprzętu torowego, potencjalnych remontów, transportu na tor, utrzymania garażu itp.
Transalp zamieszka w mieście, a czasami wjedzie do lasu/w lekki teren, a może czasami gdzieś dalej. Bardziej praktyczny i nieporównywalnie tańszy w utrzymaniu sprzęt (choć to się okaże).
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Dzisiaj na warsztat wzięty został wahacz. Po zmyciu jakiegoś kilograma brudu (bez przesady) wziąłem się za odkręcanie śrub, które chyba od nowości nie był ruszane.
I tutaj do Was pytanie - jak wykręcić śrubę trzymającą kość jak i kiwaczkę w wahaczu, jeżeli te kręcą się razem z elementem przez który przechodzą?
Kość wraz śrubą ochoczo wędruje w górę i dół do oporu po czym nie ma możliwości dalszego kręcenia.
W wahaczy po potraktowaniu kluczem pneumatycznym i sporą ilością WD40 śruba kręci się, ale w żaden sposób nie można jej wykręcić/wybić. Jakieś porady? Większy młotek? Grzanie?
Poprzedni właściciel do łożysk nie zaglądał, całość nie mogła pracować poprawnie, bo ani kiwaczki ani kości nie da się poruszyć ręką...
Pozdrawiam
I tutaj do Was pytanie - jak wykręcić śrubę trzymającą kość jak i kiwaczkę w wahaczu, jeżeli te kręcą się razem z elementem przez który przechodzą?
Kość wraz śrubą ochoczo wędruje w górę i dół do oporu po czym nie ma możliwości dalszego kręcenia.
W wahaczy po potraktowaniu kluczem pneumatycznym i sporą ilością WD40 śruba kręci się, ale w żaden sposób nie można jej wykręcić/wybić. Jakieś porady? Większy młotek? Grzanie?
Poprzedni właściciel do łożysk nie zaglądał, całość nie mogła pracować poprawnie, bo ani kiwaczki ani kości nie da się poruszyć ręką...
Pozdrawiam
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Tak jest : młotek duży kontówka i naprzód
Śruba zapiekła się w tulejce trzeba kombinować
Śruba zapiekła się w tulejce trzeba kombinować
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
No i niestety mimo usilnego grzania o walenia sporym młotkiem śruby nie udało się wybić. Zaczęła już się zaklepywać na końcu, chyba będzie trzeba podejść ją w jakiś sposób sprytemNext22 pisze:Tak jest : młotek duży kontówka i naprzód
Śruba zapiekła się w tulejce trzeba kombinować
Tymczasem na warsztat została wzięta zębatka przednia celem inspekcji wałka i solidnego wyczyszczenia całości. Tym samym przedstawiam porządek jaki zostawił po sobie poprzedni właściciel:
Zabezpieczenie (a raczej to co z niego zostało) + zębatka:
I standardowo proszę o ocenę wałka:
Pozdrawiam
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
odetnij łeb śruby i nakrętke kontówką delikatnie odegniesz boki i wyjdzie
Tego z zewnątrz nie dogrzejesz bo tam jest przerwa między tuleją a kiwaczką ( spawarka i palenie śruby a później do wody pomaga)
Nowa zębatka na klej typu " super metal " i będzie ok następne 20 lat ludzie piszą że tej firmy "Loctite"
Tego z zewnątrz nie dogrzejesz bo tam jest przerwa między tuleją a kiwaczką ( spawarka i palenie śruby a później do wody pomaga)
Nowa zębatka na klej typu " super metal " i będzie ok następne 20 lat ludzie piszą że tej firmy "Loctite"
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Czyli że wałek nie wygląda najlepiej? Jak łopatologicznie wytłumaczyć jak wygląda zużycie?Next22 pisze: Nowa zębatka na klej typu " super metal " i będzie ok następne 20 lat ludzie piszą że tej firmy "Loctite"
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- Krzych BBI
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 480
- Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
dzielus - zębatkę i zabezpieczenie na złom WD40, trochę czyściwa (szmat) i koniecznie szczoteczka do zębów coby pozbyć się tego syfu dalej oryginał zębatka i nowe forumowe zabezpieczenie, wtedy wszystko się wyjaśni czy kleić czy nie (będziesz widział luz).
Pochwalę się wałkiem XL 600 (mojej połówki) jeszcze przed wymianą oleju i filtra
Pochwalę się wałkiem XL 600 (mojej połówki) jeszcze przed wymianą oleju i filtra
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Luz na wałku (tzn. zębatce) to nie jest wyznacznik... Zawsze nieco go będzie.
Wałek ze zdjęć nie wygląda źle, jest trochę ruszony ale ogólnie jest OK. Poczyść to porządnie i wrzuć fotkę
Zdjęcie KrzychaBBI pokazuje wałek w stanie idealnym. U mnie w Trampku z przelotem 80 tys wyglądał bardzo podobnie do tego Krzychowego. Dlatego powtarzałem i powtarzam - kluczowy jest właściciel i to jak traktuje sprzęt i podchodzi do wymiany przedniej zębatki - zużycie wałka nie jest wprost proporcjonalne do przebiegu.. Ja zawsze wymieniałem po 10-12kkm razem z zabezpieczeniem + pasta molykote gn plus i nigdy nie zauważyłem znaczącej zmiany stanu wałka.
A z kiwaczką - powodzenia, widać że nieźle to zapyziałe jest. Ale głowa do góry, zrobisz i będziesz miał święty spokój a następnym razem pójdzie łatwo. Powodzenia!
Pozdrawiam
zimny
Wałek ze zdjęć nie wygląda źle, jest trochę ruszony ale ogólnie jest OK. Poczyść to porządnie i wrzuć fotkę
Zdjęcie KrzychaBBI pokazuje wałek w stanie idealnym. U mnie w Trampku z przelotem 80 tys wyglądał bardzo podobnie do tego Krzychowego. Dlatego powtarzałem i powtarzam - kluczowy jest właściciel i to jak traktuje sprzęt i podchodzi do wymiany przedniej zębatki - zużycie wałka nie jest wprost proporcjonalne do przebiegu.. Ja zawsze wymieniałem po 10-12kkm razem z zabezpieczeniem + pasta molykote gn plus i nigdy nie zauważyłem znaczącej zmiany stanu wałka.
A z kiwaczką - powodzenia, widać że nieźle to zapyziałe jest. Ale głowa do góry, zrobisz i będziesz miał święty spokój a następnym razem pójdzie łatwo. Powodzenia!
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Dzięki Panowie za odpowiedź
Zobaczymy jak to wyglada po czyszczeniu!
Zobaczymy jak to wyglada po czyszczeniu!
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.
Krótka aktualizacja.
W ostatnich tygodniach prace skupiały się głównie na rozbieraniu wszystkiego "jak leci" i ocena stanu poszczególnych elementów.
Było też trochę zakupów, więc z nowości pojawią się między innymi:
-wahacz tylny + jarzmo + naciąg z Africa Twin RD07. Zacisk, ośka i koło zostają z TA (do kompletu ciągle szukam kiwaczki z RD07 i ślizgu łańcucha)
-amortyzator tylny - akcesoryjny Ricor z USA, nie mogę znaleźć o nim żadnych ciekawych materiałów - słyszał ktoś? Prezentuje się jak na zdjęciach niżej, koszt nowego to ponad 500$
-zawieszenie przód Marzocchi Shiver 45mm od Husqvarny TE610. Co powinienem osiągnąć? W pełni regulowane zawieszenie (odbicie, kompresja) przy nieznacznie dłuższych lagach (+35mm) i całkowity skok zawieszenia 185mm. Planowany przeszczep łącznie z półkami, kierownicą, błotnikiem i handbarami. Jak wyjdzie, zobaczymy w praktyce
-solidna, aluminiowa płyta pod silnik SW-Motech MSS.01.016.100
(zdjęcia przykładowe)
Pozdrawiam
W ostatnich tygodniach prace skupiały się głównie na rozbieraniu wszystkiego "jak leci" i ocena stanu poszczególnych elementów.
Było też trochę zakupów, więc z nowości pojawią się między innymi:
-wahacz tylny + jarzmo + naciąg z Africa Twin RD07. Zacisk, ośka i koło zostają z TA (do kompletu ciągle szukam kiwaczki z RD07 i ślizgu łańcucha)
-amortyzator tylny - akcesoryjny Ricor z USA, nie mogę znaleźć o nim żadnych ciekawych materiałów - słyszał ktoś? Prezentuje się jak na zdjęciach niżej, koszt nowego to ponad 500$
-zawieszenie przód Marzocchi Shiver 45mm od Husqvarny TE610. Co powinienem osiągnąć? W pełni regulowane zawieszenie (odbicie, kompresja) przy nieznacznie dłuższych lagach (+35mm) i całkowity skok zawieszenia 185mm. Planowany przeszczep łącznie z półkami, kierownicą, błotnikiem i handbarami. Jak wyjdzie, zobaczymy w praktyce
-solidna, aluminiowa płyta pod silnik SW-Motech MSS.01.016.100
(zdjęcia przykładowe)
Pozdrawiam
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość