Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95 roku
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
tak ale tylko z lagami (w sumie "szklankami" ale chyba lepiej w komplecie). Oczywiście dwa zaciski itd... W sumie cały przód.
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 116
- Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
hej
odswieze temat bo i ja postanowilem w swojej babci z 1987 zalozyc tarcze z NTV. czy ktos rozpracowal temat adaptera do pierwszych rocznikow z zaciskami z "krzyżykiem"? wiem, ze Beddie mial to tak zmotane w swoim 1987 - bede sie z Nim kontaktowal, ale moze ktos cos w temacie wie. dzieki za odzew i pozdrawiam.
szynszyll
odswieze temat bo i ja postanowilem w swojej babci z 1987 zalozyc tarcze z NTV. czy ktos rozpracowal temat adaptera do pierwszych rocznikow z zaciskami z "krzyżykiem"? wiem, ze Beddie mial to tak zmotane w swoim 1987 - bede sie z Nim kontaktowal, ale moze ktos cos w temacie wie. dzieki za odzew i pozdrawiam.
szynszyll
- bienias
- dwusuwowy rider
- Posty: 183
- Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Zmierz jak możesz rozstaw otworów w lagach. Moim zdaniem powinny pasować adaptery które zrobiłem.
W moim trampku rocznikowo powinny być zaciski z krzyżykiem ale poprzedni właściciel zamontował od 91. Nie wydaje mi się żeby zmieniał lagi tylko po to żeby wsadzić inny zacisk.
Chyba, że jesteś z wawy (uzupełnij profil ) to możemy przymierzyć adapter bo mam jeszcze 4 sztuki.
W moim trampku rocznikowo powinny być zaciski z krzyżykiem ale poprzedni właściciel zamontował od 91. Nie wydaje mi się żeby zmieniał lagi tylko po to żeby wsadzić inny zacisk.
Chyba, że jesteś z wawy (uzupełnij profil ) to możemy przymierzyć adapter bo mam jeszcze 4 sztuki.
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 116
- Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
OK - lagi zmierze dopiero w sobote jak bede na wsi bo tam trzymam traktorek. odezwe sie.
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 116
- Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
dupa z króla najwyrazniej kolego masz w swoim 1990 zawieszenie z nowszych modeli z rozstawem jak piszesz 117mm. w moim 1987 jest rozstaw rowne 100mm ( oczywiscie mierzac w osi otworow):
http://www.fotoszok.pl/upload/8c014d86.jpg
tym samym Twoj adapter sie nie nada a bylem zdecydowany aby go kupic.
p.s. kupilem tarcze z ST1100 w bdb stanie za 99pln. jest taka sama jak w NTV i kilku innych modelach hondy.
p.p.s. zabieram sie za wykonanie wlasnego adaptera - opisze co i jak
http://www.fotoszok.pl/upload/8c014d86.jpg
tym samym Twoj adapter sie nie nada a bylem zdecydowany aby go kupic.
p.s. kupilem tarcze z ST1100 w bdb stanie za 99pln. jest taka sama jak w NTV i kilku innych modelach hondy.
p.p.s. zabieram sie za wykonanie wlasnego adaptera - opisze co i jak
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Tarcza od hondy magna 750. Moto rocznik 92. Adapter-kolega bienias wykonał.
Dominator.
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 116
- Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
yo
wracamy do tematu. poprosilem kolege o wyciecie adaptera do VH-06 1987 i troche go ponioslo. jak ktos potrzebuje oddam za koszty przesylki. stal czarna wymaga malowania badz galwanizacji oraz dorobienia tulejek. jeszcze 5 sztuk zostalo.
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/ ... 152/1#zdj3
wracamy do tematu. poprosilem kolege o wyciecie adaptera do VH-06 1987 i troche go ponioslo. jak ktos potrzebuje oddam za koszty przesylki. stal czarna wymaga malowania badz galwanizacji oraz dorobienia tulejek. jeszcze 5 sztuk zostalo.
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/ ... 152/1#zdj3
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
to jest adapter z zacisku (z krzyzykiem )na NISIN jam mam 88rok a rozbitka mam z 95 roku podejdzie? Czy to jest odsunięcie zacisku oryginalnego(88) chodzi mi o to czy zmieniasz również zacisk czy tylko tarczę,jeśli można to pisze się na 1 sztukę pozdrawiam.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- Draco Fisher
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 251
- Rejestracja: 24.06.2008, 07:56
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Jeśli ktoś posiada, to proszę o zwymiarowany rysunek adaptera do TA z 1995r.
Przy najbliższej okazji odwdzięczę się
Przy najbliższej okazji odwdzięczę się
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące. Zaś ceną za zrealizowane marzenia jest zaprzedanie duszy diabłu.
Smoki trzeba akceptować takimi, jakie są, gdyż inne nie będą.
Smoki trzeba akceptować takimi, jakie są, gdyż inne nie będą.
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Ktoś ma jeszcze adapter? Pomodziłbym. Jestem w Wawie, moge przymierzyć.
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Poniżej zdjęcia mojego mod-a przedniego hebla poprzez zmianę pompy z CBF 600 S (2004) - kupiona za 80 zł.
Do PD06 1992 pompa wchodzi w zasadzie plug'n'play, trzeba tylko w jednym miejscu delikatnie podciąć handbara (wystarczył ostry nóż).
Pompę mam założoną od 2016 więc mogę już delikatnie podsumować, że jest lepiej. Hamowanie wymaga dużo mniejszej siły na klamce, do tego jest mniej "gumowe" niż przy oryginalnej pompie.
Dodam, że mam przewody w oplocie (przy starej pompie też takie były).
Może komuś się przyda.
PZDR
Do PD06 1992 pompa wchodzi w zasadzie plug'n'play, trzeba tylko w jednym miejscu delikatnie podciąć handbara (wystarczył ostry nóż).
Pompę mam założoną od 2016 więc mogę już delikatnie podsumować, że jest lepiej. Hamowanie wymaga dużo mniejszej siły na klamce, do tego jest mniej "gumowe" niż przy oryginalnej pompie.
Dodam, że mam przewody w oplocie (przy starej pompie też takie były).
Może komuś się przyda.
PZDR
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- Vanish
- osiedlowy kaskader
- Posty: 149
- Rejestracja: 09.03.2018, 07:58
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Jaka jest średnica tłoczka tej pompy z CBF?
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Trampi 600 ;) -> Speed Triple 1050
https://www.bikepics.com/members/rr666
https://www.bikepics.com/members/rr666
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Z tego co znalazłem w necie CBF600S ma 17 mm (w starej pompie PD06 16 mm). Taka sama średnica jest np. w AT i Transalpie 700.
Moje odczucia są takie, że klamka jest odczuwalnie "krótsza" - tzn. wykonuje mniejszy ruch aby skutecznie zahamować.
W starej pompie po naciśnięciu klamki było "długo, długo nic" zanim trampek zaczął zwalniać.
Ale nie robiłem żadnych testów na długość drogi hamowania, czas reakcji etc. to są tylko moje subiektywne wrażenia.
Moje odczucia są takie, że klamka jest odczuwalnie "krótsza" - tzn. wykonuje mniejszy ruch aby skutecznie zahamować.
W starej pompie po naciśnięciu klamki było "długo, długo nic" zanim trampek zaczął zwalniać.
Ale nie robiłem żadnych testów na długość drogi hamowania, czas reakcji etc. to są tylko moje subiektywne wrażenia.
Ostatnio zmieniony 05.11.2018, 13:53 przez mr bulwa, łącznie zmieniany 1 raz.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- Vanish
- osiedlowy kaskader
- Posty: 149
- Rejestracja: 09.03.2018, 07:58
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Trampkowa pompa jest albo mało wydajna albo zwyczajnie po latach już się domaga serwisu. Ja wpakowałem pompkę z Varadero 125 kiedy okazało się że w mojej mocowanie klamki jest pęknięte, młodsza o ponad dekadę i hamuje zdecydowanie lepiej - a średnica tłoczka identyczna. Dalej szału nie ma ale przynajmniej zwalnia bez stresu.
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Trampi 600 ;) -> Speed Triple 1050
https://www.bikepics.com/members/rr666
https://www.bikepics.com/members/rr666
- bienias
- dwusuwowy rider
- Posty: 183
- Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Ja mam fabryczna pompkę, tylko zestaw naprawczy wymieniony. Klamka twarda, a po dodaniu adaptera mozna zablokowac kolo jendym palcem, takze rzeźbienie innej pompy chyba mija sie z celem.
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Cześć,mr bulwa pisze:Poniżej zdjęcia mojego mod-a przedniego hebla poprzez zmianę pompy z CBF 600 S (2004) - kupiona za 80 zł.
Do PD06 1992 pompa wchodzi w zasadzie plug'n'play, trzeba tylko w jednym miejscu delikatnie podciąć handbara (wystarczył ostry nóż).
Pompę mam założoną od 2016 więc mogę już delikatnie podsumować, że jest lepiej. Hamowanie wymaga dużo mniejszej siły na klamce, do tego jest mniej "gumowe" niż przy oryginalnej pompie.
Dodam, że mam przewody w oplocie (przy starej pompie też takie były).
Może komuś się przyda.
PZDR
Klamka z TA podchodzi bez problemu?
Pozdrawiam
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Tak, klamka trampkowa weszła bezproblemowo.dzielus pisze: Cześć,
Klamka z TA podchodzi bez problemu?
Pozdrawiam
Więcej opcji do wyboru = więcej możliwości dopasowania rozwiązania do możliwości ekonomicznych albo umiejętności manualno-technicznych.bienias pisze:...po dodaniu adaptera mozna zablokowac kolo jendym palcem, takze rzeźbienie innej pompy chyba mija sie z celem.
Wg mnie rzeźbienia jest chyba mniej przy zmianie pompy niż przy dorabianiu adaptera i zmianie tarczy, no i chyba taniej. Każdy se wybierze co mu bardziej pasuje.
PZDR
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- Tatq_kelob
- dwusuwowy rider
- Posty: 164
- Rejestracja: 13.11.2017, 20:30
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Głowaczów
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Zgadzam się w całej rozciągłościdzielus pisze:
Więcej opcji do wyboru = więcej możliwości dopasowania rozwiązania do możliwości ekonomicznych albo umiejętności manualno-technicznych.
Wg mnie rzeźbienia jest chyba mniej przy zmianie pompy niż przy dorabianiu adaptera i zmianie tarczy, no i chyba taniej. Każdy se wybierze co mu bardziej pasuje.
PZDR
Nieważne dokąd jadę, grunt że wiem gdzie byłem.
- Złomek
- Złomek
- bienias
- dwusuwowy rider
- Posty: 183
- Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
chodziło mi bardziej o wymiane zestawu pompy niz adapter, ale co tam. Najlepiej sprawdza sie komplet. zestaw pompy, oploty i adaptermr bulwa pisze: Wg mnie rzeźbienia jest chyba mniej przy zmianie pompy niż przy dorabianiu adaptera i zmianie tarczy, no i chyba taniej. Każdy se wybierze co mu bardziej pasuje.
PZDR
- Maciej
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 30.06.2019, 06:16
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Witam!
Poszukuję osoby, która wykona adapter do zacisku hamulcowego. Czy ktoś się tym zajmuje?
Jestem właścicielem Transalpa z 1987 roku.To już mój drugi Trampek w ciągu ostatnich 10 lat. W związku z tym, że od momentu zakupu miałem problem z lagami i skrzywionymi półkami, zakupiłem używane zawieszenie w dobrym stanie od rocznika 1994. Nie wiedziałem, że rozstaw śrub na zacisk hamulcowy jest nieco większy. Chciałbym zamontować część, poprawiając fabrykę, czyli zakładając większą tarczę i adapter wykonany z rozstawem na zacisk 110 mm i mocowaniem do lag 118 mm. Zakup tarczy to nie jest większy problem. Czy według Was jest to możliwe? Jeśli się nie mylę, od biedy pozostaje opcja zmiany zacisku na ten z modelu 1994, ale co najmniej od miesiąca nie ma ofert sprzedaży.
Poszukuję osoby, która wykona adapter do zacisku hamulcowego. Czy ktoś się tym zajmuje?
Jestem właścicielem Transalpa z 1987 roku.To już mój drugi Trampek w ciągu ostatnich 10 lat. W związku z tym, że od momentu zakupu miałem problem z lagami i skrzywionymi półkami, zakupiłem używane zawieszenie w dobrym stanie od rocznika 1994. Nie wiedziałem, że rozstaw śrub na zacisk hamulcowy jest nieco większy. Chciałbym zamontować część, poprawiając fabrykę, czyli zakładając większą tarczę i adapter wykonany z rozstawem na zacisk 110 mm i mocowaniem do lag 118 mm. Zakup tarczy to nie jest większy problem. Czy według Was jest to możliwe? Jeśli się nie mylę, od biedy pozostaje opcja zmiany zacisku na ten z modelu 1994, ale co najmniej od miesiąca nie ma ofert sprzedaży.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość