Plan remontowy

Wszystko, co nie pasuje do powyższych.
bieniek
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.09.2014, 08:23
Mój motocykl: mam inne moto...

Plan remontowy

Post autor: bieniek »

Mój trampek skończył niedawno 20 lat i jak to w tym wieku ma swoje przypadłości. Gdzieś coś skrzypi, odpala z kłopotami, czasami go coś przydusi, hamulce słabe i takie tam - nic co by przeszkadzało w jeździe :crossy: :thumbsup:

Budżet jest za mały, żeby go oddać na warsztat, co by wszystko zrobić i stąd pytanie o pomoc w ułożeniu planu remontowego. Nie ukrywam że to co, dałoby radę, chciałbym zrobić samemu.

Od czego zacząć? Co ma największy wpływ na komfort i odczucia z jazdy? Czy da się i czy jest to opłacalne, żeby tak trampiszona zrobić co by nie sprawiał wrażenia, że ma te 20 lat.

Tak jak pisałem trampek jeździ, oleju nie bierze - także bieżączka jest zrobiona - bardziej chodzi o poprawę komfortu jazdy i kultury pracy wszystkich mechanizmów.

Pomożecie ?
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Plan remontowy

Post autor: Nadol »

Zacząłbym od zawieszenia i hamulców.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
ant6
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 849
Rejestracja: 17.03.2013, 20:10
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Wrocław

Re: Plan remontowy

Post autor: ant6 »

bieniek pisze:Czy da się i czy jest to opłacalne, żeby tak trampiszona zrobić co by nie sprawiał wrażenia, że ma te 20 lat.
wrażenie zawsze można zrobić, ale czy Tobie zależy na robieniu wrażenia czy raczej na doprowadzeniu do stanu w którym będziesz go mógł używac przez kolejne kilka lat bez obawy, że coś "wyskoczy". Opłacalne to raczej to nie jest, bo to co włożysz to i tak Ci się nie zwróci. Jak planujesz remont to licz się z tymże jak sprzedasz to jesteś w plecy. Jak remont to tylko pod siebie z zamiarem używania dłuższy ...długi czas. A jak widac na przykładach kolegów, którzy tu takie remonty robili, że warto :thumbsup:
tutaj masz poczytaj obejrzyj, napisz - skarbnica normalnie chłopie tu jest :-)
viewforum.php?f=183
If nobody hates you, you're doing something wrong
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Plan remontowy

Post autor: Solidworks »

Również zaczął bym od hamulców i zawieszenia. Jest to do zrobienia we własnym zakresie. Po taniości własnymi rękoma da radę zrobić. :ok:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Plan remontowy

Post autor: Nadol »

Po namyśle... dorzuciłbym jeszcze:
- wymianę łożysk w kołach
- zmiana tapicerki żeby się wygodniej siedziało
- na przód żarówa +120% Phlips/Osram
- na tył wkład ledowy (chyba na forum już nikt tego nie sprzedaje ale można samemu ogarnąć)
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
bieniek
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.09.2014, 08:23
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Plan remontowy

Post autor: bieniek »

ant6 pisze:
bieniek pisze:Czy da się i czy jest to opłacalne, żeby tak trampiszona zrobić co by nie sprawiał wrażenia, że ma te 20 lat.
wrażenie zawsze można zrobić, ale czy Tobie zależy na robieniu wrażenia czy raczej na doprowadzeniu do stanu w którym będziesz go mógł używac przez kolejne kilka lat bez obawy, że coś "wyskoczy".
Może źle to ująłem z tym "wrażeniem", ale dokładnie chodzi mi o to co napisałeś.

Dzięki chłopaki, też myślałem żeby na pierwszy ogień poszło zawieszeni i łożyska w kołach.

A z zawieszenia co byście robili ? Olej w lagach ? Łożyska wahacza ?

Mnie jeszcze bardzo wkurzają "latające" klamki, przypominają mi stary motorower :smile:
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Plan remontowy

Post autor: ArturS »

Skoro silnik nie wymaga dłubania, to to żaden tam remont. Remont to ja robiłem w 25-letniej teresie- wymiana wszystkich łożysk w silniku, nowa korba, szlif + tłok, porting głowicy itd. Nawet rykoszetem oberwało się zawieszeniu :lol: Takie rzeczy jak wymiana łożysk kół, wahacza, główki ramy, rozebranie i wyczyszczenie pomp i zacisków hamulcowych, wymiana pierdół typu cięgna, wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach, czy nawet przewody elektryczne, to jak dla mnie zwykła sprawa eksploatacyjna. Tyle, że patrzę pod kątem "jechać kilka tys. km z dala od domu i się nie martwić co zaraz odpadnie", więc wymienia się na zapas, a nie jak już odpadnie ;)
Łożyska w kołach i działanie tłoczków hamulcowych - zawsze przy zdjętym kole, choćby i z powodu gumy.
Wymiana płynu hamulcowego - co sezon, czasami częściej, bo to 5 minut roboty, koszt kilku zł za płyn, a jest spokój, że układ nie skoroduje od środka
Łożysko główki ramy - sprawdzanie zawsze jak jest zdjęte przednie koło. O dziwo obecne po 5tys.km już się poddało mimo użycia pierwszy raz w życiu profesjonalnych narzędzi do dokręcania :omg:
Cięgna gazu trudno zarżnąć, więc nie wymieniam, ale wożę ze sobą zestaw naprawczy. Cięgno sprzęgła warto wymienić lub puścić zdublowane.
Łożyska zawieszenia tylnego - co sezon rozbieram, czyszczę ze starego smaru i nakładam nowy. Od tego sezonu używam środków smarnych typu "marine", więc jest szansa, że będzie to lepiej wyglądało niż z reguły.
Elektryka - sprawa indywidualna. Wiadomo co może napsocić stara kostka przy reglerze, wiadomo jaki spadek napięcia jest na starych przewodach prowadzących do przedniego reflektora. U mnie przód siedzi na przekaźnikach, główny prąd leci bezpośrednio z akumulatora (z zabezpieczeniem, rzecz jasna), a oryginalne przewody służą już tylko do sterowania przekaźnikami.
Gaźnik(i) - są tacy, którzy nie ruszają "bo przecież jeździ". Jest tu taki jeden nasz kolega, który chwalił się, że ma nieruszane gaźniki odkąd ma trampka (kilka lat) i nie będzie ich ruszał, bo jego trampek pali najmniej i w ogóle jest cacy. No i cacy, silnik padł :cool: Wykręcać więc co jakiś czas świece i sprawdzać czy mieszanka nie jest zbyt uboga, bo to później boli po kieszeni.

Więc... bo kawa mi się już kończy... :lol: to nie żaden remont, tylko temat pt. coby tu w weekend pogrzebać przy piwku :impreza: Po prostu jedź po kolei z tym, co wg Ciebie wymaga wglądu w pierwszej kolejności.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Plan remontowy

Post autor: Nadol »

Zawias
1. Przód
Uszczelniacze, przeciwpyłówki + ślizgi
Wymiana oleju
Sprawdzenie/wymiana sprężyn
2.Tył
Sprawdzenie/regeneracja tylnego amorka
Sprawdzenie/wymiana łożysk kiwaczki
Sprawdzenie/wymiana łożysk wahacza
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
bieniek
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.09.2014, 08:23
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Plan remontowy

Post autor: bieniek »

@ArturS zgadzam się z tobą, że dla niektórych to żaden remont. Aczkolwiek niech każdy mierzy swoją miarką. Ostatnio był na forum temat co dla kogo jest "wyprawą" i nie ma co powtarzać tamtych wywodów - dla jednych to 2 dni na mazurach dla drugich 2 tygodnie w Afryce :)

Tak jak napisałeś potrzebuje info apropos "co wg Ciebie wymaga wglądu w pierwszej kolejności" o tą kolejność chodziło - co zrobić żeby uzyskać maksymalny efekt.

Dzięki Panowie za pomoc!

@ArturS mam nadzieję, że dla "amatorów" też będą dobre zniżki - bo potrzebuje kompletu łożysk :wink:. Będę słał priv.
Awatar użytkownika
sawmen
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 202
Rejestracja: 10.11.2013, 10:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzepin

Re: Plan remontowy

Post autor: sawmen »

Wedle mnie kolega powinien zrobić rozszerzony sezonowy przegląd w wymianą rzeczy typowo podstawowych typu olej, świece, filtry, dodatkowo powiększony o kompleksowe przeglądnięcie, sprawdzenie ewentualne naprawienie/wymianę zużytych i uszkodzonych części. Zwróć szczególną uwagę na elementy ktorych nie wymieniasz co sezon, a ktorych uszkodzenie może zakończyć sie końcem jazdy, czyli przewody chłodnicy czy nie sa przetarte, same chłodnice czy sie nie 'sypia', łożyska z uszczelniaczami w kołach, łożyska kiwaczki tak często zapominane, czy rama i uchwyty nie mają pęknięć, czy przewody elektryczne nie są poprzecierane, szczegolnie przy kierownicy, rozebranie zacisków hamulcowych, stan membran w gaźniku. Wymieniać tak można w nieskończoność co trzeba zrobić, a trzeba zrobić jak najwięcej.
pytasz co trzeba zrobić w jakiej kolejnosć i co najpilniejsze. Wedle mnie to oskóruj motura z wszystkich owiewek i zacznij wymiany/regeneracje/naprawy od przodu do tyło po kazdym elemencie wtedy nieczego nei przeoczysz. Zerkinj do mojego tematu, w temacie dużo zdjęc poznikało ale sa w google galeri są linki

http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 83&t=14800
ni mototsikla ni devochki bez pol litra ne razberesh :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość