Plan remontowy
Plan remontowy
Mój trampek skończył niedawno 20 lat i jak to w tym wieku ma swoje przypadłości. Gdzieś coś skrzypi, odpala z kłopotami, czasami go coś przydusi, hamulce słabe i takie tam - nic co by przeszkadzało w jeździe
Budżet jest za mały, żeby go oddać na warsztat, co by wszystko zrobić i stąd pytanie o pomoc w ułożeniu planu remontowego. Nie ukrywam że to co, dałoby radę, chciałbym zrobić samemu.
Od czego zacząć? Co ma największy wpływ na komfort i odczucia z jazdy? Czy da się i czy jest to opłacalne, żeby tak trampiszona zrobić co by nie sprawiał wrażenia, że ma te 20 lat.
Tak jak pisałem trampek jeździ, oleju nie bierze - także bieżączka jest zrobiona - bardziej chodzi o poprawę komfortu jazdy i kultury pracy wszystkich mechanizmów.
Pomożecie ?
Budżet jest za mały, żeby go oddać na warsztat, co by wszystko zrobić i stąd pytanie o pomoc w ułożeniu planu remontowego. Nie ukrywam że to co, dałoby radę, chciałbym zrobić samemu.
Od czego zacząć? Co ma największy wpływ na komfort i odczucia z jazdy? Czy da się i czy jest to opłacalne, żeby tak trampiszona zrobić co by nie sprawiał wrażenia, że ma te 20 lat.
Tak jak pisałem trampek jeździ, oleju nie bierze - także bieżączka jest zrobiona - bardziej chodzi o poprawę komfortu jazdy i kultury pracy wszystkich mechanizmów.
Pomożecie ?
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Plan remontowy
Zacząłbym od zawieszenia i hamulców.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- ant6
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 849
- Rejestracja: 17.03.2013, 20:10
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Plan remontowy
wrażenie zawsze można zrobić, ale czy Tobie zależy na robieniu wrażenia czy raczej na doprowadzeniu do stanu w którym będziesz go mógł używac przez kolejne kilka lat bez obawy, że coś "wyskoczy". Opłacalne to raczej to nie jest, bo to co włożysz to i tak Ci się nie zwróci. Jak planujesz remont to licz się z tymże jak sprzedasz to jesteś w plecy. Jak remont to tylko pod siebie z zamiarem używania dłuższy ...długi czas. A jak widac na przykładach kolegów, którzy tu takie remonty robili, że wartobieniek pisze:Czy da się i czy jest to opłacalne, żeby tak trampiszona zrobić co by nie sprawiał wrażenia, że ma te 20 lat.
tutaj masz poczytaj obejrzyj, napisz - skarbnica normalnie chłopie tu jest
viewforum.php?f=183
If nobody hates you, you're doing something wrong
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Plan remontowy
Również zaczął bym od hamulców i zawieszenia. Jest to do zrobienia we własnym zakresie. Po taniości własnymi rękoma da radę zrobić.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Plan remontowy
Po namyśle... dorzuciłbym jeszcze:
- wymianę łożysk w kołach
- zmiana tapicerki żeby się wygodniej siedziało
- na przód żarówa +120% Phlips/Osram
- na tył wkład ledowy (chyba na forum już nikt tego nie sprzedaje ale można samemu ogarnąć)
- wymianę łożysk w kołach
- zmiana tapicerki żeby się wygodniej siedziało
- na przód żarówa +120% Phlips/Osram
- na tył wkład ledowy (chyba na forum już nikt tego nie sprzedaje ale można samemu ogarnąć)
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Re: Plan remontowy
Może źle to ująłem z tym "wrażeniem", ale dokładnie chodzi mi o to co napisałeś.ant6 pisze:wrażenie zawsze można zrobić, ale czy Tobie zależy na robieniu wrażenia czy raczej na doprowadzeniu do stanu w którym będziesz go mógł używac przez kolejne kilka lat bez obawy, że coś "wyskoczy".bieniek pisze:Czy da się i czy jest to opłacalne, żeby tak trampiszona zrobić co by nie sprawiał wrażenia, że ma te 20 lat.
Dzięki chłopaki, też myślałem żeby na pierwszy ogień poszło zawieszeni i łożyska w kołach.
A z zawieszenia co byście robili ? Olej w lagach ? Łożyska wahacza ?
Mnie jeszcze bardzo wkurzają "latające" klamki, przypominają mi stary motorower
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Plan remontowy
Skoro silnik nie wymaga dłubania, to to żaden tam remont. Remont to ja robiłem w 25-letniej teresie- wymiana wszystkich łożysk w silniku, nowa korba, szlif + tłok, porting głowicy itd. Nawet rykoszetem oberwało się zawieszeniu Takie rzeczy jak wymiana łożysk kół, wahacza, główki ramy, rozebranie i wyczyszczenie pomp i zacisków hamulcowych, wymiana pierdół typu cięgna, wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach, czy nawet przewody elektryczne, to jak dla mnie zwykła sprawa eksploatacyjna. Tyle, że patrzę pod kątem "jechać kilka tys. km z dala od domu i się nie martwić co zaraz odpadnie", więc wymienia się na zapas, a nie jak już odpadnie
Łożyska w kołach i działanie tłoczków hamulcowych - zawsze przy zdjętym kole, choćby i z powodu gumy.
Wymiana płynu hamulcowego - co sezon, czasami częściej, bo to 5 minut roboty, koszt kilku zł za płyn, a jest spokój, że układ nie skoroduje od środka
Łożysko główki ramy - sprawdzanie zawsze jak jest zdjęte przednie koło. O dziwo obecne po 5tys.km już się poddało mimo użycia pierwszy raz w życiu profesjonalnych narzędzi do dokręcania
Cięgna gazu trudno zarżnąć, więc nie wymieniam, ale wożę ze sobą zestaw naprawczy. Cięgno sprzęgła warto wymienić lub puścić zdublowane.
Łożyska zawieszenia tylnego - co sezon rozbieram, czyszczę ze starego smaru i nakładam nowy. Od tego sezonu używam środków smarnych typu "marine", więc jest szansa, że będzie to lepiej wyglądało niż z reguły.
Elektryka - sprawa indywidualna. Wiadomo co może napsocić stara kostka przy reglerze, wiadomo jaki spadek napięcia jest na starych przewodach prowadzących do przedniego reflektora. U mnie przód siedzi na przekaźnikach, główny prąd leci bezpośrednio z akumulatora (z zabezpieczeniem, rzecz jasna), a oryginalne przewody służą już tylko do sterowania przekaźnikami.
Gaźnik(i) - są tacy, którzy nie ruszają "bo przecież jeździ". Jest tu taki jeden nasz kolega, który chwalił się, że ma nieruszane gaźniki odkąd ma trampka (kilka lat) i nie będzie ich ruszał, bo jego trampek pali najmniej i w ogóle jest cacy. No i cacy, silnik padł Wykręcać więc co jakiś czas świece i sprawdzać czy mieszanka nie jest zbyt uboga, bo to później boli po kieszeni.
Więc... bo kawa mi się już kończy... to nie żaden remont, tylko temat pt. coby tu w weekend pogrzebać przy piwku Po prostu jedź po kolei z tym, co wg Ciebie wymaga wglądu w pierwszej kolejności.
Łożyska w kołach i działanie tłoczków hamulcowych - zawsze przy zdjętym kole, choćby i z powodu gumy.
Wymiana płynu hamulcowego - co sezon, czasami częściej, bo to 5 minut roboty, koszt kilku zł za płyn, a jest spokój, że układ nie skoroduje od środka
Łożysko główki ramy - sprawdzanie zawsze jak jest zdjęte przednie koło. O dziwo obecne po 5tys.km już się poddało mimo użycia pierwszy raz w życiu profesjonalnych narzędzi do dokręcania
Cięgna gazu trudno zarżnąć, więc nie wymieniam, ale wożę ze sobą zestaw naprawczy. Cięgno sprzęgła warto wymienić lub puścić zdublowane.
Łożyska zawieszenia tylnego - co sezon rozbieram, czyszczę ze starego smaru i nakładam nowy. Od tego sezonu używam środków smarnych typu "marine", więc jest szansa, że będzie to lepiej wyglądało niż z reguły.
Elektryka - sprawa indywidualna. Wiadomo co może napsocić stara kostka przy reglerze, wiadomo jaki spadek napięcia jest na starych przewodach prowadzących do przedniego reflektora. U mnie przód siedzi na przekaźnikach, główny prąd leci bezpośrednio z akumulatora (z zabezpieczeniem, rzecz jasna), a oryginalne przewody służą już tylko do sterowania przekaźnikami.
Gaźnik(i) - są tacy, którzy nie ruszają "bo przecież jeździ". Jest tu taki jeden nasz kolega, który chwalił się, że ma nieruszane gaźniki odkąd ma trampka (kilka lat) i nie będzie ich ruszał, bo jego trampek pali najmniej i w ogóle jest cacy. No i cacy, silnik padł Wykręcać więc co jakiś czas świece i sprawdzać czy mieszanka nie jest zbyt uboga, bo to później boli po kieszeni.
Więc... bo kawa mi się już kończy... to nie żaden remont, tylko temat pt. coby tu w weekend pogrzebać przy piwku Po prostu jedź po kolei z tym, co wg Ciebie wymaga wglądu w pierwszej kolejności.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Plan remontowy
Zawias
1. Przód
Uszczelniacze, przeciwpyłówki + ślizgi
Wymiana oleju
Sprawdzenie/wymiana sprężyn
2.Tył
Sprawdzenie/regeneracja tylnego amorka
Sprawdzenie/wymiana łożysk kiwaczki
Sprawdzenie/wymiana łożysk wahacza
1. Przód
Uszczelniacze, przeciwpyłówki + ślizgi
Wymiana oleju
Sprawdzenie/wymiana sprężyn
2.Tył
Sprawdzenie/regeneracja tylnego amorka
Sprawdzenie/wymiana łożysk kiwaczki
Sprawdzenie/wymiana łożysk wahacza
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Re: Plan remontowy
@ArturS zgadzam się z tobą, że dla niektórych to żaden remont. Aczkolwiek niech każdy mierzy swoją miarką. Ostatnio był na forum temat co dla kogo jest "wyprawą" i nie ma co powtarzać tamtych wywodów - dla jednych to 2 dni na mazurach dla drugich 2 tygodnie w Afryce
Tak jak napisałeś potrzebuje info apropos "co wg Ciebie wymaga wglądu w pierwszej kolejności" o tą kolejność chodziło - co zrobić żeby uzyskać maksymalny efekt.
Dzięki Panowie za pomoc!
@ArturS mam nadzieję, że dla "amatorów" też będą dobre zniżki - bo potrzebuje kompletu łożysk . Będę słał priv.
Tak jak napisałeś potrzebuje info apropos "co wg Ciebie wymaga wglądu w pierwszej kolejności" o tą kolejność chodziło - co zrobić żeby uzyskać maksymalny efekt.
Dzięki Panowie za pomoc!
@ArturS mam nadzieję, że dla "amatorów" też będą dobre zniżki - bo potrzebuje kompletu łożysk . Będę słał priv.
- sawmen
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 202
- Rejestracja: 10.11.2013, 10:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzepin
Re: Plan remontowy
Wedle mnie kolega powinien zrobić rozszerzony sezonowy przegląd w wymianą rzeczy typowo podstawowych typu olej, świece, filtry, dodatkowo powiększony o kompleksowe przeglądnięcie, sprawdzenie ewentualne naprawienie/wymianę zużytych i uszkodzonych części. Zwróć szczególną uwagę na elementy ktorych nie wymieniasz co sezon, a ktorych uszkodzenie może zakończyć sie końcem jazdy, czyli przewody chłodnicy czy nie sa przetarte, same chłodnice czy sie nie 'sypia', łożyska z uszczelniaczami w kołach, łożyska kiwaczki tak często zapominane, czy rama i uchwyty nie mają pęknięć, czy przewody elektryczne nie są poprzecierane, szczegolnie przy kierownicy, rozebranie zacisków hamulcowych, stan membran w gaźniku. Wymieniać tak można w nieskończoność co trzeba zrobić, a trzeba zrobić jak najwięcej.
pytasz co trzeba zrobić w jakiej kolejnosć i co najpilniejsze. Wedle mnie to oskóruj motura z wszystkich owiewek i zacznij wymiany/regeneracje/naprawy od przodu do tyło po kazdym elemencie wtedy nieczego nei przeoczysz. Zerkinj do mojego tematu, w temacie dużo zdjęc poznikało ale sa w google galeri są linki
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 83&t=14800
pytasz co trzeba zrobić w jakiej kolejnosć i co najpilniejsze. Wedle mnie to oskóruj motura z wszystkich owiewek i zacznij wymiany/regeneracje/naprawy od przodu do tyło po kazdym elemencie wtedy nieczego nei przeoczysz. Zerkinj do mojego tematu, w temacie dużo zdjęc poznikało ale sa w google galeri są linki
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 83&t=14800
ni mototsikla ni devochki bez pol litra ne razberesh :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość