Wałek zdawczy
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Wałek zdawczy
Carson, super pomysł, ale żeby nie było za słodko to się "przyczepię" . A nie dało się użyć śrub z trójkątnym łbem , takim, żeby się całkowice schował w tym dodatowym elemencie? Mówię tu o wszystkich czterech śrubach.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Carson
- wiejski tuningowiec
- Posty: 82
- Rejestracja: 03.05.2012, 22:29
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Żary
Re: Wałek zdawczy
Mówisz o sfazowaniu otwórów? po pierwsze zmniejszyło by to długość gwintu a po drugie śróby były by na wkrętak żeby się mogły całe schować a śróbokrętem słabo to dokręcać
Re: Wałek zdawczy
Przewierciłeś wałek? :-)))
- Carson
- wiejski tuningowiec
- Posty: 82
- Rejestracja: 03.05.2012, 22:29
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Żary
Re: Wałek zdawczy
Nie nie wierciłem śróby opierają się o wałek
Re: Wałek zdawczy
Witam,
Tak wygląda wałek w moim TA:
Tutaj widać jaki luz ma zębatka na wałku:
Tymczasowo rozwiązałem problem dociskając zębatkę w stronę silnika:
Docelowo chcę przykleić zębatkę na klej Loctite 3478.
Pytania do tych, którzy już takie rozwiązanie stosowali:
1. Czy klej nakładać tylko w miejscu ubytku wielowypustów?
2. W którym miejscu na wałku przyklejacie zębatkę? Przy samym zabezpieczeniu, czy bliżej silnika?
3. Jak/czym czyścicie klej po zdjęciu zębatki? (podobno jest tak twardy, że obrabia się go jak stal)
Czy ma ktoś na sprzedaż trochę tego kleju? (pisać na priv)
Tak wygląda wałek w moim TA:
Tutaj widać jaki luz ma zębatka na wałku:
Tymczasowo rozwiązałem problem dociskając zębatkę w stronę silnika:
Docelowo chcę przykleić zębatkę na klej Loctite 3478.
Pytania do tych, którzy już takie rozwiązanie stosowali:
1. Czy klej nakładać tylko w miejscu ubytku wielowypustów?
2. W którym miejscu na wałku przyklejacie zębatkę? Przy samym zabezpieczeniu, czy bliżej silnika?
3. Jak/czym czyścicie klej po zdjęciu zębatki? (podobno jest tak twardy, że obrabia się go jak stal)
Czy ma ktoś na sprzedaż trochę tego kleju? (pisać na priv)
Re: Wałek zdawczy
Witam,
Zastanawiam się czy można zastosować pomiędzy wałek zdawczy i zębatkę sztywne sprzęgło rozprężne. Wałek ma chyba 25mm na zewnątrz, pasowało by KBS 52 25x47 (trzeba roztoczyć zębatkę na 47mm). Maksymalny moment przenoszony przez to sprzęgło to 440Nm. Można by spróbować też serii KBS 80 25x34 410Nm. Jest ktoś chętny do przetestowania tego rozwiązania?
Dane sprzęgieł na stronie http://www.demero.pl/TULEJE_I_PIERSCIEN ... OWE,518,0/
Zastanawiam się czy można zastosować pomiędzy wałek zdawczy i zębatkę sztywne sprzęgło rozprężne. Wałek ma chyba 25mm na zewnątrz, pasowało by KBS 52 25x47 (trzeba roztoczyć zębatkę na 47mm). Maksymalny moment przenoszony przez to sprzęgło to 440Nm. Można by spróbować też serii KBS 80 25x34 410Nm. Jest ktoś chętny do przetestowania tego rozwiązania?
Dane sprzęgieł na stronie http://www.demero.pl/TULEJE_I_PIERSCIEN ... OWE,518,0/
-
- naciągacz linek
- Posty: 68
- Rejestracja: 21.03.2015, 22:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Re: Wałek zdawczy
Zrobilem zdjecia swojego wałka,mozecie to ocenic?
I zebatki
I zebatki
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Wałek zdawczy
kolego - jak narazie to wymieniać zębatkę na wałku na czas a nawet cześciej i jeździć.
w tej chwili nie kleił bym nawet - wałek jest zużyty w stopniu niewielkim - widać pierwsze śladu zuzycia
w tej chwili nie kleił bym nawet - wałek jest zużyty w stopniu niewielkim - widać pierwsze śladu zuzycia
- tadzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 490
- Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wałek zdawczy
A jak myślicie, te ślady na wałku, na zdjęciu powyżej to po jakim przebiegu mogą być? Pytam bo mam podobnie
wykciukowane
wykciukowane
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
-
- naciągacz linek
- Posty: 68
- Rejestracja: 21.03.2015, 22:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Re: Wałek zdawczy
To dobrze,ze nie ma tragedii, tak myslalem.
Zebatke co ile powinno sie zmieniac?
Co do przebiegu, na moim widnieje +/- 60k km
Zebatke co ile powinno sie zmieniac?
Co do przebiegu, na moim widnieje +/- 60k km
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Wałek zdawczy
Gdzieś mówiono ze dobrze wymieniać 2-3 zębatki małe na jeden łańcuch i zębatkę dużą. Czyli warto częściej nieco.
Re: Wałek zdawczy
Według mnie jest to idealny moment na wklejenie i zapomnienie o problemie - jak zjedzie się jeszcze 1mm problem będzie dużo większy, jak 2mm powoli będzie dramat. Nie ma na co czekać. Czym mniejsze zużycie tym lepiej zadziała klej + nowa zębatka oryginał hąda jako najtwardsza ofcourse.zielony wro pisze:Zrobilem zdjecia swojego wałka,mozecie to ocenic?
I zebatki
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 40
- Rejestracja: 14.09.2015, 10:23
- Mój motocykl: XL700V
Re: Wałek zdawczy
W moim TA właśnie serce wróciło do ramy. Nastąpiła wymiana wałka zdawczego. Całkowity koszt to ok 2 tyś. w tym 400 zł sam nowy/używany wałek. Reszta to robocizna, oleje, uszczelki, uszczelniacze, planowanie głowicy itp.
- Fihu
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 329
- Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Wałek zdawczy
Wysyłałeś głowice do pomiarów czy konieczne jest jej planowanie czy zrobiłeś to "dla zasady"? Pytam z ciekawości
Ile zostało z niej zebrane?
Ile zostało z niej zebrane?
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Wałek zdawczy
Ten wałek ze zdjęć zielonywro na moje oko ma 70-100tys jeśli był dbany i zebatka zmieniana co 10-12 tys km.
Jeśli ktoś naginał ostro i zębatki co 25 tys zmieniał to może być 50-60tys.
Tak czy inaczej bez żadnego klejenia zmieniając zębatkę co 10tys pożyje kolejne 100kkm. Tylko dbać trzeba. To jest zdrowy wałek zdawczy.
Klejenie zębatki owszem - ale jak wałek jest marny i luzy zębatki duże. Inaczej to trochę sranie po iglakach moim zdaniem
Motocykle nasze mają po kilkanaście lat i zużycie jest naturalne...
Pozdrawiam
Zimny
Jeśli ktoś naginał ostro i zębatki co 25 tys zmieniał to może być 50-60tys.
Tak czy inaczej bez żadnego klejenia zmieniając zębatkę co 10tys pożyje kolejne 100kkm. Tylko dbać trzeba. To jest zdrowy wałek zdawczy.
Klejenie zębatki owszem - ale jak wałek jest marny i luzy zębatki duże. Inaczej to trochę sranie po iglakach moim zdaniem
Motocykle nasze mają po kilkanaście lat i zużycie jest naturalne...
Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 40
- Rejestracja: 14.09.2015, 10:23
- Mój motocykl: XL700V
Re: Wałek zdawczy
Planowanie dla zasady bez pomiarów - nie było dużo roboty, ale też nie pytałem ile liznęli.Fihu pisze:Wysyłałeś głowice do pomiarów czy konieczne jest jej planowanie czy zrobiłeś to "dla zasady"? Pytam z ciekawości
Ile zostało z niej zebrane?
tak wyglądał stary
Re: Wałek zdawczy
Właśnie dlatego, że mają wiele lat trzeba zatrzymać zużycie w zarodku. Do tego jako zawodowy matematyk i brydżysta staram się grać na dwie niewykluczające się szanse wszędzie gdzie jest to możliwe. Klejenie nie zaszkodzi wałkowi oraz nie szkodzi napędowi co zostało stwierdzone empirycznie w wielu przypadkach oraz potwierdzone w motocyklach, które mają sztywną zębatkę. Powoduje jedynie nic nie znaczący problem co kilka lat przy wymianie zużytej zębatki - ściągacza do łożysk trzeba użyć - skądinąd właśnie to, że aż ściągacza trzeba użyć świadczy za klejeniem:))) tak trzyma - a skoro trzyma to wałek jest bezpieczny. Nie klejąc takiego wałka zdajemy się jedynie na nadzieję (nie gramy na dwie szanse: brydżowo:)) zamiast przymus i impas tylko na singla - soryy, nie mogę się powstrzymać), że szybko dalej nie poleci - oczywiście, że w ciągu 5, 10, 15 tyś. nie zniknie..., ale w ciągu 30, 40, 50 tyś... już może być problem, tym bardziej, że jest kilka opinii, że niektóre wałki mogły być mniej wytrzymałe - podobno mimo mniejszego przebiegu i serwisowania zużywały się szybciej - na FAT i xrv.uk można takie głosy znaleźć. Także nie jest bezsensem klejenie nawet nowego wałka.zimny pisze:Ten wałek ze zdjęć zielonywro na moje oko ma 70-100tys jeśli był dbany i zebatka zmieniana co 10-12 tys km.
Jeśli ktoś naginał ostro i zębatki co 25 tys zmieniał to może być 50-60tys.
Tak czy inaczej bez żadnego klejenia zmieniając zębatkę co 10tys pożyje kolejne 100kkm. Tylko dbać trzeba. To jest zdrowy wałek zdawczy.
Klejenie zębatki owszem - ale jak wałek jest marny i luzy zębatki duże. Inaczej to trochę sranie po iglakach moim zdaniem
Motocykle nasze mają po kilkanaście lat i zużycie jest naturalne...
Pozdrawiam
Zimny
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Wałek zdawczy
Mallory, żeby było jasne - zgadzam się że klejenie na pewno NIE ZASZKODZI. Więc jak ktoś ma czas / ochotę to nie widzę przeciwskazań...
Ja po prostu nie widzę takiej potrzeby jeżeli wałek jest zdrowy (może dlatego że nigdy nie miałem motocykla ze zmęczonym wałkiem). Ale może lepiej dmuchać na zimne - i tu z kolegą brydżystą absolutnie się nie spieram.
Uważam że ważniejsze jest zmienianie zębatki co 10 tys. i trzymanie się jednej marki zębatek (najlepiej oczywiście OEM Honda ale trochę drogo). Ja gdy swego czasu jeździłem więcej 20-25tys rocznie zmieniałem zębatkę przód 2 razy na rok, zabezpieczenie co 2 zębatkę i nie postępowało zbytnio lub wcale zużycie wałka.
Co nie zmienia faktu że klejenie pewnie w ogóle proces zużycia by zatrzymało.
Pozdrawiam
zimny
Ja po prostu nie widzę takiej potrzeby jeżeli wałek jest zdrowy (może dlatego że nigdy nie miałem motocykla ze zmęczonym wałkiem). Ale może lepiej dmuchać na zimne - i tu z kolegą brydżystą absolutnie się nie spieram.
Uważam że ważniejsze jest zmienianie zębatki co 10 tys. i trzymanie się jednej marki zębatek (najlepiej oczywiście OEM Honda ale trochę drogo). Ja gdy swego czasu jeździłem więcej 20-25tys rocznie zmieniałem zębatkę przód 2 razy na rok, zabezpieczenie co 2 zębatkę i nie postępowało zbytnio lub wcale zużycie wałka.
Co nie zmienia faktu że klejenie pewnie w ogóle proces zużycia by zatrzymało.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość