Jeśli nie Trampek, to co...
- Komar
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 288
- Rejestracja: 24.08.2008, 16:31
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: warszawa
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Mężczyzna głowa rodziny musi mieć własne zdanie i czas dla siebie. Jeśli twój Pan zadecydował się zniknąć to należy to uszanować jego decyzję. Motocykl to królestwo mężczyzny, tak!
... wolność i przestrzeń niczym nieograniczona ...
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Subiektywne odczucia po jazdach testowych - Yamaha Tenere 660 kontra Transalp 700 - obie nówki z salonu. Tenerka Panowie wymiata !!! Naprawdę jak dla mnie - mam 190 cm to idealne moto. Po przejechaniu się i dokładnych oględzinach stwierdzam, że Tenerka jest ładniejsza i lepiej dopracowana od Trampka a mała moc jest mitem i tak każdy z Nas trampkowiczów nie jeździ szybciej niż 140.... a tenere moze 170 wiec jest ok. Nigdzie tylko nie ma danych ile ona może udzwignać....
- mazi
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 310
- Rejestracja: 22.06.2008, 18:33
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Ja jednak wole dwa cylindry, a kamertonu nigdy nie kupie
- sober
- dwusuwowy rider
- Posty: 191
- Rejestracja: 09.07.2008, 22:54
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
jarek napisz coś więcej o trampek vs tenere
też zamierzam umówić się na jazdę testową jednego i drugiego, jakie wrażenia z jazdy
też zamierzam umówić się na jazdę testową jednego i drugiego, jakie wrażenia z jazdy
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1142
- Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Leszno
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Wyższa i cięższa, 240kg + 25 L paliwa (kufry wypęte)Piterek pisze:Bestialska maszyna .
ile ta bestia waży? i chyba wyższa od Trampka?
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3968
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Narobiliście bałaganu tym tematem, teraz i ja się zacząłem zastanawiać nad alternatywą. Dziasiaj dosiadłem Capo, wersja normal mi się trafiła do przymiarki.
I tu zapytanie do Ciebie Bestia, czy to normalne że w tych silnikach wszystko się tłucze jak jakieś gwoździ i śruby w metalowym wiadrze? Porównując do Trampa, powieadz jaka jest różnica w kulturze pracy. Czy u Ciebie ( a widzę że nowy, nie wyciuchany ten Raid ) jak odkręcasz gaz i puszczasz manetkę to obroty spadają z małym opóźnieniem?
O ile wygląd jest ok, to ten hałas z wnętrza silnika i z wydechów to tragedia Wydechy można zmienić ale rozmawiałem dziś przez tel z gościem , który sprowadza makarony i potwierdził,że nawet nowe maszyny się tak jarmolą i że to we włoszczyźnie norma. Niby silnik w Capo nie Włoch tylko Austriak ale te dźwięki skutecznie wyhamowały dzisiaj moje zapędy. Sprawa do przemyślenia. Coś kupić trzeba będzie. 650-700 nie na mój gust. Wolę 600 z 98-99.
Gumiś, a ten twój sprzęt to nie Z Podkarpacia? Spod Jasła gdzieś?
I tu zapytanie do Ciebie Bestia, czy to normalne że w tych silnikach wszystko się tłucze jak jakieś gwoździ i śruby w metalowym wiadrze? Porównując do Trampa, powieadz jaka jest różnica w kulturze pracy. Czy u Ciebie ( a widzę że nowy, nie wyciuchany ten Raid ) jak odkręcasz gaz i puszczasz manetkę to obroty spadają z małym opóźnieniem?
O ile wygląd jest ok, to ten hałas z wnętrza silnika i z wydechów to tragedia Wydechy można zmienić ale rozmawiałem dziś przez tel z gościem , który sprowadza makarony i potwierdził,że nawet nowe maszyny się tak jarmolą i że to we włoszczyźnie norma. Niby silnik w Capo nie Włoch tylko Austriak ale te dźwięki skutecznie wyhamowały dzisiaj moje zapędy. Sprawa do przemyślenia. Coś kupić trzeba będzie. 650-700 nie na mój gust. Wolę 600 z 98-99.
Gumiś, a ten twój sprzęt to nie Z Podkarpacia? Spod Jasła gdzieś?
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1142
- Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Leszno
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Tak pracują te silniki, dźwięku z trampka nie przebije żadna maszyna
- gumis
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 237
- Rejestracja: 18.06.2008, 21:43
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Tak dokładnie z Łysej Góry jeżeli chodzi o dzwięk to Capo już tak ma
Dorzuce fotki zlot Capo zamek Chudów koło Gliwic http://picasaweb.google.pl/gumishonda/CaponordyChudow# tyle Capo w polsce razem chyba nikt nie widział
Dorzuce fotki zlot Capo zamek Chudów koło Gliwic http://picasaweb.google.pl/gumishonda/CaponordyChudow# tyle Capo w polsce razem chyba nikt nie widział
Yamaha XZ 550 85'- był
Honda XL600V 87'- był
Aprilia ETV 1000 CapoNord 01'- był
Honda XL600V 97' - był
BMW R1150GS 02' - był
Suzuki DL650 05' - był
Honda XL600V 87'- był
Aprilia ETV 1000 CapoNord 01'- był
Honda XL600V 97' - był
BMW R1150GS 02' - był
Suzuki DL650 05' - był
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3968
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Na taki zlot czarownic na Łysej Górze, gdzie Caponordy rozdają to i ja bym się wybrał . Widzę chłopaki, że forum się Wam powolutku zaczyna rozkręcać i pierwsze spoty za płoty A macie jakieś dane ile te Rotaxy zniosą przebiegu przy normalnym traktowaniu? Bo zdaje się z tych czterech rumaków to żaden 40 tys jeszcze nie przekroczył
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
I zamieniłem 3 tygodnie temu motocykl.
Teraz ujeżdżam VFR800 wersji USA (Interceptor) i powiem Wam szczerze - tego potrzebowałem.
Jednak nie wykorzystywałem potencjału Trampka, gdyż 100% mojej jazdy to asfalt.
VFRka znacznie bardziej odpowiada moimo oczekiwaniom. Przez 3 tygodnie zrobiłem nią 1500 km, czyli połowę tego, co Trampkiem od listopada 2008 .
Pozdrawiam
Teraz ujeżdżam VFR800 wersji USA (Interceptor) i powiem Wam szczerze - tego potrzebowałem.
Jednak nie wykorzystywałem potencjału Trampka, gdyż 100% mojej jazdy to asfalt.
VFRka znacznie bardziej odpowiada moimo oczekiwaniom. Przez 3 tygodnie zrobiłem nią 1500 km, czyli połowę tego, co Trampkiem od listopada 2008 .
Pozdrawiam
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Możesz coś już powiedzieć o eksploatacji VFR? Jest to mój motocykl marzeń z dawnych czasów. Nie kupiłem go bo był za drogi i przerażała mnie skomplikowana konstrukcja oraz podobno wysokie koszty eksploatacji.
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Zdecydowanie za wcześnie na to.
Kupiłem motocykl z 2003 roku od mojego znajomego, który po 7 latach wrócił z USA do Polski.
Z motocyklem wrócił. W Polsce przejechał ok. 200 km i zdecydował się na sprzedaż, gdyż sam szuka nowszej VFR i z ABS.
Mój moto ma 20 kkm, wymienione filtry, opony, olej przez poprzedniego właściciela. Byłem z nią w ASO przed zakupem. Po 15 minutach panowie powiedzieli, że nie mają czego dalej szukać, gdyż motocykl jest jak nowy.
Jedyne, co mogę powiedzieć to spalanie. Średnio pali mi ok. 7 litrów. Choć w trasie Wawa-Łeba-Wawa, gdy non stop leciałem powyżej 6000 obrotów (załączony Vitec) było ciut większe spalanie.
Fajna jest. Mówię Ci - frajda ogromna.
Pozdrawiam,
H.
Kupiłem motocykl z 2003 roku od mojego znajomego, który po 7 latach wrócił z USA do Polski.
Z motocyklem wrócił. W Polsce przejechał ok. 200 km i zdecydował się na sprzedaż, gdyż sam szuka nowszej VFR i z ABS.
Mój moto ma 20 kkm, wymienione filtry, opony, olej przez poprzedniego właściciela. Byłem z nią w ASO przed zakupem. Po 15 minutach panowie powiedzieli, że nie mają czego dalej szukać, gdyż motocykl jest jak nowy.
Jedyne, co mogę powiedzieć to spalanie. Średnio pali mi ok. 7 litrów. Choć w trasie Wawa-Łeba-Wawa, gdy non stop leciałem powyżej 6000 obrotów (załączony Vitec) było ciut większe spalanie.
Fajna jest. Mówię Ci - frajda ogromna.
Pozdrawiam,
H.
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Czyli jednak prawda z tym spalaniem. Bo przesiadce z Trampka który mi nie pali więcej jak 4,5 to byłby dla mnie szok . A Twoja VFRa ma już kombinowany układ hamulcowy?
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Tak, spala trochę więcej niż inne motocykle. To kwestia rozwiązania VTec.
Hamulce ma po prostu fantastyczne. Zajebiście ostre, skuteczne. Musiałem się sporo przestawiać po przesiadce z Trampka. Ma oczywiście kombinowane, czyli tył hamuje cały czas - podłączony do klamki.
Tutaj link:
http://www.bikepics.com/members/archeea/03vfr800/
Hamulce ma po prostu fantastyczne. Zajebiście ostre, skuteczne. Musiałem się sporo przestawiać po przesiadce z Trampka. Ma oczywiście kombinowane, czyli tył hamuje cały czas - podłączony do klamki.
Tutaj link:
http://www.bikepics.com/members/archeea/03vfr800/
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Moze i fajna ,ale ....to jednak"szlifierka",a ten typ nie jest motocyklem moich marzeń 100% wole jednak turystyczne enduro ,to jest to
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
eeee tam szlifierka.
Tutaj się nie zgodzę. Sylwetka jest pośrednia pomiędzy szlifierką i Trampkiem.
A mój plecaczek podróżuje znacznie wygodniej niż na trampku.
Nie mówiąc już o tym, że do 160 km/h nie dostaję w ogóle wiatru na siebie. A na Trampku po 110/120 głowa mi latała.
Ale przyznaję - wybór motocykla to kwestia bardzo indywidualna
Pozdrawiam,
H.
Tutaj się nie zgodzę. Sylwetka jest pośrednia pomiędzy szlifierką i Trampkiem.
A mój plecaczek podróżuje znacznie wygodniej niż na trampku.
Nie mówiąc już o tym, że do 160 km/h nie dostaję w ogóle wiatru na siebie. A na Trampku po 110/120 głowa mi latała.
Ale przyznaję - wybór motocykla to kwestia bardzo indywidualna
Pozdrawiam,
H.
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Troche to innaczej dziala, a mianowicie:Archeea pisze:Musiałem się sporo przestawiać po przesiadce z Trampka. Ma oczywiście kombinowane, czyli tył hamuje cały czas - podłączony do klamki.
Przednia klamka uruchamia po dwa (zewnetrzne) z trzech tloczkow w obu przednich zaciskach. Lewy przedni zacisk zamontowany jest na "wachliwym ramieniu" ktore polaczone z dodatkowa pompa hamulcowa powoduje uruchomienie w zaleznosci od wersji systemu DualCBS jednego (srodkowego) lub dwoch (zewnetrznych) z trzech tloczkow tylnego zacisku i w ten sposob hamuja dwa kola na raz.
Nacisniecie dzwigni hamulca noznego powoduje uruchomienie jednego lub dwoch tloczkow tylnego zacisku (jezeli przedni lewy zacisk uruchamia dwa to dzwignia nozna jeden, i odwrotnie), ponadto uruchomienie po jednym (srodkowym) tloczku w zaciskach przednich. Przedni lewy zacisk znow "chwytajac sie tarczy" uruchamia "dodatkowa" pompe i w ten sposob powoduje wprawienie w ruch pozostalych tloczkow tylnego zacisku i zwiekszenie mocy hamowania tylnego kola.
Nie wiem jak w VFR, ale w Varadero montowany jest jeszcze zawor roznicowy sterujacy rownomiernym rozkladem sily hamowania na oba kola i ponadto zapobiegajacy blokowaniu tylnego kola. Zawor ten powoduje, ze nawet w wersjach bez ABS trzeba sie zdrowo napocic aby na twardej nawierzchni (asfalt, beton, itp.) zablokowac w Viaderku tylne kolo - praktycznie nie ma takiej mozliwosci
Jak jeszcze jezdzilem CBR 600 to marzylem o VFR lub CBR 1100 XX, teraz juz raczej nie zrezygnuje z "turystykow o potencjalnej mozliwosci poruszania sie poza asfaltem" ale i tak uwazam Twoj wybor za bardzo, ale to bardzo dobry
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3968
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Oj, miałem kiedyś podobny problem w Junaku ale tego zaworu w ogóle nie miałemzalmen3 pisze:Zawor ten powoduje, ze nawet w wersjach bez ABS trzeba sie zdrowo napocic aby na twardej nawierzchni (asfalt, beton, itp.) zablokowac w Viaderku tylne kolo - praktycznie nie ma takiej mozliwosci
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Dzięki za profesjonalny opis. Uczę się tego motocykla i sprawia mi to ogromną frajdę.zalmen3 pisze:
Nacisniecie dzwigni hamulca noznego powoduje uruchomienie jednego lub dwoch tloczkow tylnego zacisku (jezeli przedni lewy zacisk uruchamia dwa to dzwignia nozna jeden, i odwrotnie), ponadto uruchomienie po jednym (srodkowym) tloczku w zaciskach przednich. Przedni lewy zacisk znow "chwytajac sie tarczy" uruchamia "dodatkowa" pompe i w ten sposob powoduje wprawienie w ruch pozostalych tloczkow tylnego zacisku i zwiekszenie mocy hamowania tylnego kola.
Bardzo miłe słowa. Dzięki.zalmen3 pisze:ale i tak uwazam Twoj wybor za bardzo, ale to bardzo dobry
Trampek zwyczajnie mi nie przypasował. Nie miałem wcześniej okazji przejechać się nim, przymierzyć, poczuć. Z VFR było inaczej - mój kumpel pożyczył mi moto na kilka godzin. Przejechałem się po mieście, nawet z plecaczkiem Polecam taką formę zakupu motocykla.
Pozdrawiam,
Hubert
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość