nadol pisze:wnioski są takie... but skórzany, długi (...) zapinany na klamry.
Co skóry i klamer to pełne poparcie. Suwak + duuży rzep są bardzo upierdliwe.
Dopiero co zanabyłem Formy Adventure ale testy na sucho są bardzo pozytywne, choć już ma dwie uwagi: klamry powinny być metalowe i raczej cztery a nie trzy klamry żeby lepiej dopasowywać buta do stawu skokowego
I jedno pytanie: czy wszystkie wysokie (czytaj: ęduro/pod kolano) buty motocyklowe maja wszyty „język" tylko do połowy łydki?
Liczyłem na głębsze suche brodzenie, a tu cześć kaloszowa sięga tylko do tej samej wysokości co w zwykłych "wysokich" szosowych butach motocyklowych
nadol pisze:wnioski są takie... but skórzany, długi z ochraniaczami,
Pytałem o to, czy ktoś używa TCX Five. Więc w tym kontekście - czy uważacie,że do turystyki asfaltowej+ szutry, suche utwardzone drogi warto kupować np.Sidi Adventure czy TCX Infinity? Czy też wspomniany model TCX Five powinien wystarczyć?
nadol pisze:wnioski są takie... but skórzany, długi z ochraniaczami,
Pytałem o to, czy ktoś używa TCX Five. Więc w tym kontekście - czy uważacie,że do turystyki asfaltowej+ szutry, suche utwardzone drogi warto kupować np.Sidi Adventure czy TCX Infinity? Czy też wspomniany model TCX Five powinien wystarczyć?
Z wymienionych przez Ciebie znam i posiadam tylko TCX Infinity i odpowiem, że warto. Nie są tanie, ale komfort, oddychalność i nieprzemakalność są warte tej ceny.
Też mam TCX Infinity, to dobre buty. Przeżyły nie jedną ulewę, parę upadków, w lato stabilnie trzymają temperaturę, jest ciepło ale nie gorąco. Można w nich też spokojnie chodzić i zwiedzać. Są tańsza alternatywą dla SIDI Adventure.
W tych butach latam praktycznie cały czas. Wyjątek stanowią upalne dni gdy zakładam krótkie SIDI ale tylko gdy jeżdżę po asfalcie, dookoła komina.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH.... Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
Dodam tylko, że każde kolejne buty były dłuższe i lepiej dobrane (a jakoś nie specjalnie ciągnie mnie w bardziej wymagający teren). Gdybym od razu kupił te co mam teraz w sumie zaoszczędziłbym kasę - nie wydałbym na pośrednie zakupy.
Wracając do twojego modelu TCX Five, podobne są Alpinestars Web, bardzo popularny model, dobrze oceniany i posiadają membranę gore-tex (nie namawiam, tylko piszę że znam).
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH.... Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
nadol pisze:Wracając do twojego modelu TCX Five, podobne są Alpinestars Web, bardzo popularny model, dobrze oceniany i posiadają membranę gore-tex (nie namawiam, tylko piszę że znam).
Na Alpinestars zwróciłem uwagę, ale droższe. TCX Five też posiadają gore.Nie pozostaje mi nic innegi, jak pomierzyć, albo czekać na dobrą cenę TCX Infinity. Odnośnie membran - osobiście wolałbym buta bez membrany, ale nie mogę takiego znaleźć - to znaczy typowo motocyklowego.Membrana latem działa słabo, przetestowałem na butach górskich.
Panowie, jeszcze tzw. głupie pytanie ?
Gdzie się kupuje cienkie podkolanówki do takich wysokich butów? Bo ciepłe narciarskie są wszedzie a jak już są jakieś cool... lub thermal.. to do połowy łydki maksimum
Adampio pisze:Panowie, jeszcze tzw. głupie pytanie ?
Gdzie się kupuje cienkie podkolanówki do takich wysokich butów? Bo ciepłe narciarskie są wszedzie a jak już są jakieś cool... lub thermal.. to do połowy łydki maksimum
W swoim czasie Decathlon miał świetne podkolanówki bambusowe Kupiłem cztery pary i sprawdzają się nawet w upale. Nie wiem jak teraz, ale wtedy były w dziale myśliwskim. Poza tym okazyjnie można coś upolować w Lidlu. A jak Ci nie przeszkadzają bawełniane, to na targu, czy jak kto woli bazarze.
Lepiej syntetyki na gorące lato.
Można też próbować skarpet trekkingowych z coolmaxem. Są też wojskowe (miltec). No i dedykowane do cross, MX, np. Foxa.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH.... Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
harins pisze:..., Odnośnie membran - osobiście wolałbym buta bez membrany, ale nie mogę takiego znaleźć - to znaczy typowo motocyklowego.Membrana latem działa słabo, przetestowałem na butach górskich.
Do 40 stopni Goretex działa spoko, jest ciepło, nie ma potu, słowem da się żyć. W bucie motocyklowym mało chodzisz, a to zasadnicza różnica dla działania membrany. Na turystykę w sensie częstego zsiadania z motocykla faktycznie chyba byłyby lepsze inne buty, bo oprócz membrany dochodzi usztywnienie i w rezultacie brak wygody na spacery.
A takie wynalazki. Ktoś coś może o nich powiedzieć. Cena atrakcyjna pozwalająca kupić jeszcze inna parę na drugie moto typu cruiser - bo raczej uniwersalnych na oba motocykle nie znajdę.
przemo77390 pisze:A takie wynalazki. Ktoś coś może o nich powiedzieć. Cena atrakcyjna pozwalająca kupić jeszcze inna parę na drugie moto typu cruiser - bo raczej uniwersalnych na oba motocykle nie znajdę.
Z tym butem wiązałem spore nadzieje. Jednak dzisiaj go mierzyłem i niestety. Brałem rozmiar 43 , boi taki zazwyczaj noszę. W tym wydaniu 44 jest o tyle lepsze ,że mam swobodę ruchupalcy i nie ma problemu szczególnie na siedząco na moto. Kłopotem głównym jednak jest klamra. Ta wyżej , na łydce. Jest ona umieszczona bezpośrednio na skórze buta , bez podkładki z tworzywa. To powoduje,że jak się chwilę pochodzi w bucie to skóra ta wraz z klamrą tak się wygina ,że obrzeże mocno uwiera nad kostką. W związku z tym nie zdecydowałem się na ich zakup. Takie same zapięcia są np. w Rebelhornach Journey , ale mają wzmocnienie i podstawę klamry na płycie plastikowej. To już zmiania postać rzeczy. Niestety kłopot z dostaniem 43 lub 44 , a co za tym idzie z przymiarką. Podejdę może do tematu Rainersa travelera.