Wymiana oleju w lagach
- Zaix
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 487
- Rejestracja: 11.10.2010, 20:06
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Re: Wymiana oleju w lagach
ja pojechałem z suwmiarką do castoramy kupiłem rurkę pcv trochę szersza niż laga, znalazłem reduktor na nią i przyciąłem w miejscu w którym miał średnice panewki i wbijałem to takim zestawem. Trochę mało sztywne było ale dało radę
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 22.03.2012, 14:30
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Żywiec
Re: Wymiana oleju w lagach
interesuje mnie jak dokładnie nazywa się element 36 ze schematu na stronie 4. Uszczelniacz przeciwpyłowy ? kapturek przeciwypyłowy ? zgarniacz ? bo tak ostatnio usiadłem w zadumie przy moto i stwierdziłem, że ich po prostu nie mam założonych.
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Wymiana oleju w lagach
nad uszczelniaczami olejowymi są uszczelniacze pyłowe - lub powinny być
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
-
- Czytacz
- Posty: 9
- Rejestracja: 17.02.2013, 19:12
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: tomaszów maz.
Re: Wymiana oleju w lagach
sa odpowiedzialne za oczyszczanie lagi przed uszczelnieniem ciśnieniowym z kurzu błota jeśli ich nie masz to po prostu krócej wytrzymają uszczelniacze ciś.Podobne rozwiązania masz w siłownikach lub w zwykłych zimerach tylko w obrotowych jest często jeden uszcel. dwu wargowy z racji oszczędności .
- tasman10
- romeciarz
- Posty: 29
- Rejestracja: 22.04.2010, 17:13
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łódz; Galashiels-Szkocja
- Kontakt:
Re: Wymiana oleju w lagach
czy to błąd Haynesa?
Wymieniłem olej w moim xl600 rocznik 98'. Przy wymianie zastanowiło mnie, że po wlaniu (w/g Haynesa) ok 549ml oleju, pokazuje mi poziom do dekielka powyżej 140mm a powinno być 125mm. (141mm to wartość dla xl650)
Haynes pokazuje takie same wartości dla wszystkich roczników xl600, a jak patrzę na schematy przednich amorków na stronie oryginalnych części Hondy, to amorki montowane od 1996 sa takie same jak w xl650. Porównałem ceny elementów i też są takie same (sprężyny, golenie itd.).
Sprawdziłem długość moich sprężyn i odpowiadają specyfikacji dla xl600, mieszczą się w przedziale serwisowym 612mm i maja 609mm. Dla xl650 długośc sprężyny to 599.4mm.
Tu zgłupiałem z tym poziomem oleju. Finalnie dolałem do wartości 125mm od dekielka. Teraz nie wiem czy nie powinienem zostawić tych 140mm.
Wymieniłem olej w moim xl600 rocznik 98'. Przy wymianie zastanowiło mnie, że po wlaniu (w/g Haynesa) ok 549ml oleju, pokazuje mi poziom do dekielka powyżej 140mm a powinno być 125mm. (141mm to wartość dla xl650)
Haynes pokazuje takie same wartości dla wszystkich roczników xl600, a jak patrzę na schematy przednich amorków na stronie oryginalnych części Hondy, to amorki montowane od 1996 sa takie same jak w xl650. Porównałem ceny elementów i też są takie same (sprężyny, golenie itd.).
Sprawdziłem długość moich sprężyn i odpowiadają specyfikacji dla xl600, mieszczą się w przedziale serwisowym 612mm i maja 609mm. Dla xl650 długośc sprężyny to 599.4mm.
Tu zgłupiałem z tym poziomem oleju. Finalnie dolałem do wartości 125mm od dekielka. Teraz nie wiem czy nie powinienem zostawić tych 140mm.
___________________________________________________
Transalp XL600/650, 98'/05' (po przeszczepie serducha)
___________________________________
http://www.mototraveler.eu
Transalp XL600/650, 98'/05' (po przeszczepie serducha)
___________________________________
http://www.mototraveler.eu
-
- romeciarz
- Posty: 20
- Rejestracja: 17.05.2013, 01:38
- Mój motocykl: XL650V
Re: Wymiana oleju w lagach
Witam, chciałbym wymienić w swoim trampku olej w lagach wraz z ich rozbiórką. Jednak po przeczytaniu całego tematu myślę że mogę mieć problemy i zastanawiam się czy nie lepiej byłoby zrobić to metodą szybszą czyli spuszczenie - zalanie (jakkolwiek to brzmi ;p) ? Jest jakaś duża, znacząca różnica między tymi dwoma sposobami ? Jeszcze jedno pytanie co do ponownego zalania. Podajecie tu ilości co do 1 ml. Mam rozumieć że z lagi spłynie co do ostatniej kropli tak abym ponownie wlał równo 542 ml ? Czy mam wlewać tyle aby była odpowiednia odległość do lustra oleju ? Pozdro
- tasman10
- romeciarz
- Posty: 29
- Rejestracja: 22.04.2010, 17:13
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łódz; Galashiels-Szkocja
- Kontakt:
Re: Wymiana oleju w lagach
zonewalker, podobnie jak Ty, przewertowałem cały temat i konkretnej odpowiedzi nie znalazłem jeśli chodzi o proporcje wysokości w mm do ilości w ml, prawdopodobnie będzie to nierozwiązana zagadka .
ja jak wlałem w/g serwisówki w ml to mi wyszlo 15-20mm poniżej serwisowej 'wysokości'. Dolałem tak aby wysokość się zgadzała i jeżdżę. Zobaczymy po sezonie co się stanie, czy puszczą uszczelniacze itd.
Ja wymontowałem lagi, nie dużo pracy (4 śruby na lagę) a nie upieprzysz siebie i motonga przy wyciąganiu/wysysaniu oleju z lag. Bo tylko chyba tak to możesz zrobić bez wymontowania. W xl650 i w późniejszych xl600 (chyba po 96') nie robili w dolnej części lagi śrubki do spuszczania oleju.
ja jak wlałem w/g serwisówki w ml to mi wyszlo 15-20mm poniżej serwisowej 'wysokości'. Dolałem tak aby wysokość się zgadzała i jeżdżę. Zobaczymy po sezonie co się stanie, czy puszczą uszczelniacze itd.
Ja wymontowałem lagi, nie dużo pracy (4 śruby na lagę) a nie upieprzysz siebie i motonga przy wyciąganiu/wysysaniu oleju z lag. Bo tylko chyba tak to możesz zrobić bez wymontowania. W xl650 i w późniejszych xl600 (chyba po 96') nie robili w dolnej części lagi śrubki do spuszczania oleju.
___________________________________________________
Transalp XL600/650, 98'/05' (po przeszczepie serducha)
___________________________________
http://www.mototraveler.eu
Transalp XL600/650, 98'/05' (po przeszczepie serducha)
___________________________________
http://www.mototraveler.eu
-
- naciągacz linek
- Posty: 79
- Rejestracja: 18.05.2013, 11:43
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Wymiana oleju w lagach
zonewalker, ja wykręciłem lagi z półki, zlałem olej po wyciągnięciu z nich sprężyn po przez ich odwrócenie i odczekaniu aż się wykapią.
Zobaczysz stan sprężyn, masz pewność że nie zostawiłeś tam żadnych śmieci.
Nalewałem olej wg serwisówki w ml, potem odrobinkę musiałem dolać do każdej lagi aby zgadzała się odległość w mm do lustra oleju.
Według mnie należy jednak brać pod uwagę odległość w mm gdyż średnica wewn. dolnej lagi mogła się zmienić wraz z wiekiem naszych TA.
Nie taki diabeł straszny - 2 godz. z innymi drobnymi pracami przeglądowymi.
Zobaczysz stan sprężyn, masz pewność że nie zostawiłeś tam żadnych śmieci.
Nalewałem olej wg serwisówki w ml, potem odrobinkę musiałem dolać do każdej lagi aby zgadzała się odległość w mm do lustra oleju.
Według mnie należy jednak brać pod uwagę odległość w mm gdyż średnica wewn. dolnej lagi mogła się zmienić wraz z wiekiem naszych TA.
Nie taki diabeł straszny - 2 godz. z innymi drobnymi pracami przeglądowymi.
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Wymiana oleju w lagach
Mam trampka z 99r - mam koreczki spuszczaniatasman10 pisze: nie upieprzysz siebie i motonga przy wyciąganiu/wysysaniu oleju z lag. Bo tylko chyba tak to możesz zrobić bez wymontowania. W xl650 i w późniejszych xl600 (chyba po 96') nie robili w dolnej części lagi śrubki do spuszczania oleju.
Ostatnio wymienialem olej w 650 2003 - ma koreczki spuszczania
Mam lagi z trampków 93r - mają koreczki do spuszczania oleju.
Wysysanie oleju z lag... a gdzie płukanie itp... pół dnia roboty....
1. Wyciągasz lagi, demontujesz spręzyne
2. zakręcasz korek i kilka razy "ściskasz" lagi aby syf sie zmieszał ze starym olejem
3. wylewasz olej
4. wlewasz nafte - płuczesz.... wylewasz - można przefiltrować i ponownie użyć.
5. pozostawiasz lagi zeby wypłynęła cała nafta. - lub robisz coś aby sie pozbyć jej resztek ze środka
6. wlewasz nowy olej
7. montujesz lagi po czym odwiedzasz najbliższe hałdy- koniec.
tak po krótce... bez szczegółów
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Wymiana oleju w lagach
No to ja po przec zytaniu całego tematu mam zapytasa. Właśnie zabrałem się za wymianę oleju w lagach , wszystko poszło OK ale po zlaniu oleju do słoja stwierdziłem że ten olej jest dość czysty ( albo się nie znam) no bynajmniej nie jest to breja, jednak po zlaniu całego oleju okazało się że w sumie z obydwu lag jest go niecały literek - około 900 ml. I teraz moje pytanie: czy mogę do tego oleju dolać brakujące 200 ml zwykłego oleju silnikowego 10 W? Z tego co pisał Wolo zawiecha od TA jest do bólu prostą konstrukcją , więc może się złego nic nie stanie ? No i kolejne pytanie to czym się kierować ilością wlanego oleju czy jego poziomem od górnej krawędzi lagi? Dodam że mam zamiar lekko utwardzić zawieeszenie albo poprzez dołożenie po jednej sprężynie zaworowej , albo poprzez zrobienie pompowanego zawiasu. Pytam tych co mają takie rozwiązania już jakiś czas co będzie lepsze? Jeżdżę głównie we dwoje po czarnym.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Wymiana oleju w lagach
Jak obróciłeś lagi do góry nogami to kilka razy przepompuj nimi od początku do końca, jeszcze trochę może zleci. Mierz poziom oleju od górnej krawędzi z wciśniętymi lagami. Jak nie masz oleju to wpadnij to dam Ci ipona 10w bo mnie zostało jakieś 700-800ml i nie mam co z tym zrobić. Wydaje mi się że w amortyzatorach to się stosuje olej hydrauliczny a nie silnikowy.
Dominator.
- MARCINm10
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 474
- Rejestracja: 11.09.2012, 20:49
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wielowieś
Re: Wymiana oleju w lagach
To ile ma być cm od górnej krawędzi tego oleju
- MARCINm10
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 474
- Rejestracja: 11.09.2012, 20:49
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wielowieś
Re: Wymiana oleju w lagach
Trampek 600 a pana Haynesa nie mam
- leslaw
- czyściciel nagaru
- Posty: 543
- Rejestracja: 04.04.2010, 21:22
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: WROCLAW (okolice)
Re: Wymiana oleju w lagach
W moim ( TA 600 ' 88r ) ma być w każdej rurze 549 cm3. Standardowy poziom oleju 125 mm od górnej krawędzi i w obydwu taki sam.
- MARCINm10
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 474
- Rejestracja: 11.09.2012, 20:49
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wielowieś
Re: Wymiana oleju w lagach
Dzięki za odpowiedź
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Wymiana oleju w lagach
ARTEK pisze:Jak obróciłeś lagi do góry nogami to kilka razy przepompuj nimi od początku do końca, jeszcze trochę może zleci. Mierz poziom oleju od górnej krawędzi z wciśniętymi lagami. Jak nie masz oleju to wpadnij to dam Ci ipona 10w bo mnie zostało jakieś 700-800ml i nie mam co z tym zrobić. Wydaje mi się że w amortyzatorach to się stosuje olej hydrauliczny a nie silnikowy.
Artek, olej wylałem z lag górą i wyjąłem z nich wszystko ze środka więc zlał się całydo ostatniej kropelki, no i dzięki za propozycję ale do ZMY to troszki daleko mam , a poza tym coś tam wykombinuję z oleum u mnie na miejscu. Szkoda tylko że nie wiem czy ten mój jest zużyty czy nie , bo jest dość przezroczysty a nie jakaś breja, no i jakiej klasy to jest (5,10 czy 15?) Ale pokombinuję i zobaczymy. w razie czego wymienić olej to moment.
No tak, ale z tego co przeczytałem to zdaje się z TA po 96r ma być 140mm "luzu". u mnie są inne sprężynki i nie mam np podkładek i tulei jakie sa na rysunku poglądowym, ale z kolei ktoś na FTA napisał że w TA po 98 tak ma być i już. Ja myślę że skoro do tej pory jeździłem i nie było tragedii to poza ewentualnym dołożeniem "prędzinki" lub eventi zrobieniem zawieszenia w"pompkę" nie będę kombinował. Ale też dzięki za odpowiedź wszystkimleslaw pisze:W moim ( TA 600 ' 88r ) ma być w każdej rurze 549 cm3. Standardowy poziom oleju 125 mm od górnej krawędzi i w obydwu taki sam.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana oleju w lagach
W innych motocyklach Hondy również napotykałem na ową rozbieżność, zawsze wybierałem opcję z większą ilością oleju. Zawieszenie Trampka jest chronicznie miękkie i niedotłumione, myślę, że zalanie nieco większą ilością oleju przyniesie jedynie dobre rezultaty. Także owe 200 ml 10W nie powinno zaszkodzić.grad74 pisze: No i kolejne pytanie to czym się kierować ilością wlanego oleju czy jego poziomem od górnej krawędzi lagi?
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 135
- Rejestracja: 06.03.2012, 19:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Wymiana oleju w lagach
A tak swoją drogą to ciekawe, że zawsze albo zostaje za dużo zapasu w bańce, albo brakuje parę kropel. Też zakupiłem literek i zamierzam wymienić, no i oczywiście 100 mi braknie
••••/---/-•/-••/•-//-/•-•/•-/-•/•••/•-/•-••/•--•//-••-/•-••//-••••/-----/-----/•••-//
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Wymiana oleju w lagach
No to olej wymieniony lagi poskładane i założone do moto. Ale... mam kolejnego zapytasa. Nie mam tych dziadowskich koreczków spustowych , a chciałem je zamontować jak miałem je rozbebeszone, a gdzieś na FTA przeczytałem że na lagach są oznaczone miejsca gdzie te koreczki powinny być i że można nawiercić nagwintować i już. Może ktoś wstawić jakąś fotkę jak wyglądają te znaczki na dole lag które należy "zaatakować" wiertarą i innym sprzętem do Pediciure?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość