problem z silnikiem

Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.
szula
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 16.07.2012, 10:29
Mój motocykl: XL600V

problem z silnikiem

Post autor: szula »

Witam.
mam dylemat ponieważ wczoraj odebrałem mojego trampka z warsztatu i problem został nie rozwiązany.
Mianowicie chodzi o to że gdy kupiłem trampka to brał duże ilości oleju.podczas naprawy zostało wymienione:
-pierścienie
-uszczelniacze zaworów
-tuleje korbowodowe
-filtr oleju
-świece
-olej lotos 10w40
-uszczelki głowicy

gdy dzisiaj go odpaliłem znowu pojawiła się chmura śmierdząca spalonym olejem.nie wiem co teraz zrobić.bardzo proszę o podpowiedzi.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
torak
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1417
Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Szczecin

Re: problem z silnikiem

Post autor: torak »

A nie lepej zadać to pytanie mechanikowi? Niech się tłumaczy.
szula pisze: gdy kupiłem trampka to brał duże ilości oleju
A mech. sprawdził skąd ten olej leciał? Czy wymieniał jak leci?
może się resztki montażowe wypalają?
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: problem z silnikiem

Post autor: Jaro-Ino »

Czasem dymienie nie jest oznaką brania dużych ilości oleju. Poza tym: pierścienie zmienione itd. Dotarłeś już sprzęt?
szula
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 16.07.2012, 10:29
Mój motocykl: XL600V

Re: problem z silnikiem

Post autor: szula »

sprzęt docieram ale martwie się że to wina pierścieni ponieważ nie mogłem dostać oryginalnych więc wysłałem tłoki i dorobili mi pierścienie z żeliwa
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: problem z silnikiem

Post autor: Thorgal77 »

szula pisze:sprzęt docieram ale martwie się że to wina pierścieni ponieważ nie mogłem dostać oryginalnych więc wysłałem tłoki i dorobili mi pierścienie z żeliwa
ehh napisałbyś to bym ci oryg załatwił ;/
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: problem z silnikiem

Post autor: Jaro-Ino »

a tak swoją drogą to żeliwne są tuleje cylindrów. Pierścienie chyba chromowane z tego co kojarze. Więc taki zestaw jak żeliwo-żeliwo raczej nie będzie pracować optymalnie.

Tak to jest jak pierwsze posty na forum pisze się po własnych naprawach, zamiast w momencie kiedy pojawiają sie problemy ;)

Poczekaj, aż to się dotrze. Może złapie kompresje i przestanie brać olej.
Awatar użytkownika
TAXL600V
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 259
Rejestracja: 08.06.2012, 22:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Śląsk

Re: problem z silnikiem

Post autor: TAXL600V »

Ojcu wielokrotnie dorabiali tego typu klamoty i chodziły bez problemów w różnorakich sprzętach. Jak dobrze pamiętam zajmował się tym ktoś z rejonu Gdynii.
szula
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 16.07.2012, 10:29
Mój motocykl: XL600V

Re: problem z silnikiem

Post autor: szula »

a co jesli bym zmienił olej na gęstzy np 20w50 lepszej jakości i zastosował 2 dozy ceramizera.czytałem że rodzaj oleju i jakość mają wpływ na jego spalanie a ja tak jak pisałem kupiłem lotosa za 54zł zamiast np castrola.
Gregorius
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 209
Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łuków

Re: problem z silnikiem

Post autor: Gregorius »

Jeśli jest to silnik świeżo po remoncie to musi się dotrzeć. Pierścienie muszą się ułożyć i do tego czasu ma prawo dymić, brać olej. Poczekaj niech się dotrze i dobrze wypali resztki oleju z tłumik. Nie wlewaj żadnych zagęszczaczy oleju przecież silnik jest po remoncie
Awatar użytkownika
jedras
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 648
Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
Kontakt:

Re: problem z silnikiem

Post autor: jedras »

szula pisze: nie mogłem dostać oryginalnych więc wysłałem tłoki i dorobili mi pierścienie z żeliwa
Jaro-Ino pisze:a tak swoją drogą to żeliwne są tuleje cylindrów. Pierścienie chyba chromowane z tego co kojarze.
Pierścienie mogą być żeliwne, tylko z odpowiednią powłoką. Tutaj ciekawa stronka:
http://www.mar-mot.pl/index.php?tPath=1 ... sc7mv9udg7
http://www.mar-mot.pl/index.php?tPath=1 ... o9ieqshdg3
szula pisze: a co jesli bym zmienił olej na gęstzy np 20w50 lepszej jakości i zastosował 2 dozy ceramizera.czytałem że rodzaj oleju i jakość mają wpływ na jego spalanie a ja tak jak pisałem kupiłem lotosa za 54zł zamiast np castrola.
Szkoda syfić silnik po remoncie. Jak zrobili wszystko dobrze, to nie powinien brać oleju po dotarciu.
Swoją drogą to Lotos za 54zł, to nie jest czasem olejem dedykowanym do samochodów a nie motocykli?:>
szula
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 16.07.2012, 10:29
Mój motocykl: XL600V

Re: problem z silnikiem

Post autor: szula »

te pierścienie zamówiłem w firmie tomring z poznania.Do produkcji pierścieni stosują żeliwo szare i niskostopowe.materiał na te pierścienie dostarcza im firma machle
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: problem z silnikiem

Post autor: mirekm71 »

Tuleje maja ksztalt owalny a pierscienie okragly wiec na razie szczelne to nie bedzie. Zrobiles pol remontu wiec dotrzyj to i zobaczysz co bedzie. Po kilku tys km bedziesz cos wiedzial.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
szula
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 16.07.2012, 10:29
Mój motocykl: XL600V

Re: problem z silnikiem

Post autor: szula »

a wie ktoś jakie jest nominalne sprężenie w cylindrach trampka z 97r
Awatar użytkownika
piotreklodz
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1001
Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurowice

Re: problem z silnikiem

Post autor: piotreklodz »

Zamiast kombinować i się zadręczać poczekaj cierpliwie.
Dotrzyj sprzęt, zmień olej i wtedy zobaczysz. Ile w ogóle ten silnik pracował od remontu?
To był mechanik znający się na motocyklach czy jakiś "dłubek" od samochodów i sprzętu rolniczego? Zapytaj jego co jest grane i napisz co odpowiedział...
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: problem z silnikiem

Post autor: mirekm71 »

I tak teraz u siebie nie zmierzysz cisnienia bo nie dotarty to po co drazysz temat :grin:
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
airwolf
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1521
Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław

Re: problem z silnikiem

Post autor: airwolf »

co prawda nie w trampku ale w afryce jak miałem zrobiony remont silnika to przez pierwsze 100 km wziął mi 100 ml oleju a od tego czasu dolałem może 50 ml po przejechaniu w sumie ponad 4000 więc cierpliwości

miałem wymieniane tłoki, szlif cylindrów, pierścienie i zawory

poczekaj a jak będzie źle to szwagra bierzesz i idziesz do mechanika, i ostrożnie z docieraniem (delikatnie z rolgazem i uważaj na temperaturę i poziom oleju), olej sprawdzaj na każdym postoju
Ostatnio zmieniony 02.01.2013, 14:50 przez airwolf, łącznie zmieniany 1 raz.
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3967
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: problem z silnikiem

Post autor: ostry »

szula pisze:a wie ktoś jakie jest nominalne sprężenie w cylindrach trampka z 97r
Wiem,że ciśnienie się podnosi wprost proporcjonalnie do ilości niechlujnego pisania na forum.
Piszcie po polsku.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
szula
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 16.07.2012, 10:29
Mój motocykl: XL600V

Re: problem z silnikiem

Post autor: szula »

Nastąpiła mała poprawa a mianowicie chodzi o to że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to w ogóle nie ma śladów dymienia.ale gdy silnik chodzi na wolnych obrotach lub dam gazu i schodzi z obrotów z tumnika słychać serie wystrzałów i chciałbym się zapytać dlaczego tak się dzieje.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
TAXL600V
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 259
Rejestracja: 08.06.2012, 22:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Śląsk

Re: problem z silnikiem

Post autor: TAXL600V »

szula pisze:Nastąpiła mała poprawa a mianowicie chodzi o to że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to w ogóle nie ma śladów dymienia.ale gdy silnik chodzi na wolnych obrotach lub dam gazu i schodzi z obrotów z tumnika słychać serie wystrzałów i chciałbym się zapytać dlaczego tak się dzieje.Pozdrawiam
Gaźniki kolego masz ok? Wyregulowane, membrany dobre, korpusy nie wyrobione, dysze standard?
szula
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 16.07.2012, 10:29
Mój motocykl: XL600V

Re: problem z silnikiem

Post autor: szula »

piotreklodz pisze: To był mechanik znający się na motocyklach czy jakiś "dłubek" od samochodów i sprzętu rolniczego? Zapytaj jego co jest grane i napisz co odpowiedział...

Jest to mechanik samochodowy z bardzo dobrą opinią.dzisiaj z nim rozmawiałem i powiedział że to powinno się uspokoić po jakimś czasie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość