problem z silnikiem
problem z silnikiem
Witam.
mam dylemat ponieważ wczoraj odebrałem mojego trampka z warsztatu i problem został nie rozwiązany.
Mianowicie chodzi o to że gdy kupiłem trampka to brał duże ilości oleju.podczas naprawy zostało wymienione:
-pierścienie
-uszczelniacze zaworów
-tuleje korbowodowe
-filtr oleju
-świece
-olej lotos 10w40
-uszczelki głowicy
gdy dzisiaj go odpaliłem znowu pojawiła się chmura śmierdząca spalonym olejem.nie wiem co teraz zrobić.bardzo proszę o podpowiedzi.Pozdrawiam
mam dylemat ponieważ wczoraj odebrałem mojego trampka z warsztatu i problem został nie rozwiązany.
Mianowicie chodzi o to że gdy kupiłem trampka to brał duże ilości oleju.podczas naprawy zostało wymienione:
-pierścienie
-uszczelniacze zaworów
-tuleje korbowodowe
-filtr oleju
-świece
-olej lotos 10w40
-uszczelki głowicy
gdy dzisiaj go odpaliłem znowu pojawiła się chmura śmierdząca spalonym olejem.nie wiem co teraz zrobić.bardzo proszę o podpowiedzi.Pozdrawiam
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: problem z silnikiem
A nie lepej zadać to pytanie mechanikowi? Niech się tłumaczy.
może się resztki montażowe wypalają?
A mech. sprawdził skąd ten olej leciał? Czy wymieniał jak leci?szula pisze: gdy kupiłem trampka to brał duże ilości oleju
może się resztki montażowe wypalają?
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: problem z silnikiem
Czasem dymienie nie jest oznaką brania dużych ilości oleju. Poza tym: pierścienie zmienione itd. Dotarłeś już sprzęt?
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: problem z silnikiem
sprzęt docieram ale martwie się że to wina pierścieni ponieważ nie mogłem dostać oryginalnych więc wysłałem tłoki i dorobili mi pierścienie z żeliwa
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: problem z silnikiem
ehh napisałbyś to bym ci oryg załatwił ;/szula pisze:sprzęt docieram ale martwie się że to wina pierścieni ponieważ nie mogłem dostać oryginalnych więc wysłałem tłoki i dorobili mi pierścienie z żeliwa
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: problem z silnikiem
a tak swoją drogą to żeliwne są tuleje cylindrów. Pierścienie chyba chromowane z tego co kojarze. Więc taki zestaw jak żeliwo-żeliwo raczej nie będzie pracować optymalnie.
Tak to jest jak pierwsze posty na forum pisze się po własnych naprawach, zamiast w momencie kiedy pojawiają sie problemy
Poczekaj, aż to się dotrze. Może złapie kompresje i przestanie brać olej.
Tak to jest jak pierwsze posty na forum pisze się po własnych naprawach, zamiast w momencie kiedy pojawiają sie problemy
Poczekaj, aż to się dotrze. Może złapie kompresje i przestanie brać olej.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- TAXL600V
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 259
- Rejestracja: 08.06.2012, 22:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Śląsk
Re: problem z silnikiem
Ojcu wielokrotnie dorabiali tego typu klamoty i chodziły bez problemów w różnorakich sprzętach. Jak dobrze pamiętam zajmował się tym ktoś z rejonu Gdynii.
Re: problem z silnikiem
a co jesli bym zmienił olej na gęstzy np 20w50 lepszej jakości i zastosował 2 dozy ceramizera.czytałem że rodzaj oleju i jakość mają wpływ na jego spalanie a ja tak jak pisałem kupiłem lotosa za 54zł zamiast np castrola.
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 209
- Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łuków
Re: problem z silnikiem
Jeśli jest to silnik świeżo po remoncie to musi się dotrzeć. Pierścienie muszą się ułożyć i do tego czasu ma prawo dymić, brać olej. Poczekaj niech się dotrze i dobrze wypali resztki oleju z tłumik. Nie wlewaj żadnych zagęszczaczy oleju przecież silnik jest po remoncie
- jedras
- łamacz szprych
- Posty: 648
- Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
- Kontakt:
Re: problem z silnikiem
szula pisze: nie mogłem dostać oryginalnych więc wysłałem tłoki i dorobili mi pierścienie z żeliwa
Pierścienie mogą być żeliwne, tylko z odpowiednią powłoką. Tutaj ciekawa stronka:Jaro-Ino pisze:a tak swoją drogą to żeliwne są tuleje cylindrów. Pierścienie chyba chromowane z tego co kojarze.
http://www.mar-mot.pl/index.php?tPath=1 ... sc7mv9udg7
http://www.mar-mot.pl/index.php?tPath=1 ... o9ieqshdg3
Szkoda syfić silnik po remoncie. Jak zrobili wszystko dobrze, to nie powinien brać oleju po dotarciu.szula pisze: a co jesli bym zmienił olej na gęstzy np 20w50 lepszej jakości i zastosował 2 dozy ceramizera.czytałem że rodzaj oleju i jakość mają wpływ na jego spalanie a ja tak jak pisałem kupiłem lotosa za 54zł zamiast np castrola.
Swoją drogą to Lotos za 54zł, to nie jest czasem olejem dedykowanym do samochodów a nie motocykli?:>
Re: problem z silnikiem
te pierścienie zamówiłem w firmie tomring z poznania.Do produkcji pierścieni stosują żeliwo szare i niskostopowe.materiał na te pierścienie dostarcza im firma machle
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: problem z silnikiem
Tuleje maja ksztalt owalny a pierscienie okragly wiec na razie szczelne to nie bedzie. Zrobiles pol remontu wiec dotrzyj to i zobaczysz co bedzie. Po kilku tys km bedziesz cos wiedzial.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Re: problem z silnikiem
a wie ktoś jakie jest nominalne sprężenie w cylindrach trampka z 97r
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: problem z silnikiem
Zamiast kombinować i się zadręczać poczekaj cierpliwie.
Dotrzyj sprzęt, zmień olej i wtedy zobaczysz. Ile w ogóle ten silnik pracował od remontu?
To był mechanik znający się na motocyklach czy jakiś "dłubek" od samochodów i sprzętu rolniczego? Zapytaj jego co jest grane i napisz co odpowiedział...
Dotrzyj sprzęt, zmień olej i wtedy zobaczysz. Ile w ogóle ten silnik pracował od remontu?
To był mechanik znający się na motocyklach czy jakiś "dłubek" od samochodów i sprzętu rolniczego? Zapytaj jego co jest grane i napisz co odpowiedział...
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: problem z silnikiem
I tak teraz u siebie nie zmierzysz cisnienia bo nie dotarty to po co drazysz temat
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
- airwolf
- pałujący w lesie
- Posty: 1521
- Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wrocław
Re: problem z silnikiem
co prawda nie w trampku ale w afryce jak miałem zrobiony remont silnika to przez pierwsze 100 km wziął mi 100 ml oleju a od tego czasu dolałem może 50 ml po przejechaniu w sumie ponad 4000 więc cierpliwości
miałem wymieniane tłoki, szlif cylindrów, pierścienie i zawory
poczekaj a jak będzie źle to szwagra bierzesz i idziesz do mechanika, i ostrożnie z docieraniem (delikatnie z rolgazem i uważaj na temperaturę i poziom oleju), olej sprawdzaj na każdym postoju
miałem wymieniane tłoki, szlif cylindrów, pierścienie i zawory
poczekaj a jak będzie źle to szwagra bierzesz i idziesz do mechanika, i ostrożnie z docieraniem (delikatnie z rolgazem i uważaj na temperaturę i poziom oleju), olej sprawdzaj na każdym postoju
Ostatnio zmieniony 02.01.2013, 14:50 przez airwolf, łącznie zmieniany 1 raz.
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: problem z silnikiem
Wiem,że ciśnienie się podnosi wprost proporcjonalnie do ilości niechlujnego pisania na forum.szula pisze:a wie ktoś jakie jest nominalne sprężenie w cylindrach trampka z 97r
Piszcie po polsku.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Re: problem z silnikiem
Nastąpiła mała poprawa a mianowicie chodzi o to że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to w ogóle nie ma śladów dymienia.ale gdy silnik chodzi na wolnych obrotach lub dam gazu i schodzi z obrotów z tumnika słychać serie wystrzałów i chciałbym się zapytać dlaczego tak się dzieje.Pozdrawiam
- TAXL600V
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 259
- Rejestracja: 08.06.2012, 22:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Śląsk
Re: problem z silnikiem
Gaźniki kolego masz ok? Wyregulowane, membrany dobre, korpusy nie wyrobione, dysze standard?szula pisze:Nastąpiła mała poprawa a mianowicie chodzi o to że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to w ogóle nie ma śladów dymienia.ale gdy silnik chodzi na wolnych obrotach lub dam gazu i schodzi z obrotów z tumnika słychać serie wystrzałów i chciałbym się zapytać dlaczego tak się dzieje.Pozdrawiam
Re: problem z silnikiem
piotreklodz pisze: To był mechanik znający się na motocyklach czy jakiś "dłubek" od samochodów i sprzętu rolniczego? Zapytaj jego co jest grane i napisz co odpowiedział...
Jest to mechanik samochodowy z bardzo dobrą opinią.dzisiaj z nim rozmawiałem i powiedział że to powinno się uspokoić po jakimś czasie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość