Wymiana oleju w lagach
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 118
- Rejestracja: 18.06.2008, 18:40
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Olsztyn
Wymiana oleju w lagach
Operacja wymiana oleju w lagach jest bardzo prosta. Zdecydowalem sie nie korzystac z korkow spustowych w lagach, tylko na wyciagniecie lag i ich dokładne przy okazji przeplukanie.
Niezbędne gadzety:
1. Trampek (w przykładzie XL600V '95) i operator techniczny
2. Płyn poprawiający percepcje
3. Olej do lag w ilosci na każdą lagę: 549ml dla XL600V, natomiast dla XL650 potrzeba 542ml . Uzyłem Motula 10W.
4. Nafta do czyszczenia
5. Podstawowe klucze, w szczególności oczkowa lub nasadka 12.
Zabieramy sie za robote.
Stawiamy motonga na centralnej/skrzynce piwa, dociązamy workiem ziemniaków tył, ew. podstawiamy pod silnik lewarek tak by swobodnie odkrecic i wyciągnąć przednie koło.
Odkręcamy błotnik, a wraz z nim metalową blachę - podkówkę.
Następnie luzujemy śruby trzymające lagi. Cztery na kazda lage: dwie na górnej polce, dwie na dolnej.
Wysuwamy lagi z półek.
Fotka "dolnych" śrubek juz po zdemontowaniu lag, gorne kazdy widzi jak przekreca kluczyk przy starcie
Wykrecamy korki znajdujace sie u góry lag uwazajac by nie dostac sprezyną w pysk. Wyciagamy tulejkę, podkładkę i sprężynę.
Odwracamy lagi, tak by splynał stary olej. Płuczemy wszystko naftą.
Przy okazji warto zmierzyc dlugosc sprezyn.
Wartosci nominalne dla rocznikow 87-95 (XL600V-H - XL600V-R) to: 571,5mm, serwisowy limit: 565,5mm
Wartosci nominalne dla rocznikow 96-99 (XL600V-T - XL600V-X) to: 612mm, serwisowy limit: 605mm
Wartosci nominalne dla XL650V: 599,4mm, serwisowy limit: 589,2mm
... trzaskamy płyn na poprawę percepcji i powoli wsio składamy.
Mocujemy lagi w półkach uwazając na to jak lecą przewody i linki z kierownicy !, wrzucamy do środka sprezynę, podkładkę i tulejkę.
Nalewamy odpowiednią ilość oliwy i zakrecamy korki w lagach.
Zdejmujemy moto z centralnej (usuwając wczesniej lewarek lub worek ziemniaków) ... testowo bujamy zawieszeniem i wierzymy ze teraz to bedzie zawiecha cud-malina
Niezbędne gadzety:
1. Trampek (w przykładzie XL600V '95) i operator techniczny
2. Płyn poprawiający percepcje
3. Olej do lag w ilosci na każdą lagę: 549ml dla XL600V, natomiast dla XL650 potrzeba 542ml . Uzyłem Motula 10W.
4. Nafta do czyszczenia
5. Podstawowe klucze, w szczególności oczkowa lub nasadka 12.
Zabieramy sie za robote.
Stawiamy motonga na centralnej/skrzynce piwa, dociązamy workiem ziemniaków tył, ew. podstawiamy pod silnik lewarek tak by swobodnie odkrecic i wyciągnąć przednie koło.
Odkręcamy błotnik, a wraz z nim metalową blachę - podkówkę.
Następnie luzujemy śruby trzymające lagi. Cztery na kazda lage: dwie na górnej polce, dwie na dolnej.
Wysuwamy lagi z półek.
Fotka "dolnych" śrubek juz po zdemontowaniu lag, gorne kazdy widzi jak przekreca kluczyk przy starcie
Wykrecamy korki znajdujace sie u góry lag uwazajac by nie dostac sprezyną w pysk. Wyciagamy tulejkę, podkładkę i sprężynę.
Odwracamy lagi, tak by splynał stary olej. Płuczemy wszystko naftą.
Przy okazji warto zmierzyc dlugosc sprezyn.
Wartosci nominalne dla rocznikow 87-95 (XL600V-H - XL600V-R) to: 571,5mm, serwisowy limit: 565,5mm
Wartosci nominalne dla rocznikow 96-99 (XL600V-T - XL600V-X) to: 612mm, serwisowy limit: 605mm
Wartosci nominalne dla XL650V: 599,4mm, serwisowy limit: 589,2mm
... trzaskamy płyn na poprawę percepcji i powoli wsio składamy.
Mocujemy lagi w półkach uwazając na to jak lecą przewody i linki z kierownicy !, wrzucamy do środka sprezynę, podkładkę i tulejkę.
Nalewamy odpowiednią ilość oliwy i zakrecamy korki w lagach.
Zdejmujemy moto z centralnej (usuwając wczesniej lewarek lub worek ziemniaków) ... testowo bujamy zawieszeniem i wierzymy ze teraz to bedzie zawiecha cud-malina
Pozdrowienia z Warmii.
- jacenty
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 472
- Rejestracja: 15.06.2008, 11:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kłonna k/Odrzywół
Re: Wymiana oleju w lagach
Jaka sila dokrecamy gorne korki (ile kilo ustawic na kluczu dynamometrycznym)?
Mój TRAMPECZEK to cukiereczek
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 118
- Rejestracja: 18.06.2008, 18:40
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Wymiana oleju w lagach
nie mam klucza dynamometrycznego wiec dupa konia. Dokrecalem z czuciem , nie ma potrzeby dokrecenia "na pałę".jacenty pisze:Jaka sila dokrecamy gorne korki (ile kilo ustawic na kluczu dynamometrycznym)?
W Haynesie napisali 23Nm.
-- edit
Wazniejsze jest przykrecenie z wyczuciem srub od górnej półki (wg Haynesa: 27Nm). Dokręcasz je dopiero jak wkręcisz korki, ponieważ możesz skrzywic brzeg lagi przez przesadna sile w dokreceniu.
Pozdrowienia z Warmii.
Re: Wymiana oleju w lagach
Zalać olejem i zakręcić korki możemy poza półkami, a dopiero później umieścić je na miejscu i skręcić. Chyba troszkę wygodniej się to odbywa.
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 118
- Rejestracja: 18.06.2008, 18:40
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Wymiana oleju w lagach
wykorzystałem naturalne mocowanie zeby nie kombinowac jak tu wlac i nie narozlewacwojtalski pisze:Zalać olejem i zakręcić korki możemy poza półkami, a dopiero później umieścić je na miejscu i skręcić. Chyba troszkę wygodniej się to odbywa.
Pozdrowienia z Warmii.
Re: Wymiana oleju w lagach
koledzy
jestem na etapie remontu przedniego zawieszenia(uszczelniacze,olej,łożyska w główce ramy). Od momentu kupna coś mi tłukło podczas jazdy po wybojach i po rozebraniu jednej z lag okazało się ,że pomiędzy sprężyną a tulejką nie było tej podkładki .Jakiś pacjent zamiast dać ją nad sprężyną todał pod sprężynę Piszę po to aby zwrócić na to uwagę. Mam nadzieję że teraz shima ustąpi, i w końcu nie bedzie nap...... w zawieszeniu.
Pozdro
jestem na etapie remontu przedniego zawieszenia(uszczelniacze,olej,łożyska w główce ramy). Od momentu kupna coś mi tłukło podczas jazdy po wybojach i po rozebraniu jednej z lag okazało się ,że pomiędzy sprężyną a tulejką nie było tej podkładki .Jakiś pacjent zamiast dać ją nad sprężyną todał pod sprężynę Piszę po to aby zwrócić na to uwagę. Mam nadzieję że teraz shima ustąpi, i w końcu nie bedzie nap...... w zawieszeniu.
Pozdro
- jendrus
- romeciarz
- Posty: 24
- Rejestracja: 19.06.2008, 13:19
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Dobrzyniewo
- Kontakt:
Re: Wymiana oleju w lagach
piękne opisy kolega zapodaje
pytanie co do sprężyn: ktoś wie czy przy progresach ilośc i gęstośc oleju ma byc taka sama?3. Olej do lag w ilosci na każdą lagę: 549ml dla XL600V, natomiast dla XL650 potrzeba 542ml . Uzyłem Motula 10W.
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Wymiana oleju w lagach
Można też wlać ok 50 ml oleju więcej, żeby troche utwardzić zawieszenie. Nic to nie zepsuje
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- yjaro
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 41
- Rejestracja: 28.10.2008, 19:22
- Lokalizacja: wrocław/września/kraków
Re: Wymiana oleju w lagach
czy trudno ustawić lagi względem siebie po założeniu? chodzi mi o to aby nie było tarcia na tarczy hamulcowej.
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 252
- Rejestracja: 05.11.2008, 20:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsko
Re: Wymiana oleju w lagach
Nie ma takiej możliwości abyś żle ustawił lagi, -Po prostu wsuważ lagi do połek , patrzyz na górną półkę i ustawiasz aby były równo (lagi) i to wszystko. Jezeli nie miałeś jakiejś przygody - masz równe lagi to niema takiej mozliwości abyś je źle zlożył.
Re: Wymiana oleju w lagach
kamikazemario pisze:Można też wlać ok 50 ml oleju więcej, żeby troche utwardzić zawieszenie. Nic to nie zepsuje
W jaki sposób większa ilość utwardzi zawieszenie ?????
prędzej chyba wlanie gęstszego oleju cos tu pomoże,
tez sie zabieram do wymiany a waże ok 110 kg
Nie prędkość zabija tylko nagłe zatrzymanie...
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 252
- Rejestracja: 05.11.2008, 20:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsko
Re: Wymiana oleju w lagach
Ma racje - czytałem o tym - a najprościej to wytlumaczyć - wlewając więcej oleju zmniejszasz objętość w ladze i przez to jest większe cisnienie a co za tym idzie twardsze zawieszenie.Można też wlać ok 50 ml oleju więcej, żeby troche utwardzić zawieszenie. Nic to nie zepsuje
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Wymiana oleju w lagach
Artek wydzi mi się, że Ty krytykujesz wszystko co ktokolwiek na forum napisze nowego. Tego oleju sam nie wymyśliłem. Tak pisze w Świecie Motocykli w artykule o Transalpie i stąd to wiem.
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Re: Wymiana oleju w lagach
kamikazemario a ja sobie ulepszyłem to po prostu stosując zaworki w nakrętka górnych tak jak miały Afryczki rd03-rd04 no nieliczne 7 czyli zawiecha hydropnełmatyczna mała pompeczka rowerowa ciśnieniomierz elektroniczny i jest CACY NAPRAWDĘ DZIAŁA JUTRO WSTAWIĘ FOTKI
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Wymiana oleju w lagach
LAPA_PD06 pisze:kamikazemario a ja sobie ulepszyłem to po prostu stosując zaworki w nakrętka górnych tak jak miały Afryczki rd03-rd04 no nieliczne 7 czyli zawiecha hydropnełmatyczna mała pompeczka rowerowa ciśnieniomierz elektroniczny i jest CACY NAPRAWDĘ DZIAŁA JUTRO WSTAWIĘ FOTKI
Ciekawa sprawa... jesli duzo nie kosztuje to bym tez pomyslał...
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 252
- Rejestracja: 05.11.2008, 20:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsko
Re: Wymiana oleju w lagach
To jest właśnie to o czym pisałem i co kamikazemario sugerował - zwiększsz ciśnienie w ladze i jest twardsze zawiecho.
Re: Wymiana oleju w lagach
A jakim max ciśnieniem można dobić żeby szasem simmeringów nie wydmuchało?
Re: Wymiana oleju w lagach
ja przeważnie mam 0,2 atm, i działa uszczelniacze mam jeszcze orginalne 12 lat(tak myślę) wychodzę założenia nie ruszać gówna nie będzie śmierdzieć ja z tą zawiechą już 4 lata latam i jest git
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
- jedras
- łamacz szprych
- Posty: 648
- Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
- Kontakt:
Re: Wymiana oleju w lagach
Ja mam korki spustowe w lagach, więc sprawa jest jeszcze prosztsza
Re: Wymiana oleju w lagach
nie bardzo prosta,jak zamontujesz zaworki ,na dole w lagach trochę czarno to widzę
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość