Temat bumerang - OLEJ...?
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Temat bumerang - OLEJ...?
Nie bijcie. Wiem że temat wałkowany tysiące razy. Ale tyle się oczytałem że mam pierdolnik w głowie. Pierdylion postów na forach i brak jednoznacznej konkluzji..
Kupiłem motocykl z olejem syntetycznym Mobil 15W50. Przy wymianie płynów zmieniłem na 10W40 Motul ester. W sumie jest OK, jedynie skrzynia dość topornie i głośno pracuje.
Teraz zastanawiam się czy zostać przy tym samym czy można zalać np. znów syntetyk. Pytam w kontekście wszysytkich krążących opinii o wypłukiwaniu silnika. Myślałem o jakimś rzepsolu albo agipie. Z tym że to głównie syntetyki są.
Pacjent: afryka 99rok, przebieg poniżej 100 tysięcy (tak sądzę), licznikowo 65. Motula popija w ilościach ok. 100ml/1000km (przy konkretnej jeździe).
Pozdrawiam
zimny
Kupiłem motocykl z olejem syntetycznym Mobil 15W50. Przy wymianie płynów zmieniłem na 10W40 Motul ester. W sumie jest OK, jedynie skrzynia dość topornie i głośno pracuje.
Teraz zastanawiam się czy zostać przy tym samym czy można zalać np. znów syntetyk. Pytam w kontekście wszysytkich krążących opinii o wypłukiwaniu silnika. Myślałem o jakimś rzepsolu albo agipie. Z tym że to głównie syntetyki są.
Pacjent: afryka 99rok, przebieg poniżej 100 tysięcy (tak sądzę), licznikowo 65. Motula popija w ilościach ok. 100ml/1000km (przy konkretnej jeździe).
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Zalewaj syntetykiem. Dobre firmy to Liquy Moly i Valvoline. Moja śmiga na full syntetyku 10W50 i ma się bardzo dobrze. Nie warto zmieniać na półsyntetyk bez odpowiedniego uargumentowania. Jeśli tylko jedną zmiane jeździłeś na pólsynt to nic Ci nie wypłucze, bo nic nie zdążyło się odłożyć itd. Ale ja moge się nie znać
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- marcinfmx
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Generalnie nie powinno się zmieniać z syntetyka na semi-syntetyk lub mineral, ale zalanie ponownie syntetykiem niczym nie grozi.
Real men don't eat honey, they chew bees
- Fresh
- miejski lanser
- Posty: 353
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Że niby jak?? ....tego nie rozumiem chyba pójdę walnąćmarcinfmx pisze:Generalnie nie powinno się zmieniać z syntetyka na semi-syntetyk lub mineral, ale zalanie ponownie syntetykiem niczym nie grozi.
Wciąż jadę tędy, pierdolę czyjeś względy, przykro mi, lecz jestem z tych, którzy popełniają błędy .
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Jeżeli pojazd jeździ na syntetyku czyli optymalnym oleju dla niego, to po co paprać olejem o gorszych właściwościach? Jeśli coś zaczyna głośno chodzić, poci się, bierze olej itd, to należy się remont, a nie sztuczne "uszczelnianie" mineralami. Po takich zabiegach nie będzie bazy do remontu, lub będzie on dużo kosztowniejszy. Jestem tego samego zdania co Marcin
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Zalewm Trampka Elfem moto 10w/50 pełen syntetyk w intercarsie przy rabatach 96zl za 4l.Dobry stosunek ceny do jakości.
- jacekj
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 208
- Rejestracja: 17.01.2011, 05:21
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa Białołęka
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
jeśli silnik nie jest zajechany to nie ma żadnych przeciwwskazań do dalszej eksploatacji na syntetyku !Jaro-Ino pisze:Jeżeli pojazd jeździ na syntetyku czyli optymalnym oleju dla niego, to po co paprać olejem o gorszych właściwościach?
ja też jeżdżę na pełnym syntetyku Mobil 1 Racing 15W-50 i jestem bardzo zadowolony. Stosuję go w różnych motocyklach CBR 1000 RR, trampku 700-ce.
R1200 GS LC ADV [jest]
Honda VFR 1200 X
Honda XL700 V
Yamaha WR 250 R
Honda CBR 1000 RR
Kawasaki KLV1000
Kawasaki KLR 650
Yamaha DT125
Honda VFR 1200 X
Honda XL700 V
Yamaha WR 250 R
Honda CBR 1000 RR
Kawasaki KLV1000
Kawasaki KLR 650
Yamaha DT125
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Pozwolikem sobie podpiac sie pod temat
Prymierzam sie do zmiany oleju w swojej 700
W motoriscie leja olej polsyntetyczny hondy albo castol 10w40
Jaam zalany 10w40 shella synetyk
Pytanie jaki olej wlac by ograniczyc jego ubywanie przy jezdIe powyzej 5k obrotow ?
Zastanawiam sie czy brac syntetyczny czy polsyntetyczny
Czy 10w40 czy 10w50 czy moze cos innego ?
No i marka: castrol, motul czy silkoline ? Bo te sa dostepne blisko mnie w larssonie
Prymierzam sie do zmiany oleju w swojej 700
W motoriscie leja olej polsyntetyczny hondy albo castol 10w40
Jaam zalany 10w40 shella synetyk
Pytanie jaki olej wlac by ograniczyc jego ubywanie przy jezdIe powyzej 5k obrotow ?
Zastanawiam sie czy brac syntetyczny czy polsyntetyczny
Czy 10w40 czy 10w50 czy moze cos innego ?
No i marka: castrol, motul czy silkoline ? Bo te sa dostepne blisko mnie w larssonie
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Syntetyk tylko i wyłącznie. Jak dajesz w palnik to 10W50 będzie ok. Firma: Liquy Moly, Motorex, Agip.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Zgadzam się z jarkiem.
Masz nowy motocykl. Ja jeździłem na motulu 5100 (połówka), wcześniej był zalewany mobil 15w50 syntetyk. Ogólnie afri na 5000km brała może 200ml, czyli tyle co nic. Sęk w tym że:
1. połówka szybciej się zużywa, naljepiej zmieniać ją co 6-8 tys, jak zmieniałem po 12 to była już b.mocno przepracowana. Syntetyk po 12 wyglądał całkiem dobrze.
2. syntetyk lepiej chroni silnik, i nikt nie wmówi mi że jest inaczej,
3. jak nie ma się mocno zużytego silnika to kwestie wypłukiwania przez syntetyk moim zdaniem to bzdury i relikty przeszłości,
4. U mnie na syntetyku lepiej chodzi skrzynia, zdecydowanie.
Ja mam zalanego AGIPa 10W60, pełen syntetyk. Wiem, trochę na wyrost, ale taki chciałem i praca silnika na nim jest bardzo fajna. Po 600km nie stwierdziłem żeby afra popijała oliwę. Myślę że taki olej zapewnia wyjątkowo dobrą ochronę w razie przegrzania silnika, w upałach.
Nie zamierzam zalewać półsyntetyka, choć wiem i znam afryki które na połówce przejechały 100tys.km i więcej i chodzą super.
Mówię o 13 letnim motocyklu (moja AT) z przebiegiem ok 85 tys. A ty masz prawie nowe moto...ale oczywiście nie namawiam, to indywidualna decyzja.
Pozdrawiam
zimny
Masz nowy motocykl. Ja jeździłem na motulu 5100 (połówka), wcześniej był zalewany mobil 15w50 syntetyk. Ogólnie afri na 5000km brała może 200ml, czyli tyle co nic. Sęk w tym że:
1. połówka szybciej się zużywa, naljepiej zmieniać ją co 6-8 tys, jak zmieniałem po 12 to była już b.mocno przepracowana. Syntetyk po 12 wyglądał całkiem dobrze.
2. syntetyk lepiej chroni silnik, i nikt nie wmówi mi że jest inaczej,
3. jak nie ma się mocno zużytego silnika to kwestie wypłukiwania przez syntetyk moim zdaniem to bzdury i relikty przeszłości,
4. U mnie na syntetyku lepiej chodzi skrzynia, zdecydowanie.
Ja mam zalanego AGIPa 10W60, pełen syntetyk. Wiem, trochę na wyrost, ale taki chciałem i praca silnika na nim jest bardzo fajna. Po 600km nie stwierdziłem żeby afra popijała oliwę. Myślę że taki olej zapewnia wyjątkowo dobrą ochronę w razie przegrzania silnika, w upałach.
Nie zamierzam zalewać półsyntetyka, choć wiem i znam afryki które na połówce przejechały 100tys.km i więcej i chodzą super.
Mówię o 13 letnim motocyklu (moja AT) z przebiegiem ok 85 tys. A ty masz prawie nowe moto...ale oczywiście nie namawiam, to indywidualna decyzja.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Jaro-Ino pisze:Syntetyk tylko i wyłącznie.
Jak w przysłowiu : "...Jak Ci dwóch mówi, że jesteś pijany, to im uwierz..."zimny pisze:Zgadzam się z jarkiem.
Obstawiam, jak koledzy.
Coś Ci bym wysłał na skrzynkę bo na pw nie wchodzi.
Dalej nie napisałeś jak, to jest z Twoim TA 700 rok 2007 r. (temat filtr powietrza).
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Pw nie mam zapelnione
A co do filtra powietrza to o co chodzi ?
A co do filtra powietrza to o co chodzi ?
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Mam zrobione zestawienie parametrów olejów syntetycznych w formacie Excel i chyba nie wejdzie na pw.MADRAFi pisze:Pw nie mam zapelnione
Heh, 09.05.2012, godz.11.40, już wszystko wiem.MADRAFi pisze:A co do filtra powietrza to o co chodzi ?
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Rzuć na maila co masz jaroslawkrzyzanowski89@gmail.comCambriel pisze:Mam zrobione zestawienie parametrów olejów syntetycznych w formacie Excel i chyba nie wejdzie na pw.MADRAFi pisze:Pw nie mam zapelnione
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Będzie, jak piszesz ok. godz. 18.00.Jaro-Ino pisze:Rzuć na maila co masz
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3404
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Hej,
Ja zalałem SHELL ADVANCE ULTRA 4T 10w40 SYNTETYCZNY bo wczesniej taki miałem po porzednim właścicielu (przynajmniej tak wynikało z faktur z serwisu). Wygląda na to, że ten poprzedni przepracował wiecej niż wynika z serwisówki i po wymiania mam wrażanie że lepiej działa skrzynia oraz jakoś ciszej - ale moze mi się to wydawać.
PZDR
Qter
Ja zalałem SHELL ADVANCE ULTRA 4T 10w40 SYNTETYCZNY bo wczesniej taki miałem po porzednim właścicielu (przynajmniej tak wynikało z faktur z serwisu). Wygląda na to, że ten poprzedni przepracował wiecej niż wynika z serwisówki i po wymiania mam wrażanie że lepiej działa skrzynia oraz jakoś ciszej - ale moze mi się to wydawać.
PZDR
Qter
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Siema,
ja też zmieniam, zapewne wybiorę MOTO 4 XT TECH 10W50 ze stajni Elfa, choć nigdy nie przepadałem za tą "nazwą"...
Porównuje jeszcze parametry, ale zależy mi też na dobrej cenie/dostępności w sklepach/stacjach, w czym zdaje się również wypada nieźle... Był dostępny nawet w Komańczy gdzie zabrakło mi... Motula 5100...
ja też zmieniam, zapewne wybiorę MOTO 4 XT TECH 10W50 ze stajni Elfa, choć nigdy nie przepadałem za tą "nazwą"...
Porównuje jeszcze parametry, ale zależy mi też na dobrej cenie/dostępności w sklepach/stacjach, w czym zdaje się również wypada nieźle... Był dostępny nawet w Komańczy gdzie zabrakło mi... Motula 5100...
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Falco a gdzie tego elfa kupic? Ja go nigdzie nie widIalem a wlasnie wybiore 10w50
Daj znac
Bp bym sie podlaczyl potrzebuje 2.3l na wymiane
Ps Qter dolewam ten sam bo niby taki byl na fakturze
Daj znac
Bp bym sie podlaczyl potrzebuje 2.3l na wymiane
Ps Qter dolewam ten sam bo niby taki byl na fakturze
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Ja znalazłem bez problemu w 1 z dużych sieci, ale z zakupem jak wspominałem przez telefon poczekam jeszcze 1-2 dni, bo sprawdzam kilka innych propozycji.
Na PW Ci odpisałem.
Na PW Ci odpisałem.
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Jaro-Ino i Falco
Poszło, tylko nie
Poszło, tylko nie
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość