O trampku.. kilka pytań (spalanie, hamulce itp)

Wszystko, co nie pasuje do powyższych.
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: kamikazemario »

Mam pytanko. Jak powszechnie wiadomo Trampek nie ma pompy paliwa. Widziałem jednak w sklepie z akcesoriami pompe właśnie do Transalpa. Może mi ktos wytłumaczyć po co montować tą pompe? Co ona daje, jeśli i bez niej Trampki chodzą jak należy :niewiem:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
simi81
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 123
Rejestracja: 22.06.2008, 21:18
Lokalizacja: białystok

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: simi81 »

Jakbyś chciał wstawić zbiornik 32litry to będziesz potrzebował pompy, nawet jak wstawisz bak od afri to bez pompy się nie obejdzie.
MaRP
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 95
Rejestracja: 13.06.2008, 11:56
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: MaRP »

kamikazemario pisze:Mam pytanko. Jak powszechnie wiadomo Trampek nie ma pompy paliwa. Widziałem jednak w sklepie z akcesoriami pompe właśnie do Transalpa. Może mi ktos wytłumaczyć po co montować tą pompe? Co ona daje, jeśli i bez niej Trampki chodzą jak należy :niewiem:
MOŻESZ RZUCIĆ LINK DO TEJ POMPY?
Navigare necesse est vivere non est necesse.
RD07a
DW/83
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: kamikazemario »

niebardzo, znalazłem to kiedyś przypadkowo na jakiejś zagranicznej stronie z akcesoriami..
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: kamikazemario »

a jednak znalezłem i na polskiej stronie :tongue: prosze:
http://holan.pl/pl/product/1/10/40/1411 ... a_Transalp
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
MaRP
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 95
Rejestracja: 13.06.2008, 11:56
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: MaRP »

Dzięki.
Navigare necesse est vivere non est necesse.
RD07a
DW/83
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: kamikazemario »

Szukasz alternatywy dla Afrikanowskiej pompki? :wink:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
MaRP
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 95
Rejestracja: 13.06.2008, 11:56
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: MaRP »

Byłem zdziwiony, jaką to pompkę do trampka wymyślono, okazało się że to poczciwa Mikuni jest.
Jak się skończy orginalna, to pewnie pomyślę, tylko u Holana to chore ceny są.
Navigare necesse est vivere non est necesse.
RD07a
DW/83
APYS
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 47
Rejestracja: 04.01.2009, 21:13

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: APYS »

troszkę obok tematu ale o trampkach; mam jednego ,,na oku"
Czego mogę się spodziewać po trampku z 90tys przebiegu? Ogólnie wygląda na zadbanego tylko przebieg dojrzały. Z wiedzy powszechnej wiem że może dużo więcej ale niestety nie spotkałem opowieści typu ,, mój ma 150tys a mój 120 czy 200tys tylko każdy ma max 60tys ale słyszał że ....
Ile zazwyczaj robią takie maszyny kilometrów, kiedy łańcuszek rozrządu trzeba wymienić kiedy stwierdzić że tego nie warto mimo że ładny bo pewnie remoncik się zbliża.
Jak to zazwyczaj jest ?
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: kamikazemario »

Podobno łańcuszków można spodziewać się po 150 000km. Poznaje się to po tym, że go słychać :tongue: . 90 tys to nie mało, ale jeśli stan dobry to warto pomyśleć. Najlepiej by było zrobić przeglądzik u mechanika
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: Piszczałka »

Apys, mój trampi ma na pewno 144tyś km. podczas regulacji zaworów( zdejmowałem dekle) zmierzyłem ile jeszcze mam mm do do wymiany, jest jeszcze 1,5mm.
Łańcuch rozrządu wymieniasz gdy wskaźnik na napinaczu przekroczy 7mm.
W mojej maszynie mimo dużego przebiegu klekoczą tylko zawory a to z powodu wyrobienia sie śrub regulacyjnych są wyklepane i ciężko utrafić dobrze luz, po spiłowaniu ich na szlifierce klekot zaniknoł i po ponownej regulacji
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
APYS
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 47
Rejestracja: 04.01.2009, 21:13

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: APYS »

Piszczałka ,jesteś pierwszym od którego dowiedziałem się o takim przebiegu po za legendami. Mam nadzieję że tak jest a nie jesteś ,,szczęśliwym wyjątkiem" bo mam zamiar nabyć ładny motorek z dużym przebiegiem.
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: Piszczałka »

Powiem tak, mam na liczniku 44 tyś ale to jest nie możliwy przebieg, jestem 5 właścicielem w kraju, motor ze Szwajcarii. raz ściągane cylindry rocznik 87r. to na pewno licznik sie przekręcił, poza tym widać to po samym motorze, jak choćby po wyciągnięciu sie łańcuchów rozrządu czy śrubach od dekli co świadczy że nieraz miał regulacje i drobne naprawy
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
APYS
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 47
Rejestracja: 04.01.2009, 21:13

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: APYS »

Faktycznie 44tys w 22 lata to każdy poprzednik musiałby być koneserskim maniakiem i mieć bardzo silną wolę by nie dosiadać maszyny stojącej w pobliżu a jak już dopadł to te 2 tys rocznie musiałby w kamieniołomach kręcić by osiągnąć stan dojrzałej maszyny. Niestety tak jest z autkami w komisach bez względu na wiek wszystkie mają 180tys ,trudno wykluczyć by motorki miały inaczej.
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3968
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: ostry »

A ja jestem przekonany,że połowa Trampków na forum może spokojnie dostawić "1" przed obecnym stanem licznika :lol: , a z 1 % może dostawić nawet i "2" :punk: , tylko że ciągle się łudzimy, że jest inaczej :haha:
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: NaczelnyFilozof »

OSTRY pisze:A ja jestem przekonany,że połowa Trampków na forum może spokojnie dostawić "1" przed obecnym stanem licznika :lol: , a z 1 % może dostawić nawet i "2" :punk: , tylko że ciągle się łudzimy, że jest inaczej :haha:
To ja jeszcze sugeruje sprawdzić czy silnik jest z tego samego roku co reszta :lol:
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Awatar użytkownika
MISIEK
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 554
Rejestracja: 15.06.2008, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: MISIEK »

APYS
Wysłany: 14 Sty 2009, 22:11

Re: O trampku.. kilka pytań
Piszczałka ,jesteś pierwszym od którego dowiedziałem się o takim przebiegu po za legendami. Mam nadzieję że tak jest a nie jesteś ,,szczęśliwym wyjątkiem" bo mam zamiar nabyć ładny motorek z dużym przebiegiem.
Mój trampi miał remoncik przy przebiegu ok 127 tys. Tłoki ok, na cylindrach widoczne honowanie, tylko zawory wydechowe i pierścionki trzeba było wymienić. Dostał też nowe uszczelnienia i zapierdala jak dziki. Jeśli się o niego dba to ten silnik jest nie do zabicia
Nie mam już Transalpa, Supertenery ani nawet Afryki...
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: Piszczałka »

zgadzam sie z Miskiem, silnik jest nie do zdarcia jak sie dba o niego. W jakim stanie jest mój dokładnie będę wiedział w przyszłą zimę kiedy to zmienię łańcuchy rozrządu, 2 zawory ssące są na pewno do wymiany, a jak ściągnę głowice to i do cylindrów zerknę i je pomierzę. tak to niema on niepokojących odgłosów, ciśnienie oleju pięknie trzyma kilka obrotów wałem a oleju pełno na wałkach rozrządu.
Maszyna wytrzymała :smile:
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Awatar użytkownika
Novy
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 144
Rejestracja: 16.07.2008, 19:32
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: De

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: Novy »

Piszczałka pisze:ciśnienie oleju pięknie trzyma kilka obrotów wałem a oleju pełno na wałkach rozrządu.
Ciśnienie oleju trzyma kilka obrotów wałem? A może mówisz o ciśnieniu w cylindrach?
NAT w DCT
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: O trampku.. kilka pytań

Post autor: Piszczałka »

Z ciśnieniem na cylindrach jest gorzej, koło 10 przdni cylinder a tylni 9 bara.
z tym olejem to jakaś mnie pomroczność złapała za dużo wczoraj :impreza:
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość