Smarownica do łańcucha a kapiący olej
- mahatma
- romeciarz
- Posty: 28
- Rejestracja: 19.08.2011, 16:19
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Berkhamsted
Smarownica do łańcucha a kapiący olej
Witejcie
POdjechałem wczoraj do mechanika a on mi powiedział że mam wycie oleju? Zworcołam mu uwage ze to pewnie smarowanie łańcucha ale ze to mechanik samochodowy to nie wiedział za bardzo o czym mówie. Podszedł jakis inny motornik i mówi ze to smatowanie jest za bardzo odkrecone. dokrecilem ale nadal z lancucha kapie.
jak powinno byc wyregolowane smarowanie lancucha?
POdjechałem wczoraj do mechanika a on mi powiedział że mam wycie oleju? Zworcołam mu uwage ze to pewnie smarowanie łańcucha ale ze to mechanik samochodowy to nie wiedział za bardzo o czym mówie. Podszedł jakis inny motornik i mówi ze to smatowanie jest za bardzo odkrecone. dokrecilem ale nadal z lancucha kapie.
jak powinno byc wyregolowane smarowanie lancucha?
- Cumuulus
- osiedlowy kaskader
- Posty: 126
- Rejestracja: 02.08.2009, 21:18
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Żory
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
Hej
Jeśli masz scottoilera, to powinieneś mieć wydatek rzędu 1-2 kropel na minutę. Moim zdaniem tyle oleju wystarcza do prawidłowego smarowania.
Jeśli masz scottoilera, to powinieneś mieć wydatek rzędu 1-2 kropel na minutę. Moim zdaniem tyle oleju wystarcza do prawidłowego smarowania.
http://www.spodgichty.pl
Było TA jest Super Terefere 750
Było TA jest Super Terefere 750
- mahatma
- romeciarz
- Posty: 28
- Rejestracja: 19.08.2011, 16:19
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Berkhamsted
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
no i mi sie wydaje ze tak jest ustawione
Ale czy przez to powinien kapac olej z lancucha?
Ale czy przez to powinien kapac olej z lancucha?
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
no a mi się wydaje, że jak stale na niego lejesz (olej) to musi gdzieś spłynąć, ew. rozrzuci go łańcuch siłą odśrodkową obryzgując na czarno wszystko co ma w zasięgu. A w zasięgu ma pokrywę zębatki zdawczej i tam się gromadzi i spływa.
oczywiste?
oczywiste?
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 125
- Rejestracja: 29.06.2011, 23:38
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ząbki
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
powinna być 1 kropla na minute. Zajrzyj na strone producenta
Motocykl to dzieło diabła
Ride Eat Sleep Repeat
Ride Eat Sleep Repeat
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 270
- Rejestracja: 22.03.2009, 20:39
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: gostynin
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
to normalne zawsze ci coś kapnie ....ile kropel byś nie ustawił...
-
- łamacz szprych
- Posty: 657
- Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa/Gdansk
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
Gdzie kapie ?
- przy przedniej zebatce (spod oslony zebatki) lub po slizgu lancucha ?
- z tylnej zebatki (zakladam ze wyjscie smarowania masz na tylna zebatke).
Jezeli odpowiedz :
1. to kapie Ci olej ktory zostaje odrzucony z lancucha na przedniej zebatce - zdejmij oslone, wyczysc ten plastik, zaloz z powrotem i olej ten olej
2. to zmniejsz ilosc kapiacego oleju
zakladam ze po zdjeciu oslony nie widac mokrego zimeringu na osce zmiany biegow.
U mnie kapie wlasnie z plastiku oslaniajacego zebatke przednia. Im cieplej tym wiecej .. im chlodniej ..tym mniej - zwiazane jest to gestoscia oleju przy roznych temperaturach.
- przy przedniej zebatce (spod oslony zebatki) lub po slizgu lancucha ?
- z tylnej zebatki (zakladam ze wyjscie smarowania masz na tylna zebatke).
Jezeli odpowiedz :
1. to kapie Ci olej ktory zostaje odrzucony z lancucha na przedniej zebatce - zdejmij oslone, wyczysc ten plastik, zaloz z powrotem i olej ten olej
2. to zmniejsz ilosc kapiacego oleju
zakladam ze po zdjeciu oslony nie widac mokrego zimeringu na osce zmiany biegow.
U mnie kapie wlasnie z plastiku oslaniajacego zebatke przednia. Im cieplej tym wiecej .. im chlodniej ..tym mniej - zwiazane jest to gestoscia oleju przy roznych temperaturach.
--
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
Raczej za dużo oleju z olejarki. Na suchej i czystej drodze wystarcza 1ml/100km, a często i mniej. Radze zrobić zbiorniczek oleju z dużej strzykawki (np "50") wtedy łatwo kontrolować ilość zużywanego oleju.
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
Siema,
troszkę odbiegając chciałbym zapytać...
Zdecydowaną większość olejarek wypuszcza się na tylną zębatkę, ale spotkałem się z rozwiązaniem puszczenia na przednią (Pat chyba tak ma).
Czy jest jakaś różnica w "jakości" smarowania, bo puszczając na przednią zębatkę widzę plusy (przynajmniej teoretyczne):
- krótszy układ bez ciągnięcia po wahaczu,
- estetycznie, bo całość jest wpuszczona od razu za osłonę.
Ktoś coś podpowie...?
troszkę odbiegając chciałbym zapytać...
Zdecydowaną większość olejarek wypuszcza się na tylną zębatkę, ale spotkałem się z rozwiązaniem puszczenia na przednią (Pat chyba tak ma).
Czy jest jakaś różnica w "jakości" smarowania, bo puszczając na przednią zębatkę widzę plusy (przynajmniej teoretyczne):
- krótszy układ bez ciągnięcia po wahaczu,
- estetycznie, bo całość jest wpuszczona od razu za osłonę.
Ktoś coś podpowie...?
-
- łamacz szprych
- Posty: 657
- Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa/Gdansk
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
jezeli leci na przednia zebatke .. to nie widze innego rozwiazania jak tylko na zewnetrzna czesc lancucha ....co pod wplywem duzego momentu na malej zebatce prowadzi do wyrzucania oleju poza lancuch.
smarowanie wewnetrznej czesci lancucha + moment powoduje ze przynajmniej czesc oleju przeplynie przez ogniwo.
smarowanie wewnetrznej czesci lancucha + moment powoduje ze przynajmniej czesc oleju przeplynie przez ogniwo.
--
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
Można podawać olej na przednia zębatkę, ale trzeba dobrze poprowadzić "dysze", tak by łańcuch jej nie zerwał. Najlepiej do tego celu nadaje się kapilara (cienka i giętka metalowa rurka) stosowana w termostatach lodówek itp. urządzeń. Odpowiednią ją formując można dość precyzyjnie podać olej. Pozostaje główna wada pojedynczej "dyszy", czyli jednostronne smarowanie. Osobiście mam to rozwiązane trochę inaczej:
Dokładnie to teraz na końcu mam igłę, która zmniejsza wielkość kropli i zapobiega dostawaniu się powietrza do dyszy, ale koncepcja pozostaje nie zmieniona, końcówka nie jest z boku tylko mniej więcej na środku łańcucha. Podejrzewam ze rozwiązanie idealnie sprawdzi się też w motocyklach off-owych.
Dokładnie to teraz na końcu mam igłę, która zmniejsza wielkość kropli i zapobiega dostawaniu się powietrza do dyszy, ale koncepcja pozostaje nie zmieniona, końcówka nie jest z boku tylko mniej więcej na środku łańcucha. Podejrzewam ze rozwiązanie idealnie sprawdzi się też w motocyklach off-owych.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
Ja mam odkręcone dość sporo w w olejarce. Ale jeżdżę po różnych drogach i wyznaję zasadę że lepiej niech będzie trochę za dużo niż za mało. Jeden zbiorniczek starcza na 5000km, leję zwykłe 10w40 silnikowy. Słyszałem że są specjalne oleje do scottoilerów i one chlapią trochę mniej (większa lepkość?).
Minus jest taki że ludzie się mnie pytają dlaczego pomalowałem sobie tylną felgę i szprychy na czarno...
Pozdr
zimny
Minus jest taki że ludzie się mnie pytają dlaczego pomalowałem sobie tylną felgę i szprychy na czarno...
Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
zimny pisze:Słyszałem że są specjalne oleje do scottoilerów i one chlapią trochę mniej (większa lepkość?).
Odwrotnie, one chlapią bardzie bo mają mniejszą lepkość. Przypominają lepkością oleje ATF, więc są dość "rzadkie". Mniej chlapią przekładniowe np. 80W90 a najlepiej xxW140. Chlapią mniej bo lepiej "trzymają" się łańcucha, ale też mniej się ich podaje na łańcuch.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Smarownica do łańcucha a kapiący olej
sorier, dzięki za uświadomienie - nie wiedziałem o tym Czyli leję dalej silnikowy
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość