Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
chankrymski pisze:Co oznacza index prędkości "H" lub "S" przy opisie opony, i nośności "65". Takie mają Tjuransy. Jakie są różnice. Niech ktoś się wypowie.
Hej, masz założony temat o tym bezpośrednio w Hamulcach, kołach i oponach czyli piętro wyżej
Jest tam kilka pomocnych linków.
Witam, zakupilem komplet oponek metzellera tourance wraz z detkami i opaskami i wzielem sie za przekaldke i przy zakladaniu nowej oponki zaniechalem dalszych czynności opona jest bardzo twarda i cieżko zalożyć wiec kolo zawiozlem do gumiarza, ktory tez mial problem z zalożeniem może przez te mrozy ale udalo sie. przy nowej dędce na wętylu byly dwie nakrętki, gumiarz nakręcil jedną na wętyl i wsadzil w felgę a drugą nakrętka dokręcil do felgi (nakrędka wewnątrz opony) . Czy tak zalożony wętyl jest poprawnie?
Witam, nareszcie mogę się w pełni wypowiedzieć na temat omawianych w tym temacie oponek, gdyż miałem i mam oba typy Wczoraj założyłem nowe Anakee 2, od oponiarza wracałem 25km w sporej ulewie. Sprawa jest tutaj prosta, Anakee 2 mają zdecydowanie lepszą przyczepność niż Metzeler Tourance, wjeżdżając w średniej wielkości kałużę, miałem stresa jednak po przejechaniu przez nią mogę napisać, że nie odczułem żadnego szarpnięcia, zwolnienia moto ani żadnych podobnych. Jak w masło. Jeżdząć na Tourance kilkakrotnie zarzucało mi w deszczu tył, w ostrzejszy zakręt wchodziłem ze stresem ale sama jazda po czarnym oczywiście była ok. Na pewno z tych 2 typów na szuter i nazwijmy to lekki teren, bardziej nadadzą się Tourance, jeśli jednak planuje się zakup opon do jazdy po asfalcie, to moim zdaniem zdecydowanie lepiej wypada Michelin. Kwestia kto gdzie chce jeździć.
Ja wybieram się w trasę tylko po asfaltach i w moim przypadku wiem, że się nie zawiodę. Pozdrawiam
no tak. tylko w temacie porównuje się Tourace Explorer z Anakami a Ty miałeś na motocyklu zwykłe Tourance. Poza tym już nie najświeższe. Co nie zmienia faktu że Anakee są również moim zdaniem lepsze.
...wymiana wałków zdawczych i wszystkie inne niewykonalne naprawy...
mmax pisze:no tak. tylko w temacie porównuje się Tourace Explorer z Anakami a Ty miałeś na motocyklu zwykłe Tourance. Poza tym już nie najświeższe. Co nie zmienia faktu że Anakee są również moim zdaniem lepsze.
Masz racje Mmax ale mi chodziło głownie o typ opony, wiesz 2 składniki itp. Grunt ze jestem zadowolony bo o to chodzi
Dodatkowo w tym temacie jak prześledzisz go od początku to wątek schodzi zarówno na Tourance i dla tego tu napisałem
Ja tam jeżdżę na Mitasach e-08 juz trzeci rok i w deszczu, mrozie i rozgrzanym asfalcie i nie wiem o czym wy tutaj gadacie jakichś dwuch składnikach, braku przyczepności itd. Nigdy nie miałem problemu z trakcją i jakimiś tam uślizgami, bryzgami i innymi cudami. Opona to opona jest do tego skonstruowana żeby na niej jeździć. Wiadomo na szosówce nie będe jeździł po piachu bo i odwrotnie.Jeśli pisze nie w temacie to sorki
Wciąż jadę tędy, pierdolę czyjeś względy, przykro mi, lecz jestem z tych, którzy popełniają błędy .
Witam.
Fresh masz racje ja tak samo śmigam na mitasach e-80 i jestem z nich zadowolony a jeśli ktoś nie wie jakie oponki uniwersalne wybrać
to proponuje 2 komplety kół na jednych oponki szosowe na drugich oponki w teren
marecki999 pisze:Ja polecam - michelin sirac nie Anakee czy Tourance
Sirac - super opona, latam głównie asfaltowo ale szutry, mokra ubita ziemia, delikatne błoto opona też daje radę chociaż nie jestem mistrzem off'u.
Jednak jak dla mnie główna wada to że dosłownie znika w oczach, szczególnie gorący asfalt. Nawet specjalnie kupiłem sobie ciśnieniomierz, bo nie wiedziałem co się dzieje. W zeszłym sezonie na siracu 9kkm i już widać koniec. Właśnie zamówiłem na oponeo Anakee 2, zobaczymy co tym razem będzie.
komar112 pisze:Witam.
Fresh masz racje ja tak samo śmigam na mitasach e-80 i jestem z nich zadowolony a jeśli ktoś nie wie jakie oponki uniwersalne wybrać
to proponuje 2 komplety kół na jednych oponki szosowe na drugich oponki w teren
Chyba E-08 - ja też je mam i także nie narzekam. Jak ktoś przegnie na mokrym to i michelin nie pomoże.
komar112 pisze:Witam.
Fresh masz racje ja tak samo śmigam na mitasach e-80 i jestem z nich zadowolony a jeśli ktoś nie wie jakie oponki uniwersalne wybrać
to proponuje 2 komplety kół na jednych oponki szosowe na drugich oponki w teren
Chyba E-08 - ja też je mam i także nie narzekam. Jak ktoś przegnie na mokrym to i michelin nie pomoże.
jeździłem na mitasie E-08 z tyłu (jakieś 1,5 tys. km ) - na suchym OK ale na mokrym dupa uciekała jak chciała i miałem stresa , ale innym może pasować ; leży praktycznie nowa i czeka na zmianę właściciela
Ja jestem zadowolony, i to bardzo
Mieszkam w otoczeniu lasów i linii brzegowej Zalewu Szczecińskiego. Powiem w ten sposób, zarówno na piachu jak i szutrze daje sobie rade doskonale. Owszem im więcej nasypane tym trudniej ale za to zabawniej . Jeśli ktoś chce przedzierać się moczarami, bagnami albo świrować po plaży to nic z tego. Zalepiają się szybko i koniec. Jazdy po asfaltach rewelacyjne, zarówno w ulewie jak i w większych kałużach. Ja jestem zadowolony ze swojego wyboru ale podkreślam nie planowałem taplać się w błocie czy sprawdzać zanurzenia w Zalewie
Dla porównania brat ma oba koła odziane w Mitasy E-09 i nie ma dla tej opony w terenie rzeczy niemożliwej, jednak na asfalcie pływa, i dość głośne są. Brat mówi, że kwestia przyzwyczajenia. Jeśli zdecydowanie więcej jeździsz po "cywilizowanych" trasach to Anakee 2 to bardzo dobry wybór moim skromnym zdaniem. Jeśli jednak szukasz wrażeń w trudniejszym terenie to niestety nie zdadzą egzaminu.
A ja na tyl zapodalem Continental trail attack w rozmiarze 130/80 - wyglada na smiesznie waska w porownaniu do avona distanzy, jest duzo cichsza i nie ma wibracji na czarnym. Tyle poki co
Od początku wątku trochę czasu minęło i znowu jestem przed zmiana ogumienia. Znowu wybrałem Anakee 2, już są w drodze
Po około 30tys na Anakee (również 2) moje spostrzeżenia są następujące:
- na czarnym nigdy nie pozwoliły mi zwątpić w przyczepność,
- jeden przód przypada na dwie zmiany tylnych opon,
- tył wytrzymuje u mnie jakieś 14tys, przód pod 30tys,
- w suchy teren spokojnie dają rade, na błoto się nie nadają,
- najlepsze opony "na mokre" na jakich jeździłem.