Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
wilczek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1831
Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wilczek »

Uchwyt fabryczny garmina przykrecony do kierownicy, nic nie przesłania zegarów , dobry kąt widzenia na siedząco i stojąco. Nie trzeba nic wiercić :grin: :smile:
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

wojs pisze:Gdzies w pracy mam fotki czyjegos patentu montazu uchwytu do navi.
Wyglada to tak .. ze trzeba zdjac szybe .. nawiercic ze 4 otwory ... i przymocowac aluminiowe plaskowniki i wysynac je w kierunku zegarow ..tam zrobic poprzeczke i przymocowac
:omg:
Never ever! Żadnego wiercenia w kokpicie. Wzięliśmy z Przeszczepem pasek Kydexu, na gorąco go wygięliśmy i nawierciliśmy w nim dziury tak, by dał się przykręcić śrubami trzymającymi owiewkę (tymi pod szybą), by wszedł pod szybę i jednocześnie tak, by dało się do niego przyczepić fragment stelaża od nawigacji. Efektem tego mam navi centralnie nad kokpitem, pod szybą. Jutro wrzucę foty.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

souler pisze:Do czego montowałeś navi, bo jeśli wzrok mnie nie myli to masz navi. Pytam, bo przypadkiem wpadłem na to, że można na obratarce przyssawką samochodową, ale może kiedyś zmienię upodobania :grin: .
A poza tym jak Ci się jechało z Trampkami? Będzie jakaś fotorelka?
Odn navi - jak wyżej. Z Trampkami jechało mi się dobrze, zarówno na asfalcie (najlepiej gdy Zenek pocisnął Trampkiem 170km/h po chorwackim autobahnie) jak i poza, a na offie Tygrych wjechał wszędzie tam, gdzie Trampki, bez żadnego dodatkowego wysiłku. Wszyscy mieli uniwersalne opony pokroju Michelin Anakee, Metzeler Tourance czy Conti Escape.

Co do fotorelacji to mi akurat się nie chce, ale chodzą w grupie głosy by zrobić slajdowisko, więc kto wie...? :)
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
souler
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 27.05.2011, 09:52
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: souler »

Baran pisze:
wojs pisze:Gdzies w pracy mam fotki czyjegos patentu montazu uchwytu do navi.
Wyglada to tak .. ze trzeba zdjac szybe .. nawiercic ze 4 otwory ... i przymocowac aluminiowe plaskowniki i wysynac je w kierunku zegarow ..tam zrobic poprzeczke i przymocowac
:omg:
Never ever! Żadnego wiercenia w kokpicie. Wzięliśmy z Przeszczepem pasek Kydexu, na gorąco go wygięliśmy i nawierciliśmy w nim dziury tak, by dał się przykręcić śrubami trzymającymi owiewkę (tymi pod szybą), by wszedł pod szybę i jednocześnie tak, by dało się do niego przyczepić fragment stelaża od nawigacji. Efektem tego mam navi centralnie nad kokpitem, pod szybą. Jutro wrzucę foty.
Wrzuć, wrzuć, bo ciekaw jestem patentu :wink:
wojs pisze: A moze jakis spocik tygrysowy w W-wie ?
Gdzieś w połowie drogi do Kraka to bym podskoczył na spocik, bo kiepsko z czasem. I max przed 2 tygodniem września, bo żona ma termin i smycz mi się skraca :grin:
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

souler pisze:Wrzuć, wrzuć, bo ciekaw jestem patentu :wink:
Patent tak wygląda w kokpicie:
Obrazek

A teraz zdejmujemy szybę i ukazuje się hi tech mocowanie -
powyginany na gorąco pasek Kydexu z nawierconymi dziurami pod te dwie grube śruby trzymające owiewkę,
które teraz trzymają również 'stelaż' pod navi:
Obrazek

Profesjonalne połączenie fragmentu oryginalnego mocowania od navi z paskiem z Kydexu.
Nie miałem krótszej śruby, więc została taka ;)
Obrazek

I jeszcze raz to samo z przodu:
Obrazek

Patent został sklecony na prędkości przed wyjazdem na Libuchorę - stąd ten Kydexowy pasek taki powichrowany (ale w sumie i tak go nie widać, bo jest pod szybą).
Navi jest prosto i trzyma się sztywno. Działa już 3 lata :thumbsup:
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wojs »

Moze niedokladnie opisalem, ale chodzilo mi wlasnie o cos takiego.
Ewentualne otwory mialyby byc wlasnie w tym zalamaniu czachy.

Baran, Twoje rozwiazanie jest mozliwe, gdyz Twoja szyba mocno jest wywinieta do gory. Nie wiem czy moja szyba MRA tez na to pozwoli. Musze z Wami (Ty i Przeszczep) pogadac.... moze sie uda ;)
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
souler
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 27.05.2011, 09:52
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: souler »

Spoko patent :thumbsup: . Ale musiałbym drugie trzymadło do navi kupić, bo używam też w aucie.
Awatar użytkownika
hynas
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 18.06.2008, 23:05
Lokalizacja: Poddębice

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: hynas »

Nadeszła ta chwila gdzie mogę napisać: miałem kiedyś Transalpa.
Wczoraj do mojego garażu zagościł Tiger 955 w kolorze Lucifer Orange :grin:

@Baran co to za deflektor jest u Ciebie ?, czy to od Darkojaka ?, jaką masz wysokość szyby i deflektora ? bo u mnie trochę głowę urywa.
Triumph Tiger 955i
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wojs »

Baran, chyba czas podniesc strone Tygrysowa.
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
Renard
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 22.07.2014, 20:07
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Lublin

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Renard »

To może ja się pochwalę nowym deflektorem. Kupiony od kolegi PszmekADV z FAT, wczoraj po raz pierwszy zamontowany i przetestowany. Wcześniej pow. 80 km/h były turbulencje na kasku, po zamontowaniu deflektora jest OK. Szybę mam chyba oryginalną.

Obrazek
Awatar użytkownika
souler
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 27.05.2011, 09:52
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: souler »

hynas pisze:Nadeszła ta chwila gdzie mogę napisać: miałem kiedyś Transalpa.
Wczoraj do mojego garażu zagościł Tiger 955 w kolorze Lucifer Orange :grin:

@Baran co to za deflektor jest u Ciebie ?, czy to od Darkojaka ?, jaką masz wysokość szyby i deflektora ? bo u mnie trochę głowę urywa.
No to gratulacje :thumbsup: . Jakąś fotkę wrzuć.
Odnośnie deflektorów to się doczekać nie mogę, bo zamówiłem w niedzielę i jeszcze nie przysłali :sad:
Awatar użytkownika
wilczek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1831
Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wilczek »

Hynas- :ok: :impreza:
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

Gratuluję wszystkim świeżym nabywcom Tygrychów zakupu, trzymam kciuki - niech maszyny dobrze służą :ok:

Spot jak najbardziej możemy zrobić, tylko gdzie i kiedy? Może przy okazji zlotu Trampkowego w Kielcach?

Trochę się nas robi, więc postaram się jeszcze raz odpalić tygrychowe forum, tylko muszę znaleźć dysk usb, na którym mam jego backup. Zresztą, w razie 'W' najwyżej się postawi na nowo. Nie chcę na razie dawać konkretnego terminu, ale akurat mam ostatnio dużo wolnego czasu po pracy i myślę, że 'na dniach' się uda.
Jak już wspomniałem, nie będę mógł poświęcić mu sam tyle czasu, ile admini + moderatorzy na forum trampkowym, ale myślę też, że na razie jest nas na tyle mało, że nie będzie to aż tak potrzebne. W razie czego wyłoni się kogoś niekonfliktowego i merytorycznego jako moda ;)

Co do deflektora, to jest to deflektor od Darkojaka, ale przy moim wzroście 186 cm, funkcję pełni bardziej dekoracyjną. Problemem w Tygrychu jest też zbyt wąska standardowa fabryczna szyba (to właśnie moja), więc nawet, gdyby była jeszcze wyższa, ciągle dostawałoby się wiatrem po uszach. Trzeba by zrobić jakąś szerszą.

Poza tym jeszcze raz gratuluję Wam zakupu! :impreza:
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
hynas
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 18.06.2008, 23:05
Lokalizacja: Poddębice

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: hynas »

Ja mam w sumie dwie szyby, założoną mam dłuższą z logo Triumph-a, też mam uszczelkę na krawędziach, wysokość od strony zegarów 21,5 cm.

Drugi problem kóry mam to sprawdzenie poziomu oleju, nie wiem czy ktoś nie przelał za dużo albo ja źle sprawdzam.
Moto ustawione na centalnej podstawce, bagnet włożony bez wkręcania
Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
sajmonwww
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 836
Rejestracja: 19.06.2010, 10:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: sajmonwww »

panowie a jak wam wychodzi jazda z plecaczkiem? jechałem wprawdzie wilczą maszyną ale sam.
Pytanie ze względu na poszukiwanie zamiennika dla mojego trampka pod kątem 2 os. i bagażu (3 kufry)
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

sajmonwww pisze:panowie a jak wam wychodzi jazda z plecaczkiem? jechałem wprawdzie wilczą maszyną ale sam.
Pytanie ze względu na poszukiwanie zamiennika dla mojego trampka pod kątem 2 os. i bagażu (3 kufry)
Testowałem z plecaczkami w postaci szczupłej, relatywnie wysokiej kobiety oraz mojego brata (brat 187 cm wzrostu, pewnie ok 80kg wagi)
i odejście ciągle miał dobre, z szybkim wyprzedzaniem zero problemów.
Jeśli chodzi o zapakowanie się, to oryginalne kufry boczne są wygodne, bo łatwo się je montuje i demontuje,
do tego ładnie integrują się z linią motocykla (prawy okala tłumik i można się nawet próbować przeciskać w korkach, bo wystają może z 3 cm poza kierownicę),
ale mam wrażenie, że mają małą pojemność, szczególnie prawy. Nie wiem, jak bardzo oszczędni jesteście w pakowaniu, ale mogą nie wystarczyć.
Na szczęście można zamontować stelaż np. Givi albo Hepco Becker i podpiąć coś większego od nich, kosztem szerokości moto.
Na tylny bagażnik (pod kufer centralny) bez żadnych przeróbek pasuje uniwersalna płyta Monokey - np. Givi E250 lub Kappa - K609 lub K636 (ja mam K636).
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wojs »

hynas pisze:Ja mam w sumie dwie szyby, założoną mam dłuższą z logo Triumph-a, też mam uszczelkę na krawędziach, wysokość od strony zegarów 21,5 cm.

Drugi problem kóry mam to sprawdzenie poziomu oleju, nie wiem czy ktoś nie przelał za dużo albo ja źle sprawdzam.
Moto ustawione na centalnej podstawce, bagnet włożony bez wkręcania
Zle sprawdzales ..
wg haynes ..sprawdza sie :
- na stojacym moto
- wkrecasz bagnet i wykrecasz i sprawdzasz.

Baran, a nie daloby rady dogadac sie z TCP i miec TA i Tigera na jednym forum ?
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

wojs pisze:Baran, a nie daloby rady dogadac sie z TCP i miec TA i Tigera na jednym forum ?
Uważam, że nie jest to dobry pomysł. Pamiętasz wątek http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=15329 ?
Ja go pamiętam, szczególnie ostatnie kilka podstron i uważam, że nie na dłuższą metę nie dałoby rady, skończyłoby się to szybko jakąś siarą i awanturą.

Poza tym:
- po ew. stworzeniu tutaj nowego subforum szybko podniosą się głosy, że niby dlaczego Transalpowcy mają płacić składkę na utrzymanie forum innego motocykla,
a Triumphowcy będą sfrustrowani, że płacą składkę nie mając żadnej kontroli nad swoim forum, nie wspominając chociażby o czymś takim, jak...
- ...szata graficzna ew. Tygrysowego subforum - sorry, nie da się. Będziesz mieć grafikę Transalpa, logo i nazwę forum Transalpa. Zapomnij o Triumph'ie, chyba, że w nazwie działu - po prostu kwestia techniczna;
- kwestie personalne - ani Maju nie chce ze mną współpracować, ani ja z nim również kompletnie tego nie widzę
- jest okazja zbudować coś nowego, swojego, po swojemu - być może lepiej, być może gorzej, ale skrojone tak, jak chcemy
- trampkowe forum zakupiło bodajże w zeszłym roku domenę crosstourer.pl. Widzisz jakieś posty związane z tym motocyklem, dział, cokolwiek?

Jest bardzo uprzejme ze strony Transalpowego Towarzycha, że pozwala nam tutaj u siebie pisać o Tygrysach (co doceniam, i myślę też, że wiedza z tego wątku będzie z pożytkiem również dla Trampkarzy jako ogólnie pojętych motocyklistów, którym również zdarza się zmienić motocykl). Z kolei my tylko 'na swoim' będziemy mogli się rozwinąć. Pamiętaj, że oprócz Tygrysów 955i, kiedyś pewnie pojawią się też ludzie od 885, 1050, 800 (XC), Explorera 1200... nie wspominając o 900, czy klasykach z przed Hinckley. Nie jestem pewny, czy Trampkarze chcieliby u siebie całą tą nową świtę. W zasadzie jestem przekonany, że nie i wcale im się nie dziwię.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
souler
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 27.05.2011, 09:52
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: souler »

wojs pisze:
hynas pisze:Ja mam w sumie dwie szyby, założoną mam dłuższą z logo Triumph-a, też mam uszczelkę na krawędziach, wysokość od strony zegarów 21,5 cm.

Drugi problem kóry mam to sprawdzenie poziomu oleju, nie wiem czy ktoś nie przelał za dużo albo ja źle sprawdzam.
Moto ustawione na centalnej podstawce, bagnet włożony bez wkręcania
Zle sprawdzales ..
wg haynes ..sprawdza sie :
- na stojacym moto
- wkrecasz bagnet i wykrecasz i sprawdzasz.
A to ma znaczenie czy stoi na centralce czy stawiasz prosto? Chyba, że piszesz o staniu na bocznej? Pytam, bo chyba nie wiem :lol:
Baran pisze: - jest okazja zbudować coś nowego, swojego, po swojemu - być może lepiej, być może gorzej, ale skrojone tak, jak chcemy

Jest bardzo uprzejme ze strony Transalpowego Towarzycha, że pozwala nam tutaj u siebie pisać o Tygrysach (co doceniam, i myślę też, że wiedza z tego wątku będzie z pożytkiem również dla Trampkarzy jako ogólnie pojętych motocyklistów, którym również zdarza się zmienić motocykl). Z kolei my tylko 'na swoim' będziemy mogli się rozwinąć. Pamiętaj, że oprócz Tygrysów 955i, kiedyś pewnie pojawią się też ludzie od 885, 1050, 800 (XC), Explorera 1200... nie wspominając o 900, czy klasykach z przed Hinckley. Nie jestem pewny, czy Trampkarze chcieliby u siebie całą tą nową świtę. W zasadzie jestem przekonany, że nie i wcale im się nie dziwię.
W pełni popieram. I chociaż czuję się trampkarzem i być może jeszcze kiedyś będę miał Trampka, to też wolałbym żeby powstało osobne forum. Chociażby z powodów, o których pisze Baran.

I po trzecie primo :grin: :
Przyszedł deflektor - już zamontowany, a jutro test :wink:
Kuzomen
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 69
Rejestracja: 28.10.2010, 16:04
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Kuzomen »

Odnośnie nowej mapy w Tygrysie: spalanie z nieco ponad 2000km wyniosło 6,2l/100km. Czyli wzrosło ok 0,4 l/100km. Myślę jednak, że warto było. :grin:

Jeśli chodzi o pomiar poziomu oleju to jednak na kołach a nie centralce. Jest różnica.

Forum: jestem za. :ok:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość