Wyciek płynu chłodzącego

Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów
IREK
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 08.04.2012, 10:23
Mój motocykl: XL650V

Wyciek płynu chłodzącego

Post autor: IREK »

Witam,mam takie pytanie,a mianowicie chodzi mi o wyciek płynu chłodzącego. Zauważyłem w moim trampku 650 delikatne kapanie z rurki łączącej dwa cylindry.Nie wiem czy są tam jakieś oringi i czy jest to w jakiś prosty sposób do naprawienia? Na tej rurce są jakieś zabezpieczenia z drutu,być może po ich zdjęciu można przesunąć bądż to w jedną lub w drugą strone ową rurke i wymienić oring(to są tylko moje domysły) Boje się myśleć,że to nie wystarczy i czeka mnie więcej roboty.Po zakupie moto wymieniłem płyn(nie wiadomo co tam było) i zaczeło delikatnie z owego miejsca pokapywać,przypuszczam że nowy płyn rozpuścił kamień.Doradżcie jak mam to zrobić ?
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wyciek płyny chłodzącego

Post autor: Daniel 87 »

Rozumiem ze ciecze z gniazda w głowicy do którego wchodzą owe rurki. Spuść płyn chłodniczy, po czym odkręć śrubę blokującą taką rurkę, wyjmij ją i przeczyść. Masz tam 2 oringi. Koszt 20gr sztuka.Dasz radę! Powodzenia
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
IREK
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 08.04.2012, 10:23
Mój motocykl: XL650V

Re: Wyciek płyny chłodzącego

Post autor: IREK »

Nie zrozumieliśmy się chyba,nie wiem jak to wytłumaczyć,ale najprościej chyba będzie tak. Gdy staniesz z boku moto to w 650 między dwoma cylindrami widać ową rurke i nie ma tam żadnych śrubek tylko dwa zabezpieczenia z drutu. Nie umię tego inaczej wytłumaczyć
mtr
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 73
Rejestracja: 17.08.2011, 10:00
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łódź

Re: Wyciek płyny chłodzącego

Post autor: mtr »

Daniel, tu chodzi o poziomą rurkę łączącą cylindry poniżej głowicy. Po zdjęciu tych drucianych zabezpieczeń, rurkę powinno dać się przesunąć w prawo - lewo i dostać do oringów osadzonych w gniazdach. Chyba :wink:
IREK
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 08.04.2012, 10:23
Mój motocykl: XL650V

Re: Wyciek płyny chłodzącego

Post autor: IREK »

Dziękuje bardzo,bo już się obawiłem że będzie mi się szykowała grubsza robota.
Awatar użytkownika
Dan
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 17.11.2009, 21:56
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: okolice Gdańska

Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Dan »

Witam.
Od kilku dni zauważyłem niewielki wyciek płynu chłodzącego z otworu znajdującego się na spodzie obudowy pompy (ok. 3 mm). Na zimnym silniku nic złego się nie dzieje. Dopiero po rozgrzaniu do normalnej temperatury pracy, co około 30 sek. pojawia się kropelka. Czy może ktoś z Was z czymś takim się spotkał? Jak można to naprawić?
Trampek z 2000 r, ok. 36000 km przebiegu.
Pozdrawiam.
https://picasaweb.google.com/Dankol421/27Wrzesnia2013
Ostatnio zmieniony 27.09.2013, 18:30 przez Dan, łącznie zmieniany 1 raz.
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Next22 »

Pompa do wymiany
coś lipne te pompy w ta650 :smile:
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
Dan
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 17.11.2009, 21:56
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: okolice Gdańska

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Dan »

Przypuszczam,że to ostateczność. Czy można jednak zrobić coś bez wymiany całej pompy?
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: grad74 »

jedras pisze:
Dan pisze:Przypuszczam,że to ostateczność. Czy można jednak zrobić coś bez wymiany całej pompy?
Może zatkać dziurkę? :grin:
W sumie to pomysł nie jest zły. Ta dziurka - przepraszam otwór jest po to żeby właśnie poprzez kapanie pokazywał że się uszczelnienie skończyło, a jak ją zatkasz jakimś silikonem to trochę polatasz zanim najdzie cię chęć do zrobienia tego.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Next22 »

grad74 pisze:
jedras pisze:
Dan pisze:Przypuszczam,że to ostateczność. Czy można jednak zrobić coś bez wymiany całej pompy?
Może zatkać dziurkę? :grin:
W sumie to pomysł nie jest zły. Ta dziurka - przepraszam otwór jest po to żeby właśnie poprzez kapanie pokazywał że się uszczelnienie skończyło, a jak ją zatkasz jakimś silikonem to trochę polatasz zanim najdzie cię chęć do zrobienia tego.
To Ci płyn pójdzie do oleju :smile:
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
Dan
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 17.11.2009, 21:56
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: okolice Gdańska

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Dan »

Czy uszczelnienie w pompie można w jakiś sposób wymienić lub zregenerować, czy rozglądać się za nową pompą (spory koszt :egh: )?
Też w pierwszym momencie pomyślałem o zaklejeniu tego otworu. Do czego on tak naprawdę służy i jaki ma związek z układem smarowania?
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Next22 »

Tak jak widzisz jeden koniec wałka jest w oleju a drugi w płynie wałek jest z obu stron zabezpieczony przed wyciekiem a po środku jest właśnie ta dziurka.
Jest ona właśnie po to aby płyn lub olej nie przebił się dalej. Ma wylecieć na zewnątrz i nie naciskać na następne uszczelnienie.
Kiedyś dawno temu jak były problemy z częściami rozbierało się pompy i wymieniało uszczelniacze czasem trzeba było coś oddać do tokarza aby przerobił wymiary pod standardowe zimeringi/oringi większość tych pomp i tak długo nie popracowała :lol:
Dziś takie zabiegi uważam za nieopłacalne chyba że jesteś w stanie sam to zrobić i lubisz się bawić
pozdrawiam :smile:
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Gregorius
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 208
Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łuków

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Gregorius »

Mimo nieopłacalności ja spróbował bym ją naprawić. Wyjąć ją, wymienić uszczelniacz i sprawdzić czy nie ma luzów na wałku koszy typowego uszczelniacza to ok 5 zł.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: grad74 »

Next22 pisze:
grad74 pisze:
jedras pisze:
Dan pisze:Przypuszczam,że to ostateczność. Czy można jednak zrobić coś bez wymiany całej pompy?
Może zatkać dziurkę? :grin:
W sumie to pomysł nie jest zły. Ta dziurka - przepraszam otwór jest po to żeby właśnie poprzez kapanie pokazywał że się uszczelnienie skończyło, a jak ją zatkasz jakimś silikonem to trochę polatasz zanim najdzie cię chęć do zrobienia tego.
To Ci płyn pójdzie do oleju :smile:
O , nie wiedziałem że aż tak :omg: . No to bym chłopakowi "poradził" Dzięki za info :).
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
Dan
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 17.11.2009, 21:56
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: okolice Gdańska

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Dan »

Czy takie uszczelnienie jestem w stanie kupić i sam w garażu wymienić? Mam lekkie pojęcie i trochę narzędzi, oczywiście nie specjalistycznych.
Gregorius
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 208
Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łuków

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Gregorius »

Myślę że bez problemu sobie poradzisz :thumbsup: A jak coś zepsujesz to najwyżej kupisz sobie drugą http://allegro.pl/honda-xl600-xl-600-po ... 15988.html
Odkręć ją (bo i tak musisz) wyjmij uszczelniacz i z uszczelniaczem podjedź do sklepu rolniczego tam mają zazwyczaj największy asortyment, coś ci napewno dobiorą. Na aukcji masz zdjęcie jak to mniej więcej wygląda
Awatar użytkownika
Dan
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 17.11.2009, 21:56
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: okolice Gdańska

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Dan »

Wielkie dzięki.
Rozumiem, że po wymontowaniu pompy, oringami są gumki na zewnętrznej stronie pompy, którą po zmontowaniu wkładam w blok silnika.
Awatar użytkownika
Dan
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 17.11.2009, 21:56
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: okolice Gdańska

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Dan »

Witam.
Może ktoś miał podobną przypadłość pompy i poradził sobie. Ważne chyba, żeby wymienić właściwe gumki.
Pozdro.
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Next22 »

Wymontowałeś już wałek z pompy :smile:
Masz ty coś o pompie :
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1881
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
Dan
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 17.11.2009, 21:56
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: okolice Gdańska

Re: Wyciek płynu chłodzącego.

Post autor: Dan »

Witam i bardzo dziękuję za linka.
Zastanawia mnie, czy warto zaryzykować i kupić tę część http://www.trmotor.pl/?1429,pl_wms-908
Wiem, że pompa w XL 650 jest "nierozbieralna", jednak japońce wkładają ww. część w tyle pomp, że może i w XL siedzi, tyle że nie występuje w katalogu.

Co do opisu z forum AT, przez grzanie popalił wszystko co miał dobre i niedobre więc musiał się ratować dodatkowym uszczelniaczem. Czemu producent na to nie wpadł? Oto jest pytanie. :egh:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość