Temat bumerang - OLEJ...?
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 43
- Rejestracja: 10.01.2011, 22:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: okolice Gostynina/Warszawa
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Podepne się pod temat.
Jeżdżę na Castrolu. Przed sezonem myślę trza wymienić smarowidło, przeglądam popularny serwis aukcyjny i pojawił się jakiś nowy Castrol Power1 GPS z formułą POWER RELEASE (złota butelka). Do tej pory kupowałem ten sam olej w zielonej bańce i zostało mi trochę na dolewki i tak się zastanawiam czy można to zmieszać czy lepeiej nie ryzykować. Może ktoś się wypowie na ten temat?
Jeżdżę na Castrolu. Przed sezonem myślę trza wymienić smarowidło, przeglądam popularny serwis aukcyjny i pojawił się jakiś nowy Castrol Power1 GPS z formułą POWER RELEASE (złota butelka). Do tej pory kupowałem ten sam olej w zielonej bańce i zostało mi trochę na dolewki i tak się zastanawiam czy można to zmieszać czy lepeiej nie ryzykować. Może ktoś się wypowie na ten temat?
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Jeżeli olej w zielonej bańce był szczelnie zamknięty/zakręcony, spokojnie możesz zmieszać.Dziku pisze:Do tej pory kupowałem ten sam olej w zielonej bańce i zostało mi trochę na dolewki i tak się zastanawiam czy można to zmieszać
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Wszystko tylko nie Castrol. Polecam Fuchs-a Super4 lub Comp4. Ja zaszalałem i zalałem trampka z 93 roku Motorexem 10W60 - tak cicho pracującego silnika nie słyszałem w żadnym trampku.
A na allegro kupiłem teraz syntetycznego Valvoline Synpower 10W50 - zalałem nim 650-tke i zobaczę co będzie (opinie są pozytywne).
A na allegro kupiłem teraz syntetycznego Valvoline Synpower 10W50 - zalałem nim 650-tke i zobaczę co będzie (opinie są pozytywne).
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
No i jakie wrażenia?Kristobal pisze:Ja będę dziś zalewał syntetyk Orlena
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Nie zatarł się. Zrobione z 200km, stoi se na wsi i czeka na święta czy majówkę. Napisać coś mogę na jesieni ile go schodzi i jak wygląda i pachnie. Bo to że 'jakoś lepiej skrzynia chodzi' czy inne odczucia to czytałem, że są mało miarodajne, chyba że pisane po kilku latach.
PS. Misiek, walnij w końcu dużego grzańca...
PS. Misiek, walnij w końcu dużego grzańca...
Ostatnio zmieniony 17.03.2014, 22:48 przez Kristobal, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 43
- Rejestracja: 10.01.2011, 22:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: okolice Gostynina/Warszawa
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Nie chcę zalewać go syntetykiem. Odkad go mam jeżdżę na połsyntetyku castrola i nie nazekam.
Możesz rozwinąć temat "Tylko nie castrol..."?
Jakieś niemiłe doświadczenia?
Możesz rozwinąć temat "Tylko nie castrol..."?
Jakieś niemiłe doświadczenia?
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
mishieck pisze:Wszystko tylko nie Castrol.
Castrol Power 1 GPS 4T 10W-40, to półsyntetyk, np.: wskaźnik lepkości na poziomie 155; lepkość kinematyczna 100C: 13,5, lepkość kinematyczna 40C: 88.0; temperatura płynięcia: -30C
to syntetyk, np.: wskaźnik lepkości na poziomie 168; lepkość kinematyczna 100C: 17,8, lepkość kinematyczna 40C: 118,0; temperatura płynięcia: -36Cmishieck pisze:Valvoline Synpower 10W50
Valvoline ma lepsze parametry i tyle.
"Co lejesz, tak masz."
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Cambriel, ja o tym wiem - ale niestety mało kto zagląda do karty charakterystyki oleju.Cambriel pisze:Valvoline ma lepsze parametry i tyle.
"Co lejesz, tak masz."
Błąd.Dziku pisze:Nie chcę zalewać go syntetykiem.
Kiepskie parametry, dobry marketing. W silniku go ubywało, w lecie (wysokie temperatury) robił się za rzadki - silnik rzęził jak sieczkarnia.Dziku pisze:Możesz rozwinąć temat "Tylko nie castrol..."?
Może być?Kristobal pisze:PS. Misiek, walnij w końcu dużego grzańca...
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Ja w afrykach kombinowałem z olejami. Bardzo dobry był Agip 10W60, ale tani nie jest.
Teraz zalałem w trampku zwyczajnego motula 5100 10w40. Działa jak trzeba ale następny zaleję raczej syntetyk - chociażby po to aby nie zmieniać oliwy po 6-8 tys a po 12tys.
Ciekawostka - mam chyba oryginalną hondowską instrukcję do Trampa z początku produkcji i tam zalecają lać 15W50 normalnie a 10W40 jak silnik będzie pracował przy temperaturze otoczenia 0 stopni lub niższej.
Pozdrawiam
zimny
ps. z moich doświadczeń to castrol wyjątkowo smakuje silnikom i lubią nim popijać benzynę też omijam te produkty. Motul jak dla mnie jest zdecydowanie bardziej sprawdzony. Podobnie twierdzą znajomi którzy jeżdzą w stuncie a tam motocykle są okrutnie przegrzewane. Większość jeździ na 5100 często go zmieniając.
Teraz zalałem w trampku zwyczajnego motula 5100 10w40. Działa jak trzeba ale następny zaleję raczej syntetyk - chociażby po to aby nie zmieniać oliwy po 6-8 tys a po 12tys.
Ciekawostka - mam chyba oryginalną hondowską instrukcję do Trampa z początku produkcji i tam zalecają lać 15W50 normalnie a 10W40 jak silnik będzie pracował przy temperaturze otoczenia 0 stopni lub niższej.
Pozdrawiam
zimny
ps. z moich doświadczeń to castrol wyjątkowo smakuje silnikom i lubią nim popijać benzynę też omijam te produkty. Motul jak dla mnie jest zdecydowanie bardziej sprawdzony. Podobnie twierdzą znajomi którzy jeżdzą w stuncie a tam motocykle są okrutnie przegrzewane. Większość jeździ na 5100 często go zmieniając.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Przy czym nalezy pamiętać ze 5100 do niedawna występował w 2 wersjach: 5100 i 5100 Ester. Ten drugi jest lepszy.
Zimny, gdyby nie cena zalałbym ponownie Motorexem (ale 230 zł z 4L to trochę boli).
Za to Valvoline Synpower 10W50 kosztuje trochę ponad 100 zł za 4L dlatego zdecydowałem się na zakup: http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... rch_scope=
Zimny, gdyby nie cena zalałbym ponownie Motorexem (ale 230 zł z 4L to trochę boli).
Za to Valvoline Synpower 10W50 kosztuje trochę ponad 100 zł za 4L dlatego zdecydowałem się na zakup: http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... rch_scope=
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Mówiłem o 5100 ester, takiego też używają lokalni stunterzy.
A ten valvoline wygląda bardzo obiecująco!
A ten valvoline wygląda bardzo obiecująco!
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Moglby ktos, kto rozumie paramaetry porownac motula 10w/40 do Belray'a 10w/40?
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Bel-ray nie podaje wszystkich parametrów, przynajmniej ja się nie doszukałem. Co jakiś czas uzupełniam tą listę:
http://riderparts.pl/pliki/oleje-silnik ... ikacja.pdf
http://riderparts.pl/pliki/oleje-silnik ... ikacja.pdf
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
(pisaliśmy kiedyś na pw ? ). Brak danych w zestawieniu parametrów - porównaniu: Platinium 4TArturS pisze:http://riderparts.pl/pliki/oleje-silnik ... ikacja.pdf
Ceny porównywalne.mirekm71 pisze:Moglby ktos, kto rozumie paramaetry porownac motula 10w/40 do Belray'a 10w/40?
Półsyntetyki.
Parametry:
Bel-Ray, ubogo w informacje, wskaźnik lepkości dla 100 st. C : 13 - 15,5
Motul Ester, wskaźnik lepkości dla 100 st. C : 13,82
Mój wybór: Motul (dostęp do pełnych informacji).
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
- jedras
- łamacz szprych
- Posty: 648
- Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
- Kontakt:
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Cóż to takiego ten wskaźnik lepkości dla 100 st. C?Cambriel pisze:(pisaliśmy kiedyś na pw ? ). Brak danych w zestawieniu parametrów - porównaniu: Platinium 4TArturS pisze:http://riderparts.pl/pliki/oleje-silnik ... ikacja.pdfCeny porównywalne.mirekm71 pisze:Moglby ktos, kto rozumie paramaetry porownac motula 10w/40 do Belray'a 10w/40?
Półsyntetyki.
Parametry:
Bel-Ray, ubogo w informacje, wskaźnik lepkości dla 100 st. C : 13 - 15,5
Motul Ester, wskaźnik lepkości dla 100 st. C : 13,82
Mój wybór: Motul (dostęp do pełnych informacji).
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
hmm... całkiem niedawno Kolega wypowiadał się bardzo autorytarnie na temat zasadności cyklicznych wymian oleju*, a teraz zadaje tak elementarne pytanie co oznaczają parametry danych olejów i czym się różnią...?mirekm71 pisze:Moglby ktos, kto rozumie paramaetry porownac...
Wolo - prosiłeś o oficjalne zgłoszenia, to zgłaszam prośbę o poszerzenie działu "technicznego" o zakładkę:
"Wróżenie z fusów, czyli obsługa Trampka na chybił-trafił."
* Pomijam już taki "drobiazg", że do obsługi silników motocyklowych jako przykład był porównywany silnik... samochodowy. Równie dobrze można by się odnieść do porównania obsługi Trampek vs TIR lub kosiarka co sam sugerowałem
* Specyfikacja dla opornych vel odwiecznych poszukiwaczy ukrytego dna:
Wypowiedź autora jest tylko i wyłącznie humorystyczna, satyryczna, żartobliwa zabarwiona słowiańską zadziornością z lekką nutą niegroźnej złośliwości.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Określa czy w wysokiej temp. olej ma właściwości oleju czy raczej jest rzadki jak woda. Im wyższa wartość tym lepiej.jedras pisze:Cóż to takiego ten wskaźnik lepkości dla 100 st. C?
Zerknij w tabele od Artura i porównaj LiquiMoly i Castrola
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Jako ciekawostkę podam że w skuterze lałem przez 25 tys. km olej Agip 5W40, taki jak zaleca producent. Wymiana co 6 tys km i nigdy nie wziął go ani grama, co uważam za rzecz nietypową w wysokoobrotowym jednogarnkowcu. To naprawdę zacne i niedoceniane oliwy w naszym kraju choć to się trochę zmienia.
Zatem raczej na pewno zaleję Agipa (ENI) 10W50 na następną zmianę. A propos - wy też zmieniacie półsyntetyka co 6-7 tys.km? Zauważyłem że przez 5-6 tys silnik nie bierze lub mało połówki, później olej jest już mocno przepracowany i zużycie wzrasta. Tak miała moja pierwsza Afryka. Wiem że instrukcja nakazuje co 12 tys. ale wiem też że silnik lubi jeździć na świeżym oleju. Natomiast Agipa 10W60 nie brała prawie nic (100ml na 2000km) przez całe 12 tys. Zatem z moich doświadczeń lanie połówki to złudna oszczędność...
Pozdrawiam
zimny
Zatem raczej na pewno zaleję Agipa (ENI) 10W50 na następną zmianę. A propos - wy też zmieniacie półsyntetyka co 6-7 tys.km? Zauważyłem że przez 5-6 tys silnik nie bierze lub mało połówki, później olej jest już mocno przepracowany i zużycie wzrasta. Tak miała moja pierwsza Afryka. Wiem że instrukcja nakazuje co 12 tys. ale wiem też że silnik lubi jeździć na świeżym oleju. Natomiast Agipa 10W60 nie brała prawie nic (100ml na 2000km) przez całe 12 tys. Zatem z moich doświadczeń lanie połówki to złudna oszczędność...
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 43
- Rejestracja: 10.01.2011, 22:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: okolice Gostynina/Warszawa
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
No dobra. Jestem coraz bardziej przekonany żeby zalać serducho trampka Vavoline Synpower,
ale mam jedno pytanie (proszę się nie wyśmiewać - nie znam się za mocno na mechanice) z doświadczeń z autami wiem, że jeżeli silnik jeździł na połsyntetyku to nie wskazane jest zalewanie pełnym syntetykiem. Czy w motocyklach jest podobnie?
ale mam jedno pytanie (proszę się nie wyśmiewać - nie znam się za mocno na mechanice) z doświadczeń z autami wiem, że jeżeli silnik jeździł na połsyntetyku to nie wskazane jest zalewanie pełnym syntetykiem. Czy w motocyklach jest podobnie?
- jedras
- łamacz szprych
- Posty: 648
- Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
- Kontakt:
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
No w zasadzie to wiem co to jest lepkość i wskaźnik lepkości oleju. Nie znam natomiast czegoś takiego jak wskaźnik lepkości dla 100 st C wyrażony (jak można się domyślić po wartościach podanych przez kolegę Cambriela) w mm^2/s. Stąd moja prośba o wyjaśnienie tej kwestii.mishieck pisze:Określa czy w wysokiej temp. olej ma właściwości oleju czy raczej jest rzadki jak woda. Im wyższa wartość tym lepiej.jedras pisze:Cóż to takiego ten wskaźnik lepkości dla 100 st. C?
Zerknij w tabele od Artura i porównaj LiquiMoly i Castrola
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości