Temat bumerang - OLEJ...?

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Dziku
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 10.01.2011, 22:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: okolice Gostynina/Warszawa

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: Dziku »

Podepne się pod temat.
Jeżdżę na Castrolu. Przed sezonem myślę trza wymienić smarowidło, przeglądam popularny serwis aukcyjny i pojawił się jakiś nowy Castrol Power1 GPS z formułą POWER RELEASE (złota butelka). Do tej pory kupowałem ten sam olej w zielonej bańce i zostało mi trochę na dolewki i tak się zastanawiam czy można to zmieszać czy lepeiej nie ryzykować. Może ktoś się wypowie na ten temat?
Awatar użytkownika
Cambriel
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 914
Rejestracja: 29.03.2012, 20:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: Cambriel »

Dziku pisze:Do tej pory kupowałem ten sam olej w zielonej bańce i zostało mi trochę na dolewki i tak się zastanawiam czy można to zmieszać
Jeżeli olej w zielonej bańce był szczelnie zamknięty/zakręcony, spokojnie możesz zmieszać.
Test: Cambriel


Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
mishieck
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 532
Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: O! Pole

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: mishieck »

Wszystko tylko nie Castrol. Polecam Fuchs-a Super4 lub Comp4. Ja zaszalałem i zalałem trampka z 93 roku Motorexem 10W60 - tak cicho pracującego silnika nie słyszałem w żadnym trampku.

A na allegro kupiłem teraz syntetycznego Valvoline Synpower 10W50 - zalałem nim 650-tke i zobaczę co będzie (opinie są pozytywne).
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1945
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: Adampio »

Kristobal pisze:Ja będę dziś zalewał syntetyk Orlena
No i jakie wrażenia?
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: Kristobal »

Nie zatarł się. :smile: Zrobione z 200km, stoi se na wsi i czeka na święta czy majówkę. Napisać coś mogę na jesieni ile go schodzi i jak wygląda i pachnie. Bo to że 'jakoś lepiej skrzynia chodzi' czy inne odczucia to czytałem, że są mało miarodajne, chyba że pisane po kilku latach. :wink:
PS. Misiek, walnij w końcu dużego grzańca...
Ostatnio zmieniony 17.03.2014, 22:48 przez Kristobal, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Dziku
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 10.01.2011, 22:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: okolice Gostynina/Warszawa

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: Dziku »

Nie chcę zalewać go syntetykiem. Odkad go mam jeżdżę na połsyntetyku castrola i nie nazekam.
Możesz rozwinąć temat "Tylko nie castrol..."?
Jakieś niemiłe doświadczenia?
Awatar użytkownika
Cambriel
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 914
Rejestracja: 29.03.2012, 20:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: Cambriel »

mishieck pisze:Wszystko tylko nie Castrol.

Castrol Power 1 GPS 4T 10W-40, to półsyntetyk, np.: wskaźnik lepkości na poziomie 155; lepkość kinematyczna 100C: 13,5, lepkość kinematyczna 40C: 88.0; temperatura płynięcia: -30C
mishieck pisze:Valvoline Synpower 10W50
to syntetyk, np.: wskaźnik lepkości na poziomie 168; lepkość kinematyczna 100C: 17,8, lepkość kinematyczna 40C: 118,0; temperatura płynięcia: -36C

Valvoline ma lepsze parametry i tyle.
"Co lejesz, tak masz." :egh: :smile:
Test: Cambriel


Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
mishieck
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 532
Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: O! Pole

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: mishieck »

Cambriel pisze:Valvoline ma lepsze parametry i tyle.
"Co lejesz, tak masz." :egh: :smile:
Cambriel, ja o tym wiem - ale niestety mało kto zagląda do karty charakterystyki oleju.
Dziku pisze:Nie chcę zalewać go syntetykiem.
Błąd.
Dziku pisze:Możesz rozwinąć temat "Tylko nie castrol..."?
Kiepskie parametry, dobry marketing. W silniku go ubywało, w lecie (wysokie temperatury) robił się za rzadki - silnik rzęził jak sieczkarnia.
Kristobal pisze:PS. Misiek, walnij w końcu dużego grzańca...
Może być? :grin:
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: zimny »

Ja w afrykach kombinowałem z olejami. Bardzo dobry był Agip 10W60, ale tani nie jest.

Teraz zalałem w trampku zwyczajnego motula 5100 10w40. Działa jak trzeba ale następny zaleję raczej syntetyk - chociażby po to aby nie zmieniać oliwy po 6-8 tys a po 12tys.

Ciekawostka - mam chyba oryginalną hondowską instrukcję do Trampa z początku produkcji i tam zalecają lać 15W50 normalnie a 10W40 jak silnik będzie pracował przy temperaturze otoczenia 0 stopni lub niższej.

Pozdrawiam
zimny

ps. z moich doświadczeń to castrol wyjątkowo smakuje silnikom i lubią nim popijać benzynę :smile: też omijam te produkty. Motul jak dla mnie jest zdecydowanie bardziej sprawdzony. Podobnie twierdzą znajomi którzy jeżdzą w stuncie a tam motocykle są okrutnie przegrzewane. Większość jeździ na 5100 często go zmieniając.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
mishieck
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 532
Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: O! Pole

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: mishieck »

Przy czym nalezy pamiętać ze 5100 do niedawna występował w 2 wersjach: 5100 i 5100 Ester. Ten drugi jest lepszy.
Zimny, gdyby nie cena zalałbym ponownie Motorexem (ale 230 zł z 4L to trochę boli).
Za to Valvoline Synpower 10W50 kosztuje trochę ponad 100 zł za 4L dlatego zdecydowałem się na zakup: http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... rch_scope= :grin:
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: zimny »

Mówiłem o 5100 ester, takiego też używają lokalni stunterzy.

A ten valvoline wygląda bardzo obiecująco! :thumbsup:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: mirekm71 »

Moglby ktos, kto rozumie paramaetry porownac motula 10w/40 do Belray'a 10w/40?
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: ArturS »

Bel-ray nie podaje wszystkich parametrów, przynajmniej ja się nie doszukałem. Co jakiś czas uzupełniam tą listę:
http://riderparts.pl/pliki/oleje-silnik ... ikacja.pdf
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
Cambriel
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 914
Rejestracja: 29.03.2012, 20:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: Cambriel »

ArturS pisze:http://riderparts.pl/pliki/oleje-silnik ... ikacja.pdf
:thumbsup: (pisaliśmy kiedyś na pw ? :wink: ). Brak danych w zestawieniu parametrów - porównaniu: Platinium 4T :egh:
mirekm71 pisze:Moglby ktos, kto rozumie paramaetry porownac motula 10w/40 do Belray'a 10w/40?
Ceny porównywalne.
Półsyntetyki.
Parametry:
Bel-Ray, ubogo w informacje, wskaźnik lepkości dla 100 st. C : 13 - 15,5
Motul Ester, wskaźnik lepkości dla 100 st. C : 13,82
Mój wybór: Motul (dostęp do pełnych informacji). :smile:
Test: Cambriel


Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Awatar użytkownika
jedras
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 648
Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
Kontakt:

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: jedras »

Cambriel pisze:
ArturS pisze:http://riderparts.pl/pliki/oleje-silnik ... ikacja.pdf
:thumbsup: (pisaliśmy kiedyś na pw ? :wink: ). Brak danych w zestawieniu parametrów - porównaniu: Platinium 4T :egh:
mirekm71 pisze:Moglby ktos, kto rozumie paramaetry porownac motula 10w/40 do Belray'a 10w/40?
Ceny porównywalne.
Półsyntetyki.
Parametry:
Bel-Ray, ubogo w informacje, wskaźnik lepkości dla 100 st. C : 13 - 15,5
Motul Ester, wskaźnik lepkości dla 100 st. C : 13,82
Mój wybór: Motul (dostęp do pełnych informacji). :smile:
Cóż to takiego ten wskaźnik lepkości dla 100 st. C?
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: falco »

mirekm71 pisze:Moglby ktos, kto rozumie paramaetry porownac...
hmm... całkiem niedawno Kolega wypowiadał się bardzo autorytarnie na temat zasadności cyklicznych wymian oleju*, a teraz zadaje tak elementarne pytanie co oznaczają parametry danych olejów i czym się różnią...? :niewiem: :haha:

Wolo - prosiłeś o oficjalne zgłoszenia, to zgłaszam prośbę o poszerzenie działu "technicznego" o zakładkę:
"Wróżenie z fusów, czyli obsługa Trampka na chybił-trafił." :grin:


* Pomijam już taki "drobiazg", że do obsługi silników motocyklowych jako przykład był porównywany silnik... samochodowy. :lol: Równie dobrze można by się odnieść do porównania obsługi Trampek vs TIR lub kosiarka co sam sugerowałem :ok:

* Specyfikacja dla opornych vel odwiecznych poszukiwaczy ukrytego dna:
Wypowiedź autora jest tylko i wyłącznie humorystyczna, satyryczna, żartobliwa zabarwiona słowiańską zadziornością z lekką nutą niegroźnej złośliwości.
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
mishieck
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 532
Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: O! Pole

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: mishieck »

jedras pisze:Cóż to takiego ten wskaźnik lepkości dla 100 st. C?
Określa czy w wysokiej temp. olej ma właściwości oleju czy raczej jest rzadki jak woda. Im wyższa wartość tym lepiej.
Zerknij w tabele od Artura i porównaj LiquiMoly i Castrola :lol:
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: zimny »

Jako ciekawostkę podam że w skuterze lałem przez 25 tys. km olej Agip 5W40, taki jak zaleca producent. Wymiana co 6 tys km i nigdy nie wziął go ani grama, co uważam za rzecz nietypową w wysokoobrotowym jednogarnkowcu. To naprawdę zacne i niedoceniane oliwy w naszym kraju choć to się trochę zmienia.

Zatem raczej na pewno zaleję Agipa (ENI) 10W50 na następną zmianę. A propos - wy też zmieniacie półsyntetyka co 6-7 tys.km? Zauważyłem że przez 5-6 tys silnik nie bierze lub mało połówki, później olej jest już mocno przepracowany i zużycie wzrasta. Tak miała moja pierwsza Afryka. Wiem że instrukcja nakazuje co 12 tys. ale wiem też że silnik lubi jeździć na świeżym oleju. Natomiast Agipa 10W60 nie brała prawie nic (100ml na 2000km) przez całe 12 tys. Zatem z moich doświadczeń lanie połówki to złudna oszczędność...

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Dziku
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 10.01.2011, 22:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: okolice Gostynina/Warszawa

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: Dziku »

No dobra. Jestem coraz bardziej przekonany żeby zalać serducho trampka Vavoline Synpower,
ale mam jedno pytanie (proszę się nie wyśmiewać - nie znam się za mocno na mechanice) z doświadczeń z autami wiem, że jeżeli silnik jeździł na połsyntetyku to nie wskazane jest zalewanie pełnym syntetykiem. Czy w motocyklach jest podobnie?
Awatar użytkownika
jedras
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 648
Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
Kontakt:

Re: Temat bumerang - OLEJ...?

Post autor: jedras »

mishieck pisze:
jedras pisze:Cóż to takiego ten wskaźnik lepkości dla 100 st. C?
Określa czy w wysokiej temp. olej ma właściwości oleju czy raczej jest rzadki jak woda. Im wyższa wartość tym lepiej.
Zerknij w tabele od Artura i porównaj LiquiMoly i Castrola :lol:
No w zasadzie to wiem co to jest lepkość i wskaźnik lepkości oleju. Nie znam natomiast czegoś takiego jak wskaźnik lepkości dla 100 st C wyrażony (jak można się domyślić po wartościach podanych przez kolegę Cambriela) w mm^2/s. Stąd moja prośba o wyjaśnienie tej kwestii. :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości