WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
marcinfmx
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: marcinfmx »

Yamaha przygotowuje nowy model podróżnego enduro na bazie Super Tenere o znacznie bardziej ekstremalnym charakterze. KTM-owi 990 Adventure moze przybyć poważny konkurent, jesli producent sięgnie po swój potencjał i powróci do korzeni i prawdziwego ducha maszyn z rodziny Tenere.

Obrazek
Obrazek

http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... allery1&t=

A Honda na to: NIEMOŻLIWE
Real men don't eat honey, they chew bees
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: kko »

Ten wlew paliwa na zadupku to już przesada. Nałożysz tam kufer, kilka ciuchów, klamotów i weź nagle zatankuj... chyba, że zasięg będzie miała 500km to jeszcze bym się zmusił żeby to odkopać.
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: ArturS »

Ciekawe o ile uda się to monstrum odchudzić :egh:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
sajmonwww
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 836
Rejestracja: 19.06.2010, 10:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Mysłowice

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: sajmonwww »

kko pisze:Ten wlew paliwa na zadupku to już przesada. Nałożysz tam kufer, kilka ciuchów, klamotów i weź nagle zatankuj... chyba, że zasięg będzie miała 500km to jeszcze bym się zmusił żeby to odkopać.
zluzuj... jeszcze suzuki i honda odpowie na lata...
Awatar użytkownika
Pingwin
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 561
Rejestracja: 06.12.2008, 00:10
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Nysa/Reykjavik

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: Pingwin »

Ja widze wlew paliwa na zbiorniku :ysz:
Dawniej gdziala
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: kko »

gdziala pisze:Ja widze wlew paliwa na zbiorniku :ysz:
Co to w takim razie jest to na tyle ?
sajmonwww pisze: zluzuj... jeszcze suzuki i honda odpowie na lata...
Nie wiem o co Ci chodzi...
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: Next22 »

Dobrze widzicie są dwa wlewy paliwa ( ten z tyłu to jakiś akcesoryjny zbiornik )
I może dzięki temu teresa zrobi 500km po zatankowaniu ?

A tak ogulnie to ja widzę na fotkach "zwykłą" tenere ubraną troszke w akcesoria , jak dla mnie to nadal klocek na asfalt.
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: ArturS »

Podobnie na kloca wygląda ta przygotowana na Pharaons Rally, choć jak driver dobry to się wydaje jakby ze 150kg ważyła :lol:


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Filmik z toru
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
Madman
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 541
Rejestracja: 10.06.2011, 20:33
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Suchedniów

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: Madman »

Ciekawe czy potrafiby wyskoczyć motorkirm z bagażem tak jak robi to na filmiku :lol: chyba lekko przesadzili to nie krosówka.
"What’s being said, What’s in your head, What’s in the words that we believe,
Bop to the sound, Drop what you got, Cause it’s a song inside of me,
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: wojtekk »

Next22 pisze: może dzięki temu teresa zrobi 500km po zatankowaniu ?
Niektóre stare ST robią niewiele mniej na baku + rezerwa bez akcesoryjnego. Oczywiście spokojna jazda, ale bez przesady. W trasie, z bagażami i na długich przelotach.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
marcinfmx
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: marcinfmx »

ArturS pisze:Podobnie na kloca wygląda ta przygotowana na Pharaons Rally, choć jak driver dobry to się wydaje jakby ze 150kg ważyła :lol:
Na pewno jest mocno odchudzona, skoro nawet zdjęli jedną tarczę z przodu.
Next22 pisze:jak dla mnie to nadal klocek na asfalt.
Tak czy owak Yamaha reaktywowała serię Tenere i teraz ma już całą gamę motocykli o offroadowym charakterze, bo w porę dostrzegła spadki sprzedaży motocykli sportowych. Teraz podobnie jak na rynku samochodów zaczynają być coraz popularniejsze "motocyklowe SUV-y", czego najlepszym dowodem jest to, że najlepiej sprzedającym się w Polsce od kilku lat modelem Suzuki jest V-Strom a BMW zarabia najwięcej na modelach z serii GS.
Nie bez powodu również Ducati zrobiło nową Multistradę.
Po co robić wyłącznie hardkorowe maszyny jak KTM, skoro dla większości użytkowników off-road to po prostu szutrówka?
Real men don't eat honey, they chew bees
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: kko »

Hehe jeszcze słowo krytyki - ta osłona silnika wygląda na wykonaną przez pana miecia w garażu. Spawy są okropne jak na fabryczne dzieło.
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
Awatar użytkownika
sorier
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 22.09.2011, 09:36
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: sorier »

marcinfmx pisze:...Tak czy owak Yamaha reaktywowała serię Tenere i teraz ma już całą gamę motocykli o offroadowym charakterze ...
Teraz podobnie jak na rynku samochodów zaczynają być coraz popularniejsze "motocyklowe SUV-y", czego najlepszym dowodem jest to, że najlepiej sprzedającym się w Polsce od kilku lat modelem Suzuki jest V-Strom a BMW zarabia najwięcej na modelach z serii GS.
Tylko, że yamasze chyba nie zależy na konkurowaniu w tej średniej klasie SUWów, bo ostatni motocykl który by się do niej załapał (czyli TDM) został wycofany z oferty. Mała Tenera jest zbyt mało turystyczna, no a duża za duża jak na klasę średnią.
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: ArturS »

Zgadzam się. Przydałby się jeszcze jeden model, 800-900 poj., waga ok 200kg - coś jak GS 800, tiger 800XC. KTMa zostawmy w spokoju, bo to się wydaje trochę inna bajka :lol: Wydaje się jakby KTMy robili głównie na teren z opcją asfaltu, a całą resztę dokładnie przeciwnie :wink:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
marcinfmx
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: marcinfmx »

sorier pisze: Tylko, że yamasze chyba nie zależy na konkurowaniu w tej średniej klasie SUWów, bo ostatni motocykl który by się do niej załapał (czyli TDM) został wycofany z oferty. Mała Tenera jest zbyt mało turystyczna, no a duża za duża jak na klasę średnią.
Masz rację, ale na razie nie ma "średniej klasy SUV-ów" - mamy duże turystyki jak Super Tenere, R1200GS, Multistrada, Varadero, 990 SMT czy Tiger 1050 i małe motocykle jak Transalp, V-Strom, Versys, G650GS czy Tenera, z tym, że ta ostatnia rzeczywiście ma spore zacięcie terenowe..
Do klasy średnich SUV-ów może aspirować tylko Tiger 800 (nie XC) ale nie ma na razie odpowiednika wśród konkurentów.
F800GS i Tiger 800XC są bardziej jednak off-roadowe czyli to nie SUV-y wśród motocykli.

Yamaha poszła w nieco inna stronę - ma dolną półkę z singlami (XT 660R i XT 660Z) oraz Super Tenerę, brakuje tu środka, ale jest wybór, a na przykład Suzuki ma tylko V-Stroma zaś Kawasaki Versysa, które mają być w założeniu all-in-one, ale jak coś ma być do wszystkiego to do niczego nie będzie idealne. Gdyby na przykład Kawasaki miało w ofercie silnik, który mogłoby włożyć do dużego turystycznego enduro mogliby zrobić takiego Super Versysa dla szosowych turystów z możliwością zjazdu w polne drogi zaś mełego Versysa mogliby uterenowić nieco bardzij i wystawić w jednym rzędzie z F650GS.

Yamaha (na razie) postawiła na dwa nurty:
- stosunkowo lekkie maszyny do śmigania po mieście i w terenie z singlem - XT660R to 50 KM i tylko 185 kg wagi z paliwem, 21 cali z przodu, długie skoki, prześwit powyżej 20 cm i nieco bardziej "podróżnicza" Tenerka oraz
- klasa dużego GS-a czyli najbardziej lukratywny segment off-roadowych bike'ów kupowanych przez ludzi z większą kasą, którzy przy okazji wydadzą sporo kasy na gadżety, akcesoria, serwis itp.

Rzeczywiście przydałoby się coś z silnikiem około 800 - 900 ccm w bardziej uterenowionej wersji, ale też nieco lżejszego, bo 225 kg TDM-y to nieco za dużo.

My tu narzekamy na Yamahę, a tymczasem Honda ma chyba najstarsze konstrukcyjnie maszyny w całej stawce :-(
Real men don't eat honey, they chew bees
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: wojtekk »

marcinfmx pisze:
My tu narzekamy na Yamahę, a tymczasem Honda ma chyba najstarsze konstrukcyjnie maszyny w całej stawce :-(
Drugi problem jest taki, że jak np. u Yamahy jest coś małego (Terka) i bardzo dużego (ST), my mamy 700 (starą konstrukcyjnie) i .... tyle. Podobnie u BMW.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
TROJAN
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3276
Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: KRAKóW

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: TROJAN »

http://www.youtube.com/watch?v=YyxbhOYl ... re=related


Niezłe to moto a kierownik jeszcze lepszy , wiem , że filmik znany ale ..... :grin:
Awatar użytkownika
sorier
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 22.09.2011, 09:36
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: sorier »

marcinfmx pisze:...
Rzeczywiście przydałoby się coś z silnikiem około 800 - 900 ccm w bardziej uterenowionej wersji, ale też nieco lżejszego, bo 225 kg TDM-y to nieco za dużo.

My tu narzekamy na Yamahę, a tymczasem Honda ma chyba najstarsze konstrukcyjnie maszyny w całej stawce :-(
Gdyby Honda się trochę bardziej postarała to z Trampka 700 byłoby coś takiego. Trochę go "naciągnąć" żeby był wygodniejszy do jazdy z pasażerem i bagażem, rozwiercić silnik do tych 800-900ccm i nie wysilać go za bardzo żeby został dobry dół (albo chociaż go "odchudzić" byłaby alternatywa do DL650) no i mamy średnią klasę. No a póki co to podobno likwidują Trampka (odpada klasa niższa) i chyba też nie wprowadzą nic w klasie średniej "SUW". Bida, jednym słowem.
Awatar użytkownika
jeszua
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 255
Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
Lokalizacja: ck krakoff
Kontakt:

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: jeszua »

marcinfmx pisze:Yamaha przygotowuje nowy model podróżnego enduro na bazie Super Tenere o znacznie bardziej ekstremalnym charakterze. KTM-owi 990 Adventure moze przybyć poważny konkurent, jesli producent (...)
...odchudzi mastodonta co najmniej o 1/5 :cool:
gdzie temu słoniowi (standardowa wersja 260kg gotowa do jazdy) do 990? póki co mogą fotki pokazywać na salonach

BTW ciekawostka: jakoś nikt nie zwraca uwagi na multum systemów elektronicznych, w tym kontrolę trakcji, której prorokowana awaryjność - gdyby chodziło o bmw - pewnie zdominowałaby 3/4 opinii :tongue:
jsz
kanapa, kibelek i paskud
relacje publikuję na motogen.pl
Awatar użytkownika
bogdan79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 436
Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi

Post autor: bogdan79 »

marcinfmx pisze:
sorier pisze: Tylko, że yamasze chyba nie zależy na konkurowaniu w tej średniej klasie SUWów, bo ostatni motocykl który by się do niej załapał (czyli TDM) został wycofany z oferty. Mała Tenera jest zbyt mało turystyczna, no a duża za duża jak na klasę średnią.
Masz rację, ale na razie nie ma "średniej klasy SUV-ów" - mamy duże turystyki jak Super Tenere, R1200GS, Multistrada, Varadero, 990 SMT czy Tiger 1050 i małe motocykle jak Transalp, V-Strom, Versys, G650GS czy Tenera, z tym, że ta ostatnia rzeczywiście ma spore zacięcie terenowe..
Do klasy średnich SUV-ów może aspirować tylko Tiger 800 (nie XC) ale nie ma na razie odpowiednika wśród konkurentów.
F800GS i Tiger 800XC są bardziej jednak off-roadowe czyli to nie SUV-y wśród motocykli.

Yamaha poszła w nieco inna stronę - ma dolną półkę z singlami (XT 660R i XT 660Z) oraz Super Tenerę, brakuje tu środka, ale jest wybór, a na przykład Suzuki ma tylko V-Stroma zaś Kawasaki Versysa, które mają być w założeniu all-in-one, ale jak coś ma być do wszystkiego to do niczego nie będzie idealne. Gdyby na przykład Kawasaki miało w ofercie silnik, który mogłoby włożyć do dużego turystycznego enduro mogliby zrobić takiego Super Versysa dla szosowych turystów z możliwością zjazdu w polne drogi zaś mełego Versysa mogliby uterenowić nieco bardzij i wystawić w jednym rzędzie z F650GS.

Yamaha (na razie) postawiła na dwa nurty:
- stosunkowo lekkie maszyny do śmigania po mieście i w terenie z singlem - XT660R to 50 KM i tylko 185 kg wagi z paliwem, 21 cali z przodu, długie skoki, prześwit powyżej 20 cm i nieco bardziej "podróżnicza" Tenerka oraz
- klasa dużego GS-a czyli najbardziej lukratywny segment off-roadowych bike'ów kupowanych przez ludzi z większą kasą, którzy przy okazji wydadzą sporo kasy na gadżety, akcesoria, serwis itp.

Rzeczywiście przydałoby się coś z silnikiem około 800 - 900 ccm w bardziej uterenowionej wersji, ale też nieco lżejszego, bo 225 kg TDM-y to nieco za dużo.

My tu narzekamy na Yamahę, a tymczasem Honda ma chyba najstarsze konstrukcyjnie maszyny w całej stawce :-(
marcinfmx a czemu w swoim porównaniu nigdzie nie ująłeś KTM adventure - z tego co widzę to takowym latasz, więc gdzie byś go umieścił? Ciekaw jestem bo zastanawiam się nad zakupem takiego moto :smile:
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości