WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
- marcinfmx
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Yamaha przygotowuje nowy model podróżnego enduro na bazie Super Tenere o znacznie bardziej ekstremalnym charakterze. KTM-owi 990 Adventure moze przybyć poważny konkurent, jesli producent sięgnie po swój potencjał i powróci do korzeni i prawdziwego ducha maszyn z rodziny Tenere.
http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... allery1&t=
A Honda na to: NIEMOŻLIWE
http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... allery1&t=
A Honda na to: NIEMOŻLIWE
Real men don't eat honey, they chew bees
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Ten wlew paliwa na zadupku to już przesada. Nałożysz tam kufer, kilka ciuchów, klamotów i weź nagle zatankuj... chyba, że zasięg będzie miała 500km to jeszcze bym się zmusił żeby to odkopać.
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Ciekawe o ile uda się to monstrum odchudzić
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- sajmonwww
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 836
- Rejestracja: 19.06.2010, 10:24
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
zluzuj... jeszcze suzuki i honda odpowie na lata...kko pisze:Ten wlew paliwa na zadupku to już przesada. Nałożysz tam kufer, kilka ciuchów, klamotów i weź nagle zatankuj... chyba, że zasięg będzie miała 500km to jeszcze bym się zmusił żeby to odkopać.
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Co to w takim razie jest to na tyle ?gdziala pisze:Ja widze wlew paliwa na zbiorniku
Nie wiem o co Ci chodzi...sajmonwww pisze: zluzuj... jeszcze suzuki i honda odpowie na lata...
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Dobrze widzicie są dwa wlewy paliwa ( ten z tyłu to jakiś akcesoryjny zbiornik )
I może dzięki temu teresa zrobi 500km po zatankowaniu ?
A tak ogulnie to ja widzę na fotkach "zwykłą" tenere ubraną troszke w akcesoria , jak dla mnie to nadal klocek na asfalt.
I może dzięki temu teresa zrobi 500km po zatankowaniu ?
A tak ogulnie to ja widzę na fotkach "zwykłą" tenere ubraną troszke w akcesoria , jak dla mnie to nadal klocek na asfalt.
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Podobnie na kloca wygląda ta przygotowana na Pharaons Rally, choć jak driver dobry to się wydaje jakby ze 150kg ważyła
Filmik z toru
Filmik z toru
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- Madman
- czyściciel nagaru
- Posty: 541
- Rejestracja: 10.06.2011, 20:33
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Suchedniów
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Ciekawe czy potrafiby wyskoczyć motorkirm z bagażem tak jak robi to na filmiku chyba lekko przesadzili to nie krosówka.
"What’s being said, What’s in your head, What’s in the words that we believe,
Bop to the sound, Drop what you got, Cause it’s a song inside of me,
Bop to the sound, Drop what you got, Cause it’s a song inside of me,
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5549
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Niektóre stare ST robią niewiele mniej na baku + rezerwa bez akcesoryjnego. Oczywiście spokojna jazda, ale bez przesady. W trasie, z bagażami i na długich przelotach.Next22 pisze: może dzięki temu teresa zrobi 500km po zatankowaniu ?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- marcinfmx
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Na pewno jest mocno odchudzona, skoro nawet zdjęli jedną tarczę z przodu.ArturS pisze:Podobnie na kloca wygląda ta przygotowana na Pharaons Rally, choć jak driver dobry to się wydaje jakby ze 150kg ważyła
Tak czy owak Yamaha reaktywowała serię Tenere i teraz ma już całą gamę motocykli o offroadowym charakterze, bo w porę dostrzegła spadki sprzedaży motocykli sportowych. Teraz podobnie jak na rynku samochodów zaczynają być coraz popularniejsze "motocyklowe SUV-y", czego najlepszym dowodem jest to, że najlepiej sprzedającym się w Polsce od kilku lat modelem Suzuki jest V-Strom a BMW zarabia najwięcej na modelach z serii GS.Next22 pisze:jak dla mnie to nadal klocek na asfalt.
Nie bez powodu również Ducati zrobiło nową Multistradę.
Po co robić wyłącznie hardkorowe maszyny jak KTM, skoro dla większości użytkowników off-road to po prostu szutrówka?
Real men don't eat honey, they chew bees
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Hehe jeszcze słowo krytyki - ta osłona silnika wygląda na wykonaną przez pana miecia w garażu. Spawy są okropne jak na fabryczne dzieło.
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Tylko, że yamasze chyba nie zależy na konkurowaniu w tej średniej klasie SUWów, bo ostatni motocykl który by się do niej załapał (czyli TDM) został wycofany z oferty. Mała Tenera jest zbyt mało turystyczna, no a duża za duża jak na klasę średnią.marcinfmx pisze:...Tak czy owak Yamaha reaktywowała serię Tenere i teraz ma już całą gamę motocykli o offroadowym charakterze ...
Teraz podobnie jak na rynku samochodów zaczynają być coraz popularniejsze "motocyklowe SUV-y", czego najlepszym dowodem jest to, że najlepiej sprzedającym się w Polsce od kilku lat modelem Suzuki jest V-Strom a BMW zarabia najwięcej na modelach z serii GS.
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Zgadzam się. Przydałby się jeszcze jeden model, 800-900 poj., waga ok 200kg - coś jak GS 800, tiger 800XC. KTMa zostawmy w spokoju, bo to się wydaje trochę inna bajka Wydaje się jakby KTMy robili głównie na teren z opcją asfaltu, a całą resztę dokładnie przeciwnie
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- marcinfmx
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Masz rację, ale na razie nie ma "średniej klasy SUV-ów" - mamy duże turystyki jak Super Tenere, R1200GS, Multistrada, Varadero, 990 SMT czy Tiger 1050 i małe motocykle jak Transalp, V-Strom, Versys, G650GS czy Tenera, z tym, że ta ostatnia rzeczywiście ma spore zacięcie terenowe..sorier pisze: Tylko, że yamasze chyba nie zależy na konkurowaniu w tej średniej klasie SUWów, bo ostatni motocykl który by się do niej załapał (czyli TDM) został wycofany z oferty. Mała Tenera jest zbyt mało turystyczna, no a duża za duża jak na klasę średnią.
Do klasy średnich SUV-ów może aspirować tylko Tiger 800 (nie XC) ale nie ma na razie odpowiednika wśród konkurentów.
F800GS i Tiger 800XC są bardziej jednak off-roadowe czyli to nie SUV-y wśród motocykli.
Yamaha poszła w nieco inna stronę - ma dolną półkę z singlami (XT 660R i XT 660Z) oraz Super Tenerę, brakuje tu środka, ale jest wybór, a na przykład Suzuki ma tylko V-Stroma zaś Kawasaki Versysa, które mają być w założeniu all-in-one, ale jak coś ma być do wszystkiego to do niczego nie będzie idealne. Gdyby na przykład Kawasaki miało w ofercie silnik, który mogłoby włożyć do dużego turystycznego enduro mogliby zrobić takiego Super Versysa dla szosowych turystów z możliwością zjazdu w polne drogi zaś mełego Versysa mogliby uterenowić nieco bardzij i wystawić w jednym rzędzie z F650GS.
Yamaha (na razie) postawiła na dwa nurty:
- stosunkowo lekkie maszyny do śmigania po mieście i w terenie z singlem - XT660R to 50 KM i tylko 185 kg wagi z paliwem, 21 cali z przodu, długie skoki, prześwit powyżej 20 cm i nieco bardziej "podróżnicza" Tenerka oraz
- klasa dużego GS-a czyli najbardziej lukratywny segment off-roadowych bike'ów kupowanych przez ludzi z większą kasą, którzy przy okazji wydadzą sporo kasy na gadżety, akcesoria, serwis itp.
Rzeczywiście przydałoby się coś z silnikiem około 800 - 900 ccm w bardziej uterenowionej wersji, ale też nieco lżejszego, bo 225 kg TDM-y to nieco za dużo.
My tu narzekamy na Yamahę, a tymczasem Honda ma chyba najstarsze konstrukcyjnie maszyny w całej stawce
Real men don't eat honey, they chew bees
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5549
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Drugi problem jest taki, że jak np. u Yamahy jest coś małego (Terka) i bardzo dużego (ST), my mamy 700 (starą konstrukcyjnie) i .... tyle. Podobnie u BMW.marcinfmx pisze:
My tu narzekamy na Yamahę, a tymczasem Honda ma chyba najstarsze konstrukcyjnie maszyny w całej stawce
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
-
- swobodny rider
- Posty: 3276
- Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: KRAKóW
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
http://www.youtube.com/watch?v=YyxbhOYl ... re=related
Niezłe to moto a kierownik jeszcze lepszy , wiem , że filmik znany ale .....
Niezłe to moto a kierownik jeszcze lepszy , wiem , że filmik znany ale .....
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
Gdyby Honda się trochę bardziej postarała to z Trampka 700 byłoby coś takiego. Trochę go "naciągnąć" żeby był wygodniejszy do jazdy z pasażerem i bagażem, rozwiercić silnik do tych 800-900ccm i nie wysilać go za bardzo żeby został dobry dół (albo chociaż go "odchudzić" byłaby alternatywa do DL650) no i mamy średnią klasę. No a póki co to podobno likwidują Trampka (odpada klasa niższa) i chyba też nie wprowadzą nic w klasie średniej "SUW". Bida, jednym słowem.marcinfmx pisze:...
Rzeczywiście przydałoby się coś z silnikiem około 800 - 900 ccm w bardziej uterenowionej wersji, ale też nieco lżejszego, bo 225 kg TDM-y to nieco za dużo.
My tu narzekamy na Yamahę, a tymczasem Honda ma chyba najstarsze konstrukcyjnie maszyny w całej stawce :-(
- jeszua
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 255
- Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
- Lokalizacja: ck krakoff
- Kontakt:
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
...odchudzi mastodonta co najmniej o 1/5marcinfmx pisze:Yamaha przygotowuje nowy model podróżnego enduro na bazie Super Tenere o znacznie bardziej ekstremalnym charakterze. KTM-owi 990 Adventure moze przybyć poważny konkurent, jesli producent (...)
gdzie temu słoniowi (standardowa wersja 260kg gotowa do jazdy) do 990? póki co mogą fotki pokazywać na salonach
BTW ciekawostka: jakoś nikt nie zwraca uwagi na multum systemów elektronicznych, w tym kontrolę trakcji, której prorokowana awaryjność - gdyby chodziło o bmw - pewnie zdominowałaby 3/4 opinii
jsz
- bogdan79
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 436
- Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WorldCrosser - Yamaha rzuca wyzwanie KTM-owi
marcinfmx a czemu w swoim porównaniu nigdzie nie ująłeś KTM adventure - z tego co widzę to takowym latasz, więc gdzie byś go umieścił? Ciekaw jestem bo zastanawiam się nad zakupem takiego motomarcinfmx pisze:Masz rację, ale na razie nie ma "średniej klasy SUV-ów" - mamy duże turystyki jak Super Tenere, R1200GS, Multistrada, Varadero, 990 SMT czy Tiger 1050 i małe motocykle jak Transalp, V-Strom, Versys, G650GS czy Tenera, z tym, że ta ostatnia rzeczywiście ma spore zacięcie terenowe..sorier pisze: Tylko, że yamasze chyba nie zależy na konkurowaniu w tej średniej klasie SUWów, bo ostatni motocykl który by się do niej załapał (czyli TDM) został wycofany z oferty. Mała Tenera jest zbyt mało turystyczna, no a duża za duża jak na klasę średnią.
Do klasy średnich SUV-ów może aspirować tylko Tiger 800 (nie XC) ale nie ma na razie odpowiednika wśród konkurentów.
F800GS i Tiger 800XC są bardziej jednak off-roadowe czyli to nie SUV-y wśród motocykli.
Yamaha poszła w nieco inna stronę - ma dolną półkę z singlami (XT 660R i XT 660Z) oraz Super Tenerę, brakuje tu środka, ale jest wybór, a na przykład Suzuki ma tylko V-Stroma zaś Kawasaki Versysa, które mają być w założeniu all-in-one, ale jak coś ma być do wszystkiego to do niczego nie będzie idealne. Gdyby na przykład Kawasaki miało w ofercie silnik, który mogłoby włożyć do dużego turystycznego enduro mogliby zrobić takiego Super Versysa dla szosowych turystów z możliwością zjazdu w polne drogi zaś mełego Versysa mogliby uterenowić nieco bardzij i wystawić w jednym rzędzie z F650GS.
Yamaha (na razie) postawiła na dwa nurty:
- stosunkowo lekkie maszyny do śmigania po mieście i w terenie z singlem - XT660R to 50 KM i tylko 185 kg wagi z paliwem, 21 cali z przodu, długie skoki, prześwit powyżej 20 cm i nieco bardziej "podróżnicza" Tenerka oraz
- klasa dużego GS-a czyli najbardziej lukratywny segment off-roadowych bike'ów kupowanych przez ludzi z większą kasą, którzy przy okazji wydadzą sporo kasy na gadżety, akcesoria, serwis itp.
Rzeczywiście przydałoby się coś z silnikiem około 800 - 900 ccm w bardziej uterenowionej wersji, ale też nieco lżejszego, bo 225 kg TDM-y to nieco za dużo.
My tu narzekamy na Yamahę, a tymczasem Honda ma chyba najstarsze konstrukcyjnie maszyny w całej stawce
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości