Strona 2 z 4

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 23.07.2010, 22:28
autor: leslaw
Właśnie dlatego wymieniam. Ze starości. A jak już, to na w stalowym oplocie.

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 23.07.2010, 22:56
autor: nix
Na kilkusetmetrowym zjeździe, takim gdy trzeba pomóc hamulcem, utrzymuje się siła hamowania dłużej i jest cały czas wyczuwalna, bądź - jak to mówią fachowcy - dozowalna. W mieście gdy często się dociska klamkę dość mocno to zmiana polegała na tym, że naciśnięcie powoduje rzeczywiście hamowanie i da się spokojnie regulować siłę hamowania. Wcześniej (przewody miały chyba z 10 lat) bywało tak, że hamowanie mogło być ostre ale po kilku razach albo dłuższym, mocniejszym dociśnięciu skuteczność spadała. Czuć było, że trzeba znacznie mocniej cisnąć aby uzyskać ten sam efekt. Z oplotem tego już nie mam, no w każdym razie nie po takim samym wysiłku dla hamulców. Pewnie przy dwóch tarczach efekt powinien być wyraźniejszy.
A tak przy okazji to i mniej płynu wchodzi do układu, bo średnica wewnętrzna znacznie mniejsza w oplocie, w każdym razie w moim przewodzie. Możliwe, że i z tego powodu utrzymanie ciśnienia jest skuteczniejsze.

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 27.07.2010, 09:30
autor: Filip
Ostatnio dowiedziałem się od jednego mechanika, że przewody w stalowym oplocie są wyłącznie na tor.
Nie pamiętam jak to ujął, że nie posiadają certyfikacji, nie są dopuszczone do ruchu?
W każdym razie, np. policjant może zabronić dalszej jazdy.
Nie wiem, czy to głupoty czy prawda.
F.

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 27.07.2010, 11:22
autor: Jaro-Ino
Głupota. Nie ma żadnego uzasadnienia. Stalowy oplot jest dużo bezpieczniejszy, bo masz lepsze wyczucie hamulca i dłużej utrzymujesz jego sprawność. Poza tym te przewody są chyba homologowane.

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 27.07.2010, 22:52
autor: domic
Zawsze zmieniając przewody wymieniamy również płyn hamulcowy ,on również ma decydujący wpływ na jakość naszego hamulca ! a sukcesy przypisujemy jednoznacznie super przewodom :banghead:

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 29.07.2010, 14:14
autor: boloboy
Ja wymieniałem przewody hamulcowe na te w oplocie stalowym zarówno w przednim (2 tarcze) jak i w tylnym hamulcu. Powodem wymiany była "starość" oryginalnych przewodów (powoli zaczynały parcieć), tak więc ja nie odpowiem, "czy warto wymieniać", bo musiałem wymienić i już.

Ze względu na moje raczej lajtowe jeżdżenie, nie zauważyłem różnicy w skuteczności lub dozowalności działania hamulców. W każdym razie od wymiany (5 lat - tył, 2 lata - przód) nic złego się nie dzieje z przewodami ani hamulcami.

pozdrawia boloboy

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 01.08.2010, 12:07
autor: wojciech
Przed TA miałem SLR-kę i w niej wymieniłem przewody na stalowe - było warto! A teraz będę chciał jesienią wymienić i tył i przód! :smile:

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 01.08.2010, 23:17
autor: Gall
Filip pisze:Ostatnio dowiedziałem się od jednego mechanika, że przewody w stalowym oplocie są wyłącznie na tor.
Nie pamiętam jak to ujął, że nie posiadają certyfikacji, nie są dopuszczone do ruchu?
W każdym razie, np. policjant może zabronić dalszej jazdy.
Nie wiem, czy to głupoty czy prawda.
F.
Z tego co wiem to tylko japonia do motocykli daje gumowe przewody. Reszta świata stalowy oplot fabrycznie.

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 02.08.2010, 10:39
autor: falco
Siema,

na p. sezon dla spokojności chcę zmienić przewody w swoim T.Apaczu, bo nie wiem kiedy (w ogóle?) były zmieniane i też chyba zdecyduję się na oplot.
TymBardziej, że mam na miejscu znajomą firmę, która dorabia różne przewody o bardzo wysokiej odporności. Muszę się tylko dowiedzieć jak będzie z końcówkami do motocykla... ;)

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 02.08.2010, 16:37
autor: Salus
Jakiej długości są przewody hamulcowe ?
http://www.defender.net.pl/product-pol- ... lad-S.html
czy takie są super super ?
Jaki jest układ przewodów F czy S w trampku 650 ?

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 02.08.2010, 17:41
autor: Bugi
Salus pisze:Jakiej długości są przewody hamulcowe ?
http://www.defender.net.pl/product-pol- ... lad-S.html
czy takie są super super ?
Jaki jest układ przewodów F czy S w trampku 650 ?

coś tanio, jak pisałem do HELa to pisali mi ze kpl na przod to 299zł. Gdzies chyba czytałem ze stalowe dac lepiej te co razem wychodza z pompy.

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 04.08.2010, 08:50
autor: Salus
Eloł,
napisałem do nich i odpowiedź jest taka.
Witam
Przewody te bedą pasować
Rodzaj układu można sobie wybrać czy F czy S
Pozdrawiam
Marcin
Defender
I nasuwa się pytanie, czy to prawda, że mogę sobie wybrać F czy S ???

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 04.08.2010, 11:13
autor: krzysimirn
można bez problemu kupić komplet w stalowym oplocie na oba koła , sprawdzałem ostatnio HIS-a i mieli bez żadnych problemów dostępne. Cena chyba za całość 399,00 PLN (przód i tył)

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 06.08.2010, 12:49
autor: Jaro-Ino
Wolf, ja przedniego hebla w terenie nie używałem na szosówkach. Jak założyłem kostke to staje w miejscu nawet w błocie ;) Jak kończy się tył to jeszcze nie jest źle. Dużo gorzej jest nie mieć hebla z przodu. No i teren jeden drugiemu nierówny :) Ale generalnie w terenie wspomagać się przodem można bez żadnych problemów. Jak Ci zabraknie tyłu to hamujesz czym się da. Zasady zasadami, ale praktyka też mówi swoje :tongue: Ostatnio w wodnistym polu jakby nie przód to trampek miałby kąpiel razem ze mną w rowie :lol: A oploty na tył są do kupienia bez problemu:) Wiele motocykli widziałem już z takimi przewodami na tylnym kole. Pozdrawiam :)

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 09.08.2010, 13:47
autor: tramp
tramp pisze:Cześć,
pytanie tylko do tych którzy zmieniali. Warto? Duża różnica? Czy w ogóle coś czuć?
Trampek hamulce ma jakie ma - raczej słabe no i chciałbym je trochę polepszyć.
Wiem, że prawdziwa poprawa wiązać by się musiała z wymianą tarcz i zacisków ale aż tak mi nie zależy.
Natomiast jeżeli za 250pln (komplet przewodów na przód) dostanę chociaż trochę lepsze hamulce to nie będę się długo zastanawiać.
Na różnych forach ludzie piszą różnie - że różnica jest duża, że mała, że nie ma wcale, itd.
A jakie są odczucia tych z was którzy zmienili przewody u siebie?
No to odpisze sam sobie bo przewody wymieniłem.
Różnice czuć. Hamulce jako takie nie robią się lepsze ale zniknął problem niepełnego hamowania (czyli po wciśnięciu na maxa klamki po chwili można było ją jeszcze docisnąć).
Z minusów- musze się przyzwyczaić do twardszego hamulca bo teraz naciśnięcie klamki = natychmiastowe zadziałanie hamulca, bez 'zmiękczacza'.
Czy warto wymieniac? Na to pytanie będę mógł odpowiedzieć za parę dni jak się przyzwyczaje do tych zmian. Na razie trudniej mi precyzyjnie dozować siłę hamowania - albo za mocno albo za słabo hamuje.
W związku ze zmianą - mam do sprzedania przewody gumowe do XL650V (przewody wraz z trójnikiem i śrubą do pompy) z przebiegiem 10kkm.
Jak ktoś zainteresowany to na pewno co do ceny się dogadamy.

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 10.08.2010, 10:21
autor: Sławoń
No właśnie, jak to jest z tym systemem F lub S, nawiązując do pytania Salusa. Jest jakaś różnica??? Jak podłączę oba przewody bezpośrednio do pompy, czy ma to znaczenie przy hamowaniu .??? Czy lepiej założyć ten system z rozdzielaczem??
Jak ktoś wymieniał wg. któregoś ze schematów niech się wypowie :D

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 25.08.2010, 21:35
autor: tramp
tramp pisze:Cześć,
pytanie tylko do tych którzy zmieniali. Warto? Duża różnica? Czy w ogóle coś czuć?
Po dwóch tygodniach od wymiany i prawie 1kkm przejechanym odpowiem sam sobie:
nie warto.
Jeżeli ktoś ma dobre gumowe przewody (ja miałem) to nie ma najmniejszego sensu wymieniać na te w stalowym oplocie. Różnica jest na tyle mała, że pomijalna. Przy sposobie jazdy trampkiem i tak nie ma szans odczuć tej różnicy.
Ja jestem 250pln w plecy, wy nie bądzcie.

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 26.08.2010, 11:59
autor: MAKOBIBOK
Dzięki tramp. Właśnie mocno się zastanawiałem nad wymianą i teraz zrezygnowałem. Zaoszczędziłeś mi nie tylko kasy ale i rozczarowania. Pozdrawiam.

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 30.08.2010, 12:51
autor: martini
Warto,nie warto???
Powiem tak-ile osób tyle opinii. Na poważnie przewody w oplocie stalowym poprostu je wzmacniają,co powoduje,że para nie idzie w gwizdek tylko w zacisk. Przy zwykłych z wiekiem ten efekt się powiększa,a szczególnie różnicę,jak to już ktoś zauważył,widać podczas jazdy w górach no i przy dynamicznej jeździe z częstym efektywnym hamowaniem. Druga sprawa,podczas obu przypadków ciepło,które powstaje w wyniku hamowania zostaje przekazane na płyn,a z płynu na przewody,które poprostu pęcznieją i hebla raptem może zabraknąć.
Podsumowując;jak ktoś uważa,że nigdy nie pojedzie ostrzej,albo w góry,albo twierdzi,że jest nieśmiertelny-polecam zwykłe gumy. Dla pozostałych oplot stalowy.
Pozdrawiam
Marcin

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

: 30.08.2010, 14:42
autor: prosperus
Po pierwsze ekspertem nie jestem, więc bazuję na odczuciach subiektywnych.

Po drugie w Trampku jeszcze nie zmianiałem, ale robiłem to w poprzednim moto.

Różnica była odczuwalna.

Być może wynikało to z faktu, że hamulce były... jak tu powiedzieć... problematyczne (jak w dużej części chopperów).

W moim Trampku zmienię bo i tak już mam.

Pozdr