Motocykl na sprężone powietrze.

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
DOMI
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 430
Rejestracja: 17.03.2010, 14:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: B.B /Bydgoszcz. Hovden i Setesdal. Norge

Re: Motocykl na sprężone powietrze.

Post autor: DOMI »

"choinka o zapachu benzyny na szybie" o kur... :lol: :lol: :grin:
Trampuś wiadomo...
Suzuki Jimny "kurczak"
Ford Focus "foczka"

Wiatr we włosach,w oczach łzy a na blacie cztery trzy
Awatar użytkownika
robii23
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 804
Rejestracja: 02.11.2010, 22:42
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Motocykl na sprężone powietrze.

Post autor: robii23 »

Ja widziałem takie silniki w akcji i słyszałem. Niestety nic pięknego w ich bżmieniu nie ma.
Ordynarnie pierdzą i tyle :dupa:
We Francji o ile się nie mylę, jeździły/jeżdżą takie małe micro vany po miastach. Było to kiedyś na youtube.
Zasięg był mniej niż skromny chyba coś koło 50km.
Ale z innej beczki, to ja ma raczej nadzieję że nasz silnik benzynowy przejdzie kiedyś rewolucję poprawiając swoją
efektywność. Obecnie przeciętny silnik ma 15% sprawności. A wczoraj chociażby był pokazany projekt zupełnie innego
prostego silnika (działającego) z efektywnością 60%. Z 600cm3 spokojnie można wyciągnąć ponad 130KM i dużo wyższy Nm.
Wszystko w nim było na +: waga, prostota działania itd, ekologia i ekonomia też.

A wracając do LPG to wg. mnie dobre podejście to kupować auto (silnik) takie które wiadome jest że lubi gaz i tyle. Ja tak kupowałem każde auto (3) i zrobiłem 300-400tys. i jedynie co mi padło to komputer gazu po 8 latach koszt 200zł.
Awatar użytkownika
Czerwony
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 12.03.2011, 02:27
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Warszawa - Wola
Kontakt:

Re: Motocykl na sprężone powietrze.

Post autor: Czerwony »

robii23 pisze:A wracając do LPG to wg. mnie dobre podejście to kupować auto (silnik) takie które wiadome jest że lubi gaz i tyle. Ja tak kupowałem każde auto (3) i zrobiłem 300-400tys. i jedynie co mi padło to komputer gazu po 8 latach koszt 200zł.
I dochodzimy do sedna sprawy - jak ktoś sobie kupi np. takiego opelka astre to jak założy gaz to doskonale będzie wiedzieć co to jest serwis i chyba pozna wszystkie w okolicy ;-). Trza po prostu wiedzieć co z gazem się lubi a co nienawidzi.
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Motocykl na sprężone powietrze.

Post autor: kko »

Czerwony pisze: Trza po prostu wiedzieć co z gazem się lubi a co nienawidzi.
Jakieś konkretne, sprawdzone przykłady ?
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
Awatar użytkownika
Vocatio
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 360
Rejestracja: 11.03.2010, 10:51
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Motocykl na sprężone powietrze.

Post autor: Vocatio »

kko pisze:
Jakieś konkretne, sprawdzone przykłady ?
Jeżdziłem golfem I, citroenem BX (przez 3lata nie widział kropli benzyny - palił nawet poniżej -10st), jeżdżę laguną I wszystko na LPG.
Żeby jeździć - raz do roku regulacja i wymiana filtru + tankowanie w lagunie wymieniłem w tamtym roku reduktor (mimo iż nie było to niezbędne).
Czerwony pisze:I dochodzimy do sedna sprawy - jak ktoś sobie kupi np. takiego opelka astre to jak założy gaz to doskonale będzie wiedzieć co to jest serwis i chyba pozna wszystkie w okolicy ;-). Trza po prostu wiedzieć co z gazem się lubi a co nienawidzi.
I znowu generalizujemy - teść miał astrę 1,6 na gazie. Spalanie w granicach 6l i jedynym problemem były blachy - jak to w oplach ;-) nie chciało mu się łatać więc sprzedał choć ciężko się zastanawiał właśnie ze względu na tą jazdę za grosze.
Problemy są co najwyżej jak ktoś oszczędza na instalacji, bądź auto ogólnie jest wychłechtane ;-)

A tak na marginesie, zaraz mod będzie musiał ciąć temat bo jesteśmy już daleko od motocykli na powietrze ;-)
_____________
XL 600VN '92r (kiedyś)
Awatar użytkownika
Bolek
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1127
Rejestracja: 30.09.2008, 20:39
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Libiąż

Re: Motocykl na sprężone powietrze.

Post autor: Bolek »

Vocatio pisze: teść miał astrę 1,6 na gazie. Spalanie w granicach 6l
Chyba jakaś pomyłka :grin: astra 1,6 przy oszczędnej jeździe wciąga 7-8 litrów wachy a co dopiero gazu.
Mój Kangur 1.4 jeszcze poniżej 8 litrów nie zszedł a benzyny palił 5-6,do tego jeszcze teraz rozruch też mam benzynowy co finansowo też nie jest bez znaczenia.
Jeśli ktoś dużo jeździ to faktycznie warto,ale do 10k w roku to szybciej bryka padnie niż się inwestycja wróci .
Vocatio pisze: A tak na marginesie, zaraz mod będzie musiał ciąć temat bo jesteśmy już daleko od motocykli na powietrze ;-)
:thumbsup:
"Motocykle na powietrze" ...jak to w ogóle brzmi blee :tongue: Mam nadzieję, że to będzie tylko alternatywa dla naszych kochanych silnikowców :grin:
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺
Awatar użytkownika
Vocatio
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 360
Rejestracja: 11.03.2010, 10:51
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Motocykl na sprężone powietrze.

Post autor: Vocatio »

Bolek pisze:
Vocatio pisze: teść miał astrę 1,6 na gazie. Spalanie w granicach 6l
Chyba jakaś pomyłka :grin: astra 1,6 przy oszczędnej jeździe wciąga 7-8 litrów wachy a co dopiero gazu.
Vocatio pisze:
To nie pomyłka, też nie wierzyłem, ale jak byłem zmuszony pożyczyć to z radością uwierzyłem, ale to auto praktycznie koło komina się nie kręciło. Teść jeździł nim do roboty ok 50km w jedną stronę.
_____________
XL 600VN '92r (kiedyś)
Awatar użytkownika
gerard
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 695
Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Motocykl na sprężone powietrze.

Post autor: gerard »

idea ciekawa, podobno dźwięk prawie że normalnego silnika, a zapach spalin, no cóż dla wielbicieli motorów byłyby dystrybutory z powietrzem. . . zepsutym :lol: :lol:
i tak :
zapach dwu suwa
zapach E 95
zapach racing 99+
Awatar użytkownika
jedras
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 648
Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
Kontakt:

Re: Motocykl na sprężone powietrze.

Post autor: jedras »

robii23 pisze: Obecnie przeciętny silnik ma 15% sprawności.
Obecnie silniki spalinowe mają sprawność na poziomie 0.25-0.4. Nie zmienia to faktu, że jest to nadal niewiele.
Awatar użytkownika
tomas3h
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 152
Rejestracja: 31.07.2009, 14:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Motocykl na sprężone powietrze.

Post autor: tomas3h »

XL600V
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość