Napęd - zębatka zdawcza
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Koszt wymiany wałka, to raczej nie tylko jego kosztArtek pisze:3 zębatki to cena wałka.
Jest sens?
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Re: Napęd - zębatka zdawcza
sens jest bo skoro patent wydłuża znacznie żywot wałka to nie trzeba będzie go wymieniać,więc koszt wałka odpada.Artek pisze:3 zębatki to cena wałka.
Jest sens?
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Zamówienie na 3 zębatki i kasa poleciały do Włoch
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Słabo zużyty lub niezużyty wałek można dać na klej stosując sunstara lub jt. Wieczne i tanie.
Mocno zużyty wałek pozostaje spawać i wymieniać taką zębatkę co 10kkm. Dobry spawacz/ślusarz zrobi spokojne 5 takich bezpiecznych operacji.
Przy mocno zużytym wałku stosowanie tych wynalazków jest mocno kntrowersyje, ponieważ siły ścinające śrubki M6 są tam bardzo duże a powierzchnia przylegania zębatki i wałka niewielkie.
Dla mnie cena z kosmosu za takie rozwiązanie.
Mocno zużyty wałek pozostaje spawać i wymieniać taką zębatkę co 10kkm. Dobry spawacz/ślusarz zrobi spokojne 5 takich bezpiecznych operacji.
Przy mocno zużytym wałku stosowanie tych wynalazków jest mocno kntrowersyje, ponieważ siły ścinające śrubki M6 są tam bardzo duże a powierzchnia przylegania zębatki i wałka niewielkie.
Dla mnie cena z kosmosu za takie rozwiązanie.
Dominator.
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Opinia jest jak odbytnica - każdy ją ma (zazwyczaj)
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Nie poddaję w wątpliwość posiadania odbytu.capri pisze:Opinia jest jak odbytnica - każdy ją ma (zazwyczaj)
Poddaję w wątpliwość sens ekonomiczny takiego rozwiązania.
Dominator.
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Capri; dzięki.
Artek; masz rację.
Choć mój wałek jest w dobrej kondycji, lekko tylko liźnięty, nim komuś w przyszłości zaproponuję takie rozwiązanie, chciałbym je przetestować u siebie. Fakt, cena z kosmosu, to jednak zębatki JT, Sunstar coraz mniej mnie przekonują, a oryginał nie jest najtańszy. Efekty zobaczę zapewne w roku przyszłym, bo do stycznia to pewnie dychy nie dokręcę . Tym bardziej, że coś ostatnio sporo jeżdżę SHL-ką, a i kolejny wynalazek kroi się do stadka .
Artek; masz rację.
Choć mój wałek jest w dobrej kondycji, lekko tylko liźnięty, nim komuś w przyszłości zaproponuję takie rozwiązanie, chciałbym je przetestować u siebie. Fakt, cena z kosmosu, to jednak zębatki JT, Sunstar coraz mniej mnie przekonują, a oryginał nie jest najtańszy. Efekty zobaczę zapewne w roku przyszłym, bo do stycznia to pewnie dychy nie dokręcę . Tym bardziej, że coś ostatnio sporo jeżdżę SHL-ką, a i kolejny wynalazek kroi się do stadka .
Ostatnio zmieniony 08.10.2018, 17:04 przez Sylwek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Wolny rynek kazdy kupuje to co chce, nie zaglądamy nikomu w portfelArtek pisze:Nie poddaję w wątpliwość posiadania odbytu.capri pisze:Opinia jest jak odbytnica - każdy ją ma (zazwyczaj)
Poddaję w wątpliwość sens ekonomiczny takiego rozwiązania.
-
- naciągacz linek
- Posty: 62
- Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Łobez
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Artek... W tej zębatce kkbike to nie śruby przenoszą moment obrotowy. One tylko trzymają zapadki, które unieruchomiają zębatkę na wałku wzdłuż jego osi.
Komu w drogę temu trampek
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Jeśli wymiana wałka byłaby równie prosta i szybka jak wymiana zębatki, to z pewnością włosi nie wymyśliliby swojego wynalazku, bo nikt by się tym nawet nie zainteresował, a sam temat wałka by nie istniał. Co komu po nowym wałku w ręce za 800zł, skoro trzeba rozebrać cały silnik, żeby go wymienić? Koszt takiej wymiany (wałek, uszczelki, uszczelniacze, robocizna i kto wie co jeszcze) to ile zębatek KKBike, 8szt. / +-2000zł ?Artek pisze:3 zębatki to cena wałka.
Jest sens?
Osobiście nie jestem zwolennikiem ani KKBike, ani klejenia, ale jak ktoś chce nakręcić duuużo dziesiątek tysięcy kilometrów na swoim TA/XRV, to musi odpowiednio zadbać o wałek, nie ma zmiłuj się. Jak ktoś robi rocznie symboliczne przebiegi, to oczywiście dla niego problem z wałkiem wcale nie istnieje.
Chciałem to napisać .mostry1988 pisze:Artek... W tej zębatce kkbike to nie śruby przenoszą moment obrotowy. One tylko trzymają zapadki, które unieruchomiają zębatkę na wałku wzdłuż jego osi.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Przy zniszczonym wałku też?mostry1988 pisze:Artek... W tej zębatce kkbike to nie śruby przenoszą moment obrotowy. One tylko trzymają zapadki, które unieruchomiają zębatkę na wałku wzdłuż jego osi.
Dominator.
-
- naciągacz linek
- Posty: 62
- Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Łobez
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Też. Nie mam jak teraz zdjęcia zębatki owej zrobić aby to pokazać, bo mam uruchomioną po wypadku nogę, ale ona jest w całości taka szeroka. Dwie zapadki tylko wchodzą w dwie szczeliny zamiast zzz i śruby trzymają je tylko aby na boki siła od/dośrodkowa ich nie rozepchała
Komu w drogę temu trampek
-
- naciągacz linek
- Posty: 62
- Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Łobez
Re: Napęd - zębatka zdawcza
https://drive.google.com/file/d/1zkMfXL ... p=drivesdk
Znalazłem foto jak wyglądało po montażu. Spójrz na górę zębatki jak wygląda. To jest jednolita całość.
Znalazłem foto jak wyglądało po montażu. Spójrz na górę zębatki jak wygląda. To jest jednolita całość.
Komu w drogę temu trampek
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Napęd - zębatka zdawcza
W takim razie siłę przenosi zębatka kkbike tylko od strony silnika.
Jak Wam przyjdą te zębatki to proszę o zwymiarowanie szerokości zębatki bez zabezpieczenia(półksiężyców).
Jak Wam przyjdą te zębatki to proszę o zwymiarowanie szerokości zębatki bez zabezpieczenia(półksiężyców).
Dominator.
-
- naciągacz linek
- Posty: 62
- Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Łobez
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Cała szerokość zębatki to 26,4mm i cała ta szerokość przenosi moment
Komu w drogę temu trampek
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Wkleję raz jeszcze to samo zdjęcie co kilka postów wyżej. Porównanie standardowej zębatki i KKBike. Zębatka KKBike jest szersza z dwóch stron i zachodzi na całą powierzchnię walka.
A tutaj takie zdjęcie, ukazujące jak głęboko wchodzi zębatka na wałek:
A tutaj takie zdjęcie, ukazujące jak głęboko wchodzi zębatka na wałek:
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Te wymiary nic mi nie dają. Będę w domu za tydzień to pomierzę oryginalną zębatkę i na jakiej powierzchni jest wypracowywany wałek.
Dominator.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Napęd - zębatka zdawcza
Zębatka KKBike jest szerokości takiej jak cały wielowypust na wałku. Wykorzystuje go w 100% jeśli wałek jest nowy lub prawie nowy. Przy mało, średnio czy mocno zużytym wałku wykorzystuje początek (przed fabrycznym zabezpieczeniem) i koniec wielowypustu, czyli tam gdzie normalnie zębatka nie pracuje i wałek jest jak nowy. Podejrzewam, że w standardowej zębatce powierzchnia styku z wałkiem wynosi ok. 11-12mm, przy zużytym wałku stosując zębatkę KKBike powierzchnia styku w wałkiem będzie raczej mniejsza, ale za to bez luzów, bo osadzona na nigdy nieużywanej części wałka.
Najlepsze byłoby stosowanie zębatek KKBike od nowości motocykla, wtedy wielowypust chyba nigdy by się nie wyrobił, bo powierzchnia pracy byłaby praktycznie dwa razy większa. Szkoda, bo Honda mogła tak wykombinować fabrycznie zębatki i byłby święty spokój.
Najlepsze byłoby stosowanie zębatek KKBike od nowości motocykla, wtedy wielowypust chyba nigdy by się nie wyrobił, bo powierzchnia pracy byłaby praktycznie dwa razy większa. Szkoda, bo Honda mogła tak wykombinować fabrycznie zębatki i byłby święty spokój.
Re: Napęd - zębatka zdawcza
a no właśnie i na tym polega cały patent,najprościej ujmując jak staniesz wąskim butem(podeszwą) na śniegu to sie w niego zapadniesz a przy tej samej wadze zakładając rakiety śnieżne na ten przykład będziesz wstanie utrzymać się bez zapadania,ciężar jest rozkładany na większej powierzchni,co do mocno zużytego wałka najczęściej jest on zużyty tylko w wybranym fragmencie tam gdzie zębatka pracowała,reszta wielowypustu jest jeszcze całkiem całkiem i przez to że zębatka jest szeroka można wykorzystać jeszcze nie zużyte fragmenty wałka.mostry1988 pisze:Cała szerokość zębatki to 26,4mm i cała ta szerokość przenosi moment
Pawel byłeś szybszy
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości