ufff dziękswilczek pisze:Norma E obowiązuje w całej Europie i jest respektowana niezależnie od cyferek
halogeny
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: halogeny
- Reindeer
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1139
- Rejestracja: 11.11.2011, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław (czasem Krosno)
Re: halogeny
A że tak głupio zapytam, polskim motocyklistom w ogóle wolno korzystać z halogenów w trakcie poruszania się po drogach publicznych?mirkoslawski pisze:ufff dziękswilczek pisze:Norma E obowiązuje w całej Europie i jest respektowana niezależnie od cyferek
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1429
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: halogeny
polecam ledy od Mirmila to są takie jak ja mam . Sprzedaje w dobrej cenie http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=15723&page=3
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- radzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 428
- Rejestracja: 06.06.2012, 10:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław, DW
Re: halogeny
Pojawiła się nowa, ciekawa (choć okrutnie droga) propozycja LedLera - może komuś zależy na świetle i ma akurat kupę forsy do wydania
http://allegro.pl/halogen-led-3000im-lu ... 66012.html
Z małego pierdzielniczka 8x8cm o mocy 30W - wycisnęli 3000lm, gdzie wg. osrama ich nightbreaker 90+ daje koło 1350lm - robi duże wrażenie.
Zresztą nawet na zdjęciach w porównaniu do dwóch świateł standardowych 55W widać to
http://allegro.pl/halogen-led-3000im-lu ... 66012.html
Z małego pierdzielniczka 8x8cm o mocy 30W - wycisnęli 3000lm, gdzie wg. osrama ich nightbreaker 90+ daje koło 1350lm - robi duże wrażenie.
Zresztą nawet na zdjęciach w porównaniu do dwóch świateł standardowych 55W widać to
- p3nny
- wiejski tuningowiec
- Posty: 98
- Rejestracja: 13.10.2011, 17:42
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Płock
Re: halogeny
Czy możecie mi doradzić czy taka- budżetowa wersja halogenów zda egzamin na moto?
http://allegro.pl/halogeny-soczewkowe-p ... 69347.html
http://allegro.pl/halogeny-przeciwmgiel ... 5539.htmlv
http://allegro.pl/swiatla-przeciwmgieln ... 82156.html
Te ostatnie wyglądają całkiem w brochę...
http://allegro.pl/halogeny-soczewkowe-p ... 69347.html
http://allegro.pl/halogeny-przeciwmgiel ... 5539.htmlv
http://allegro.pl/swiatla-przeciwmgieln ... 82156.html
Te ostatnie wyglądają całkiem w brochę...
- radzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 428
- Rejestracja: 06.06.2012, 10:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław, DW
Re: halogeny
p3nny pisze:Czy możecie mi doradzić czy taka- budżetowa wersja halogenów zda egzamin na moto?
http://allegro.pl/halogeny-soczewkowe-p ... 69347.html
http://allegro.pl/halogeny-przeciwmgiel ... 5539.htmlv
http://allegro.pl/swiatla-przeciwmgieln ... 82156.html
Te ostatnie wyglądają całkiem w brochę...
Ja w tej cenie wrzuciłem sobie WESEMY H04 i dają radę dobrze. Z takich tanich soczewek się wycofałem, bo nie podobał mi się sposób świecenia, poza tym chciałem jedno dalekosiężne.
http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_s ... e_typu_ho4
- p3nny
- wiejski tuningowiec
- Posty: 98
- Rejestracja: 13.10.2011, 17:42
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Płock
Re: halogeny
Radzik a możesz podrzucić zdjęcia jak masz zamontowane i jak to świeci? Oczywiście w miarę możliwości jak aparat pod ręką będziesz miał.
- radzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 428
- Rejestracja: 06.06.2012, 10:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław, DW
Re: halogeny
Już zimą próbowałem zrobić foto "jak to świeci", ale mój aparat nijak nie oddaje tego - zdjęcia zwykle wychodziły ciemne i nie było realnego porównania...
Zamontowane jest tak:
Spróbuję zgadać się z kimś z lepszym aparatierem, albo pokombinować w moim jak będzie chwila wieczorem to może uda mi się podrzucić Ci jakieś fotki...
Zamontowane jest tak:
Spróbuję zgadać się z kimś z lepszym aparatierem, albo pokombinować w moim jak będzie chwila wieczorem to może uda mi się podrzucić Ci jakieś fotki...
- p3nny
- wiejski tuningowiec
- Posty: 98
- Rejestracja: 13.10.2011, 17:42
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Płock
Re: halogeny
Super, dzięki.
Jeżeli chodzi o walory estetyczne to przekonuje mnie to całkowicie. Sądzę że walory użytkowe również trzymają poziom także w przypływie czasu popełnię takie oświetlenie u siebie.
Jakbyś jeszcze mógł napisz proszę jak rozwiązałeś sprawę elektryki; kable, bezpieczniki, przełączniki bo to moja pięta Achillesowa.
Jeżeli chodzi o walory estetyczne to przekonuje mnie to całkowicie. Sądzę że walory użytkowe również trzymają poziom także w przypływie czasu popełnię takie oświetlenie u siebie.
Jakbyś jeszcze mógł napisz proszę jak rozwiązałeś sprawę elektryki; kable, bezpieczniki, przełączniki bo to moja pięta Achillesowa.
- radzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 428
- Rejestracja: 06.06.2012, 10:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław, DW
Re: halogeny
Kilka postów wcześniej KLOSZ wrzucał schemat który opracował dla mnie
To rzecz jasna dotyczy samych halogenów, bo ja u siebie robiłem jednocześnie trochę więcej kabelkologii
Jeśli Ci to w czymś pomoże to podpowiem, że jako pstryczek użyłem przełącznika z jakiegoś skutera - kupiłem go za jakieś 30zł.
Przełącznika krótkie/długie - używam jako włącz/wyłącz halogeny, a przełączniki od kierunkowskazów i klaksonu też dodatkowo wykorzystałem...
KLOSZ pisze:Na skutem wymiany PW z Radzikiem naskrobalem taka oto pomoc naukowa dla dosc ciekawego ukladu pracy halogenow. Otoz powstal pomysl, zeby zalozyc jeden halogen p-mgielny i jeden halogen dalekosiezny dzialajace w nastepujacy sposob:
Przy wlaczonym swietle pozycyjnym, pstryczkiem elektryczkiem mozna wlaczyc halogen p-mgielny, dalekosiezny po drugiej stronie pozostaje wylaczony. Zalacza sie on dopiero w momencie, gdy nacisniemy przycisk PASS albo wlaczymy swiatla drogowe.
Podany uklad wyklucza mozliwosc wlaczenia halogena p-mgielnego bez wlaczenia swiatla pozycyjnego i uniemozliwia wlaczenie samego swiatla drogowego, bez wlaczania swiatla p-mgielnego, ale takie byly zalozenia (w terenie czy na gorzej oswietlonej drodze przede wszystkim trzeba oswietlic to co blizej motocykla a potem ewentualnie doswietlac sobie dalszy plan ), stad taki wlasnie uklad powstal.
Moze sie komus przyda taki oto bazgroł z krótkim komentarzem i legendą:
K L I K P O O B R A Z E K
Aha, i jeszcze jedna uwaga w odniesieniu do komentarza Falca z kilku postow wyzej dot. montazu bezpiecznikow przy samym akumulatorze. Nie jest to wazne tylko ze wzgledu na wygodny dostep, wszystko w jednym miejscu itd. Ma to przede wszystkim znaczenie z uwagi na cel montowania bezpiecznika. Powinien on byc mozliwie blisko aku, zeby swoja ochrona obejmowac caly przewod. Latwo sobie wyobrazic przyciecie przewodu (+) gdzies pod zbiornikiem w drodze pomiedzy aku a przodem motocykla... gdyby nie bylo bezpiecznika przy aku, takii przewod styka sie z ramą czy silnikiem i mamy w efekcie, w najlepszym przypadku aku do wymiany, a w najgorszym mozemy miec efekty "światło, smród i dźwięk" czyli nasze wlasne ognisko pod zbiornikiem Sie wywnetrzylem...
To rzecz jasna dotyczy samych halogenów, bo ja u siebie robiłem jednocześnie trochę więcej kabelkologii
Jeśli Ci to w czymś pomoże to podpowiem, że jako pstryczek użyłem przełącznika z jakiegoś skutera - kupiłem go za jakieś 30zł.
Przełącznika krótkie/długie - używam jako włącz/wyłącz halogeny, a przełączniki od kierunkowskazów i klaksonu też dodatkowo wykorzystałem...
- p3nny
- wiejski tuningowiec
- Posty: 98
- Rejestracja: 13.10.2011, 17:42
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Płock
Re: halogeny
Hmm no jak mówiłem ja i elektro....
Ja to bym widział u się tak- przełączniki od pozycji/długich pozostają bez zmian a mam osobny do on/off na halogeny. Nie wiem czy ten schemat jest dla mnie odpowiedni bo z opisu odnoszę wrażenie że nie.
Chyba że jednak on będzie git bo przecież po to jest włącznik on/off- to nim mogę regulować czy będą włączone czy nie. Prawda?
A jeszcze ten prawy halogen ma inne szkło od prawego- tzn. chropowate żeby rozpraszać a lewy taki bez tych żłobień żeby w dal świecić. Dobrze widzę?
Ja to bym widział u się tak- przełączniki od pozycji/długich pozostają bez zmian a mam osobny do on/off na halogeny. Nie wiem czy ten schemat jest dla mnie odpowiedni bo z opisu odnoszę wrażenie że nie.
Chyba że jednak on będzie git bo przecież po to jest włącznik on/off- to nim mogę regulować czy będą włączone czy nie. Prawda?
A jeszcze ten prawy halogen ma inne szkło od prawego- tzn. chropowate żeby rozpraszać a lewy taki bez tych żłobień żeby w dal świecić. Dobrze widzę?
- radzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 428
- Rejestracja: 06.06.2012, 10:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław, DW
Re: halogeny
Tak - zamontowałem sobie dwa różne - z prawej strony jest przeciwmgielny - doświetla bliżej i szeroko, nie razi, więc czasem używam go razem z mijania jak jest bardzo ciemno, po lewej jest drogowy i jest tak zelektrykowany, że włącza się tylko razem ze światłem długim (pod warunkiem, że włączony jest też ten p-m).
Takie rozwiązanie jest o tyle fajne, że jadąc po ciemku i tak włączam długie - więc mam dwa mocne światła + doświetlenie szeroko i przed motocyklem, a gdy jedzie np. ktoś z naprzeciwka to wyłączam długie i gaśnie też halogen drogowy, żeby nie razić, ale nie zostaję w zupełnej "ciemności" światła mijania, bo zostaje mi p-m włączona.
Jak chcesz mieć obydwa na dodatkowym pstryczku to wiele ułatwia w schemacie, bo po P1 ciągniesz od razu kable do obydwu halogenów.
Takie rozwiązanie jest o tyle fajne, że jadąc po ciemku i tak włączam długie - więc mam dwa mocne światła + doświetlenie szeroko i przed motocyklem, a gdy jedzie np. ktoś z naprzeciwka to wyłączam długie i gaśnie też halogen drogowy, żeby nie razić, ale nie zostaję w zupełnej "ciemności" światła mijania, bo zostaje mi p-m włączona.
Jak chcesz mieć obydwa na dodatkowym pstryczku to wiele ułatwia w schemacie, bo po P1 ciągniesz od razu kable do obydwu halogenów.
- p3nny
- wiejski tuningowiec
- Posty: 98
- Rejestracja: 13.10.2011, 17:42
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Płock
Re: halogeny
O widzisz zatrybiłem. Twój sposób w dechę.
Dzięki i miłej nocy. Jak zrobię to się pochwalę.
Przełącznik najrpostszyhttp://allegro.pl/uniwersalny-wlacznik- ... 48044.html
Dzięki i miłej nocy. Jak zrobię to się pochwalę.
Przełącznik najrpostszyhttp://allegro.pl/uniwersalny-wlacznik- ... 48044.html
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: halogeny
A ja podpowiadam swój patent, czyli zastosowanie przekaźnika bistabilnego...
Szczegóły poniżej:
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 00#p151327
Szczegóły poniżej:
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 00#p151327
- radzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 428
- Rejestracja: 06.06.2012, 10:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław, DW
Re: halogeny
radzik pisze: Spróbuję zgadać się z kimś z lepszym aparatierem, albo pokombinować w moim jak będzie chwila wieczorem to może uda mi się podrzucić Ci jakieś fotki...
Tak już obiecuję, obiecuję od jakiegoś czasu i w końcu byłem niedawno na piwku u kumpla "na wsi" i jak się ciemno zrobiło to mi się przypomniało, wyjechałem na podwórko i trzasnęlimy kilka.
Światło mijania (świecą mi trochę za blisko...)
Światło długie
Dodatkowy halogen przeciwmgłowy prawy (widać jak po lewej odcina go koło)
Światło mijania + halogen przeciwmgłowy
Wszystko - tj. światło długie, halogen przeciwmgłowy i halogen drogowy (ten niefortunnie trafił między drzewa, więc nie do końca widać tu jego "siłę i zasięg", ale w porównaniu do innych zdjęć widać, że zrobiło się tam znacznie jaśniej. Może warto wspomnieć, że mam w nim Nightbreakera.
Niestety na więcej kombinacji nie pozwala moja instalacja, a nie mieliśmy za bardzo czym pozasłaniać reflektora i p-mgł, żeby np. pokazać jak świeci sam drogowy...
- Iwona&Rafal
- wiejski tuningowiec
- Posty: 89
- Rejestracja: 19.09.2011, 21:49
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: halogeny
W naszym trampku też w końcu pojawiły się dodatkowe lampy.
Wybór padł na przeciwmgłowe LED WESEM CDC2. Wykonanie solidne, obudowa aluminiowa, klosz szklany.
http://sklep.wesem.pl/4/6740/lampy_prze ... _typu_cdc2
Zależało nam żeby lampy miały homologację i żeby można ich używać w ruchu razem z mijania nie oślepiając innych. Lampy mają dość płaski strumień światła-jest obcięcie z dołu i z góry, ale w nocy jako uzupełnienie mijania jest dużo lepiej. W dzień motor bardziej rzuca się w oczy.
Zamiast na gmole halogeny trafiły pod czachę i wyszło to całkiem nieźle. W razie gleby zostaje jeszcze dość dużo miejsca:)
Zasilanie przez bezpiecznik z kostki wentylatora.
Wyłącznik własny patent - podświetlany zamocowany w odpowiednio dociętej rurce pvc pod śrubę lewego lusterka.
Wybór padł na przeciwmgłowe LED WESEM CDC2. Wykonanie solidne, obudowa aluminiowa, klosz szklany.
http://sklep.wesem.pl/4/6740/lampy_prze ... _typu_cdc2
Zależało nam żeby lampy miały homologację i żeby można ich używać w ruchu razem z mijania nie oślepiając innych. Lampy mają dość płaski strumień światła-jest obcięcie z dołu i z góry, ale w nocy jako uzupełnienie mijania jest dużo lepiej. W dzień motor bardziej rzuca się w oczy.
Zamiast na gmole halogeny trafiły pod czachę i wyszło to całkiem nieźle. W razie gleby zostaje jeszcze dość dużo miejsca:)
Zasilanie przez bezpiecznik z kostki wentylatora.
Wyłącznik własny patent - podświetlany zamocowany w odpowiednio dociętej rurce pvc pod śrubę lewego lusterka.
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: halogeny
fajnie tak wygląda
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: halogeny
Do czego podlaczone te rurki-wsporniki?
- Iwona&Rafal
- wiejski tuningowiec
- Posty: 89
- Rejestracja: 19.09.2011, 21:49
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: halogeny
Do zamocowania lamp jest wykorzystany odpowiednio wygięty pręt gwintowany 8mm, do każdej lampy osobny. Złapane jest to wszystko do poziomej rurki pod lampą czybantami, nic się nie rusza jest sztywne. Na wystające kawałki pręta jest nasunięty czarny wąż przez co wygląda to jak wygięta rurka. Wrzucę jakąś fotę jak mi się uda.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości