Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
- Farmer1971
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 42
- Rejestracja: 03.06.2021, 10:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: GKS
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Tak był poprowadzony stary. Zobaczę, może od wewnątrz jest miejsce na mocowanie.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
O tototo, też miałem spytać....
A ja w moim wczoraj założyłem na razie na przód ( nie wiem czy jest sens na tył) przewody w oplocie. Zrobiłem regenerację bebechów pompy hamulcowej , bo wydawało mi się że trampek jednak słabo hamuje . Okazało się że star bebechy były jeszcze ok, ale jak już rozebrałem to poczyściłem i pozmieniałem . Potem się strasznie mordowałem żeby po zalaniu płynem pompa zassała mi płyn i zaczęłą pracować. W końcu po odpowietrzeniu okazało sie ż dalej hamuje to nijak (znaczy tak samo jak hamowało przed\robotą) w porównaniu do Reverki (no ale w porównaniu do niej, to mało które moto hamuje porównywalnie) . Dziś będę zmieniał pompę na starą Reverkową bo chyba ma większą wydajność, a jak to nie zadziałą to zakłądam Brembo.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Farmer1971
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 42
- Rejestracja: 03.06.2021, 10:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: GKS
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Nie, nie klocki. Myślałem o pompie Brembo. Same klocki nic nie dadzą W sumie mam założone czerwone Nisiny i nawet nie wiem co to jest za rodzaj. jak pompa a potem zaciski nie podadzą ciśnienia. Ale zaciski mam w pełni porobione w tamtym roku a pompę jak już pisałem w tym. A ewentualnie jak nie zwykła pompa to radialna powinna zrobić robotę.Farmer1971 pisze: ↑22.06.2021, 13:16Ale, że klocki? Ja założyłem Brembo na przód i szczerze mówiąc wielkiej różnicy nie ma.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Farmer1971
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 42
- Rejestracja: 03.06.2021, 10:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: GKS
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Jak zmienisz pompę, to podziel się wrażeniami. Bo ja wymieniłem przewody, klocki i gumy w zaciskach i w zasadzie bez większego efektu.
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 302
- Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Uć
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Doczekała się ,nowe Metzelerki i klocki przód.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Dzisiaj wleciała wymiana oleju w silniku razem z filtrem. Do tego kompletny serwis lag. Oprócz oleju wymienione oba uszczelniacze, panewki, podkładki, oringi.
Wg serwisówki do jednej lagi wchodzi ponad pół litra oleju, a ja z dwóch w sumie zlałem nie więcej niż 2-setki
Teflon na starych panewkach wyglądał mniej więcej tak:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wg serwisówki do jednej lagi wchodzi ponad pół litra oleju, a ja z dwóch w sumie zlałem nie więcej niż 2-setki
Teflon na starych panewkach wyglądał mniej więcej tak:
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Farmer1971
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 42
- Rejestracja: 03.06.2021, 10:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: GKS
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Dzisiaj do Trampka założone nowe sprzęgło EBC i zrobiona synchronizacja gaźników. Jutro test, czy jest lepiej.
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Jesteście bezpruderyjni. Teflon, nowe gumy .
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 302
- Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Uć
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Bo to tajemnica wiary, złoto i dolary
- serwer5
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 221
- Rejestracja: 24.09.2014, 18:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Radomsko/Łódź
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Wczoraj spędziliśmy intensywny czas w garażu u Patryka. Do zrobienia były następujące rzeczy:
- wymiana oleju i filtra
- dorobienie poprzeczki tylnych stelaży
- przelutowanie modułów zapłonowych
- wymiana linki prędkościomierza
- naprawa olejarki
- wymiana gripów na kierownicy
Wymieniłem olej po 4 000 km. Był to ten drugi olej, na którym docierałem Trampka po remoncie. Teraz został zalany świeżym Valvoline 10W40 oraz został założony nowy filtr. Rok temu spalił mi około 4,5l oleju na ponad 4000 km. W zimę zrobiony został mały remont i po tych naprawach, przez 4 000 km okresu docierania, musiałem dolać jakieś 300 ml.
Zobaczymy co będzie po powrocie.
Następną rzeczą za jaką wziął się Patryk to było wyspawanie poprzeczki łączącej tylnie stelaże. Brakowało mi tego elementu, szczególnie teraz, gdy stelaże będą obciążone przez sakwy, ze względu na wyjazd we dwie osoby. Do tej pory, gdy jeździłem sam, to cały bagaż woziłem w rolce na siedzeniu pasażera, a w małych sakwach przypiętych do tylnych stelaży, były nic nie ważące rzeczy, takie jak np. przeciwdeszczówka.
Patryk perfekcyjnie wykonał swoją robotę. Dziękować!
Przyszedł czas na linkę prędkościomierza. Wskazania na liczniku odbywały się już poprzez mocno drgającą wskazówkę, więc było wiadomo, że linka ma już dosyć.
Niestety zapieczona i obrobiona śruba trzymająca linkę w obudowie ślimaka, okazała się na tyle złośliwym elementem, że przy próbie jej odkręcenia, pękła nam obudowa.
Wnętrze ślimaka zostało wyczyszczone, nałożony został nowy smar w miejsce ślimaka, a po przeanalizowaniu skali problemu, zdecydowaliśmy się zostawić obudowę. Najważniejszym elementem jest tulejka dystansująca, a ona nie została naruszona. Jeśli wszystko wytrwa to na zimę zostanie to zmienione.
Kolejny krok to moduły zapłonowe. Aktualnie mam założone moduły z Ali Express, na których Trampiszon śmiga.
Posiadam dodatkowo 3 moduły. 2 oryginały niesprawne, 1 sprawny, ale kwestia chwili kiedy będą, na nim zimne luty.
Gdy ja wziąłem się za montaż i regulacje olejarki do łańcucha, to Patryk wziął się za regenerację modułów. Po otworzeniu ich i "wypatroszeniu" od razu lokalizował zimne luty. Nie rozmieniając się na drobne, od razu przelutował całą płytkę i po przetestowaniu zregenerowanych modułów w Trampku okazało się, że odzyskały drugie życie.
Teraz posiadam 5 sprawnych modułów.
Patrykowi ponownie dziękuję i polecam go w kwestii ratowania modułów zapłonowy. Ale ostrzegam, nie jest tani!
Wisienką na torcie było założenie nowych rączek PROGRIP RALLY, które spodobały mi się w motocyklu Lukasa czyli jego KTM.
Dziś jadę umyć motocykl, umyć i wyregulować łańcuch, zamontować ponownie sakwy i pomału czas zacząć się pakować. Dziś jest też czas na doposażenie apteczki oraz wypastowania butów!
- wymiana oleju i filtra
- dorobienie poprzeczki tylnych stelaży
- przelutowanie modułów zapłonowych
- wymiana linki prędkościomierza
- naprawa olejarki
- wymiana gripów na kierownicy
Wymieniłem olej po 4 000 km. Był to ten drugi olej, na którym docierałem Trampka po remoncie. Teraz został zalany świeżym Valvoline 10W40 oraz został założony nowy filtr. Rok temu spalił mi około 4,5l oleju na ponad 4000 km. W zimę zrobiony został mały remont i po tych naprawach, przez 4 000 km okresu docierania, musiałem dolać jakieś 300 ml.
Zobaczymy co będzie po powrocie.
Następną rzeczą za jaką wziął się Patryk to było wyspawanie poprzeczki łączącej tylnie stelaże. Brakowało mi tego elementu, szczególnie teraz, gdy stelaże będą obciążone przez sakwy, ze względu na wyjazd we dwie osoby. Do tej pory, gdy jeździłem sam, to cały bagaż woziłem w rolce na siedzeniu pasażera, a w małych sakwach przypiętych do tylnych stelaży, były nic nie ważące rzeczy, takie jak np. przeciwdeszczówka.
Patryk perfekcyjnie wykonał swoją robotę. Dziękować!
Przyszedł czas na linkę prędkościomierza. Wskazania na liczniku odbywały się już poprzez mocno drgającą wskazówkę, więc było wiadomo, że linka ma już dosyć.
Niestety zapieczona i obrobiona śruba trzymająca linkę w obudowie ślimaka, okazała się na tyle złośliwym elementem, że przy próbie jej odkręcenia, pękła nam obudowa.
Wnętrze ślimaka zostało wyczyszczone, nałożony został nowy smar w miejsce ślimaka, a po przeanalizowaniu skali problemu, zdecydowaliśmy się zostawić obudowę. Najważniejszym elementem jest tulejka dystansująca, a ona nie została naruszona. Jeśli wszystko wytrwa to na zimę zostanie to zmienione.
Kolejny krok to moduły zapłonowe. Aktualnie mam założone moduły z Ali Express, na których Trampiszon śmiga.
Posiadam dodatkowo 3 moduły. 2 oryginały niesprawne, 1 sprawny, ale kwestia chwili kiedy będą, na nim zimne luty.
Gdy ja wziąłem się za montaż i regulacje olejarki do łańcucha, to Patryk wziął się za regenerację modułów. Po otworzeniu ich i "wypatroszeniu" od razu lokalizował zimne luty. Nie rozmieniając się na drobne, od razu przelutował całą płytkę i po przetestowaniu zregenerowanych modułów w Trampku okazało się, że odzyskały drugie życie.
Teraz posiadam 5 sprawnych modułów.
Patrykowi ponownie dziękuję i polecam go w kwestii ratowania modułów zapłonowy. Ale ostrzegam, nie jest tani!
Wisienką na torcie było założenie nowych rączek PROGRIP RALLY, które spodobały mi się w motocyklu Lukasa czyli jego KTM.
Dziś jadę umyć motocykl, umyć i wyregulować łańcuch, zamontować ponownie sakwy i pomału czas zacząć się pakować. Dziś jest też czas na doposażenie apteczki oraz wypastowania butów!
Romet Ogar 200 --> MZ ETZ 250 --> Simson S51 --> MZ ETZ 250 --> Simson S51 --> Honda Transalp XL600V -->Honda Transalp XL600V
www.starytramp.pl
www.starytramp.pl
- pawlus
- dwusuwowy rider
- Posty: 195
- Rejestracja: 18.09.2015, 09:23
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Mikołów ( SMI )
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
zaciekawil mnie temat doposazenia apteczki...w co konkretnie?
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
- pawlus
- dwusuwowy rider
- Posty: 195
- Rejestracja: 18.09.2015, 09:23
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Mikołów ( SMI )
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
A ja pospawałem połamane handbary spawarką do plastików. Pierwszy raz w życiu a wyszlo profeska jak na moj gust.Na to poszła folia karbon. Mega zadowolenie z efektu.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Dzieje się na forum, a ja tylko skromnie zmieniłem badziewny przełącznik świateł dziennych (założony przez kogoś z poprzednich właścicieli) na motocyklowy od yamahy i od początku wkurzało mnie że światło mijania włączało się po przekręceniu kluczyka, teraz sam włączam światła mijania jak w poprzednich modelach .
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Wreszcie położyłem instalację do ledów, gniazda USB i do woltomierza
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Dzisiaj wymieniłem filtr powietrza. Gdzieś w internecie czytałem, że motocyklowe filtry powietrza się nasącza. Czy w trampku tez takie historie powinny mieć miejsce?
Ja włożyłem po prostu nowy filtr.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja włożyłem po prostu nowy filtr.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości