NOWA AFRICA TWIN
- leslaw
- czyściciel nagaru
- Posty: 543
- Rejestracja: 04.04.2010, 21:22
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: WROCLAW (okolice)
Re: NOWA AFRICA TWIN
No może i kawał plastiku, ale ładnie wyglądają obydwa.
Uroku nie można im odmówić.
Uroku nie można im odmówić.
-
- naciągacz linek
- Posty: 70
- Rejestracja: 15.02.2010, 20:21
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Szczecin
Re: NOWA AFRICA TWIN
Mówiąc krótko: okropność!!! Spodziewałem się zupełnie innych motocykli. A jednak Honda ma gdzieś swoich starych klientów . Nawet nie mam ochoty komentować tych plastykowych zabawek .
No cóż... Trzeba dbać o trampusia i powoli odkładać złotóweczki na "prawdziwy" motocykl z jakiejś konkurencyjnej stajni...
No cóż... Trzeba dbać o trampusia i powoli odkładać złotóweczki na "prawdziwy" motocykl z jakiejś konkurencyjnej stajni...
- Fresh
- miejski lanser
- Posty: 353
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Szczecin
Re: NOWA AFRICA TWIN
Pewnie jestem juz stary i niedowidzę ale to coś skłania mnie do .... ide się
Wciąż jadę tędy, pierdolę czyjeś względy, przykro mi, lecz jestem z tych, którzy popełniają błędy .
- konbit
- miejski lanser
- Posty: 375
- Rejestracja: 11.05.2009, 21:01
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: NOWA AFRICA TWIN
Po wczorajszych przygodach sąsiada z jego Harleyem skłaniam się do stwierdzenia że nowa 800 (crossRunner) jest przeznaczona jedynie na asfalty. Nie nadaje się nawet do przejeżdżania przez krawężniki. Oto kolejna atrapa udająca enduro.
Wczoraj wieczorem podjeżdżam pod dom i jak co dzień stoi tam zaparkowany Harley. Poj 1.6 - kawał armatury. Pod chodzę bliżej a tam coś rozlane. Myślę sobie komuś się co rozlało może woda... ale czemu większość jest pod moto. Może olej.... ale aż tyle...? sprawdzam "organoleptycznie" o KU..... OLEJ...
Jak się później okazało sąsad podjeżdżając w bramę zahaczył spodem o wystającą studzienkę kanalizacyjną. Efektem tego kontaktu jest wyrwana śruba spustowa oleju oraz pęknięty blok silnika.
Dlatego w mojej ocenie 800 to kompletny bubel którego właściwości terenowe są porównywalne z R1 czy GSXR-em i przy głupim pokonywaniu krawężnika można go uszkodzić.
Muszę zobaczyć ten 1200 może chociaż ten będzie się do czegoś nadawał. ale jeśli mu dadzą 140 KM to dopiero będzie rakieta. Życzę powodzenia tym który będą próbowali tym jeździć przepisowe 50!
Wczoraj wieczorem podjeżdżam pod dom i jak co dzień stoi tam zaparkowany Harley. Poj 1.6 - kawał armatury. Pod chodzę bliżej a tam coś rozlane. Myślę sobie komuś się co rozlało może woda... ale czemu większość jest pod moto. Może olej.... ale aż tyle...? sprawdzam "organoleptycznie" o KU..... OLEJ...
Jak się później okazało sąsad podjeżdżając w bramę zahaczył spodem o wystającą studzienkę kanalizacyjną. Efektem tego kontaktu jest wyrwana śruba spustowa oleju oraz pęknięty blok silnika.
Dlatego w mojej ocenie 800 to kompletny bubel którego właściwości terenowe są porównywalne z R1 czy GSXR-em i przy głupim pokonywaniu krawężnika można go uszkodzić.
Muszę zobaczyć ten 1200 może chociaż ten będzie się do czegoś nadawał. ale jeśli mu dadzą 140 KM to dopiero będzie rakieta. Życzę powodzenia tym który będą próbowali tym jeździć przepisowe 50!
- hetfield
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 267
- Rejestracja: 17.08.2009, 23:06
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: NOWA AFRICA TWIN
Panowie, a skąd pewność, że Crossrunner ma być do terenu?
Patrząc na fotkę to w ogóle bym nie wiązał "Cross" z terenem. No bo jak?
- wydech pod silnikiem (zmniejsza prześwit),
- nisko umieszczony tłumik,
- malutka szybka,
- brak osłon na ręce,
- umiejscowienie podnóżków kierowcy trochę a'la ścigacz. Zresztą swoją budową przypominają te przeznaczone na asfalt.
Wg mnie to sprzęt uliczny.
Co innego z Crosstourer. Wyglądem przypomina nową Tenere, aczkolwiek wydaje się być dość ociężały i podejrzewam, że przeznaczeniem będzie przypominać Viadro.
Patrząc na fotkę to w ogóle bym nie wiązał "Cross" z terenem. No bo jak?
- wydech pod silnikiem (zmniejsza prześwit),
- nisko umieszczony tłumik,
- malutka szybka,
- brak osłon na ręce,
- umiejscowienie podnóżków kierowcy trochę a'la ścigacz. Zresztą swoją budową przypominają te przeznaczone na asfalt.
Wg mnie to sprzęt uliczny.
Co innego z Crosstourer. Wyglądem przypomina nową Tenere, aczkolwiek wydaje się być dość ociężały i podejrzewam, że przeznaczeniem będzie przypominać Viadro.
- konbit
- miejski lanser
- Posty: 375
- Rejestracja: 11.05.2009, 21:01
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: NOWA AFRICA TWIN
hetfield pisze:Panowie, a skąd pewność, że Crossrunner ma być do terenu?
Patrząc na fotkę to w ogóle bym nie wiązał "Cross" z terenem. No bo jak?
- wydech pod silnikiem (zmniejsza prześwit),
- nisko umieszczony tłumik,
- malutka szybka,
- brak osłon na ręce,
- umiejscowienie podnóżków kierowcy trochę a'la ścigacz. Zresztą swoją budową przypominają te przeznaczone na asfalt.
Wg mnie to sprzęt uliczny.
Co innego z Crosstourer. Wyglądem przypomina nową Tenere, aczkolwiek wydaje się być dość ociężały i podejrzewam, że przeznaczeniem będzie przypominać Viadro.
Zobacz zdjęcia do hondy http://www.v10.pl/archiwum/motocykle/ho ... er_002.jpg
Według mnie jest sprzęt uliczny który chce asprować enduro...
-
- szorujący kolanami
- Posty: 1642
- Rejestracja: 15.05.2009, 11:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: NOWA AFRICA TWIN
hetfield ma dużo racji, wydaje się że to moto na asfalt ale z myślą wyjazdu "nad rzeczkę", a nazwa zaciągnięta z "crossover" w 4oo.konbit pisze:hetfield pisze:Panowie, a skąd pewność, że Crossrunner ma być do terenu?
Patrząc na fotkę to w ogóle bym nie wiązał "Cross" z terenem. No bo jak?
- wydech pod silnikiem (zmniejsza prześwit),
- nisko umieszczony tłumik,
- malutka szybka,
- brak osłon na ręce,
- umiejscowienie podnóżków kierowcy trochę a'la ścigacz. Zresztą swoją budową przypominają te przeznaczone na asfalt.
Wg mnie to sprzęt uliczny.
Co innego z Crosstourer. Wyglądem przypomina nową Tenere, aczkolwiek wydaje się być dość ociężały i podejrzewam, że przeznaczeniem będzie przypominać Viadro.
Zobacz zdjęcia do hondy http://www.v10.pl/archiwum/motocykle/ho ... er_002.jpg
Według mnie jest sprzęt uliczny który chce asprować enduro...
zobaczcie ile jest pseudo terenówek w samochodach, wyglądają groźnie a napęd maja na przednią oś (qashqai, duster, kuga, itp) taka moda
ma wyglądać na off ale jeździć po asfaltach
- Bugi
- swobodny rider
- Posty: 3271
- Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: NOWA AFRICA TWIN
luk2asz pisze:
, wyglądają groźnie a napęd maja na przednią oś (qashqai, duster, kuga, itp) taka moda
ma wyglądać na off ale jeździć po asfaltach
sa i wersje czteropedne tych modeli co napisales, jazda po szutrach jak najbardziej, ale juz zapuscic sie gdzies dalej raczej nie ma mowy bo urwiesz wszystkie wystajaca plastiki...coż swiat idzie w ta strone ze prawdziwnych terenowek na palcach jednej reki mozna policzyc, to samo dzieje sie z moto..
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
-
- szorujący kolanami
- Posty: 1642
- Rejestracja: 15.05.2009, 11:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: NOWA AFRICA TWIN
oczywiście, że są, tylko w najlepszych wersjach. tylko na szutry to napęd na przód ci wystarczy, a w offa jak sam piszesz to się nie nadaje - ale wyglądać ma i to niestety zaraźliwe w kierunku moto jestBugi pisze:sa i wersje czteropedne tych modeli co napisales, jazda po szutrach jak najbardziej, ale juz zapuscic sie gdzies dalej raczej nie ma mowy bo urwiesz wszystkie wystajaca plastiki...coż swiat idzie w ta strone ze prawdziwnych terenowek na palcach jednej reki mozna policzyc, to samo dzieje sie z moto..
- leslaw
- czyściciel nagaru
- Posty: 543
- Rejestracja: 04.04.2010, 21:22
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: WROCLAW (okolice)
Re: NOWA AFRICA TWIN
Nie rozumiem o co ten cały raban. Przecież już na pierwszy rzut oka widać że "Crossrunner" to motocykl szosowy z możliwością wjazdu w lekki teren. Kto chce jeździć w ciężkim terenie, po bagnach i szuwarach, po prostu wybiera inną markę lub model. Przecież nie można mieć pretensji np. do szlifierki że nie nadaje się na cross. Nie ma motocykla który spełniłby oczekiwania wszystkich. Dlatego każdy producent ma w ofercie różne modele, żeby każdy mógł wybrać coś dla siebie. Coś, co mu się spodoba, będzie w zasięgu możliwości i spełni jego kryteria wyboru.
A póki co, pogoda jeszcze ładna - jeździmy!
pzdr.
A póki co, pogoda jeszcze ładna - jeździmy!
pzdr.
- Bugi
- swobodny rider
- Posty: 3271
- Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: NOWA AFRICA TWIN
Za kilka lat o TA czy AT będziemy mówić ze to motocykle którymi można zjechać w dość ciężki teren, to samo miało miejsce z terenówkami, SUVami, jeszcze kilka lat temu SUV miał ramę, reduktor, a teraz SUVy zanikają i robią Crossovery...wiec szanujmy nasze AT czy TA bo mogą być rarytasem
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
- leslaw
- czyściciel nagaru
- Posty: 543
- Rejestracja: 04.04.2010, 21:22
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: WROCLAW (okolice)
Re: NOWA AFRICA TWIN
[quote="Bugi"]wiec szanujmy nasze AT czy TA bo mogą być rarytasem
Tak jest. Pucować, naprawiać, konserwować, bo drugiego takiego to już chyba nie będzie.
Tak jest. Pucować, naprawiać, konserwować, bo drugiego takiego to już chyba nie będzie.
- gerard
- łamacz szprych
- Posty: 695
- Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: NOWA AFRICA TWIN
Wciąż nie moge tego zrozumieć. Mając tyle szosowych wersji do wyboru jeszcze kombinują jakieś nowe tematy też na szosę. Jak by im mało goldwingów było, nakedów, turystycznych sportów, chopperów , cruiserów. Gdzie się podział rozdział turystycznych enduro . . . ? Gdzie sprzęty dla podróżników ? To ze większość i tak jeździ po czarnym to nie wytłumaczenie - łatwiej przecież przystosować enduro na asfalt niż choppera czy ścigacza w teren.
Racja z tym, że kompletnie nie można traktować tych nowych modeli jako kontynuacja naszego kierunku. Honda ma nas w
Racja z tym, że kompletnie nie można traktować tych nowych modeli jako kontynuacja naszego kierunku. Honda ma nas w
- Bolek
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1127
- Rejestracja: 30.09.2008, 20:39
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Libiąż
Re: NOWA AFRICA TWIN
lesław co ty gadasz?,ja na pierwszy rzut oka widzę że to rasowa szosówka i nie ma nic wspólnego z enduro a już na pewno nie z croos .leslaw pisze:Nie rozumiem o co ten cały raban. Przecież już na pierwszy rzut oka widać że "Crossrunner" to motocykl szosowy z możliwością wjazdu w lekki teren.
Chyba, że lekkim terenem nazywasz polskie drogi
Do dupy z tym,przyjdzie na starość GS-a dosiadać ,bo zdaje się na Hondę nie ma co liczyć.
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺
- Fresh
- miejski lanser
- Posty: 353
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Szczecin
Re: NOWA AFRICA TWIN
Doszedłem do wniosku po że nowe te cross cos tam cos tam nadaja się w teren pod warunkiem że kitaje myśleli o naszych polskich drogach
Panowie w naszych motorkach fascynuje mnie prostota, wszechstronność, ekonomia itd natomiast te nowe mnie odrzucają. Rozumiem duch postępu ale nie zawsze się on wszędzie sprawdza i jest praktyczny.
Dbajmy o nasze V-ki bo przyjdzie kiedyś czas na nostalgię
Panowie w naszych motorkach fascynuje mnie prostota, wszechstronność, ekonomia itd natomiast te nowe mnie odrzucają. Rozumiem duch postępu ale nie zawsze się on wszędzie sprawdza i jest praktyczny.
Dbajmy o nasze V-ki bo przyjdzie kiedyś czas na nostalgię
Wciąż jadę tędy, pierdolę czyjeś względy, przykro mi, lecz jestem z tych, którzy popełniają błędy .
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: NOWA AFRICA TWIN
Zima kalendarzowo zaczyna się 22 grudnia.
Dziękuję za uwagę
A teraz pakować dupę na siodło i śmigać.
Albo pucować sprzęta, coby starczył na jeszcze 20 lat
A słowo w temacie aktualnej dyskusji: takich, którzy pomykają w terenie na takich sprzętach jest garstka. Zastanówcie się ile motocykli typu stary trampek lub Africa zostałoby sprzedanych w nowej wersji? Ilu z nas forumowiczów narzekających na to, że takie sprzęty nie są produkowane kupiłoby salonową nówkę? Firma idzie w kierunku opłacalności. 95% klienteli poszukuje właśnie tego typu sprzętu: pochwalić się, że nie ścigacz tylko terenowiec, bo to powiększa jaja, ale nigdy na trawnik nie zjedzie nawet do zaparkowania, bo się boi trawy. Zwykły szpan. Właściwości jezdne i silnikowe jak w ścigaczu tylko w inaczej wyprofilowanych plastikach. Jeśli juz wszystkie stare trampki i Afriki padną i nie da się ich wyremontować, to przyjdzie wsiąść na KTMa. Uważam, że to jedyna firma, która robi motocykle o jakich mówimy, ale póki na Hondach siedzimy to częściowo boimy się przyznać, że KTMy są dużo lepsze w teren, mocniejsze, z lepszymi hamulcami i jeszcze bardziej uniwersalne z tych powodów. Fakt, nie mają duszy. I coś w tym faktycznie jest. Ale czasu nie zatrzymamy. Pozostaje dbać o to co jest i pielęgnować tradycje i legendy
Na koń!!!
Dziękuję za uwagę
A teraz pakować dupę na siodło i śmigać.
Albo pucować sprzęta, coby starczył na jeszcze 20 lat
A słowo w temacie aktualnej dyskusji: takich, którzy pomykają w terenie na takich sprzętach jest garstka. Zastanówcie się ile motocykli typu stary trampek lub Africa zostałoby sprzedanych w nowej wersji? Ilu z nas forumowiczów narzekających na to, że takie sprzęty nie są produkowane kupiłoby salonową nówkę? Firma idzie w kierunku opłacalności. 95% klienteli poszukuje właśnie tego typu sprzętu: pochwalić się, że nie ścigacz tylko terenowiec, bo to powiększa jaja, ale nigdy na trawnik nie zjedzie nawet do zaparkowania, bo się boi trawy. Zwykły szpan. Właściwości jezdne i silnikowe jak w ścigaczu tylko w inaczej wyprofilowanych plastikach. Jeśli juz wszystkie stare trampki i Afriki padną i nie da się ich wyremontować, to przyjdzie wsiąść na KTMa. Uważam, że to jedyna firma, która robi motocykle o jakich mówimy, ale póki na Hondach siedzimy to częściowo boimy się przyznać, że KTMy są dużo lepsze w teren, mocniejsze, z lepszymi hamulcami i jeszcze bardziej uniwersalne z tych powodów. Fakt, nie mają duszy. I coś w tym faktycznie jest. Ale czasu nie zatrzymamy. Pozostaje dbać o to co jest i pielęgnować tradycje i legendy
Na koń!!!
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- leslaw
- czyściciel nagaru
- Posty: 543
- Rejestracja: 04.04.2010, 21:22
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: WROCLAW (okolice)
Re: NOWA AFRICA TWIN
leslaw pisze:Przecież już na pierwszy rzut oka widać że "Crossrunner" to motocykl szosowy z możliwością wjazdu w lekki teren.
Bolek pisze:lesław co ty gadasz?,ja na pierwszy rzut oka widzę że to rasowa szosówka i nie ma nic wspólnego z enduro a już na pewno nie z croos .
Wydaje mi się że mówimy to samo tylko inaczej.
A " lekki teren " to dla mnie względnie równe drogi gruntowe, szutry i temu podobne duperele. Z takim terenem dobrze radziły sobie nawet poczciwe WSK.
Pozdr.
P.S. Nigdzie nie stwierdziłem że to rasowe enduro a tym bardziej cross.
P.S. Z postem Jaro-Ino zgadzam się w całości.
- jeszua
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 255
- Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
- Lokalizacja: ck krakoff
- Kontakt:
Re: NOWA AFRICA TWIN
oj, fanatyzm Cię zaślepia... jakby poszukać pewnie okazałoby się, że to samo mówiono o "plastikowym" trampku 20 lat temu - przypomnę tylko, że dorobił się nazwy "kubek po jogurcie" nie bez przyczyny kultowym nic nie jest od razu, a po latach - jeśli ma szczęście takie zostaćJaro-Ino pisze:(...) KTMy są dużo lepsze w teren, mocniejsze, z lepszymi hamulcami i jeszcze bardziej uniwersalne z tych powodów. Fakt, nie mają duszy. I coś w tym faktycznie jest.
BTW dlaczego akurat ktm? wymagania serwisowe i awaryjność (fakt, spadająca, bo fabryka intensywnie nad nią pracuje) tych sprzętów są powszechnie znane i nawet przez użytkowników nie bardzo kwestionowane. rozumiem, że wytykanie palcami mniej lub bardziej wydumanych wad bmw jest wśród właścicieli hondy "trendy", ale IMHO nie tylko austriacy potrafią zbudować sprzęt do turystyki off-owej: 2 garnuszki, 85 kucy, da się pędzić paliwem 91 oktan, łańcuch, 200kg gotowy do jazdy, z ładownością blisko 240kg (sic!), oszczędny w spalaniu, koła 21 i 17; coś więcej trzeba?
jsz
ps. nadal jestem ciekaw, ile będzie ważył ten crosstourer
Ostatnio zmieniony 04.11.2010, 06:42 przez jeszua, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomson
- dwusuwowy rider
- Posty: 162
- Rejestracja: 19.10.2010, 09:20
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: warszawa ( Ochota)
Re: NOWA AFRICA TWIN
Jaro-Ino trafił w sedno. Honda, yamaha, suzuki, zanim projektują jakiś nowy model robią konkretne badania rynku, sondują potrzeby klientów ( ale tych klientów którzy kupują nowe motocykle w salonie bo na nich zarabia producent). A tacy ludzie przeważnie kupują super wielkie enduro , żeby pojechać na stare miasto , wylansować się i wrócić do domu. A ci co chcą jeździć daleko wybierają, stare proste w konstrukcji motocykle, które kosztują stosunkowo nieduże pieniądze.
- stanik
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 16.04.2009, 23:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: NOWA AFRICA TWIN
A w moje gusta np trafia. Mam trampka a w terenie (szutrowa droga) byłem może trzy razy. A trampka mam dlatego że ma wyższe i bardziej komfortowe zawieszenie i kierownica w ulicznych korkach przechodzi nad lusterkami aut osobowych. Także ten nowy Cross-coś-tam trafia w moje gusta i potrzeby Fajna pozycja za kierownica, do tego ciut wyższy i kierownica też wysoko. No i mocniejszy silnik. Same zalety. No tylko nad tą nazwą mogliby trochę bardziej podumać, bo jakaś taka mało wyszukana.
Nowego i tak nie kupie, ale używany za 3-4 lata ma spore szanse.
Pozdrawiam
EDIT:
I ten silnik V4 a nie jakaś rzędówka....
Nowego i tak nie kupie, ale używany za 3-4 lata ma spore szanse.
Pozdrawiam
EDIT:
I ten silnik V4 a nie jakaś rzędówka....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości