Łożyska kół
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Łozyska kół
Nie polecam. No chyba, że pozbawimy je wewnętrznej bieżni a zewnętrzną lekko przeszlifujemy jeśli pozostawimy wewnętrzną bieżnię i uderzymy w nią młotkiem to i tak będziemy wbijać to nowe łożysko tak jakbyśmy uderzali w wewnętrzną bieżnię. Jeśli nie oszlifujemy starego łożyska to może się zaklinować i trzeba będzie je wybijać. Klucz nasadowy jest najprostszym rozwiązaniem, więc poco szukać innych. Oczywiście mówię tutaj o korzystaniu z tego co jest pod ręką, Bo ideałem była by praska z idealnie dopasowanym elementem wciskającym łożysko, z zachowaniem idealnego konta. Ale, nie o tym tu mowa.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5549
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Łozyska kół
@ Szparag. Dzięki za info. Tak sobie o tym dumałem po naszym szkoleniu i miałem o to pytać, a tu widzę, że wątek na to jest i Twoja w nim obecność
Szlifowanie zewnętrznej części rozumiem -by nie zaklinować. Ale czemu uważasz, że wibjanie wybitym łożyskiem powoduje uderzanie - tak naprawę - w jej wewnętrzną część, a nie równomiernie? Pytam z ciekawości, a nie, że nie masz racji Po prostu głośno myślę
Szlifowanie zewnętrznej części rozumiem -by nie zaklinować. Ale czemu uważasz, że wibjanie wybitym łożyskiem powoduje uderzanie - tak naprawę - w jej wewnętrzną część, a nie równomiernie? Pytam z ciekawości, a nie, że nie masz racji Po prostu głośno myślę
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Łozyska kół
Dlatego, że uderzając w stare łożysko wewnętrzna bieżnia pracuje na kulkach i ostatecznie wewnętrzna bieżnia uderza w wewnętrzną.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Łozyska kół
Dokładnie tak, zwłaszcza, że stare łożysko ma zazwyczaj spory luz, na pewno większy niż nowe.
Pozdr.
Pozdr.
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 809
- Rejestracja: 24.02.2011, 09:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rastenburg Mazury NKE
- Kontakt:
Re: Łozyska kół
święta racja, im łożysko wejdzie luźniej tym lepiej, pomysł z zimno-ciepło jest bardzo logiczny i praktykowany w takich właśnie chwilach, a łożysko jak dostanie młotkiem a ta siła pójdzie na kulki to tak jakbyśmy sobie walnęli w kolano i pytali czemu boli
kobietom, pacierza i alkoholu nie odmawiam
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5549
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Łozyska kół
@ Jaro, Szparag- dzięki za info. Teraz już w pełni rozumiem
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 562
- Rejestracja: 19.10.2010, 21:19
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Trzebież, Oxford
- Kontakt:
Re: Łozyska kół
Panowie czyli zamiast kupować cały set w Larrsonie za 114zł wystarczy skoczyć do "łożyskowego" i kupić odpowiednie łożyska posługując się podanymi tu oznaczeniami?
Czy to wystarczy czy oryginalny set rożni się jakąś magiczną specyfikacją?
Ostatnia kwestia to czy w 650tce jest z tyłu to samo co w 600tce? Kolega, który wrzucił fotki, robił to w modelu 600 i stąd pytanie czy podane tam oznaczenia łożysk 600tki będą pasować do mojej 650tki ?
Czy to wystarczy czy oryginalny set rożni się jakąś magiczną specyfikacją?
Ostatnia kwestia to czy w 650tce jest z tyłu to samo co w 600tce? Kolega, który wrzucił fotki, robił to w modelu 600 i stąd pytanie czy podane tam oznaczenia łożysk 600tki będą pasować do mojej 650tki ?
Transalp - Impossible is nothing...
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 562
- Rejestracja: 19.10.2010, 21:19
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Trzebież, Oxford
- Kontakt:
Re: Łozyska kół
Może w tej kwestii ktoś podpowie:
Ile jest łożysk w zestawie "25-1603 ALL BALLS ŁOŻYSKA KÓŁ TYŁ HONDA XL 600V '97-99,XL650V" bo każdy sklep ma te samo foto, na którym są dwa, a jak wiemy, potrzeba 3. Żaden sprzedawca, do którego pisałem nie był w stanie odpowiedzieć bo każdy musiał by ściągać łożyska specjalnie po to od dostawcy. No i weź tu kombinuj....
Ile jest łożysk w zestawie "25-1603 ALL BALLS ŁOŻYSKA KÓŁ TYŁ HONDA XL 600V '97-99,XL650V" bo każdy sklep ma te samo foto, na którym są dwa, a jak wiemy, potrzeba 3. Żaden sprzedawca, do którego pisałem nie był w stanie odpowiedzieć bo każdy musiał by ściągać łożyska specjalnie po to od dostawcy. No i weź tu kombinuj....
Transalp - Impossible is nothing...
- Cenio
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 200
- Rejestracja: 25.03.2010, 11:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Maków Podhalański
Re: Łozyska kół
Najpierw Pan wybijasz stare łożyska, potem idziesz z nimi do miejscowego łozyskowego i kupujesz - za komplet 2 szt. do koła tył dałem coś ok. 40 zeta - i potem wprawiasz nowe. Natomiast to łożysko na zębatce to chyba tylko w Hądzie (tego akurat nie wymieniałem bo dobre było. To samo przód, też coś ok. 40 zeta za komplet lepsiejszych.Domel pisze:Panowie czyli zamiast kupować cały set w Larrsonie za 114zł wystarczy skoczyć do "łożyskowego" i kupić odpowiednie łożyska posługując się podanymi tu oznaczeniami?
Czy to wystarczy czy oryginalny set rożni się jakąś magiczną specyfikacją?
Ostatnia kwestia to czy w 650tce jest z tyłu to samo co w 600tce? Kolega, który wrzucił fotki, robił to w modelu 600 i stąd pytanie czy podane tam oznaczenia łożysk 600tki będą pasować do mojej 650tki ?
Dawniej NotariuS
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 562
- Rejestracja: 19.10.2010, 21:19
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Trzebież, Oxford
- Kontakt:
Re: Łozyska kół
Witam, łożyska dziś wydobyłem.
Jak się okazało, Transalpedia podaje blędne dane, bo mamy tam napisane że:
Tylne koło
Łożyska (model z tarczą!):
Prawe i lewe:
Symbol: 6203
Łożysko przy zębatce:
Symbol: 6204
Łożysko przy zębatce się zgadza, natomiast pozostałe dwa są różne. Mój kolega Łysy-szczecin, miał tą samą historie u siebie (mamy ten sam rocznik)
Poniżej fotki łożysk
Czyli mamy łożyska o numerach: 6304 NSE, 8303 LU, oraz 6203 LU.
Nie wiem, może w 2 trampkach rok 2000 były nie takie łożyska jak powinny ale nie sądzę. Jak sami widzicie każde jest inne i nie ma bata aby były tam dwa 6203.
Zobaczymy jakie łożyska przyjdą w zestawie ALL BALLS'a dedykowane do mojego moto.
Pozdrawiam
Jak się okazało, Transalpedia podaje blędne dane, bo mamy tam napisane że:
Tylne koło
Łożyska (model z tarczą!):
Prawe i lewe:
Symbol: 6203
Łożysko przy zębatce:
Symbol: 6204
Łożysko przy zębatce się zgadza, natomiast pozostałe dwa są różne. Mój kolega Łysy-szczecin, miał tą samą historie u siebie (mamy ten sam rocznik)
Poniżej fotki łożysk
Czyli mamy łożyska o numerach: 6304 NSE, 8303 LU, oraz 6203 LU.
Nie wiem, może w 2 trampkach rok 2000 były nie takie łożyska jak powinny ale nie sądzę. Jak sami widzicie każde jest inne i nie ma bata aby były tam dwa 6203.
Zobaczymy jakie łożyska przyjdą w zestawie ALL BALLS'a dedykowane do mojego moto.
Pozdrawiam
Transalp - Impossible is nothing...
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1429
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: Łozyska kół
Jaki jest rozmiar lub numer łożyska do PRZODU w 650????
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- MichuW
- romeciarz
- Posty: 33
- Rejestracja: 06.09.2011, 20:39
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Złotniki (okolice Poznania)
Re: Łozyska kół
Fryzjer pisze:Henry wiem, że jesteś w podróży ale z tego co na http://www.zsf .. wypatrzyłem to w PD10 z 99 roku na Niemcy szły łożyska:henry pisze:Czy może mi ktoś powiedzieć (na pewno) jakie łożyska i uszczelniacze siedzą w kołach PD10 z 99 roku
1x 6303
1x 6304uu
1x 6203 1
1x Simmerring 30x52x7mm
1x 30x47x8(nok)
1x O-ring, 54x2(arai)
Wyjaśnijcie mi proszę, w które miejsce wchodzi O-ring, 54x2 ? Proszę określić na fotkach siwego86.
Proszę również o pomoc w sprawie łożysk i uszczelniaczy do przodu do PD10 ? Jakie rozmiary ?
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Łozyska kół
mam na stanie zestaw do przodu - kcesz ?
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- MichuW
- romeciarz
- Posty: 33
- Rejestracja: 06.09.2011, 20:39
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Złotniki (okolice Poznania)
Re: Łozyska kół
Kcem, tylko za ila ?
- roshid
- osiedlowy kaskader
- Posty: 128
- Rejestracja: 12.09.2010, 22:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Łozyska kół
Planuję kupić komplet zapasowych łożysk kół z myślą o dłuższym wyjeździe - czy ktoś byłby w stanie potwierdzić taki zestaw dla TA 97-99r.?
TYŁ
Łożyska:
1x 6303 2RS 17x47x14 LEWE
1x 6304 2RS 20x52x15 PRZY ZĘBATCE
1x 6203 2RS 17x40x12 PRAWE
Uszczelniacze:
1x Simmering 30x52x7
1x Simmering 30x47x8
1x O-ring 54x2
PRZÓD
Łożyska:
1x 6303 2RS 17x47x14 PRAWE
1x 6203 2RS 17x40x12 LEWE
Uszczelniacze:
1x Simmering 28x42x8
1x Simmering 45x55x5
Łożyska planuję kupić w sklepie z łożyskami, stąd oznaczenia 2RS zamiast uu.
TYŁ
Łożyska:
1x 6303 2RS 17x47x14 LEWE
1x 6304 2RS 20x52x15 PRZY ZĘBATCE
1x 6203 2RS 17x40x12 PRAWE
Uszczelniacze:
1x Simmering 30x52x7
1x Simmering 30x47x8
1x O-ring 54x2
PRZÓD
Łożyska:
1x 6303 2RS 17x47x14 PRAWE
1x 6203 2RS 17x40x12 LEWE
Uszczelniacze:
1x Simmering 28x42x8
1x Simmering 45x55x5
Łożyska planuję kupić w sklepie z łożyskami, stąd oznaczenia 2RS zamiast uu.
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Łozyska kół
Uściślijmy bo 650ka w mniejszości i kuleją tu o niej informacje:
Wyciągnięte z TA650 ‘03
PRZÓD
Łożyska : lewe – JAPAN NTN 6203LU (wymiary fi-17/40x12mm)
prawe – JAPAN NSK 339 6303DU (wymiary fi-17/47x14mm)
Uszczelniacze : lewy – AE1544E 51 NOK (wymiary fi-28/42x8mm)
prawy – SDD 45 55 7 5-1 F6 (wymiary fi-45/55x5mm)
TYŁ
łożyska : zębatka – JAPAN NACHI 6304 NSE 57 39 (wymiary fi-20/52x15mm)
lewe – JAPAN NTN 6203LU (wymiary fi-17/40x12mm)
prawe – JAPAN NTN TM6303LU
uszczelniacze : zębatka – SDD 30 52 7 014 (wymiary fi- 30/52x7mm)
prawy – SDD 30 47 8 B8 (wymiary fi-30/47x8mm)
Zakupiłem w sklepie rolniczym za 72zł :
Koło przód
Łożysko lewe - FŁT 6203RS UG
Łożysko prawe – FŁT 6303RS UG
Uszczelniacz lewy – NAK 28 42 7 6C
Uszczelniacz prawy – NAK TC 45 55 7 3C
Koło tył:
Łożysko zębatki – FŁT 6304RS CG
Łożysko lewe – FŁT 6203RS UG
Łożysko prawe – FŁT 6303RS UG
Uszczelniacz lewy – NAK TC 30 52 10 4C
Uszczelniacz prawy – NAK TC 30 47 7 23C
Uszczelniacz pod ślimak oryginalny jest bez sprężynki obciskającej, kupiłem ze sprężynką i 2mm głębszy. Zeszlifowałem go z 1mm. Podobnie z uszczelniaczem zębatki – 3mm szerszy nabyłem po małym szlifie ok. 2mm wylądował w kole.
Są to łożyska kryte plastikiem. W sklepie samochodowym mieli też japońskie kryte metalem, ale ceny były te same – ok. 12zł/szt więc taka japońskość mnie nie pociągnęła. Japońska japońskość mniemam kosztuje ok. 30zł/szt łożyska. Zajrzałem pod zakrytki – był biały smar. Łożyska z zamrażarki opornie wchodziły.
PODSUMA:
TA 650 PRZÓD – 6203 + 6303, gumki 28/42x8 i 45/55x5
TA 650 TYŁ – 6203 + 6303 + 6304, gumki 30/52x7 i 30/47x8 .
Czyli dane i kolory takie jak miał Domel. Pytanie do tych co kupili zestawy oryginalne: Czy oznaczenia i wypasione kolory zgadzają się z tymi wyjętymi przez Domela ?
Czy się da take wypasione DŻapańske kupić w sklepach ?
W łożysku zębatki siedzi dystans. Jakby ktoś go nie mógł wybić:
L=27mm, fi=17/20/28mm, L kołnierza=14mm. Fi ośki 16,9mm oczywiście.
PS. Tylne łożysko prawe ma ciężkie do odczytu oznaczenie TM…8? ..B? … Nie, wg wymiarów musi być 6. 6303 i nie ma bata by było inaczej :p
Wyciągnięte z TA650 ‘03
PRZÓD
Łożyska : lewe – JAPAN NTN 6203LU (wymiary fi-17/40x12mm)
prawe – JAPAN NSK 339 6303DU (wymiary fi-17/47x14mm)
Uszczelniacze : lewy – AE1544E 51 NOK (wymiary fi-28/42x8mm)
prawy – SDD 45 55 7 5-1 F6 (wymiary fi-45/55x5mm)
TYŁ
łożyska : zębatka – JAPAN NACHI 6304 NSE 57 39 (wymiary fi-20/52x15mm)
lewe – JAPAN NTN 6203LU (wymiary fi-17/40x12mm)
prawe – JAPAN NTN TM6303LU
uszczelniacze : zębatka – SDD 30 52 7 014 (wymiary fi- 30/52x7mm)
prawy – SDD 30 47 8 B8 (wymiary fi-30/47x8mm)
Zakupiłem w sklepie rolniczym za 72zł :
Koło przód
Łożysko lewe - FŁT 6203RS UG
Łożysko prawe – FŁT 6303RS UG
Uszczelniacz lewy – NAK 28 42 7 6C
Uszczelniacz prawy – NAK TC 45 55 7 3C
Koło tył:
Łożysko zębatki – FŁT 6304RS CG
Łożysko lewe – FŁT 6203RS UG
Łożysko prawe – FŁT 6303RS UG
Uszczelniacz lewy – NAK TC 30 52 10 4C
Uszczelniacz prawy – NAK TC 30 47 7 23C
Uszczelniacz pod ślimak oryginalny jest bez sprężynki obciskającej, kupiłem ze sprężynką i 2mm głębszy. Zeszlifowałem go z 1mm. Podobnie z uszczelniaczem zębatki – 3mm szerszy nabyłem po małym szlifie ok. 2mm wylądował w kole.
Są to łożyska kryte plastikiem. W sklepie samochodowym mieli też japońskie kryte metalem, ale ceny były te same – ok. 12zł/szt więc taka japońskość mnie nie pociągnęła. Japońska japońskość mniemam kosztuje ok. 30zł/szt łożyska. Zajrzałem pod zakrytki – był biały smar. Łożyska z zamrażarki opornie wchodziły.
PODSUMA:
TA 650 PRZÓD – 6203 + 6303, gumki 28/42x8 i 45/55x5
TA 650 TYŁ – 6203 + 6303 + 6304, gumki 30/52x7 i 30/47x8 .
Czyli dane i kolory takie jak miał Domel. Pytanie do tych co kupili zestawy oryginalne: Czy oznaczenia i wypasione kolory zgadzają się z tymi wyjętymi przez Domela ?
Czy się da take wypasione DŻapańske kupić w sklepach ?
W łożysku zębatki siedzi dystans. Jakby ktoś go nie mógł wybić:
L=27mm, fi=17/20/28mm, L kołnierza=14mm. Fi ośki 16,9mm oczywiście.
PS. Tylne łożysko prawe ma ciężkie do odczytu oznaczenie TM…8? ..B? … Nie, wg wymiarów musi być 6. 6303 i nie ma bata by było inaczej :p
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- jeivi
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 205
- Rejestracja: 17.09.2010, 09:57
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Łozyska kół
Witam!!!
Panowie proszę o pomoc
Czy taki zestaw łożysk będzie pasował do mojej 600tki TA wersja niemiecka 1994-1996r?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104263
Kolejne pytanie to czy muszę je w jakiś dodatkowy sposób smarować ( ściągać zakrywki czy montować tak jak jest z zakrywakami i już nie smarować tych łożysk mając nadzieję że są już zasmarowane)??
Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co z tym zrobić Tranasalp musi być w tej kwestii idealnie zrobiony bo czeka mnie długa wyprawa
Panowie proszę o pomoc
Czy taki zestaw łożysk będzie pasował do mojej 600tki TA wersja niemiecka 1994-1996r?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104263
Kolejne pytanie to czy muszę je w jakiś dodatkowy sposób smarować ( ściągać zakrywki czy montować tak jak jest z zakrywakami i już nie smarować tych łożysk mając nadzieję że są już zasmarowane)??
Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co z tym zrobić Tranasalp musi być w tej kwestii idealnie zrobiony bo czeka mnie długa wyprawa
- gwardia
- swobodny rider
- Posty: 2858
- Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Łozyska kół
Jeżeli łożyska masz obustronnie zamknięte to nie smarujesz, bo nawet nie ma jak. Dobrze przed dalszym wyjazdem zajrzeć do nich i w razie potrzeby przeczyścić "okolice" i wymienić uszczelniacze. Jeśli są włożone jednostronnie otwarte to trzeba przeczyścić i przesmarować, a najlepiej wymienić na obustronnie zamknięte.
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
- jeivi
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 205
- Rejestracja: 17.09.2010, 09:57
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Łozyska kół
Planuję zakupić te z linku czyli obustronnie zamknięte chyba to jakiś plastik jest Czyli nie bawię się żadne smarowanie składam do kupy tak jak jest
Re: Łozyska kół
W sklepie u Rambo http://www.sklep.tszoda.pl są gotowe zestawy łożysk do Trampka 97-04:
przód TourMax WBK-281:
łożysko 6203NSE 17x40x12
łożysko 6303DU 17x47x14
simmering 45x55x5
simmering 28x42x8
tył TourMax WBK-282:
łożysko 6203NSE 17x40x12
łożysko 6303NSE 17x47x14
łożysko 6304NSE 20x52x15
simmering 30x47x8
simmering 30x52x7
przód TourMax WBK-281:
łożysko 6203NSE 17x40x12
łożysko 6303DU 17x47x14
simmering 45x55x5
simmering 28x42x8
tył TourMax WBK-282:
łożysko 6203NSE 17x40x12
łożysko 6303NSE 17x47x14
łożysko 6304NSE 20x52x15
simmering 30x47x8
simmering 30x52x7
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości