Łożyska kół

Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
Awatar użytkownika
Maras
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 19.06.2008, 19:35
Lokalizacja: Świdwin\Zachodniopomorskie
Kontakt:

Łożyska kół

Post autor: Maras »

Witam. Mam szybkie pytanko? Jakie łożyska do przedniego koła do TA 2003. Moje się skończyły i chciałem jutro zamówić a nie miałem czasu na demontaż. :smoke:
B3stia
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1142
Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Leszno

Re: Łozyska

Post autor: B3stia »

Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Łozyska

Post autor: gwardia »

Podłączę się pod temat żeby nie tworzyć nowego. Mam pytanie odnośnie łożysk, uszczelniaczy i o-ringów w tylnym kole z hamulcem bębnowym. Na załączonym rysunku widać tylko jeden uszczelniacz (jakie wymiary? może ktoś wie) i o-ring, też pytam może ktoś wie jaki? Chciałbym się upewnić łożyska w kole i zębatce takie jak te:
TYŁ
od bębna 6303, 17x47x14
po lewej stronie 6203, 17x40x12
łożysko zębatki 6304, 20x52x15

https://picasaweb.google.com/lh/photo/c ... directlink
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Łozyska

Post autor: Jaro-Ino »

Jeśli łożysko zębatki jest w zabieraku, a zabieraki są takie same dla wszystkich trampków 600 to tam powinno siedzieć 6204, a nie 6304. Przynajmniej u mnie i w TA '92 i w AT '91 było to samo łożysko 6204.
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Łozyska

Post autor: gwardia »

No to ciekawe informację są sprzedawane na forum..., bo dane o łożyskach zaczerpnąłem z tematu: http://www.forum.transalpclub.pl/viewto ... f=107&t=91
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
kastorcodex
romeciarz
romeciarz
Posty: 24
Rejestracja: 06.02.2010, 19:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gdynia

Re: Łozyska

Post autor: kastorcodex »

gwardia kolego, jeszcze jest TCPedia http://tcpedia.transalpclub.pl/index.ph ... C5%82_PD06
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Łozyska

Post autor: gwardia »

Dzięki kastorcodex za podpowiedź, TCPedia są dane do trampka z tarczą i inne niż w poście, który znalazłem, chyba nie obędzie się bez rozebrania koła... :egh:
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
kuzi4
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 367
Rejestracja: 17.03.2010, 20:15
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Chrzanów/Łódź

Re: Łozyska

Post autor: kuzi4 »

Popatrzę w warsztacie, czy gdzieś nie mam starych łożysk. Jak będą to podam Ci oznaczenia. (w TA 2000 i 2003 chyba są identyczne - jeżeli nie to proszę mnie poprawić)
był XL 650V 2000 :( - został zabity...
ZIELONO MI
siwy86
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 13.03.2011, 10:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Łozyska

Post autor: siwy86 »

Dziś łożyska wymienione, zarówno tył jak i przód. Jak by ktoś się zabierał to wymiany to powiem że wielkiej filozofij z tym nie ma. Przód wybiłem bez większego problemu trzeba pamiętać by wybijać łożysko równomiernie raz z jednej raz z drugiej strony. Gorzej było z tyłem, tulejka która jest pomiędzy łożyskami nie dała się przesunąć tak by mieć możliwość uderzenia w łożysko ( z przodu nie miałem z tym problemu). Po wielu nieudanych próbach :banghead: nie pozostało mi nic innego jak tylko rozbić łożysko ( pojedyncze po stronie tarczy) dzięki temu udało mi się wyjąć tą nieszczęsną tulejkę. Później to już z górki wybiłem bieżnię łożyska które rozwaliłem( wsadziłem cztery kulki ustawiając je na przeciw siebie i wewnętrzną bieżnię tego łożyska dzięki temu miałem możliwość równomiernego wybijania) następnie wybiłem łożyska po stronie zębatki tam nie było problemów(należy pamiętać o wybiciu tulejki która jest pomiędzy łożyskami po stronie zębatki.) . Wszystko wyczyściłem i złożyłem do kupy.Odpaliłem sprzęta i zrobiłem około 40 km wszystko ok nie zauważyłem aby coś się grzało albo blokowało.

Poniżej wstawiam zdjęcie z tym co siedzi u nas w tylnym kole.
1.Uszczelniacz[mm]: 28x47x7 ( w oryginale jest 28x47,2x7)
2.Łożysko przy zębatce Symbol: 6204
3.Tulejka dystansowa jej część siedzi w łożysku numer 2
4 i 6 Łożysko numer 6203. To po prawej stronie zostało rozwalone przyrządem numer 9 :grin:
5.Tulejka dystansowa wymiary długość 116mm, średnica 25mm, średnica otworu 17mm.
7.Uszczelniacz 25x40x7.
8. Ośka
9. Niezbędnik w demolce i wybijaniu, zwany Czerwoną Rozpierduchą. :-P


Obrazek

A to jest łożysko na zdjęciu numer 6 które z nic we świecie nie chciało zejść i zostało rozwalone a następnie złożone.
Obrazek

W sumie zabrało mi to nie więcej jak 4 godziny ( nie spieszyłem się) + zasłużone piwko :drinking: . Jak by ktoś miał jakieś pytania lub wątpliwości ( mogłem coś przeoczyć) to piszcie.

Pozdrawiam Sławek
... ciszej jedziesz dalej zajedziesz....
Transalp XL600V "Babcia"....
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Łozyska

Post autor: Next22 »

Siwy oszczędziłeś mi pracy :lol: Już wiem co mam jutro kupić :lol: DZIĘKUJE .
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
Sham_Janesky
romeciarz
romeciarz
Posty: 24
Rejestracja: 22.07.2010, 12:18
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kałuszyn
Kontakt:

Re: Łozyska kół

Post autor: Sham_Janesky »

Wpisuję tu, coby nowego tematu nie tworzyć. Ostatnio przy grzebaniu z przerażeniem odkryłem, iż łożysko w tylnej osi przy zębatce ewoluowało do rdzy, część uciekła, część wtarła się w trakcie użytkowania, generalnie strach pomyśleć, co tam się działo i od kiedy. Tak czy inaczej sprawdziwszy forum i TCPedie, będąc pewnym iż siedzi tam 6204 poleciałem takowe zakupić. Jakież było moje zdziwienie, kiedy się okazało, że nie pasuje. Pasowało natomiast 6304. I teraz w sumie moje pytanie- skąd rozbieżność? Trampek 600 97'
Produkcja audiowizualna, fotografia- może nie najtaniej, ale jako tako.
damiano78
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 48
Rejestracja: 22.06.2008, 21:40
Lokalizacja: knurow

Re: Łozyska kół

Post autor: damiano78 »

witam

to linkhttp://zsf-motorrad.de/ należny wpisać odpowiednie dane i ma się dostęp do katalogu części dla danego modelu

pozdrawiam
Damian
http://www.hf-tech.pl
Awatar użytkownika
henry
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3092
Rejestracja: 12.06.2008, 23:12
Lokalizacja: INOWŁÓDZ

Re: Łozyska kół

Post autor: henry »

Czy może mi ktoś powiedzieć (na pewno) jakie łożyska i uszczelniacze siedzą w kołach PD10 z 99 roku :smile:
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
Fryzjer
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 789
Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Wrocław

Re: Łozyska kół

Post autor: Fryzjer »

henry pisze:Czy może mi ktoś powiedzieć (na pewno) jakie łożyska i uszczelniacze siedzą w kołach PD10 z 99 roku :smile:
Henry wiem, że jesteś w podróży ale z tego co na www.zsf .. wypatrzyłem to w PD10 z 99 roku na Niemcy szły łożyska:
1x 6303
1x 6304uu
1x 6203 1
1x Simmerring 30x52x7mm
1x 30x47x8(nok)
1x O-ring, 54x2(arai)
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
etop
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 809
Rejestracja: 24.02.2011, 09:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rastenburg Mazury NKE
Kontakt:

Re: Łozyska kół

Post autor: etop »

Przymierzam sie do wymiany łozysk na tyle w TA 600V 1995
Posiadam nie wiem skad:) jedno łozyko Made in Poland 6204 20x47x14 ale nie ma osłony czy takie moze byc?? czy powinny byc wszystkie we własnych osłonach?
kobietom, pacierza i alkoholu nie odmawiam
krynek
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 533
Rejestracja: 22.08.2011, 20:39
Mój motocykl: nie mam już TA
Kontakt:

Re: Łozyska kół

Post autor: krynek »

Tylko w osłonie (końcówka 2rs lub 2z) i z symbolem c3 zapewni ci długą i bezproblemową jazdę.
pozdr
Transalp PD06 EVO II 650 -był, są kamertony....,teraz LC8
Awatar użytkownika
LukaSS
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 59
Rejestracja: 09.03.2009, 20:19
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Biała Podl./Warszawa

Re: Łozyska kół

Post autor: LukaSS »

Łożysko z osłoną zwie się kryte lub podwójnie kryte (jeśli ma osłonę z jednej i drugiej strony).

Polskie łożyska należą do światowej czołówki (nie ze względu na niską cenę) ze względu na jakość.
GSX-R 1100 '95 -> GPZ 900 R '92 -> EN450 LTD '85 -> XTZ 800 Super Tenere '91
etop
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 809
Rejestracja: 24.02.2011, 09:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rastenburg Mazury NKE
Kontakt:

Re: Łozyska

Post autor: etop »

siwy86 pisze: Obrazek
w uzupełnieniu chce dodać ze 1-3 "odłącza się" z całą piastą i z kołem zębatym, wychodzi z elementów gumowych.

Mi wymiana zajęła dokładnie 1 godzinkę.
rewelacyjna instrukcja :)
kobietom, pacierza i alkoholu nie odmawiam
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Łozyska kół

Post autor: szparag »

W ramach uzupełnienia tematu.
Jeśli chcecie by wasze piasty pożyły dłużej. Przed wybiciem łożysk rozgrzejcie np. za pomocą opalarki piasty w których są osadzone łożyska, ułatwi to ich wybicie. A przed składaniem, nowe łożyska i uszczelniacze na kilka godzin do zamrażarki, piastę dobrze rozgrzewamy i łożyska wchodzą praktycznie same. Ważne, jeśli musimy je czymś wspomóc, to pamiętajmy by niczym nie uderzać w wewnętrzną bieżnie, najlepiej sprawdza się spory klucz nasadowy o podobnej ( troszkę mniejszej ) średnicy niż zewnętrzna bieżnia łożyska. Z uszczelniaczami postępujemy podobnie i wejdą palcami :). Dobra rada, pamiętajcie, że młotek to ostateczność :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Łozyska kół

Post autor: wojtekk »

A do wbijania nowego łożyska można użyć już wybitego?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość