2010 Super Ténéré Concept

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
graphia
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 655
Rejestracja: 18.06.2008, 23:54
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: graphia »

Oj.. KTM owi zdecydowanie nie. To zupełnie inne bajki.
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: Baran »

KTM 950 i 990 Adventure to teraz chyba najbardziej koncepcyjnie zbliżone motocykle do Afryki i starej Super Tenere.
Dzisiejsze mastodonty Hondy i BMW nie mają z tym nic wspólnego, mimo że tak się próbują kreować.

A odn nowej ST - tu macie foty: http://www.yamaha-motor-europe.com/prod ... tenere.jsp#
Ostatnio zmieniony 25.02.2010, 12:24 przez Baran, łącznie zmieniany 1 raz.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
jeszua
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 255
Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
Lokalizacja: ck krakoff
Kontakt:

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: jeszua »

baransky pisze:Dzisiejsze mastodonty Hondy i BMW nie mają z tym nic wspólnego, mimo że tak się próbują kreować.
hmm..? to co powiesz na to: 207kg gotowy do jazdy (185 suchy), 236kg (sic!) ładowności, 85KM, 800ccm, kółka 21 i 17"...
jsz
kanapa, kibelek i paskud
relacje publikuję na motogen.pl
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: Baran »

Powiedział bym że bajka, tym bardziej, że się przysiadałem. Ale to rodzynek.
W dodatku niestety zrobiony przez BMW (= dziwne narzędzia, masa elektroniki sterującej wszystkim,
bardzo ograniczone możliwości podłubania samemu, a serwis drogi i mało dostępny - tym bardziej na odludziach).
Gdyby nie to, na 100% prędzej, czy później bym kupił bo moto sprawia wrażenie naprawdę ok.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
konbit
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 11.05.2009, 21:01
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: konbit »

Trzeba przyznać że motocykl jest super. Wielka bestia! Świetnie że można go obejrzeć dookoła.

Jednakże mam kilka zastrzeżeń które trochę psują całokształt
1. klakson zamontowany pomiędzy lagami (wygląda to słabo mogli go lepiej schować)
2. chłodnica zamontowana na lewym boku tuż pod owiewką (nie należy kłaść się na tą stronę bo chłodnicę szlak trafi a super tenera ma tylko jedną) z łatwością można ja przebić patykiem :(
3. obawiam się że schowek pod kanapą jeśli jest to jego pojemność jest mizerna.

http://www.yamaha-motor-europe.com/prod ... ubview=360

Ogólnie fajna maszyna która podbierze klientów BMW... szkoda ze honda nie poszła tą drogą projektując wiadro.

Jednym słowem nie ma to jak trampek!!! :yaho:
Awatar użytkownika
jeszua
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 255
Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
Lokalizacja: ck krakoff
Kontakt:

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: jeszua »

baransky pisze:W dodatku niestety zrobiony przez BMW (= dziwne narzędzia, masa elektroniki sterującej wszystkim,
bardzo ograniczone możliwości podłubania samemu, a serwis drogi i mało dostępny - tym bardziej na odludziach).
nie jestem specem, motocykl tej samej marki oddaję do serwisu. ale nie przypominam sobie ani "dziwnych narzędzi", ani "masy elektroniki" (w każdym razie nie więcej, niż posiadają inne współczesne maszyny): odnoszę wrażenie, że powtarzasz legendy miejskie. ale nie zamierzam nikogo nawracać ;)
jsz

ps. na advrider użytkownicy narzekają na wskaźnik poziomu paliwa, że świruje. to tyle na razie z elektroniki :smoke:
kanapa, kibelek i paskud
relacje publikuję na motogen.pl
TROJAN
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3276
Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: KRAKóW

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: TROJAN »

konbit pisze:Trzeba przyznać że motocykl jest super. Wielka bestia! Świetnie że można go obejrzeć dookoła.

Jednakże mam kilka zastrzeżeń które trochę psują całokształt
1. klakson zamontowany pomiędzy lagami (wygląda to słabo mogli go lepiej schować)
2. chłodnica zamontowana na lewym boku tuż pod owiewką (nie należy kłaść się na tą stronę bo chłodnicę szlak trafi a super tenera ma tylko jedną) z łatwością można ja przebić patykiem :(
3. obawiam się że schowek pod kanapą jeśli jest to jego pojemność jest mizerna.

http://www.yamaha-motor-europe.com/prod ... ubview=360

Ogólnie fajna maszyna która podbierze klientów BMW... szkoda ze honda nie poszła tą drogą projektując wiadro.

Jednym słowem nie ma to jak trampek!!! :yaho:
wiadro to dopiero bedzie a może i nowa afri .............ja cierpliwie czekam i mam nadzieje że spece z hondy cos specjalnego wymyślą i rozłożą konkurencje na łopatki .... :thumbsup:
Jabłuszenko
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 191
Rejestracja: 12.12.2009, 23:08
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław od 7 - 16

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: Jabłuszenko »

Obyś Trojan miał racje, bo jak na razie to rozłożyli na łopatki ale większość z Nas nowym tramkiem :thumbsdown:
TA XL650V
- Nikt Wam nie da tego, co My obiecamy........
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: Baran »

jeszua pisze: nie jestem specem, motocykl tej samej marki oddaję do serwisu. ale nie przypominam sobie ani "dziwnych narzędzi", ani "masy elektroniki" (w każdym razie nie więcej, niż posiadają inne współczesne maszyny): odnoszę wrażenie, że powtarzasz legendy miejskie. ale nie zamierzam nikogo nawracać ;)
(...)
ps. na advrider użytkownicy narzekają na wskaźnik poziomu paliwa, że świruje. to tyle na razie z elektroniki :smoke:
Ale ja nie piszę o BMW z 1993 roku tylko o tych produkowanych teraz.
Naprawdę nie potrzebuję do jazdy motocyklem ani CAN bus'a ani software'u,
który myśli za mnie gdy chcę odkręcić manetkę, zahamować czy pierdnąć w kanapę.
A choćby właśnie odn wspomnianych manetek (losowy przykład). Wszyscy producenci potrafili się dogadać mniej więcej co do standardu -
wsiadając na dowolny japoński motocykl, ba, nawet na KTM'a - z miejsca mniej więcej wiesz, gdzie czego szukać. Spróbuj tak w BMW.

Może faktycznie trochę uogólniam, ale osobiście uważam, że złota era motocykli turystycznych -
dobrze wykonanych i niezawodnych, wygodnych i względnie prostych w naprawie przypadała na lata 90'te
i skończyła się zaraz na początku nowego millenium. Po cholerę teraz ta cała elektronika, którą pierwszą zaczęło pakować
na masową skalę właśnie BMW?
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
Bolek
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1127
Rejestracja: 30.09.2008, 20:39
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Libiąż

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: Bolek »

baransky pisze:Po cholerę teraz ta cała elektronika
Nie po cholerę,tylko po to aby iść z postępem.Już w najbliższej przyszłości motocykle będą miały automatyczne skrzynie biegów,ABS będzie standardem a motocykle typu turystyczne enduro przestaną istnieć i wtedy trzeba będzie mieć dwa ,jeden w teren drugi na wyprawy :egh:
A tak wracając do tematu to ta nowa Tereska całkiem fajna :smile: szkoda że taka droga :sad:
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺
Awatar użytkownika
jeszua
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 255
Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
Lokalizacja: ck krakoff
Kontakt:

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: jeszua »

baransky pisze:Może faktycznie trochę uogólniam, ale osobiście uważam, że złota era motocykli turystycznych -
dobrze wykonanych i niezawodnych, wygodnych i względnie prostych w naprawie przypadała na lata 90'te
i skończyła się zaraz na początku nowego millenium. Po cholerę teraz ta cała elektronika, którą pierwszą zaczęło pakować
na masową skalę właśnie BMW?
cóż, w czterołapcach też elektronika jest coraz popularniejsza, trudno byłoby oczekiwać, że motocykle będą ciągle trzaskane techniką sprzed 20 i więcej lat. to samo dotyczy przyczyn: nie są widzimisię jakiegoś producenta, ale wpisują się w ogólny trend pro-eko, ograniczania spalin, itd
masz rację, że minęła era prostych motocykli - ale to nie bmw czy inna marka jest temu winna. niemcy po prostu wyprzedzili zmiany, z resztą nie po raz pierwszy; zauważ z resztą, że przez kilka lat nikt nie szedł w ich ślady. po prostu, że gdyby nie normy euro katalizatory i wtryski pozostałyby pewnie jeszcze przez długie lata domeną drogich maszyn, a nie popularnych tanich i coraz mniejszych. w pogoni za niską ceną konstrukcji producenci (nie tylko japsi, ale makaroniarze przecież też) bronili się przez ładnych kilka lat, a z drugiej strony elektronika w drogich modelach była dostępna. teraz po prostu nie ma właściwie wyboru: bez elektroniki nie ma spełnienia wyśrubowanych norm czystości spalin, bez niej nie ma szans dorównania osiągami konkurencji... a na tym opiera się sprzedaż, sad but true

żeby nie pisać tylko OT: w ten sam trend wpisują się kolejne maszyny, w tym tytułowa xtz1200. kupa drogiej i podanej (zapewne) na warunki elektroniki, żeby uderzyć na prestiżowy rynek opanowany przez berlińczyków. czy można czegoś innego oczekiwać po nowej afryce? nie wiem, patrząc na vfr1200, która nijak nie przypomina wyrastającej ze sportowych korzeni vfr750 - mam poważne wątpliwości. już teraz super tenere jest ciężka jak cholera, co wobec chudnącej konkurencji kiepsko jej wróży. kto chciał widzieć w niej konkurenta dla ktm lc8 też się chyba poważnie zawiódł. a jeśli honda spełni obietnice/ podejrzenia/ życzenia co poniektórych i wsadzi do nowej afryki v4 1200 to niby obędzie się bez elektroniki? będzie lekka i prosta? po nowej wersji trampka niestety honda pokazała, gdzie ma globtrotterów: w skansenie; zrobili motocykl mocno odległy od oczekiwań użytkowników xl650v, za to gotów do konkurowania z rynkowym hitem suzuki, dl650. taki lajf...

z resztą - ilość miejsc, gdzie można odbyć przygodę życia, męską podróż, ciągle się kurczy...
jsz
kanapa, kibelek i paskud
relacje publikuję na motogen.pl
Awatar użytkownika
graphia
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 655
Rejestracja: 18.06.2008, 23:54
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: graphia »

Za 20 lat będziemy wspominali te duże GSy i Tenerki 1200 jako proste nienafaszerowane elektroniką motocykle :D
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: NaczelnyFilozof »

graphia pisze:Za 20 lat będziemy wspominali te duże GSy i Tenerki 1200 jako proste nienafaszerowane elektroniką motocykle :D
To akurat to święta prawda :lol:
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
TROJAN
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3276
Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: KRAKóW

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: TROJAN »

Jabłuszenko pisze:Obyś Trojan miał racje, bo jak na razie to rozłożyli na łopatki ale większość z Nas nowym tramkiem :thumbsdown:
Nie rób sobie jaj , ja mam Złotego Konia i jest OK ... :tongue:
Awatar użytkownika
dj.1
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 27.06.2008, 08:11
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Köln / Opole
Kontakt:

Re: 2010 Super Ténéré Concept

Post autor: dj.1 »

Dzis bylem w dortmundzie i widzialem super tenerke live !!!!!!!!!!!!!!

Na zywo strasznie przypomina mi Africa Twin jest gabarytowo bardzo do afryki podobna.
Nowoscia jest niski punkt ciezkosci i bardzo niskie siedzenie ze nawet ludzie o 165cm beda mogli nawet dosiagnac ziemi.

Live Fotki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
http://www.djone.eu
VFR 1200 XD
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość