Sprawdzanie oleju

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
mazi
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 310
Rejestracja: 22.06.2008, 18:33
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: mazi »

wojs pisze:a czy wiecie moze ile "ml" jest miedzy max a min na bagnecie ?

po 3000km z polowy bagnetu mam okolo 1/4.
500ml miedzy max a min.
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: wojs »

mazi pisze:
wojs pisze:a czy wiecie moze ile "ml" jest miedzy max a min na bagnecie ?

po 3000km z polowy bagnetu mam okolo 1/4.
500ml miedzy max a min.
thx ... czyli 25ml / 1000km nie jest tragedia ;)
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Fryzjer
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 789
Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: Fryzjer »

wojs pisze:
thx ... czyli 25ml / 1000km nie jest tragedia ;)
raczej 5 razy tyle tj. 125ml :smile: -błąd odczytu :grin:
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: wojs »

Fryzjer pisze:
wojs pisze:
thx ... czyli 25ml / 1000km nie jest tragedia ;)
raczej 5 razy tyle tj. 125ml :smile: -błąd odczytu :grin:
Hmmm skoro 500ml jest od max do min ...a ja po zalaniu oleju mialem 1/2 ..czyli od polowy do min to 250ml ... odczyt w zaleznosci jak sprawdzam mam albo 1/4 albo 1/3 albo 1/2 .... najgorszy przypadek ...1/4 ... czyli 125ml ...na 3000km ;) ..no to wychodzi cos kolo 40ml/1000 ..ale ponizej widac ze moze byc blad odczytu.

Poki co tylko kontroluje poziom.

Gerard ..sprawdzilem ...:
- odleglosc tylnego kola od ziemi ... okolo 5cm
- poziom oleju na stopce - 1/3-1/4 na bagnecie
- poziom oleju, gdy moto stoi na kolach w pionie - 1/2-1/3 na bagnecie
- poziom oleju, gdy siedze na moto - 1/3 na bagnecie.

A z tego co napisal mazi to miedzy max a min jest 500ml.
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
gerard
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 695
Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: gerard »

to ja teraz krawężniki ide mierzyć :lol:
do tych 5 cm jeszcze chyba należało by uwzględnić moment opuczczenia wachacza (po zetknięiu koła z ziemią motor jeszcze idzie w dół).
Różnica jest, czyli nie jeden z nas miał pewnie chwile krytycznego momentu w poziomie oleju - jak mierzył na stojaka bez centralnej ( i jeszcze jak wkręcał bagnet :lol: ). Ciekawe jak to te silniki znoszą

wojs - dzięki :thumbsup:

jaki ma przebieg twój trampek, że tak mało pija :drinking:
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: wojs »

gerard pisze:to ja teraz krawężniki ide mierzyć :lol:
do tych 5 cm jeszcze chyba należało by uwzględnić moment opuczczenia wachacza (po zetknięiu koła z ziemią motor jeszcze idzie w dół).
Różnica jest, czyli nie jeden z nas miał pewnie chwile krytycznego momentu w poziomie oleju - jak mierzył na stojaka bez centralnej ( i jeszcze jak wkręcał bagnet :lol: ). Ciekawe jak to te silniki znoszą

wojs - dzięki :thumbsup:

jaki ma przebieg twój trampek, że tak mało pija :drinking:
roznica jest .. przy czym wydaje mi sie ze nie wazne jak sie mierzy ..wazne aby ilosc oleju oscylowala w okolicach polowy, wtedy bedziemy mieli pewnosc ze nie ma za duzo ani za malo. Oczywiscie bagnet nie wkrecony, tylko oparty po gniazdo sruby i poruszany na boki.

Jak wroce do domu to sprawdze ile cm mam pomiedzy wahaczem a ziemia gdy moto stoi na kolach oraz ile cm mam pomiedzy wahaczem a ziemia, gdy postawie moto na stopce.

Mam przegieg troche ponad 74000, z czego pierwsze 49000 zrobione w niemczech ....i potwierdzone ... a reszta przeze mnie.

Na usprawiedliwienie silnika moge powiedziec, ze predkosci przelotowe to 80-120 ... czasami ...ale naprawde czasami do 140.
Stad tez i rozsadne spalanie ... srednio 4,6 (po okolo 80 tankowaniach) a max 5,1 . Nie jezdzony w terenie.

Czyli spokojna jazda robi swoje.
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
gerard
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 695
Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: gerard »

. . . czyli znów się potwierdza że nie ważna ilość przejechanych km tylko jak był dbany/serwisowany/jeżdżony
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: wojs »

Gerard .. gdy moje moto stoi na kolach to od ziemi do tylnej (i dolnej) czesci wahacza mam 28cm, po postawieniu na centralke 33 .. ciekawe ... sadzilem ze kolo bardziej sie opusci.
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Fryzjer
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 789
Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: Fryzjer »

Przecież nie jeździcie na centralnej tylko na kołach :haha:
Utrzymywwać jak już ktoś napisał poziom w 1/2 i będzie dobrze :thumbsup:
Mój 33kkm-zużycie oleum jak na razie niezauważalne.
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
Awatar użytkownika
visuz
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 70
Rejestracja: 20.06.2008, 09:24
Lokalizacja: Kraków

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: visuz »

Widzę, że ktoś chce tutaj doktorat napisać z kontrolowania stanu oleju? :pob:
Jeden Trampek z '96 i jedna Babcia z '81.
Awatar użytkownika
mazi
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 310
Rejestracja: 22.06.2008, 18:33
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: mazi »

Poziom oleju nalezy sprawdzac w stanie spoczynku, czyli Trampek musi lezec na boku i odpoczywac, nie uczyli Was tego ?! :grin:
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: pat13 »

Mazi, extra :haha:
zawsze można olej spuścić i zmierzyć. W instrukcji jest napisane ile wchodzi przy zmianie bez względu na użyte stopki :lol:
Awatar użytkownika
gerard
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 695
Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: gerard »

mazi pisze:Poziom oleju nalezy sprawdzac w stanie spoczynku, czyli Trampek musi lezec na boku i odpoczywac, nie uczyli Was tego ?! :grin:
. . .a na którym boku . . . :niewiem:
Awatar użytkownika
mazi
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 310
Rejestracja: 22.06.2008, 18:33
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: mazi »

Co za pytanie... Oczywistym jest, ze Trampek powinien lezec na stronie, po ktorej nie znajduje sie lancuch. Po odpowiedniej stronie jest rowniez odpowiednio duzy dekiel do skutecznego sprawdzenia poziomu oleju po jego odkreceniu - to zalozenia konstrukcyjne. Widze, ze nie czytales serwisowki...
Awatar użytkownika
gerard
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 695
Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: gerard »

:drinking: . . .czytam czytam i nic nie mogę pojąć :sad:
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: pat13 »

Dodać należy, że sprawdzać trzeba na piachu, wtedy takie ułożenie motonga od razu konserwuje łańcuch :lol:
Awatar użytkownika
mazi
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 310
Rejestracja: 22.06.2008, 18:33
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: mazi »

Pat, Ty tez nie czytasz serwisowki i nie rozumiesz co mowie?! Ma lezec na stronie, po ktorej nie ma lancucha, czyli lancuch jest od strony nieba a nie piachu ! Z powrotem do szkoly, MARSZ !!! :grin:
Awatar użytkownika
gerard
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 695
Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: gerard »

:mouthshut: już nic nie chciałem mówić :mouthshut:
Awatar użytkownika
PIES
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 316
Rejestracja: 02.11.2008, 18:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: PIES »

Co raz bardziej mnie zaskakujecie :haha: :haha: :haha:
Nie ma się co pipać w szczypę!!!
Awatar użytkownika
gerard
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 695
Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Sprawdzanie oleju

Post autor: gerard »

:rolf:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości