Pchnac maksymalnie w strone silnika ale zeszlifowac naddatek na tyle, zeby kolo zdawcze bylo w osi. Z tego co widac na zdjeciach jest tam jakies 1-2mm do wykorzystania ale moze to tylko zludzenie.Fihu pisze:Jeśli zębatke chcesz pchnąć max w strone silnika i ją zblokować-wkleić to nie jest to dobry pomysł - musi ona pracować w jednej osi z tylną zębatką. Chyba, że coś źle zrozumiałem, bądź się mylemirekm71 pisze:Nie wiem ile jest normalnie miejsca za kolem zebatym ale jak juz sie czlowiek kusi na dorabianie takich nakladek to mozna zrobic o 4mm wieksza a kolo odwrocic uprzednio szlifujac wypuklosc, ktora normalnie idzie od zewnatrz tak, zeby dochodzila do konca wieloklina. Nie wiem czy zrozumiale to napisalem, ale Ci co mieli to w rekach wiedza o co chodzi.
Tematu dorabianej zębatki szukałem na forum innego twina, też nie moge znaleść na szybko
Dokładnie, najłatwiej (i najtaniej, tyle że nie najwygodniej) to zapobiegać i kontrolować.
Wałek zdawczy
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Wałek zdawczy
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
- Fihu
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 329
- Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Wałek zdawczy
Już rozumiem, wymierzyć i faktycznie, może nawet i na zużytym wałku mogłoby to mieć ręce i nogi ...
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 31.07.2012, 22:04
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Re: Wałek zdawczy
Pytanie za sto punktów dla osób które chcą wymieniać wałek- nie łatwiej wam założyć wałek 6 zebowy z pierwszych 2 lat produkcji Ta?? Jest o wiele wytrzymalszy, szersze ma żeby dzięki czemu się nie wyrobi tak szybko. To tylko moja sugestia- ja mam fabrycznie taki i nie był jakoś szczególnie dobrze traktowany a wygląda na bdb z małym minusem. Dodam że mój motocykl ma 80 kkm ( albo 180 ale tego się nie dowiem). Pozdrawiam
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Wałek zdawczy
Mniej punktów styku (rzadki wieloklin) = gorszy wałek. Jak na takim wałku pojawi się luz 1mm, to poleci w oczach. Właściwie każdy luz jaki się pojawi spowoduje x razy szybsze zużycie niż w tej samej sytuacji w wałku z gęstym wieloklinem. Z tego samego powodu zmieniono to np w XT600.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- leslaw
- czyściciel nagaru
- Posty: 543
- Rejestracja: 04.04.2010, 21:22
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: WROCLAW (okolice)
Re: Wałek zdawczy
ArturS , teoretycznie masz rację i tu się z Tobą zgadzam. Ale jest jakoś tak, że zdjęcia zajechanego wałka z grubym wieloklinem jeszcze nie widziałem, a te z drobnym pojawiają się co chwilę.
W moim TA [70 kkm] wałek to praktycznie nówka sztuka. Ale jest coraz więcej kłopotu z kupieniem zębatki zdawczej i zabezpieczenia.
W moim TA [70 kkm] wałek to praktycznie nówka sztuka. Ale jest coraz więcej kłopotu z kupieniem zębatki zdawczej i zabezpieczenia.
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Wałek zdawczy
Z zębatką niema problemów, cały czas jest w ofercie JT i Sunstara. Zabezpieczenia też cały czas są dostępne (u mnie od ręki). Zdjęć z lecącymi wałkami starego typu jest mało (a widziałem), bo ten model był produkowany tylko w latach 87-88, większość z garstki wówczas produkowanych motocykli po prostu nie jeździ, a to co się psuło to ledwo otarło się o ogólnie dostępny internet z forami tematycznymi, więc nie było się nawet gdzie "pochwalić".
Inna sprawa to rodzaj materiału, z którego wykonywany był wcześniej i później taki wałek Dlaczego to tak leci, to się musi już wypowiedzieć jakiś materiałoznawca. W KLE500 wałek ma takie same zabezpieczenie, zębatka w miejscu styku z wieloklinem ma mniejszą grubość, nikt w ogóle nie dba o zabezpieczenia i wałki, a problem praktycznie nie istnieje (ale jeden przypadek widziałem). Honda problemu nie widziała, więc nic nie zmieniała (ten sam wałek w XL650 i XL700).
Inna sprawa to rodzaj materiału, z którego wykonywany był wcześniej i później taki wałek Dlaczego to tak leci, to się musi już wypowiedzieć jakiś materiałoznawca. W KLE500 wałek ma takie same zabezpieczenie, zębatka w miejscu styku z wieloklinem ma mniejszą grubość, nikt w ogóle nie dba o zabezpieczenia i wałki, a problem praktycznie nie istnieje (ale jeden przypadek widziałem). Honda problemu nie widziała, więc nic nie zmieniała (ten sam wałek w XL650 i XL700).
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Wałek zdawczy
Problem w tym że Honda zrobiła zbyt trwały silnik A wałek zrobiła normalny kóry po 100 tys km i więcej ma prawo się zużywać
Ja widziałem wałek starego typu który był zmęczony - motocykl miał coś koło 150 tys.km. I moim zdaniem nie ma różnicy jaki wałek - choć na logikę więcej punktów styku to trwalszy wałek. W kwestie samego materiału nie wchodę bo się nie znam. Wiem tyle że najlepiej zakładać oryginalną zdawczą (tak sobie wymyśliłem i w to uwierzyłem ).
Pozdr
zimny
Ja widziałem wałek starego typu który był zmęczony - motocykl miał coś koło 150 tys.km. I moim zdaniem nie ma różnicy jaki wałek - choć na logikę więcej punktów styku to trwalszy wałek. W kwestie samego materiału nie wchodę bo się nie znam. Wiem tyle że najlepiej zakładać oryginalną zdawczą (tak sobie wymyśliłem i w to uwierzyłem ).
Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- leslaw
- czyściciel nagaru
- Posty: 543
- Rejestracja: 04.04.2010, 21:22
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: WROCLAW (okolice)
Re: Wałek zdawczy
ArturS , a więc w razie zapotrzebowania zgłaszam się do Ciebie. Przy okazji ; wiesz może, czy oryginalne zębatki zdawcze (made in Honda) na gruby wieloklin miały nawulkanizowaną po bokach tę gumę wyciszającą łańcuch, tak jak mają te nowsze na drobny? Swoją drogą z tym materiałem też coś jest na rzeczy, mój TA jest z 1988 roku i co wezmę do ręki jest " Made in Japan".
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Wałek zdawczy
nie miałem nigdy w rękach, ale wg gógla guma była
http://picomoto.com/images/varias%20875.jpg
Przynajmniej pierwsza tak miała, bo wg katalogu została zastąpiona przez inną i ta już gumy niema
http://images.cmsnl.com/img/products/sp ... 2_b815.jpg
http://picomoto.com/images/varias%20875.jpg
Przynajmniej pierwsza tak miała, bo wg katalogu została zastąpiona przez inną i ta już gumy niema
http://images.cmsnl.com/img/products/sp ... 2_b815.jpg
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- leslaw
- czyściciel nagaru
- Posty: 543
- Rejestracja: 04.04.2010, 21:22
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: WROCLAW (okolice)
Re: Wałek zdawczy
dokładnie to samo usłyszałem, jak spytałem w serwisie Hondy. Po raz kolejny, Forum okazuje się nieprzebraną skarbnicą wiedzy.ArturS pisze:nie miałem nigdy w rękach
Pięknie dziękuję za odpowiedź.
- sagittariush
- osiedlowy kaskader
- Posty: 112
- Rejestracja: 08.03.2014, 22:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wałek zdawczy
Ponieważ nie chciałem jeździć w zbliżającym się sezonie z uciskiem pod kaskiem w postaci zużytego wałka nabyłem inny silnik. Dziś przyszedł i został jedynie oblukany, ale mam pytanie - czy ktoś z Was widział zajechany silnik z dobrym, nawet bardzo dobrym wałkiem??
Niee znam niestety przebiegu nabytego silnika i stąd pytanie.
Niee znam niestety przebiegu nabytego silnika i stąd pytanie.
"Właściwie to im bardziej bezbarwny i ponury otacza mnie krajobraz, tym bardziej wydaje mi się atrakcyjny. Taki już ze mnie dziwak."
Daniel Kalder
Daniel Kalder
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 31.07.2012, 22:04
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Re: Wałek zdawczy
teoretycznie masz racje.( nie neguje twojej wypowiedzi to tylko wolna wypowiedz ) ale jezeli na wieloklinie gdzie jest wiecej zabkow ci sie wyrobi powiedzmy 1mm to za duzo nie zostanie. a na wieloklinie gdzie masz szersze kliny zejdzie ci 1mm to sporo ci zostanie czyli dluzej na nim pojezdzisz druga rzecz jak koledzy wyzej napisali zadko sie spotyka wyrobiony walek starego typu a motory majace 25 lat na pewno nie maja przejechane 50 kkm. ale jak powiedzialem na poczatku to moje zdanie.ArturS pisze:Mniej punktów styku (rzadki wieloklin) = gorszy wałek. Jak na takim wałku pojawi się luz 1mm, to poleci w oczach. Właściwie każdy luz jaki się pojawi spowoduje x razy szybsze zużycie niż w tej samej sytuacji w wałku z gęstym wieloklinem. Z tego samego powodu zmieniono to np w XT600.
- Fihu
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 329
- Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Wałek zdawczy
Chodzi o silnik Transalpa czy inny motocyklowy? Trampka nie widziałem (chyba, że był po wypadku i dlatego mechanicznie uszkodzony (kolizja), innych motocykli tak. I z gęstym wielowypustem i z tym mniej gęstym. Dlaczego pytasz?sagittariush pisze:Ponieważ nie chciałem jeździć w zbliżającym się sezonie z uciskiem pod kaskiem w postaci zużytego wałka nabyłem inny silnik. Dziś przyszedł i został jedynie oblukany, ale mam pytanie - czy ktoś z Was widział zajechany silnik z dobrym, nawet bardzo dobrym wałkiem??
Niee znam niestety przebiegu nabytego silnika i stąd pytanie.
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
- sagittariush
- osiedlowy kaskader
- Posty: 112
- Rejestracja: 08.03.2014, 22:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wałek zdawczy
Transalpowy. Wałek miał w idealnym stanie i byłem ciekawy przed odpaleniem, czy reszta będzie ok. Już przeszczepiony i odpalony. Jeszcze kilka zabiegów i będę mógł stwierdzić, czy dobre serce trafiłem.Fihu pisze:Chodzi o silnik Transalpa czy inny motocyklowy? Trampka nie widziałem (chyba, że był po wypadku i dlatego mechanicznie uszkodzony (kolizja), innych motocykli tak. I z gęstym wielowypustem i z tym mniej gęstym. Dlaczego pytasz?sagittariush pisze:Ponieważ nie chciałem jeździć w zbliżającym się sezonie z uciskiem pod kaskiem w postaci zużytego wałka nabyłem inny silnik. Dziś przyszedł i został jedynie oblukany, ale mam pytanie - czy ktoś z Was widział zajechany silnik z dobrym, nawet bardzo dobrym wałkiem??
Niee znam niestety przebiegu nabytego silnika i stąd pytanie.
"Właściwie to im bardziej bezbarwny i ponury otacza mnie krajobraz, tym bardziej wydaje mi się atrakcyjny. Taki już ze mnie dziwak."
Daniel Kalder
Daniel Kalder
- sagittariush
- osiedlowy kaskader
- Posty: 112
- Rejestracja: 08.03.2014, 22:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wałek zdawczy
Serce przeszczepione, pracuje równo, jest jeszcze jedna rzecz do wyjaśnienia, ale po dłuższej trasie, na którą wybiorę się, jak tylko poskładam resztę. Mam nadzieję, że szybko, choć przez ostatnie 2 tyg. znalazłem czas, by skręcić obudowę filtra powietrza..
"Właściwie to im bardziej bezbarwny i ponury otacza mnie krajobraz, tym bardziej wydaje mi się atrakcyjny. Taki już ze mnie dziwak."
Daniel Kalder
Daniel Kalder
- Hubert
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 12.11.2014, 11:57
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Jarosław
Re: Wałek zdawczy
I mnie dopadł problem z wałkiem. Dopiero co przeze mnie kupiona 650 tka ma udokumentowane niecałe 38 000 km, a już jest delikatnie starty wieloklin. Czy ma ktoś z Was odpłatnie "pożyczyć" opisywany wcześniej klej Loctite Hysol 3478 A&B? :) Po wiosennym serwisie moto, zmianie opon i napędu nie uśmiecha mi się brać jeszcze całej puszki kleju :D
- Carson
- wiejski tuningowiec
- Posty: 82
- Rejestracja: 03.05.2012, 22:29
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Żary
Re: Wałek zdawczy
Możliwe że ktoś juz to kiedyś wrzucił na forum ale nie znalazłem, oto taki patent na wałek z innego forum: http://www.adventuretrailrider.com/foru ... 5&start=15
Jak bede miał chwilke czasu to pokaże Wam jaki ja zrobiłem patent na swój wałek, miałem dużo czasu zimą i coś wymyśliłem, jak narazie trzyma jak przyspawana Jeśli ktoś bedzię takie coś chciał to spróbuje załatwić
Jak bede miał chwilke czasu to pokaże Wam jaki ja zrobiłem patent na swój wałek, miałem dużo czasu zimą i coś wymyśliłem, jak narazie trzyma jak przyspawana Jeśli ktoś bedzię takie coś chciał to spróbuje załatwić
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Wałek zdawczy
Carson, wrzuć fotki i opisz co zrobiłeś.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- Carson
- wiejski tuningowiec
- Posty: 82
- Rejestracja: 03.05.2012, 22:29
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Żary
Re: Wałek zdawczy
Trochę późno ale wstawiam foty mojego patentu, zrobiłem na nim juz ok 1000km i gra gitara, dodatkowo loctite tak w razie W, jeśli by ktoś chciał taki dystans spróbuję ogarnąć metoda bezinwazyjna żadnego spawu, przykręcasz do zębatki i zabezpieczasz dwoma śrubami które opierają się o wałek, proste i skuteczne , zębatka trzyma na całej powierzchni wałka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości