Hommziczny Transalp 650 06'

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.
Awatar użytkownika
Hommzik
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 21.11.2023, 12:10
Mój motocykl: XL650V

Hommziczny Transalp 650 06'

Post autor: Hommzik »

Cześć i czołem,

Jestem właścicielem Transalpa 650 z 2006 roku, jest to tegoroczny nabytek z polskim rodowodem. Przebieg mojego sprzętu to 39 tysięcy. Jest to pierwszy tego typu motocykl z kategorii... powiedzmy Adventure. Temat zakładam wcześniej przed rozpoczęciem modyfikacji, aby mieć motywację do prowadzenia fotorelacji podczas prac. Uczucia odnośnie przerabiania 650-tki są mieszane, ale chcę spróbować na własnej skórze - kto nie ryzykuje, ten nie...
Już niebawem zamieszczę relację z przerobienia zawieszenia przód. Postaram się uzupełniać wszystko kompleksowo wraz ze źródłem, skąd dana część pochodzi, kosztem i kodem producenta.

Obrazek z Dysku Google
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Hommziczny Transalp 650 06'

Post autor: tomekpe »

Cześć, fajny pomysł.

Mam 650-tkę i trochę w niej przerabiałem - no, takie typowe poprawki. Na przód polecam włożyć nowe, progresywne sprężyny, chyba, że masz jakieś jeszcze ambitniejsze plany.

Czemu napisałeś, że uczucia wobec przerabiania 650-tki są mieszane?
Awatar użytkownika
Hommzik
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 21.11.2023, 12:10
Mój motocykl: XL650V

Re: Hommziczny Transalp 650 06'

Post autor: Hommzik »

Na przód plan mam taki - montaż sprężyn progresywnych HyperPro, emulatory YSS, olej syntetyczny 10W. Dodatkowo będę montował przedłużane korki do lag produkcji Grześka Kopery. Z przedłużenia lag wynikną wydaje mi się dodatkowe kłopoty do rozwiązania... podejrzewam wymianę przewodów hamulcowych, linkę prędkościomierza. Wszystkie akcesoria mam, więc w przerwie między świętami zabieram się do pracy.

Odnośnie uczuć. Dużo czytałem i opinie w dużej mierze są takie, że tego typu modyfikacje nie są zbyt odczuwalne w Trampku, ale mimo to chcę spróbować tym bardziej, że mechanicznie wiem, że mam dobry sprzęt i jeszcze kupę życia przed nim.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Hommziczny Transalp 650 06'

Post autor: wojtekk »

Powodzenia w projekcie!
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Hommziczny Transalp 650 06'

Post autor: Marcin-BB »

Olej to bym raczej wlał 5 lub 7.5W. A najlepiej doczytać, co zaleca producent sprężyn. Bardziej lepki olej nie poprawia własności zawieszenia, tylko zmienia jego sposób pracy.
Życzę powodzenia z modyfikacjami. Mi zajęło kilka lat i kilkadziesiąt tyś zł, żeby dojść do wniosku, że modyfikacje tego motocykla są bez sensu. Kasę warto wydać na gruntowny serwis i wymianę zużytych podzespołów, tak by moto wróciło do pełnej sprawności i stanu w jakim opuściło fabrykę. I taki stan pokochać i nauczyć się z nim żyć. :smile: To są osiołki do spokojnej jazdy i np. zawias w nich jest z definicji miękki. Co byś nie zrobił dalej to będzie 20-letni transalp z zawiasem wymyślonym w latach '80-tych
Ale wiem- każdy musi spróbować sam. Czasem coś tam się uda poprawić, a na pewno satysfakcja z samodzielnie wykonanych prac jest ogromna. Trzymam kciuki! :thumbsup:
Awatar użytkownika
Hommzik
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 21.11.2023, 12:10
Mój motocykl: XL650V

Re: Hommziczny Transalp 650 06'

Post autor: Hommzik »

1# Przerobienie zawieszenia przedniego.

Spis części:
  • Dedykowane sprężyny HyperPro - ze sklepu internetowego motorus.pl - 687,45 zł
  • YSS PD Fork Valve 335 - od Motoleżana - 434,00 zł
  • Olej Ipone 10W - od Motoleżana - 60 zł
  • Przedłużki lag - od Grzegorza Kopery - 300 zł
  • Uszczelniacze zawieszenia przedniego All Balls 55-119 - ze sklepu internetowego motorus.pl - 47,34 zł
  • Uszczelniacze zawieszenia przedniego All Balls 57-115 - ze sklepu internetowego motorus.pl - 46,26 zł
  • Zestaw tulejek, panewek zawieszenia przedniego All Balls 30.6090 - ze sklepu internetowego motorus.pl -133,65 zł
Obrazek z Dysku Google

Cały set został dobrany po konsultacji z Motoleżanem. Zawór został włożony taki jaki przyszedł od producenta, nie były zmieniane jego ustawienia. Śmieszną rzeczą jest, że HyperPro mimo swojej ceny nie załącza wystarczającej ilości oleju do zalania wg. ich zaleceń. Mi brakowało około 1-1,5 cm do lustra 170mm, ale tą przestrzeń jakby wypełnił zawór YSS więc się tym nie przejmuję. Producent dostarcza do zestawu olej 20W, my zdecydowaliśmy się na olej 10W. Pierwszy raz miałem doczynienia z producentem All Balls przy przednim zawieszeniu, do tej pory stosowałem Ari. Uszczelniacze wewnętrzne do sprawdzenia jak się zachowają i jak długo pożyją, natomiast uszczelniacze przeciwpyłowe porażka... z montażem ich musiałem się dłużej namęczyć niż z złożeniem całej lagi. Coś poszło nie tak producentowi z dopasowaniem rozmiaru.

Co dalej?
Na pewno na tą chwilę widzę, że muszę zamówić linkę prędkościomierza, przewody hamulcowe. Zostawiam to sobie na później, ponieważ do zamontowania mam jeszcze kierownicę i zastanawiam się nad innymi riserami. Obecnie mam 2,5 cm od Touratech. Więc... całość jeszcze do przemyślenia. Przewody będą w oplocie, już znalazłem kogoś kto mi je wykona na wymiar. Linka prędkościomierza będzie z AT. Wszystko będę relacjonował na bieżąco.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości