PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

motocyklowo
jtd
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 115
Rejestracja: 10.09.2013, 21:51
Mój motocykl: XL700V

PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

Post autor: jtd »

Witam.
XL700 po wymianie oleju na 4 biegu zaczyna przeciągać przynajmniej przez pierwsze kilometry od zimnego. Olej Honda MA 10W40 . Na starym oleju nie zauważyłem tej przypadłości . W następnych dniach się okaże , ale czyżby po 55K kończyły sie tarcze?
marcopolo
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 212
Rejestracja: 07.04.2017, 08:01
Mój motocykl: XL700V

Re: PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

Post autor: marcopolo »

Dużo zależy jak tym sprzęgłem operujesz. U mnie na liczniku jest 86 tys. km, dużo jeżdżone w terenie, a tarcze nadal te same.
...jak nie teraz to kiedy?
Dejf
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Kraków

Re: PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

Post autor: Dejf »

Mam 63kkm. Sprzęgło działa bez zarzutu. Olej Motul 5100

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

Post autor: zimny »

Sprzęgło w trampku jak w i każdym innym można zamęczyć po 30 tys a można jeździć i 100 tys. To bardzo indywidualna sprawa. Mi w 600tce zdarzyło się zmieniać sprzęgło przy ok 90 tys, moto dużo jeździło w mieście.

Proponuję spróbować jeszcze z innym olejem. Choć jak przepuszcza, to jego koniec jest już raczej bliski.

Prosty test - 4 lub 5 bieg, obroty koło 6 tys gdzie jest największy moment, jedziesz równo i Maneta do oporu. Jak wskazówka obrotomierza leci niewspółmiernie do prędkości, przepuszcza to masz jasność. Mi trochę przepuszczało i przed wyjazdem za granicę zmieniłem żeby nie było zonka.

Powodzenia
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
jtd
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 115
Rejestracja: 10.09.2013, 21:51
Mój motocykl: XL700V

Re: PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

Post autor: jtd »

Olej już wymieniony z oryginalnego Honda 10W40 MA na Motul 5100 10W30 MA2 . Po wymianie przejechane ciągiem 250km i przez 200km jeszcze ślizgało się ale mniej , a te końcowe 50km już było dobrze. Jeszcze dzisiaj zrobię wycieczkę żeby podjąć decyzje czy kupować tarczki i rozbierać.
A przy okazji pytanie. Czy w XL700 jest uszczelka pokrywy sprzęgła? Czy to uszczelnia się uszczelką w płynie? Coś takiego znalazłem po przetłumaczeniu
"Nałóż płynny środek uszczelniający (Three Bond 1207B lub odpowiednik) na powierzchnię styku prawej pokrywy skrzyni korbowej." Czym to uszczelniacie bo ten Bond niedostępny w Polsce.
Awatar użytkownika
Siara00
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 27.07.2020, 22:33
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Legnica

Re: PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

Post autor: Siara00 »

jtd pisze: 08.07.2023, 11:24 Olej już wymieniony z oryginalnego Honda 10W40 MA na Motul 5100 10W30 MA2 . Po wymianie przejechane ciągiem 250km i przez 200km jeszcze ślizgało się ale mniej , a te końcowe 50km już było dobrze. Jeszcze dzisiaj zrobię wycieczkę żeby podjąć decyzje czy kupować tarczki i rozbierać.
A przy okazji pytanie. Czy w XL700 jest uszczelka pokrywy sprzęgła? Czy to uszczelnia się uszczelką w płynie? Coś takiego znalazłem po przetłumaczeniu
"Nałóż płynny środek uszczelniający (Three Bond 1207B lub odpowiednik) na powierzchnię styku prawej pokrywy skrzyni korbowej." Czym to uszczelniacie bo ten Bond niedostępny w Polsce.

Masa uszczelniająca REINZOSIL
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

Post autor: wojtekk »

Nie ma reguły po ilu km się kończy sprzęgło. Jedno już wyżej Koledzy opisali: zależy ile kto jeździ na ślizgającycm się sprzęgle (łatwiej zabić w terenie). Inne pierdoły zabijające sprzędło to po prostu użycie (jak ktoś lata trasy to na dłużej starczy), czy za bardzo podciągnięta linka (ślizga się cały czas). Tak samo klocki i tarcze ciężko ocenić na ile wystarczą.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
jtd
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 115
Rejestracja: 10.09.2013, 21:51
Mój motocykl: XL700V

Re: PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

Post autor: jtd »

No miałem na myśli ile powinno wytrzymać , ale racja że zajechać można wszystko co się chce. Dobra przebieg jest bez znaczenia. Natomiast piszę jaka jest sytuacja na dzień dzisiejszy bo byc może ktoś kiedyś będzie miał taki sam przypadek.
Otóż dzisiaj zrobione kolejne 50km po wymianie oleju z oryginalnego Honda 10w40 MA na Motul 10W30 MA2. Jazda solo. Pierwsze 4 biegi idzie super , na 5 biegu mam wrażenie że w okolicach 6tys obr idąc w górę potrafi wskazówka obrotomierza tak przeskoczyć ze trzy razy minimalnie o 200 obrotów.
Kilka razy to ćwiczyłem i za każdym razem mam takie spostrzeżenie, czyli wtedy tarczki są chyba na skraju poślizgu. Natomiast jeszcze zrobiłem test założyłem trzy kufry i zabrałem żonę żeby było obciążenie :-) i idzie elegancko przy czym przyznam że nie kręciłem tak wysoko bo juz prędkość była za wysoka i odpuszczałem. Reasumując oryginalny olej był do bani i gdyby nie to że sprzęgło się ślizgać zaczęło to bym taki wyczulony się nie zrobił , a tak jak jest teraz to pewnie było przed wymianą, tylko nie zwracałem na to uwagi bo kto patrzy na obrotomierz, a po silniku to nic nie słychać teraz żeby ślizgało. Jednak postanowiłem , że oddam motocykl w ręce mechanika , jestem umówiony i co trzeba się wymieni. Jak się wymieni to napiszę czy jest zauważalna różnica w pracy przeniesienia napędu.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

Post autor: zimny »

Nie wiem co to za motul 10w30 ale radził bym wrócić do 10w40. Chyba że taki zalecany jest..
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

Post autor: tomekpe »

A mi się w ogóle na Motulu ciut sprzęgło ślizgało i unikam tego oleju.
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 415
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

Post autor: Dlugi1 »

Od zawsze Motul, sprzęgło dałem do wymiany przy 76kkm, zupełnie niepotrzebnie, bo tarcz było sporo, ale bałem się przed wyjazdem na TET MNE że go spalę (też niepotrzebnie, bo nie było potrzeby upalać sprzęgła - TA idzie pod górę nawet przy 2k obr (dziwiła mnie informacja, że nowy TA szarpie łańcuchem nawet przy 3.5k obr).
jtd
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 115
Rejestracja: 10.09.2013, 21:51
Mój motocykl: XL700V

Re: PYT. Po ilu km kończy się sprzęgło fabryczne w XL700

Post autor: jtd »

Tarcze wymienione. Stare i tak były już słabe. Zrobione 2k. Wszystko ok. Jeżeli chodzi o mnie to temat można zamknąć. Dziękuję.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości