Honda Transalp XL700V Rally projekt

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.
Awatar użytkownika
BartKos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 16.12.2022, 09:39
Mój motocykl: XL700V

Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: BartKos »

Obrazek z Dysku Google
Obrazek z Dysku Google

Cześć!
Zakładam ten temat bo potrzebuję burzy mózgów, a później zamienię wątek w relację z prac. Chyba że mi ten koncept wybijecie z głowy, ale szanse są małe bo jestem zmotywowany i uparty. Przetrząsnąłem to forum i forum AfricaTwin i nie znalazłem tematu "głębszego" motania 700tki. Jeżeli coś mi umknęło i ktoś uskuteczniał taką akcję dajcie proszę znać.

Pacjent: Transalp 700 2013 wersja ABS.
Co zostało zrobione:
Gmole, osłona silnika, podwyższenie Kierownicy, bagażnik SW Motech
Sprężyny progresywne na przód + akcesoryjny amor na tył HyperPro
Decat LeoVince + pucha Dominator GP1
Wysoka szyba Loster, Handbary Acerbis

Plan na zimę to wywalić widelec i wrzucić kompletny przód z kołem 21" od LC4, Husqi TE etc. Wydaje mi się, że najłatwiej będzie wrzucić WP Extreme albo Marzocchi Magnum czyli standardowe widelce. Jeżeli się mylę i jakiś nowszy USD to wg Was lepsze rozwiązanie dajcie znać.
Wiem, że takie widelce ludzie ładują do starych Trampów i Afryk. Widzicie jakieś przeciwwskazania, żeby taką akcję zrobić na 700tce?
Na tyle już mam akcesoryjny amor i najchętniej ograniczyłbym modyfikację do lekkiego liftu i wsadzenia koła 18". Pojawia się pytanie czy skok 300mm z przodu i tak lekko dłubniety tył nie będą się kłócić ze sobą.
Mam dośc ograniczoną wiedzę i możliwości mechaniczne, dlatego instalację ogarną znajomi z Honda Karlik w Poznaniu.

Udało mi sie dotrzeć do ziomka z Czech, który zrobił taką rzeźbę. Lekka bariera językowa i Google Translator pozwoliły mi na razie wyciągnąć od niego, że wymiana widelca to temat lajtowy, a tył da się ogarnąć amorem z LC4 i modyfikacją oryginalnego wahacza. Macie tu fotę jego sprzęta:
Obrazek z Dysku Google
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: grad74 »

Fot nie widać! A tak szczerze, to jaki masz cel z taką zmotą zawieszeniową? No bo koło 21 to rozumiem.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
BartKos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 16.12.2022, 09:39
Mój motocykl: XL700V

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: BartKos »

grad74 pisze: 19.12.2022, 21:13 Fot nie widać! A tak szczerze, to jaki masz cel z taką zmotą zawieszeniową? No bo koło 21 to rozumiem.
Zmieniłem ustawienia zdjęc na Google Drive, daj znać czy teraz działają. Jak nie to wkleje w osobnym poście bo nie mogę tu nic edytować.

Na to gdzie i z jaką prędkością ładuję mojego Transalpa w obecnej konfiguracji ma za mały prześwit. Do tego regularnie zamykam zawieszenie i ryję glebę osłoną silnika/stopką centralną. No i estetycznie bardziej pasuje mi wysoki błotnik enduro ;) Reasumując celem jest podniesienie dzielności terenowej + mały estetyczny bonus.
Najłatwiej byłoby kupić T7 i mieć wszystko w pakiecie, ale mam za duży sentyment do Trampka. Ładowanie w niego kasy sprawia mi chorą frajdę.
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3966
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: ostry »

Widząc ten entuzjazm aż grzech go tłumić :cool: .
Napiszę jedynie moje zdanie.
700-tka to jest ślepa uliczka jeśli chodzi o przerabianie jej w off.
Przebrnąłem przed różne mniejesze i większe kombinacje wszystkich Transalpów. Ostatecznie wróciłem do 600-tki i tutaj jest nawięcej pola do popisu i jednocześnie najłatiwej osiągnąć w miarę dobry rezultat .
Jak wymienisz tam koło na 21" to będzie beznadziejnie się prowadzić. Przyzwyczaisz się ale to nie to. Pozycja też słaba. Można kombinować kierownicę, podwyższenia, coś z podnóżkami ale dalej lipa. Jest też ciężka. Silnik błyskawicznie się grzeje . Co prawda wentylator szybko schładza ale w lecie practycznie nie będzie się wyłączał w terenie. Wahacza nie wymienisz , zatem nawet jeśli dzięki skokowi innego amorka coś uzyskasz, to łańcuch będzie darł po ślizgu i go zje. To tak na szybko co mi się przypomniało.
Ale ogólnie chętnie popatrzę co tam wymodzisz :smile: .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: grad74 »

BartKos pisze: 19.12.2022, 21:53
grad74 pisze: 19.12.2022, 21:13 Fot nie widać! A tak szczerze, to jaki masz cel z taką zmotą zawieszeniową? No bo koło 21 to rozumiem.
Zmieniłem ustawienia zdjęc na Google Drive, daj znać czy teraz działają. Jak nie to wkleje w osobnym poście bo nie mogę tu nic edytować.

Na to gdzie i z jaką prędkością ładuję mojego Transalpa w obecnej konfiguracji ma za mały prześwit. Do tego regularnie zamykam zawieszenie i ryję glebę osłoną silnika/stopką centralną. No i estetycznie bardziej pasuje mi wysoki błotnik enduro ;) Reasumując celem jest podniesienie dzielności terenowej + mały estetyczny bonus.
Najłatwiej byłoby kupić T7 i mieć wszystko w pakiecie, ale mam za duży sentyment do Trampka. Ładowanie w niego kasy sprawia mi chorą frajdę.
Hmmm... :cool: , no tak. Zboczenia są różne, jedni zbierają znaczki, inni codziennie myją zęby , ale to Twoje to akuratnie jestem w stanie zrozumieć , bo sam tak mam :ok: :lol: . A zdjęcia widać :thumbsup:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 423
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: ural2 »

Cześć. Kibicuję Twojemu zapałowi. Kilka lat temu spędziłem sporo czasu na motaniu 600tki. Były dni zwątpienia i radochy. Teraz gdy projekt prawie skończony czuje się spełniony :thumbsup: Czy to miało sens... sam sobie odpowiesz po robocie.
Przecierasz nowe szlaki, powodzenia i zdawaj relację.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
BartKos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 16.12.2022, 09:39
Mój motocykl: XL700V

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: BartKos »

ostry pisze: 21.12.2022, 18:19 Widząc ten entuzjazm aż grzech go tłumić :cool: .
Napiszę jedynie moje zdanie.
700-tka to jest ślepa uliczka jeśli chodzi o przerabianie jej w off.
Przebrnąłem przed różne mniejesze i większe kombinacje wszystkich Transalpów. Ostatecznie wróciłem do 600-tki i tutaj jest nawięcej pola do popisu i jednocześnie najłatiwej osiągnąć w miarę dobry rezultat .
Jak wymienisz tam koło na 21" to będzie beznadziejnie się prowadzić. Przyzwyczaisz się ale to nie to. Pozycja też słaba. Można kombinować kierownicę, podwyższenia, coś z podnóżkami ale dalej lipa. Jest też ciężka. Silnik błyskawicznie się grzeje . Co prawda wentylator szybko schładza ale w lecie practycznie nie będzie się wyłączał w terenie. Wahacza nie wymienisz , zatem nawet jeśli dzięki skokowi innego amorka coś uzyskasz, to łańcuch będzie darł po ślizgu i go zje. To tak na szybko co mi się przypomniało.
Ale ogólnie chętnie popatrzę co tam wymodzisz :smile: .
Dzięki Ostry!
Solidnie i merytorycznie. Wszystko co wypunktowałeś to tematy, które biorę pod uwagę (poza grzaniem się- męczyłem Trampa w Grecji, Albanii i Chorwacji latem i doszedłem do wniosku, że nie jestem w stanie go zagotować). Co do pozycji- podwyższenie kierownicy, które mam teraz + podnóżki enduro już wiele zmieniły w temacie. Z nowym widelcem pójdzie jeszcze bardziej w górę. Generalnie komfort i kulturę podróżowania chętnie zamienię na lepsze tłumienie i większą kontrolę w terenie. Nawt jeżeli różnica w stosunku do tego co mam teraz będzie niewielka ;)
Przed świętami zamówiłem zestaw do lekkiego liftu tyłu od Wilbersa. Zostaje amortyzator Hyperpro i oryginalny wahacz.
Po nowym roku kupuję WP Extreme. Kolega z Czech podesłał mi specyfikację progresywnych sprężyn, które hulają w jego 700tce.
Będziemy toczyć nową sztycę.
Teraz już nie ma powrotu ;)
grad74 pisze: 21.12.2022, 19:40
BartKos pisze: 19.12.2022, 21:53
grad74 pisze: 19.12.2022, 21:13 Fot nie widać! A tak szczerze, to jaki masz cel z taką zmotą zawieszeniową? No bo koło 21 to rozumiem.
Zmieniłem ustawienia zdjęc na Google Drive, daj znać czy teraz działają. Jak nie to wkleje w osobnym poście bo nie mogę tu nic edytować.

Na to gdzie i z jaką prędkością ładuję mojego Transalpa w obecnej konfiguracji ma za mały prześwit. Do tego regularnie zamykam zawieszenie i ryję glebę osłoną silnika/stopką centralną. No i estetycznie bardziej pasuje mi wysoki błotnik enduro ;) Reasumując celem jest podniesienie dzielności terenowej + mały estetyczny bonus.
Najłatwiej byłoby kupić T7 i mieć wszystko w pakiecie, ale mam za duży sentyment do Trampka. Ładowanie w niego kasy sprawia mi chorą frajdę.
Hmmm... :cool: , no tak. Zboczenia są różne, jedni zbierają znaczki, inni codziennie myją zęby , ale to Twoje to akuratnie jestem w stanie zrozumieć , bo sam tak mam :ok: :lol: . A zdjęcia widać :thumbsup:
ural2 pisze: 25.12.2022, 11:54 Cześć. Kibicuję Twojemu zapałowi. Kilka lat temu spędziłem sporo czasu na motaniu 600tki. Były dni zwątpienia i radochy. Teraz gdy projekt prawie skończony czuje się spełniony :thumbsup: Czy to miało sens... sam sobie odpowiesz po robocie.
Przecierasz nowe szlaki, powodzenia i zdawaj relację.

Dzięki Panowie! To motywuje. A motywacji będę potrzebował na każdym etapie tego projektu :D
Awatar użytkownika
Mazak
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Spalding/Warszawa

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: Mazak »

Hej, fajny ten Twój trampek i lekkiego życia nie ma, w sumie do tego go honda zrobiła ;)
Powiedz mi warto wrzucać te sprężyny hyperpro na przód, bo nie ukrywam że mocno chodzą mi po głowie. To samo z decatem, daje coś oprócz przeswitu ??
Pozdro
Awatar użytkownika
BartKos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 16.12.2022, 09:39
Mój motocykl: XL700V

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: BartKos »

Mazak pisze: 16.01.2023, 18:33 Hej, fajny ten Twój trampek i lekkiego życia nie ma, w sumie do tego go honda zrobiła ;)
Powiedz mi warto wrzucać te sprężyny hyperpro na przód, bo nie ukrywam że mocno chodzą mi po głowie. To samo z decatem, daje coś oprócz przeswitu ??
Pozdro
Cześć, dzięki! Zestaw od Hyperpro to jak dotąd najlepsza moja inwestycja w tego sztrucla. W stosunku do oryginalnego setupu różnica ogromna na asfalcie i w terenie. Decata wsadziłem przede wszystkim dla prześwitu i lekkiej redukcji wagi. Ciężko mi obiektywnie stwierdzić czy dał jakis przyrost mocy, bo w tym samym czasie robiliśmy też swap silnika na "świeższy". Generlanie mam wrażenie, że Tramp jest bardziej żwawy i lepiej idzie od dołu.

Mały update: trafiłem na pierwsza ścianę- Wilbers po miesiącu ciszy odesłał mi kasę i wiadomość, że zestaw liftujący tył do 700tki nie jest już dostępny... Opcje low cost typu adapter odpadają bo mam amor od Hyperpro i nic tam nie zmodyfikuję. Gapię się na rysunek kiwaczki w manualu i mój humanistyczny umysł nie może ogarnąć czy odwrócenie jej coś tutaj da...?
Awatar użytkownika
Mazak
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Spalding/Warszawa

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: Mazak »

Dzieki za info, faktycznie z tą kiwaczką jest dobra myśl. Gdzieś czytalem ze ja odwracają i moto jest wlasnie wyższe czy niższe… tylko czy to tyczy sie 700ki
Ogólnie ten sam dylemat, inwestoac i zostawić bo mam sentyment czy w koncu zmienić po paru latach 🤔
Dejf
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Kraków

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: Dejf »

Projektu chyba nie będzie? Bo daje sie widziałem że na Olx Trampek szuka nowego wlasciciela?

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
Cyryl
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 190
Rejestracja: 12.07.2009, 09:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Wlkp.

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: Cyryl »

Lepiej a może nawet i niewiele drożej wyjdzie kupić tenere 700 z początku produkcji niż dłubać zmęczonego trampka 700.
Worek kasy do włożenia a sukces ciężki do wypracowania.
NTV Deauville->V-strom 1000->Transalp zmota->Bandit 1200->Transalp 600->Bandit 1200->Tdm->Africa Zmota->1100GS->1150GS->1100GS->CB1300S->CRF1000 i MT01
Awatar użytkownika
BartKos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 16.12.2022, 09:39
Mój motocykl: XL700V

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: BartKos »

Dejf pisze: 04.02.2023, 17:23 Projektu chyba nie będzie? Bo daje sie widziałem że na Olx Trampek szuka nowego wlasciciela?
2 razy juz go wrzucałem na olxa i ściągałem. Boksuje się z dwoma scenariuszami- jak sprzedam Trampa do końca lutego to będzie T7. Ale nadal nie jestem przekonany czy chcę sprzedawać, naprawdę zżyłem się z tym klamotem. Jeżeli nie sprzedam drążę projekt dalej, w lekko zminimalizowanej formie- odwracamy kiwaczkę na tyle, wylatują oryginalne lagi i wchodzą te z Transalpa 650 z progresami Hyperpro.
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: Qter »

Brałbym T7. Jakoś 700 nigdy mnie nie przekonywała do tego co oferuje w serii.

Pzdr

Qter

Wysłane z mojego RMX3241 przy użyciu Tapatalka

Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Dejf
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Kraków

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: Dejf »

BartKos pisze:
Dejf pisze: 04.02.2023, 17:23 Projektu chyba nie będzie? Bo daje sie widziałem że na Olx Trampek szuka nowego wlasciciela?
2 razy juz go wrzucałem na olxa i ściągałem. Boksuje się z dwoma scenariuszami- jak sprzedam Trampa do końca lutego to będzie T7. Ale nadal nie jestem przekonany czy chcę sprzedawać, naprawdę zżyłem się z tym klamotem. Jeżeli nie sprzedam drążę projekt dalej, w lekko zminimalizowanej formie- odwracamy kiwaczkę na tyle, wylatują oryginalne lagi i wchodzą te z Transalpa 650 z progresami Hyperpro.
Obawiam się że ciężko będzie go sprzedać w tej cenie.... potrzebny prawdziwy amator... ale może się mylę....
W każdym razie by było najlepiej dla Ciebie....


Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
Awatar użytkownika
kudlaty
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 29.07.2013, 15:34
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Offtock ;-)

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: kudlaty »

BartKos pisze: 04.02.2023, 23:22 wylatują oryginalne lagi i wchodzą te z Transalpa 650 z progresami Hyperpro.
Jak dojdzie co do czego to pomyśl jeszcze nad wrzuceniem emulatorów, np. RaceTech-a. W swojej 700-ce miałem to razem ze sprężynami Wilbersa i było miodzio (jak na 700-kę oczywiście ;-) ).
Awatar użytkownika
BartKos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 16.12.2022, 09:39
Mój motocykl: XL700V

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: BartKos »

Obrazek z Dysku Google

Trochę to trwało, ale operacja dopięta. Tramp siedzi teraz na widelcu z 650tki ze sprężynami Hyperpro. ABS zlikwidowany.
Z nowym setupem zrobiłem w tym tygodniu >1000 km z Poznania do Żywca odwiedzić Kadafiego.
W terenie ogromna zmiana na plus. Na asfalcie nie zawuażyłem pogorszenia właściwości jezdnych, ani komfortu. 21 cali na kostce
jest głośniejsze, ale za dupą drze się przelotowy Dominator więc i tak nic nie słyszę ;) Motocykl jest zwrotniejszy.
Mam wrażenie, że ten motocykl tak właśnie powinien wychodzić z fabryki.

Swap robiła mi ekipa Honda Karlik w Poznaniu. Mysłeliśmy, że będzie w miarę plug&play. Nie było ;)
Zrobię osobny klip z opisem operacji.

Obrazek z Dysku Google
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: Qter »

Brawo!

Najważniejsze że z tego co piszesz to osiągnąłeś zamierzony efekt.

Pzdr

Qter

Wysłane z mojego RMX3241 przy użyciu Tapatalka

Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
BartKos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 16.12.2022, 09:39
Mój motocykl: XL700V

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: BartKos »

https://drive.google.com/file/d/1MqB7fG ... share_link
https://drive.google.com/file/d/1M4TPlK ... share_link

W zeszłym sezonie przejechałem trasę rajdu Illyria Raid. Nawinąłem ponad 7k km z setupem opisanym wyżej i nadal podtrzymuję teorię, że rzeźba była tego warta ;)
Przed kolejnym tripem chcę poprawić prześwit i jeszcze trochę utwardzić przedni zawias.
Prawdopodobnie wjadą emulatory Race Tech, odwrócona kiwaczka, 18 cali na tyle i przydałyby się przedłużki lag.

Tutaj pytanie do Was- czy ktoś ma jakiś sprawdzony kontakt w tym ostatnim temacie? Przetrząsnałem to forum i AT i tematy przedłużek od dawna martwe...
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 415
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt

Post autor: Dlugi1 »

Grzegorz Kopera - bywał tu na forum, jak nie to jest często na grupie TA na FB
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości