Strona 6 z 10

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 20.01.2023, 18:31
autor: Szymon.zim
Trochę zaległości!
Przymiarka do T7 World Raid



Grzebanie w Starszej Pani


Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 28.01.2023, 08:57
autor: Szymon.zim
Takie moje przemyślenia i odczucia z ostatnich modyfikacji oraz wkładu finansowego.
Wyobrażenia a rzeczywistość.

Szkoda, że tu w okolicy niema hamowni motocyklowej. Jak pytałem to chyba jest gdzieś na wyspie ale nie w mojej okolicy. Więc mówię trochę emocjami i domysłami. Tak z obserwacji.




Oraz coś o odzieży


Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 29.06.2023, 20:36
autor: Szymon.zim
Zaległości z życia motocyklisty.
Wymian kierownicy na FatBar ProTaper.

Co tym razem poszło nie tak?
Czy wy też macie podobnie?


Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 02.07.2023, 10:47
autor: Szymon.zim
Zmiana kierownicy pociąga za sobą zmianę osłon dłoni. Efekt domino.
Eksperymenty z dopasowaniem.
Tym razem się udało ale jakim kosztem i kompromisem.


Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 02.07.2023, 16:01
autor: MrWaski
Szymon, oglądając Twoje filmy, widzę że szukasz nowego motóra.
Czy myślałeś o Tiger 900 Rally Pro? W standardowej cenie masz wszystko, włącznie z quickshifterem i tempomatem. Macie na wyspie salon Tiumpha?
https://www.youtube.com/watch?v=rCovttcZCAs&t=1575s

Odnośnie dokręcania kierownicy imbusem. Czy jakbyś wykręcił te dwie śruby u góry i zdjął kierownicę, to przez otwór po śrubie nie dokręciłbyś śrub imbusowych na dole?

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 02.07.2023, 19:39
autor: Szymon.zim
MrWaski pisze: 02.07.2023, 16:01 Szymon, oglądając Twoje filmy, widzę że szukasz nowego motóra.
Czy myślałeś o Tiger 900 Rally Pro? W standardowej cenie masz wszystko, włącznie z quickshifterem i tempomatem. Macie na wyspie salon Tiumpha?
https://www.youtube.com/watch?v=rCovttcZCAs&t=1575s

Odnośnie dokręcania kierownicy imbusem. Czy jakbyś wykręcił te dwie śruby u góry i zdjął kierownicę, to przez otwór po śrubie nie dokręciłbyś śrub imbusowych na dole?

Cześć MrWaski Dzięki za odpowiedź. Myślałem, że robię tu tylko spam i nikt tego nie czyta.

Sprawdzam jak to jest z tymi współczesnymi moto. Jakie generują emocje, pozycję... Nie mam aż takiego ciśnienia na zmianę dopóki transalp spełnia podstawowe potrzeby. Jeżeli w czymś się zakocham i będą ku temu środki to pewnie kupię.
Obecnie podoba mi się Tuareg 660. Poczekam spokojnie na dalsze opinie z użytkowania, może wyjdą jakieś powtarzalne wady. Cena na rynku wtórnym zrobi się odpowiednia na moją kieszeń. Myślę, ze na taką zmianę dam sobie dwa lata. Może przez ten czas pokaże się coś mnie uroczy a może też zmieni się mój sposób jazdy i będę potrzebował czegoś innego. Trochę takie podejście filozoficzne. Zadaję sobie pytanie na ile jest to mi potrzebne? Czy wracam myślami do tego co jakiś czas? Co to zmieni? Dlatego jak jest możliwość idę pomacać i popatrzeć.

Nie jeszcze nie myślałem o Tiger 900. Wydaje mi się trochę ciężki. Jeśli nadal będę chciał robić motocyklowe włóczęgi po krzakach i wąskich ścieżkach to szkoda takiego motocykla.

Dokręcanie mostków kierownicy to skomplikowane. Nawet nie wiem czy tak się da to ogarnąć. Spojrzałem teraz i widzę, że śruby dolnego mostka w stosunku do podwyższenia nie są w jednej linii. Dodatkowo nie wiem czy klucz przejdzie przez otwór z gwintem M8. Po ustawieniu pochylenia tez było by trudno aby dobrze to docisnąć kluczem z kółka na końcu.

Ciągle zwlekam aby sprawdzić Suzuki DE 800

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 02.07.2023, 19:54
autor: MrWaski
Do jeżdżenia solo, tak jak widzę z Twoich filmów, to faktycznie jakiś lżejszy z dużym kołem i prześwitem. Na dalsze trasy po kilkaset kilometrów to inna rozmowa.
Ta Aprilka bardzo ciekawa, ale nie widziałem jej na żywo, nie mówiąc o jeździe.
Kolega kupił w salonie Yamahę T700, zaraz po wejściu na rynek, pojeździł, stwierdził że w dalszych trasach niewygodna, sprzedał, a następnie z powrotem taką kupił...

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 03.07.2023, 11:10
autor: Huzar
Tu masz trochę o aprilce
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 91&t=27823
Też zaczynam oglądać tygrysy :grin: tylko 800tki na szprychowych kołach.

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 03.07.2023, 11:30
autor: Paweł 71
"Myślałem, że robię tu tylko spam i nikt tego nie czyta."
Ja zgłaszam się,że czytam i oglądam ale nie wklejam komentarzy.Nie często mam imperatyw i doświadczenie/wiedzę by ubogacić ww wpisy.

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 03.07.2023, 17:06
autor: wojtekk
Ja też czytam :)

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 03.07.2023, 19:08
autor: Szymon.zim
To fajnie, że czytacie :) choć bardziej oglądacie. Nie mam chęci pisać i wrzucać zdjęć. Łatwiej jest mi coś nagrać i się podzielić. Skoro coś się przydaje to super.

Motocykle są takiem trochę regulatorem emocji. Odzwierciedleniem tego co w nas siedzi. Z czasem wewnętrze demony tez się zmieniają co odzwierciedla się doskonale w stylu jazdy, potrzebie jazdy i tym czy to to jest zabawa, obowiązek czy tylko dodatek.
Jeszcze pół roku temu byłem prawie pewny, że albo kupuje maszyny albo robię gruntowny remont trampka i za resztę ruszam w podróż.
Obecnie ani jedno ani drugie bo pojawiło się coś innego z wyższym priorytetem na dany moment. To też jest fajne bo można się przyglądać i maszynom i dalej myśleć czy się opłaca remontować starą maszynę. Poczekam jeszcze aż oficjalnie wejdą w życie przeglądy techniczne na motocykle w FR. wtedy będę wiedział czy modyfikacje są dozwolone i czy przejdzie badanie bez katalizatora.
Więc z zakupem starszego sprzętu się wstrzymuję oraz remontem i modyfikacjami. Może to wszystko jednak przeważy w kierunku nowszego.

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 05.07.2023, 18:59
autor: Szymon.zim
Zamienniki i czas ich przydatności....


Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 19.07.2023, 10:19
autor: Artek
SKANDAL!!! W środku cywilizacji nie macie przeglądów technicznych motocykli??? SKANDAL :haha:

Mnie też ostatnio kaprysił czujnik STOPów, ale to jedyna część, którą mam z KTM-a.

Knipex-a większego :cool: (125mm) mam w narzędziówkach i bardzo sobie go chwalę. Moim zdaniem bardziej poręczny. A do garażu chyba dokupię knipex TwinGrip.

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 19.07.2023, 11:47
autor: Paweł 71
O-również w zeszłym miesiącu przerabiałem temat wyłącznika stopu.
Podobnie jak na filmiku rozebrałem by dostać się do styków.Jednak poszedłem dalej z rozbiórką.
Wyjąłem styki z obudowy (-da się je wysunąć) i wtedy można je podszlifować i wyczyścić.W dolnym styku(statycznym) wyciera się delikatna niecka ,w której gromadzi się śniedź.Styk podrównałem pilniczkiem i wypolerowałem.To samo ze stykiem roboczym i resztą elementów.Dalej poszedł spray do styków i składanie w całość.Spokojnie można podszlifować styki bo nie są jedynie napylane a z jednolitego materiału (wydaje się ,że to srebro techniczne) w oryginalnym wyłączniku.Nitów plastikowych nie rozwiercałem bo udało się je podważyć i puściły.Do ponownego połączenia użyłem mieszanki:kropelka,soda,kropelka,soda w aptekarskich ilościach by nie zalać wnętrza a jedynie nadlać grzybek nita.Działa od miesiąca OK.

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 19.07.2023, 20:17
autor: Szymon.zim
Artek pisze: 19.07.2023, 10:19 SKANDAL!!! W środku cywilizacji nie macie przeglądów technicznych motocykli??? SKANDAL :haha:

Mnie też ostatnio kaprysił czujnik STOPów, ale to jedyna część, którą mam z KTM-a.

Knipex-a większego :cool: (125mm) mam w narzędziówkach i bardzo sobie go chwalę. Moim zdaniem bardziej poręczny. A do garażu chyba dokupię knipex TwinGrip.
Ten skandal z przeglądami ma być zażegnany ale czy to prawda okaże się dopiero w 2014r. Oby nie dopatrzyli się braku większości układu wydechowego i innych modyfikacji. Ciekawy jestem na jakiej zasadzie będą robione badania starszych maszyn.

KNIPEX mam większy w normalnych narzędziach a ten mały co ostatnio nabyłem zabawkowy KNIPEX COBRA SX to takie dopełnienie...

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 19.07.2023, 20:18
autor: Szymon.zim
Paweł 71 pisze: 19.07.2023, 11:47 O-również w zeszłym miesiącu przerabiałem temat wyłącznika stopu.
Podobnie jak na filmiku rozebrałem by dostać się do styków.Jednak poszedłem dalej z rozbiórką.
Wyjąłem styki z obudowy (-da się je wysunąć) i wtedy można je podszlifować i wyczyścić.W dolnym styku(statycznym) wyciera się delikatna niecka ,w której gromadzi się śniedź.Styk podrównałem pilniczkiem i wypolerowałem.To samo ze stykiem roboczym i resztą elementów.Dalej poszedł spray do styków i składanie w całość.Spokojnie można podszlifować styki bo nie są jedynie napylane a z jednolitego materiału (wydaje się ,że to srebro techniczne) w oryginalnym wyłączniku.Nitów plastikowych nie rozwiercałem bo udało się je podważyć i puściły.Do ponownego połączenia użyłem mieszanki:kropelka,soda,kropelka,soda w aptekarskich ilościach by nie zalać wnętrza a jedynie nadlać grzybek nita.Działa od miesiąca OK.
Dobra robota!!!

Mi się nie chciało już wszystkiego wyciągać do czyszczenia.
Chyba ważny jest efekt końcowy i satysfakcja z naprawy.

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 20.07.2023, 00:47
autor: MrWaski
Widziałem gdzieś na YT, jak naprawia się plastiki kropelką i popiołem z papierosa. Nieźle to wygląda.

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 26.08.2023, 20:36
autor: Szymon.zim
Nowa seria odcinków związana z Bólem czterech liter. Oczywiście w przenośni jak i faktycznie fizycznie.

Sam się zaniedbałem oraz i maszyna odmówiła współpracy. Może nie jest dobrze ale trzeba się starać i kontrolować sytuację.
Dopiero się zabieram za sklejanie zaległego materiału.


[youtube]https://youtu.be/CB-qj9_kppM?si=9ekj-ifUpZcVXpjw[/youtube]

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 27.08.2023, 17:39
autor: Janek-2004
Jak dobrze zauważyłem to nie gaśnie kontrolka po włączeniu zapłonu - kill switch - miałem to samo, kręci jak głupi a nie odpala.
Kiedyś na wyjeździe mnie to parę razy dotknęło jak miałem trampka.
Ktoś poradził, żeby w razie kolejnego razu nie czekać aż kontrolka zgaśnie (bo nie chciała zgasnąć) tylko równolegle z włączeniem zapłonu wcisnąć starter - zadziałało.

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

: 28.08.2023, 11:08
autor: Dlugi1
Zawsze oglądam z ciekawością Twoje grzebanie przy TA, jak Janek zauważył, nie gaśnie Ci HISS a druga rzecz - nie mogłeś poskładać listków na wymiar odpowiedni tylko posługiwałeś się .15/.20 przy koniecznym .18/.22?