Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 133
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Trochę zaległości!
Przymiarka do T7 World Raid
Grzebanie w Starszej Pani
Przymiarka do T7 World Raid
Grzebanie w Starszej Pani
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 133
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Takie moje przemyślenia i odczucia z ostatnich modyfikacji oraz wkładu finansowego.
Wyobrażenia a rzeczywistość.
Szkoda, że tu w okolicy niema hamowni motocyklowej. Jak pytałem to chyba jest gdzieś na wyspie ale nie w mojej okolicy. Więc mówię trochę emocjami i domysłami. Tak z obserwacji.
Oraz coś o odzieży
Wyobrażenia a rzeczywistość.
Szkoda, że tu w okolicy niema hamowni motocyklowej. Jak pytałem to chyba jest gdzieś na wyspie ale nie w mojej okolicy. Więc mówię trochę emocjami i domysłami. Tak z obserwacji.
Oraz coś o odzieży
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 133
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Zaległości z życia motocyklisty.
Wymian kierownicy na FatBar ProTaper.
Co tym razem poszło nie tak?
Czy wy też macie podobnie?
Wymian kierownicy na FatBar ProTaper.
Co tym razem poszło nie tak?
Czy wy też macie podobnie?
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 133
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Zmiana kierownicy pociąga za sobą zmianę osłon dłoni. Efekt domino.
Eksperymenty z dopasowaniem.
Tym razem się udało ale jakim kosztem i kompromisem.
Eksperymenty z dopasowaniem.
Tym razem się udało ale jakim kosztem i kompromisem.
- MrWaski
- osiedlowy kaskader
- Posty: 126
- Rejestracja: 16.06.2020, 07:29
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Słocina
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Szymon, oglądając Twoje filmy, widzę że szukasz nowego motóra.
Czy myślałeś o Tiger 900 Rally Pro? W standardowej cenie masz wszystko, włącznie z quickshifterem i tempomatem. Macie na wyspie salon Tiumpha?
https://www.youtube.com/watch?v=rCovttcZCAs&t=1575s
Odnośnie dokręcania kierownicy imbusem. Czy jakbyś wykręcił te dwie śruby u góry i zdjął kierownicę, to przez otwór po śrubie nie dokręciłbyś śrub imbusowych na dole?
Czy myślałeś o Tiger 900 Rally Pro? W standardowej cenie masz wszystko, włącznie z quickshifterem i tempomatem. Macie na wyspie salon Tiumpha?
https://www.youtube.com/watch?v=rCovttcZCAs&t=1575s
Odnośnie dokręcania kierownicy imbusem. Czy jakbyś wykręcił te dwie śruby u góry i zdjął kierownicę, to przez otwór po śrubie nie dokręciłbyś śrub imbusowych na dole?
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 133
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
MrWaski pisze: ↑02.07.2023, 16:01 Szymon, oglądając Twoje filmy, widzę że szukasz nowego motóra.
Czy myślałeś o Tiger 900 Rally Pro? W standardowej cenie masz wszystko, włącznie z quickshifterem i tempomatem. Macie na wyspie salon Tiumpha?
https://www.youtube.com/watch?v=rCovttcZCAs&t=1575s
Odnośnie dokręcania kierownicy imbusem. Czy jakbyś wykręcił te dwie śruby u góry i zdjął kierownicę, to przez otwór po śrubie nie dokręciłbyś śrub imbusowych na dole?
Cześć MrWaski Dzięki za odpowiedź. Myślałem, że robię tu tylko spam i nikt tego nie czyta.
Sprawdzam jak to jest z tymi współczesnymi moto. Jakie generują emocje, pozycję... Nie mam aż takiego ciśnienia na zmianę dopóki transalp spełnia podstawowe potrzeby. Jeżeli w czymś się zakocham i będą ku temu środki to pewnie kupię.
Obecnie podoba mi się Tuareg 660. Poczekam spokojnie na dalsze opinie z użytkowania, może wyjdą jakieś powtarzalne wady. Cena na rynku wtórnym zrobi się odpowiednia na moją kieszeń. Myślę, ze na taką zmianę dam sobie dwa lata. Może przez ten czas pokaże się coś mnie uroczy a może też zmieni się mój sposób jazdy i będę potrzebował czegoś innego. Trochę takie podejście filozoficzne. Zadaję sobie pytanie na ile jest to mi potrzebne? Czy wracam myślami do tego co jakiś czas? Co to zmieni? Dlatego jak jest możliwość idę pomacać i popatrzeć.
Nie jeszcze nie myślałem o Tiger 900. Wydaje mi się trochę ciężki. Jeśli nadal będę chciał robić motocyklowe włóczęgi po krzakach i wąskich ścieżkach to szkoda takiego motocykla.
Dokręcanie mostków kierownicy to skomplikowane. Nawet nie wiem czy tak się da to ogarnąć. Spojrzałem teraz i widzę, że śruby dolnego mostka w stosunku do podwyższenia nie są w jednej linii. Dodatkowo nie wiem czy klucz przejdzie przez otwór z gwintem M8. Po ustawieniu pochylenia tez było by trudno aby dobrze to docisnąć kluczem z kółka na końcu.
Ciągle zwlekam aby sprawdzić Suzuki DE 800
- MrWaski
- osiedlowy kaskader
- Posty: 126
- Rejestracja: 16.06.2020, 07:29
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Słocina
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Do jeżdżenia solo, tak jak widzę z Twoich filmów, to faktycznie jakiś lżejszy z dużym kołem i prześwitem. Na dalsze trasy po kilkaset kilometrów to inna rozmowa.
Ta Aprilka bardzo ciekawa, ale nie widziałem jej na żywo, nie mówiąc o jeździe.
Kolega kupił w salonie Yamahę T700, zaraz po wejściu na rynek, pojeździł, stwierdził że w dalszych trasach niewygodna, sprzedał, a następnie z powrotem taką kupił...
Ta Aprilka bardzo ciekawa, ale nie widziałem jej na żywo, nie mówiąc o jeździe.
Kolega kupił w salonie Yamahę T700, zaraz po wejściu na rynek, pojeździł, stwierdził że w dalszych trasach niewygodna, sprzedał, a następnie z powrotem taką kupił...
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 302
- Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Uć
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Tu masz trochę o aprilce
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 91&t=27823
Też zaczynam oglądać tygrysy tylko 800tki na szprychowych kołach.
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 91&t=27823
Też zaczynam oglądać tygrysy tylko 800tki na szprychowych kołach.
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 174
- Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
"Myślałem, że robię tu tylko spam i nikt tego nie czyta."
Ja zgłaszam się,że czytam i oglądam ale nie wklejam komentarzy.Nie często mam imperatyw i doświadczenie/wiedzę by ubogacić ww wpisy.
Ja zgłaszam się,że czytam i oglądam ale nie wklejam komentarzy.Nie często mam imperatyw i doświadczenie/wiedzę by ubogacić ww wpisy.
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5559
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Ja też czytam
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 133
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
To fajnie, że czytacie choć bardziej oglądacie. Nie mam chęci pisać i wrzucać zdjęć. Łatwiej jest mi coś nagrać i się podzielić. Skoro coś się przydaje to super.
Motocykle są takiem trochę regulatorem emocji. Odzwierciedleniem tego co w nas siedzi. Z czasem wewnętrze demony tez się zmieniają co odzwierciedla się doskonale w stylu jazdy, potrzebie jazdy i tym czy to to jest zabawa, obowiązek czy tylko dodatek.
Jeszcze pół roku temu byłem prawie pewny, że albo kupuje maszyny albo robię gruntowny remont trampka i za resztę ruszam w podróż.
Obecnie ani jedno ani drugie bo pojawiło się coś innego z wyższym priorytetem na dany moment. To też jest fajne bo można się przyglądać i maszynom i dalej myśleć czy się opłaca remontować starą maszynę. Poczekam jeszcze aż oficjalnie wejdą w życie przeglądy techniczne na motocykle w FR. wtedy będę wiedział czy modyfikacje są dozwolone i czy przejdzie badanie bez katalizatora.
Więc z zakupem starszego sprzętu się wstrzymuję oraz remontem i modyfikacjami. Może to wszystko jednak przeważy w kierunku nowszego.
Motocykle są takiem trochę regulatorem emocji. Odzwierciedleniem tego co w nas siedzi. Z czasem wewnętrze demony tez się zmieniają co odzwierciedla się doskonale w stylu jazdy, potrzebie jazdy i tym czy to to jest zabawa, obowiązek czy tylko dodatek.
Jeszcze pół roku temu byłem prawie pewny, że albo kupuje maszyny albo robię gruntowny remont trampka i za resztę ruszam w podróż.
Obecnie ani jedno ani drugie bo pojawiło się coś innego z wyższym priorytetem na dany moment. To też jest fajne bo można się przyglądać i maszynom i dalej myśleć czy się opłaca remontować starą maszynę. Poczekam jeszcze aż oficjalnie wejdą w życie przeglądy techniczne na motocykle w FR. wtedy będę wiedział czy modyfikacje są dozwolone i czy przejdzie badanie bez katalizatora.
Więc z zakupem starszego sprzętu się wstrzymuję oraz remontem i modyfikacjami. Może to wszystko jednak przeważy w kierunku nowszego.
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 133
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Zamienniki i czas ich przydatności....
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
SKANDAL!!! W środku cywilizacji nie macie przeglądów technicznych motocykli??? SKANDAL
Mnie też ostatnio kaprysił czujnik STOPów, ale to jedyna część, którą mam z KTM-a.
Knipex-a większego (125mm) mam w narzędziówkach i bardzo sobie go chwalę. Moim zdaniem bardziej poręczny. A do garażu chyba dokupię knipex TwinGrip.
Mnie też ostatnio kaprysił czujnik STOPów, ale to jedyna część, którą mam z KTM-a.
Knipex-a większego (125mm) mam w narzędziówkach i bardzo sobie go chwalę. Moim zdaniem bardziej poręczny. A do garażu chyba dokupię knipex TwinGrip.
Dominator.
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 174
- Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
O-również w zeszłym miesiącu przerabiałem temat wyłącznika stopu.
Podobnie jak na filmiku rozebrałem by dostać się do styków.Jednak poszedłem dalej z rozbiórką.
Wyjąłem styki z obudowy (-da się je wysunąć) i wtedy można je podszlifować i wyczyścić.W dolnym styku(statycznym) wyciera się delikatna niecka ,w której gromadzi się śniedź.Styk podrównałem pilniczkiem i wypolerowałem.To samo ze stykiem roboczym i resztą elementów.Dalej poszedł spray do styków i składanie w całość.Spokojnie można podszlifować styki bo nie są jedynie napylane a z jednolitego materiału (wydaje się ,że to srebro techniczne) w oryginalnym wyłączniku.Nitów plastikowych nie rozwiercałem bo udało się je podważyć i puściły.Do ponownego połączenia użyłem mieszanki:kropelka,soda,kropelka,soda w aptekarskich ilościach by nie zalać wnętrza a jedynie nadlać grzybek nita.Działa od miesiąca OK.
Podobnie jak na filmiku rozebrałem by dostać się do styków.Jednak poszedłem dalej z rozbiórką.
Wyjąłem styki z obudowy (-da się je wysunąć) i wtedy można je podszlifować i wyczyścić.W dolnym styku(statycznym) wyciera się delikatna niecka ,w której gromadzi się śniedź.Styk podrównałem pilniczkiem i wypolerowałem.To samo ze stykiem roboczym i resztą elementów.Dalej poszedł spray do styków i składanie w całość.Spokojnie można podszlifować styki bo nie są jedynie napylane a z jednolitego materiału (wydaje się ,że to srebro techniczne) w oryginalnym wyłączniku.Nitów plastikowych nie rozwiercałem bo udało się je podważyć i puściły.Do ponownego połączenia użyłem mieszanki:kropelka,soda,kropelka,soda w aptekarskich ilościach by nie zalać wnętrza a jedynie nadlać grzybek nita.Działa od miesiąca OK.
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 133
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Ten skandal z przeglądami ma być zażegnany ale czy to prawda okaże się dopiero w 2014r. Oby nie dopatrzyli się braku większości układu wydechowego i innych modyfikacji. Ciekawy jestem na jakiej zasadzie będą robione badania starszych maszyn.Artek pisze: ↑19.07.2023, 10:19 SKANDAL!!! W środku cywilizacji nie macie przeglądów technicznych motocykli??? SKANDAL
Mnie też ostatnio kaprysił czujnik STOPów, ale to jedyna część, którą mam z KTM-a.
Knipex-a większego (125mm) mam w narzędziówkach i bardzo sobie go chwalę. Moim zdaniem bardziej poręczny. A do garażu chyba dokupię knipex TwinGrip.
KNIPEX mam większy w normalnych narzędziach a ten mały co ostatnio nabyłem zabawkowy KNIPEX COBRA SX to takie dopełnienie...
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 133
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Dobra robota!!!Paweł 71 pisze: ↑19.07.2023, 11:47 O-również w zeszłym miesiącu przerabiałem temat wyłącznika stopu.
Podobnie jak na filmiku rozebrałem by dostać się do styków.Jednak poszedłem dalej z rozbiórką.
Wyjąłem styki z obudowy (-da się je wysunąć) i wtedy można je podszlifować i wyczyścić.W dolnym styku(statycznym) wyciera się delikatna niecka ,w której gromadzi się śniedź.Styk podrównałem pilniczkiem i wypolerowałem.To samo ze stykiem roboczym i resztą elementów.Dalej poszedł spray do styków i składanie w całość.Spokojnie można podszlifować styki bo nie są jedynie napylane a z jednolitego materiału (wydaje się ,że to srebro techniczne) w oryginalnym wyłączniku.Nitów plastikowych nie rozwiercałem bo udało się je podważyć i puściły.Do ponownego połączenia użyłem mieszanki:kropelka,soda,kropelka,soda w aptekarskich ilościach by nie zalać wnętrza a jedynie nadlać grzybek nita.Działa od miesiąca OK.
Mi się nie chciało już wszystkiego wyciągać do czyszczenia.
Chyba ważny jest efekt końcowy i satysfakcja z naprawy.
- MrWaski
- osiedlowy kaskader
- Posty: 126
- Rejestracja: 16.06.2020, 07:29
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Słocina
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Widziałem gdzieś na YT, jak naprawia się plastiki kropelką i popiołem z papierosa. Nieźle to wygląda.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 133
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Nowa seria odcinków związana z Bólem czterech liter. Oczywiście w przenośni jak i faktycznie fizycznie.
Sam się zaniedbałem oraz i maszyna odmówiła współpracy. Może nie jest dobrze ale trzeba się starać i kontrolować sytuację.
Dopiero się zabieram za sklejanie zaległego materiału.
[youtube]https://youtu.be/CB-qj9_kppM?si=9ekj-ifUpZcVXpjw[/youtube]
Sam się zaniedbałem oraz i maszyna odmówiła współpracy. Może nie jest dobrze ale trzeba się starać i kontrolować sytuację.
Dopiero się zabieram za sklejanie zaległego materiału.
[youtube]https://youtu.be/CB-qj9_kppM?si=9ekj-ifUpZcVXpjw[/youtube]
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Dębowiec
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Jak dobrze zauważyłem to nie gaśnie kontrolka po włączeniu zapłonu - kill switch - miałem to samo, kręci jak głupi a nie odpala.
Kiedyś na wyjeździe mnie to parę razy dotknęło jak miałem trampka.
Ktoś poradził, żeby w razie kolejnego razu nie czekać aż kontrolka zgaśnie (bo nie chciała zgasnąć) tylko równolegle z włączeniem zapłonu wcisnąć starter - zadziałało.
Kiedyś na wyjeździe mnie to parę razy dotknęło jak miałem trampka.
Ktoś poradził, żeby w razie kolejnego razu nie czekać aż kontrolka zgaśnie (bo nie chciała zgasnąć) tylko równolegle z włączeniem zapłonu wcisnąć starter - zadziałało.
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Zawsze oglądam z ciekawością Twoje grzebanie przy TA, jak Janek zauważył, nie gaśnie Ci HISS a druga rzecz - nie mogłeś poskładać listków na wymiar odpowiedni tylko posługiwałeś się .15/.20 przy koniecznym .18/.22?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 0 gości