Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Eksperymentuję nadal, tyle że z większą różnicą nić Twoja. Mam 16/48 już od paru sezonów jak chcesz pobawić się/zobaczyć jak przełożenie wpływa na prędkość to polecam stronę:
https://www.gearingcommander.com/
A co do szczegółów:
Mój układ przesuwa mocniej w górę prędkości przy danych obrotach, obawiałem się ruszania jak i jazdy z niskimi prędkościami. Liczyłem na mniejsze obroty przy zadanej prędkości i ewentualne oszczędności paliwa. Różnica w prędkości obrotowej jest nieznaczna, wg obrotomierza wyglądało mi na ok. 200obr na 5 biegu przy 90km/h. Zauważalnie gorsza wolna jazda w korkach, więcej sprzęgła trzeba używać. Jedna sprawa jest dla mnie mocniej odczuwalna - na zabudowanym jeździłem licznikowe 60 i po równym, bez przyspieszania dawało się jechać na 5 biegu, teraz przeważnie redukuję na 4. Staram się nie jeździć poniżej 3kk obr, Ty jeździsz (na moje ucho) na niższych, wolne też masz niskie ustawione.
Przed pierwszym wyjazdem na Bałkany, z obawy właśnie o wyższe przełożenie i możliwość palenia sprzęgła, wymieniłem sprzęgło. Niepotrzebnie bo nie zdarzyło mi się, bym musiał po terenie jeździć na półsprzęgle, nawet jak było pod górę, obciążony. Daje sobie radę nawet jak się zejdzie do 2kk obr. Wg w/w strony różnica mojego i ori przełożenia to tylko 1km.
Jeszcze co do spalania - teoretycznie przy takiej samej prędkości silnik na moim zestawie kręci się wolniej niż na standardowym przełożeniu, można by oczekiwać mniejszego spalania. Tyle że przesuwamy się w charakterystyce mocy w inny, niższy zakres, mamy mniejszą sprawność i oszczędności na paliwie może nie być. Jadąc z taką samą prędkością obrotową jedziemy znów szybciej, większy opór powietrza i na to potrzebna większa moc do pokonania - też oszczędności może nie być. U mnie były pomijalne, a mam wyższe przełożenie od Twojego więc - jeśli Ty zauważyłeś, to ja tym bardzie powinienem. Gdzieś od początku tego roku sprawdzam spalanie (przez E10) i potrafi być rozbieżne - od 4.55 do 5.4. Ale na takie dane ma wpływ styl jazdy (czy rekreacyjnie 80-90 czy szybciej ) oraz dokładność tankowania (jak tankuję niewielkie ilości rzędu do 10l to ubicie dodatkowego 0.5l robi różnicę na średniej).
Przy zmianie rozmiaru zębatek trzeba też zwrócić uwagę choćby na ślizg - u Ciebie mniejsza średnica zębatki tylnej, łańcuch w większym zakresie może ocierać się o ślizg na wahaczu, szybciej go zużyć.
Zostaję przy swoim przełożeniu bo daję radę w terenie, po jakim jeżdżę, mogę pocieszać się mniejszym zużyciem silnika w stosunku do przejechanej odległości (mniej obrotów wykona) ale to raczej czysto życzeniowe. Korków u nas za dużo nie ma, więc sprzęgła nie niszczę a przelot przez zabudowany - redukuję na 4, pogodziłem się z tym.
https://www.gearingcommander.com/
A co do szczegółów:
Mój układ przesuwa mocniej w górę prędkości przy danych obrotach, obawiałem się ruszania jak i jazdy z niskimi prędkościami. Liczyłem na mniejsze obroty przy zadanej prędkości i ewentualne oszczędności paliwa. Różnica w prędkości obrotowej jest nieznaczna, wg obrotomierza wyglądało mi na ok. 200obr na 5 biegu przy 90km/h. Zauważalnie gorsza wolna jazda w korkach, więcej sprzęgła trzeba używać. Jedna sprawa jest dla mnie mocniej odczuwalna - na zabudowanym jeździłem licznikowe 60 i po równym, bez przyspieszania dawało się jechać na 5 biegu, teraz przeważnie redukuję na 4. Staram się nie jeździć poniżej 3kk obr, Ty jeździsz (na moje ucho) na niższych, wolne też masz niskie ustawione.
Przed pierwszym wyjazdem na Bałkany, z obawy właśnie o wyższe przełożenie i możliwość palenia sprzęgła, wymieniłem sprzęgło. Niepotrzebnie bo nie zdarzyło mi się, bym musiał po terenie jeździć na półsprzęgle, nawet jak było pod górę, obciążony. Daje sobie radę nawet jak się zejdzie do 2kk obr. Wg w/w strony różnica mojego i ori przełożenia to tylko 1km.
Jeszcze co do spalania - teoretycznie przy takiej samej prędkości silnik na moim zestawie kręci się wolniej niż na standardowym przełożeniu, można by oczekiwać mniejszego spalania. Tyle że przesuwamy się w charakterystyce mocy w inny, niższy zakres, mamy mniejszą sprawność i oszczędności na paliwie może nie być. Jadąc z taką samą prędkością obrotową jedziemy znów szybciej, większy opór powietrza i na to potrzebna większa moc do pokonania - też oszczędności może nie być. U mnie były pomijalne, a mam wyższe przełożenie od Twojego więc - jeśli Ty zauważyłeś, to ja tym bardzie powinienem. Gdzieś od początku tego roku sprawdzam spalanie (przez E10) i potrafi być rozbieżne - od 4.55 do 5.4. Ale na takie dane ma wpływ styl jazdy (czy rekreacyjnie 80-90 czy szybciej ) oraz dokładność tankowania (jak tankuję niewielkie ilości rzędu do 10l to ubicie dodatkowego 0.5l robi różnicę na średniej).
Przy zmianie rozmiaru zębatek trzeba też zwrócić uwagę choćby na ślizg - u Ciebie mniejsza średnica zębatki tylnej, łańcuch w większym zakresie może ocierać się o ślizg na wahaczu, szybciej go zużyć.
Zostaję przy swoim przełożeniu bo daję radę w terenie, po jakim jeżdżę, mogę pocieszać się mniejszym zużyciem silnika w stosunku do przejechanej odległości (mniej obrotów wykona) ale to raczej czysto życzeniowe. Korków u nas za dużo nie ma, więc sprzęgła nie niszczę a przelot przez zabudowany - redukuję na 4, pogodziłem się z tym.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2562
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: ZMY
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Na oryginalnym przełożeniu mój trampek 650 rozpędzał się do czerwonego pola, czyli ok. 182 km/h.
Na 16-ce z przodu nie był w stanie tego zrobić.
Reszta obserwacji podobnie, jak u kolegów.
Na 16-ce z przodu nie był w stanie tego zrobić.
Reszta obserwacji podobnie, jak u kolegów.
GO HANT
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2700
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
No może trochę o innej pojemności bo 125 Transcity. Toto ma 6 biegów i często gdy jest pod wiatr , albo lekko pod górkę to na 5 biegu rozpędza się do większej prędkości albo jest w stanie ją utrzymać niż na 6tym.
Szymon, może nie widziałeś tego tematu? http://www.forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?t=16350
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 146
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
grad74 pisze: ↑04.10.2024, 20:37No może trochę o innej pojemności bo 125 Transcity. Toto ma 6 biegów i często gdy jest pod wiatr , albo lekko pod górkę to na 5 biegu rozpędza się do większej prędkości albo jest w stanie ją utrzymać niż na 6tym.
Szymon, może nie widziałeś tego tematu? http://www.forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?t=16350
Dziękuje. Tak nie widziałem wcześniej tego wątku. Widzę, że odczucia i opinie są podobne. Pozdrawiam
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 146
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
w końcu mała prawdziwa AWARIA i motocykl w nocy na poboczu. Test świateł awaryjnych przebiegł wzorowo.
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Zdawało mi się, czy słyszałem w tle przejeżdżające motocykle?
Jeśli tak to nikt się nie zatrzymał? Nawet jak na awaryjnych stałeś???
Jeśli tak to nikt się nie zatrzymał? Nawet jak na awaryjnych stałeś???
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 146
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Raczej jeździły w tle duże skutery. Tylko jedna osoba zapytała czy potrzebuje pomocy i to był kierowca auta zapewne motocyklista.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości