Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

motocyklowo
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 415
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: Dlugi1 »

Sylwek pisze: 30.10.2021, 23:13 ... Jednakoż, bądźmy dobrej myśli, że ciekawość, co owo pudełko zawiera i jak działa, zwycięży :smile: .
Można to pudełko wykorzystać dla swojego rozwoju, ale może jestem pesymistą, a może tylko moje obserwacje zachowań/podejmowanych działań przez młodych są błędne.
Ale nie widzę w młodych ciekawości, co to pudełko zawiera, co może dać. Dla nich ważna jest chwila, zapchanie czasu. Czymkolwiek. Czy to durną gierką, czy to serialem.
Oczy lecą, wiedzy o świecie nie przybywa. Nie wiedzą, jak dane urządzenie działa (choćby właśnie ten fon), nie wiedzą jak wykorzystać zegarek do ustalenia kierunków świata, jak czytać mapę. Przecież google są.
A później okazuje się, że takich musi GOPR ściągać, bo nie mieli pojęcia, że wypadało by mieć mapy off-line, bo czasem zasięgu może nie być.
Elwood pewnie by mnie rozumiał, ale wyleciał...
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: tomekpe »

Sylwek :thumbsup:
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: old1977 »

wracając do meritum elektromobilność nie jest w stanie 100% zastąpić silników spalinowych na pewno jakaś część np. pojazdów w służbach ratunkowych będzie musiała być spalinowa bo nie wyobrażam sobie wozu straży pożarnej jako elektryk kiedy np. natura pozrywa przewody elektryczne i pozbawi zasilania na kilkanaście godzin to co wtedy? Transport w dużych aglomeracjach częściowo też musi zostać spalinowy bo co jeśli wystąpi przerwa w dostawie energii na dłuższy czas,jako kręcenie się w okół komina w sprawach mało ważnych elektryk podoła zadaniu w sprawach ważnych i dalej od komina niestety długo silnika spalinowego nic nie zastąpi elektryczna karetka dojeżdżająca w głęboką wieś jest według mnie zbyt ryzykowną sprawą.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: tomekpe »

Ale tu chodzi o masowego odbiorcę kręcącego się w sprawach codziennych. Podjechać po coś do sklepu, do pracy, to robią miliony. Służb specjalistycznych jest naprawdę niewiele w tej masie.

Fajnie byłoby mieć dowolność i nie mieć katastrofy klimatycznej w odwodzie. To są pierwsze ruchy,mało skoordynowane i pewnie faktycznie mało sensowne. Ale potem będą kolejne. Nie możemy na codzień użytkować kilkuset milionów pojazdów spalinowych w samej Europie.

Oczywiście, do tego jest jeszcze ogrzewanie (piece) czy przemysł. Ale trudno liczyć że po prostu pod naciskiem społecznym temat zniknie i nie wróci.
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 415
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: Dlugi1 »

tomekpe pisze: 01.11.2021, 16:42 ... Nie możemy na codzień użytkować kilkuset milionów pojazdów spalinowych w samej Europie.

Oczywiście, do tego jest jeszcze ogrzewanie (piece) czy przemysł...
Serio???
Tylko my, w Europie? Zrezygnujemy z tego wszystkiego i w jakim ułamku poprawimy środowisko?
Nie chce mi się poświęcać czasu na szukanie, wybaczcie najprostszy link:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa% ... w%C4%99gla
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: old1977 »

myślę że większym problem niż pojazdy z silnikami spalinowymi jest konsumpcyjny styl życia i produkcja rzeczy które nie są trwałe są obliczone na krótki okres użytkowania i na śmietnik w sklepie stoi nowa pralka co z kolei spowodowało nie opłacalność naprawy lepiej wyrzucić kupić np.nową pralkę dalej chęć posiadania co chwilę nowszego modelu, bezmyślne kupowanie dupereli na 5min to wszystko generuje potężne obciążenie dla środowiska prosta sprawa kaucja za butelki już by poprawiło sytuację np. z butelkami pet temat rzeka moim skromnym zdaniem skupienie problemu tylko wokół motoryzacji to mocne zawężenie szerokiego problemu.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: Qter »

Sylwek pisze:Fakt, aktualnie wiara w magiczne pudełko, irracjonalizm ma się dobrze. Jednakoż, bądźmy dobrej myśli, że ciekawość, co owo pudełko zawiera i jak działa, zwycięży Obrazek .
To nasze zadanie żeby pokazać kolejnemu pokoleniu różne możliwości. Nic na siłę. Cierpliwości.

Pzdr

Qter

Światu pokój - ludziom motocykle

Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: tomekpe »

Dlugi1 pisze: 01.11.2021, 18:04
tomekpe pisze: 01.11.2021, 16:42 ... Nie możemy na codzień użytkować kilkuset milionów pojazdów spalinowych w samej Europie.

Oczywiście, do tego jest jeszcze ogrzewanie (piece) czy przemysł...
Serio???
Tylko my, w Europie? Zrezygnujemy z tego wszystkiego i w jakim ułamku poprawimy środowisko?
Nie chce mi się poświęcać czasu na szukanie, wybaczcie najprostszy link:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa% ... w%C4%99gla
A gdzie przeczytałeś, że rezygnować trzeba tylko w Europie? :)
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 415
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: Dlugi1 »

tomekpe pisze: 02.11.2021, 06:36 A gdzie przeczytałeś, że rezygnować trzeba tylko w Europie? :)
Zawsze miałem kłopoty z interpretacją, co poeta miał na mysli(?):
tomekpe pisze: 01.11.2021, 16:42 ... Nie możemy na codzień użytkować kilkuset milionów pojazdów spalinowych w samej Europie...
old1977 pisze: 01.11.2021, 18:08 myślę że większym problem niż pojazdy z silnikami spalinowymi jest konsumpcyjny styl życia i produkcja rzeczy które nie są trwałe są obliczone na krótki okres użytkowania i na śmietnik w sklepie stoi nowa pralka co z kolei spowodowało nie opłacalność naprawy lepiej wyrzucić kupić np.nową pralkę dalej chęć posiadania co chwilę nowszego modelu, bezmyślne kupowanie dupereli na 5min to wszystko generuje potężne obciążenie dla środowiska prosta sprawa kaucja za butelki już by poprawiło sytuację np. z butelkami pet temat rzeka moim skromnym zdaniem skupienie problemu tylko wokół motoryzacji to mocne zawężenie szerokiego problemu.
Pamiętam za gówniarza, kosz na śmieci wyrzucało się raz w tygodniu na gnój, plastików nie było, mleko w szklanych zwrotnych, towar pakowany w torby papierowe bądź owijany w papier.
Dziś kosz codziennie pełen wynoszony jest do worów na segregowane śmieci, drugi - czarny - trochę rzadziej. Towary potrafią być pakowane po dwa razy w folię.
Odnośnie pralki - kiedyś padł mi sterownik. Nowy 300PLN (chwilę temu to było). Chciało mi się to szukałem info w internecie. Znalazłem temat dotyczący podobnego modelu. Okazało się, że zawór trójdrożny nie ma zabezpieczenia i przez to potrafi sfurać się malutki oporniczek na płytce. Dałem to do zrobienia koledze, wymienił go - koszt grosze. Dołożyłem jeszcze bezpiecznik przed zaworem i do tej pory chodzi.
Qter pisze: 01.11.2021, 20:39
Sylwek pisze:Fakt, aktualnie wiara w magiczne pudełko, irracjonalizm ma się dobrze. Jednakoż, bądźmy dobrej myśli, że ciekawość, co owo pudełko zawiera i jak działa, zwycięży Obrazek .
To nasze zadanie żeby pokazać kolejnemu pokoleniu różne możliwości. Nic na siłę. Cierpliwości.
Mam wątpliwości, może za nisko oceniam, ale sądzę, że większość społeczeństwa nie jest zainteresowana tym, jak coś działa. Sąsiad oddawał telefon na reklamację, bo strasznie cięło rozmowy. Reklamacje odrzucali. Przestawiłem mu z LTE na 3G - brak problemów. Mógłby się znać i sam przestawić, ale w punkcie obsługi klienta to powinno być chyba ich obowiązkiem - wysłuchać klienta i skojarzyć, co można zrobić.
Szykując się do objazdu Polski oglądałem trochę filmików na YT dotyczących przejazdu wzdłuż wschodniej granicy. Powtarzające się ostrzeżenia o wyłączaniu danych komórkowych (mogli by jednak przeczytać instrukcje, bo samo to nie wystarczy :-) ). Ostrzeżenia były jednak dopiero po fakcie - jak im przyszedł spory rachunek do zapłaty.
Bo przecież w Polsce fon zawsze jest on-line, z synchronizacją, lokalizacją itp i było dobrze, no to co mogło by złego się stać?
W ostatnią niedzielę byłem dokończyć robotę Pete przy krzyżu Kościejnego. Zatrzymał się gość i pyta, którędy może stąd jechać na Jasło jakąś widokową trasą. Pokazałem mu na mapie w moim fonie. Tłumaczył się, że on nie może sprawdzić, bo tu nie ma zasięgu...
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: tdm900 »

wygląda na to, że ten zakaz może wejść szybciej niż przypuszczamy...
W Norwegii własnie to przegłosowano, o kilka lat wcześniej niż było planowane.

Norwegia - zakaz sprzedazy aut spalinowych od kwietnia 2022r.
https://www.tvp.info/56074261/norwegiat ... palinowymi

u nas też robi się kroki w tym samym kierunku, niedawno przegłosowano zmiany w ustawie pozwalające miastom powyżej 100 tys. tworzyć strefy z zakazem wjazdu dla starszych diesli (wjazd będzie karany mandatem)
https://serwisy.gazetaprawna.pl/ekologi ... iasta.html

przyjęte niedawno w UE prawo "fit for 55" przewiduje zakaz lotów samolotem wewnątrz granic państw, dopuszczone będą tylko loty zagraniczne
https://serwisy.gazetaprawna.pl/ekologi ... iasta.html
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: old1977 »

Dzisiaj na badaniu był u mnie gostek który przesiadł się z hybrydy chyba jakaś honda na merca w benzynie pytam co go skłoniło do takiego kroku? Odp. koszt akumulatorów które już zaczęły nie domagać koszt wymiany 12tyś to gdzie tu oszczędność ile taka hybryda zaoszczędzi paliwa aby odłożyć te 12 tys na nowe aku i ta sama historia będzie z elektrykami będą stały po krzakach bo jak przyjdzie zmienić aku to mało kogo będzie na to stać.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: tdm900 »

old1977 pisze: 05.11.2021, 22:38 mało kogo będzie na to stać.
...być może właśnie o to chodzi :ok:
Globalne koncerny od dawna pracują nad tym, aby zniechęcać i utrudniac ludziom posiadanie prywatnej własności. Zamiast tego proponują aby wszystko należało do nich, a ludzie jedynie od nich czasowo wynajmowali. Za opłatą oczywiście, a najlepiej na kredyt.

Niedawno odbywało się Światowe Forum Ekonomiczne. Czekającą nas przyszłość opisano następującymi słowami: „Nie będziesz niczego posiadać i będziesz zadowolony." "Wszystko czego potrzebujesz możesz wypożyczyć".
https://youtu.be/QpZ26KQ9L3Y
Jak myślicie, czemu użyto akurat takich słów, opisując nowy typ ekonomii, który planuje się wprowadzić ?
Hmm, właściwie to nie taki nowy bo to samo dawniej nazywało się...feudalizm.
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: makumba »

W zasadzie gdybyśmy funkcjonowali w "idealnym ustroju" jak np. w Utopii Tomasza Morusa to własność byłaby zbędna ale jako ludzkość jesteśmy na to za chciwi i za głupi :cool:
xl650v, drz 400
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: tdm900 »

robi się poważnie, Polska podpisała wprowadzenie zakazu sprzedaży diesli, benzyniaków i hybryd. Jako datę ostateczną wskazano 35r., ale nie jest wykluczone że jeszcze to przyspieszą, tak jak to się już dzieje w innych krajach (Austria, Dania, Irlandia, Islandia, Holandia, Słowenia, Szwecja, Wielka Brytania, Norwegia już w 2025-30).
Problem w tym, że nasz kraj w ogóle nie jest przystosowany do elektryków, brak stacji ładowania. Za kilkanaście lat samochód będą w stanie utrzymać tylko ludzie posiadający domek lub garaż z odpowiednio wydajną linią energetyczną, gdzie da się elektryka ładować przez noc. Reszta będzie zasuwać autobusami, jak 50 lat temu.


Polska - zakaz sprzedaży silników spalinowych od 2035r.
https://www.motofakty.pl/artykul/koniec ... edazy.html
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Kawasaki - koniec produkcji motocykli spalinowych

Post autor: old1977 »

Od deklaracji do czynów długa droga a nie będzie to proste bo Niemcy usa Chiny nie podpisały deklaracji czyli jedni z największych graczy na rynku motoryzacjyjnym czyli miejmy nadzieję że ich lobby będzie na tyle silne że eko-terrorystów troszkę przyblokują ale fakt że to wszystko jest robione na wariackich papierach bez głębszej refleksji jak to wpłynie na gospodarki i infrastrukturę elektryczną a dokładnie pobór energii a do tego dochodzi utylizacja baterii i ceny aut elektrycznych dużo wyższe od tradycyjnych i ciekaw jest ile km takie auto przejedzie max km
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość