UTRATA MOCY PO 20/30kM

Motocykl nie pracuje prawidłowo i nie masz zielonego pojęcia, jaki układ może być niesprawny? Napisz tutaj. ( po zdiagnozowaniu usterki temat zostanie bądź usunięty, bądź przeniesiony do właściwego działu).
stasprywatny
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 18.10.2021, 14:23
Mój motocykl: XL600V

UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: stasprywatny »

Witajcie, zakupiłem niedawno biednego zapyziałego Trampka z przebiegiem 108 tys km. Okazał się całkiem dobrym nabytkiem do śmigania po szutrach ,polach i lasach, ale ... traci czasem moc. Nie umiem stwierdzić dlaczego. Uruchamia się przepiękne i jedzie doskonale , aż do momentu różnie 20-30km nagle traci moc, słychać wtedy charakterystyczny dźwięk silnika i zaczyna bardzo śmierdzieć nie spaloną benzyną z rury wydechowej. Nadal uruchamia się  bajkowo i na wolnych chodzi doskonale. Odstawiam go do garażu i np. po dwóch dniach jadę znów w pełni sprawnym moto czekając aż znów straci moc. Zrobiłem dopiero podstawowy serwis- oleje filtry świece i podmieniłem 1 cewkę bo myślałem że ona szwankuje, sprawdziłem ciśnienie sprężania jest między 10 a11 . Co ciekawe wczoraj wracałem na połowie mocy trzymając tak z 3/4 gazu i dwa razy nagle silnik ożył na max że prawie mnie z siodła zrzuciło- ale tylko na chwilę. Może ktoś wie co jest grane i zamiast szukać wszystkiego po omacku zrobię 1 rzecz i już . Z góry dziękuję za pomoc
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2673
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: wilq.bb »

Masz wg opisu dwumodułowego trampka. Jak przy okazji obrotomierz zdycha to moduł....jak nie zdycha obrotomierz to zmień moduły miejscami i sprawdź czy nie wtedy nie zdycha obrotomierz (wtedy ten drugi moduł będzie walnięty)
Gdzie i jak naprawiać moduły.... poszukaj sobie było przewałkowane w każdy możliwy sposób i jest podręcznikowo opisane (nawet z obrazkami) na forum.
A poza tym :whip: i zapraszamy tu:
viewforum.php?f=69
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
stasprywatny
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 18.10.2021, 14:23
Mój motocykl: XL600V

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: stasprywatny »

dziękuję za odpowiedź.
obrotomierz "nie zdycha". jutro podmienię cewki i świece.
To najgorszy typ usterki bo jak moto postoi usterka znika, mogę tylko podmieniać , naprawiać , jeździć i czekać czy znów się zdarzy.
Na razie stawiam na zapłon.
Gaźniki muszą być OK bo nie mogą czasem mieć dziurawych membran, a czasem nie, ale na tym się nie znam za bardzo.
Czytałem coś o kraniku i węźyku podciśnieniowym , może spradzę jego drożność bo z zewnątrz jest cały nie spękany.
pozdrawiam
Stas
stasprywatny
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 18.10.2021, 14:23
Mój motocykl: XL600V

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: stasprywatny »

Przepraszam jeśli robię coś nie tak, nie mam doświadczenia z forami. napisz jeśli powinienem coś zrobić specjalnego.
Próbowałem w wyszukiwarce znaleźć frazę gdzie jest moduł zapłonowy - ale to nie działa tak jak się spodziewałem, jakieś wskazówki dot wyszukiwania?
Awatar użytkownika
bialy
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 224
Rejestracja: 19.05.2018, 21:49
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: bialy »

Z tym wyszukiwaniem trzeba trafić ze słowami kluczowymi :)
Moduły zapłonowe masz pod kanapą.



Przede wszystkim - powinny być poziomo, żeby nie zgniatać ich swoją masą
Jak już ustalisz i wymienisz lub naprawisz moduł, możesz dodać blachę wzmacniająco-chroniącą.

Ja mam tak:

Obrazek
Awatar użytkownika
kuba_74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11.05.2009, 18:24
Lokalizacja: krakow

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: kuba_74 »

Niedrożne odpowietrzenie baku. W korku jest kanał odpowietrzajacy, który może być przytkany.
Pozdrowienia.

Sent from my RNE-L21 using Tapatalk

Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: grad74 »

stasprywatny pisze: 18.10.2021, 16:22 Witajcie, zakupiłem niedawno biednego zapyziałego Trampka z przebiegiem 108 tys km. Okazał się całkiem dobrym nabytkiem do śmigania po szutrach ,polach i lasach, ale ... traci czasem moc. Nie umiem stwierdzić dlaczego. Uruchamia się przepiękne i jedzie doskonale , aż do momentu różnie 20-30km nagle traci moc, słychać wtedy charakterystyczny dźwięk silnika i zaczyna bardzo śmierdzieć nie spaloną benzyną z rury wydechowej. Nadal uruchamia się  bajkowo i na wolnych chodzi doskonale. Odstawiam go do garażu i np. po dwóch dniach jadę znów w pełni sprawnym moto czekając aż znów straci moc. Zrobiłem dopiero podstawowy serwis- oleje filtry świece i podmieniłem 1 cewkę bo myślałem że ona szwankuje, sprawdziłem ciśnienie sprężania jest między 10 a11 . Co ciekawe wczoraj wracałem na połowie mocy trzymając tak z 3/4 gazu i dwa razy nagle silnik ożył na max że prawie mnie z siodła zrzuciło- ale tylko na chwilę. Może ktoś wie co jest grane i zamiast szukać wszystkiego po omacku zrobię 1 rzecz i już . Z góry dziękuję za pomoc
stasprywatny pisze: 18.10.2021, 17:46 dziękuję za odpowiedź.
obrotomierz "nie zdycha". jutro podmienię cewki i świece.
To najgorszy typ usterki bo jak moto postoi usterka znika, mogę tylko podmieniać , naprawiać , jeździć i czekać czy znów się zdarzy.
Na razie stawiam na zapłon.
Gaźniki muszą być OK bo nie mogą czasem mieć dziurawych membran, a czasem nie, ale na tym się nie znam za bardzo.
Czytałem coś o kraniku i węźyku podciśnieniowym , może spradzę jego drożność bo z zewnątrz jest cały nie spękany.
pozdrawiam
Stas

Z tego co opisujesz to na 100% są moduły. na razie nie kombinuj z niczym innym, zakup na aliekspres od majfrendów 2 albo i 4 nowe moduły opisane jako "branded" (niby markowe - koszt to około 120 - 130 zł za 2 sztuki ! ) i jak po 3 tyg dotrą pojeździj na starych, jak Ci się moto skicha załóż od razu nowe i ciesz się dalszą jazdą. Przerabiałem to miesiąc temu. Poza tym przy takim przebiegu warto jest sprawdzić słupkowy filtr paliwa w baku . Czasem bywa zasyfiony i nie puszcza paliwa , co sie może skończyć przykrą niespodzianką w trasie. jak już go rozbierzesz , wytnij skalpelem zabrudzone siateczki, załóż zewnętrzny foltr i będziesz miał spokój.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: zimny »

Krótko, masz niemal książkowe objawy padającego modułu. Zamień moduły miejscami, podłącz i obserwują czy odetnie ci obrotomierz przy spadku mocy. Jak tak to masz 100 procent pewna diagnozę.

Dalsze kwestie to kranik i odpowietrzenie baku. Ale... Obie przerabiałem i objawy są nieco inne. Kranik, gdy pada w nim membrana przerywa przy równej jeździe na dalszych biegach a przy odwinieciu gazu się odtyka. Odpowietrzenie baku też nie ma takich nagłych załączeń mocy.

Na 90% obstawiam moduły. Czasem jest tak że na zimno pali na jeden gar a potem po nagrzaniu załącza sie drugi jakby turbo weszło. A czasem tak jak u ciebie.

Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
stasprywatny
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 18.10.2021, 14:23
Mój motocykl: XL600V

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: stasprywatny »

Dobry wieczór , PRZEDE wszystkim, jestem zaskoczony jak Tu miło i pomocnie :))
wykonałem wszystko wg poleceń wczoraj wieczorem ( jak dzidziol poszedł spać :))
i dziś z kumplem ruszyliśmy w pola - miał dla mnie zapasowy moduł.
Tak jak pisaliście , najpierw obrotka na 0 potem zaczyna chodzić na 1 cylindrze.
Rozebrałem go w " polu" szybka zmiana i śmiga aż miło .

Jestem wam bardzo wdzięczny za pomoc.
jeśli ktoś będzie potrzebować kiedyś jakieś części używane do aut to proszę dzwonić i powołać się na to forum: postaram się zrobić specjalny rabat
Serdecznie pozdrawiam
Tomasz vel stas
5O7 75O 79I
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: zimny »

stasprywatny pisze: 20.10.2021, 19:30 Dobry wieczór , PRZEDE wszystkim, jestem zaskoczony jak Tu miło i pomocnie :))
Bo tu zawsze tak było, trochę inaczej niż na wielu forach :)

W 2008r jak mnie spotkała pierwsza awaria modułu to nie znając forum zrobiłem zbędny remont silnika bo tak dalece zaszły diagnozy ówczesnego mechanika. Dziś jest o tyle łatwiej że są zamienniki modułów a i ścieżka znana.

Szerokości!
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
stasprywatny
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 18.10.2021, 14:23
Mój motocykl: XL600V

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: stasprywatny »

Witajcie, chciałbym podzielić się spostrzeżeniami na temat modułów - kostka 2 piny + kostka 4 piny.
1. kupiłem moduły 2 szt na aliexpres - ok 89zł za dwa :)) przyszły ale takie malutkie- nie zadziałały
2. kupiłem drugie 2 szt + reg napięcia za 140zł - te były juz normalnych rozmiarów - nie zadziałały
3. byłem w kropce z 4 nowymi modułami , które nie działają.
4. po wielu kombinacjach chce podać rozwiązanie, co zrobić żeby ich używać: trzeba w kostce na 2 piny odłączyć górny przewód odpowiadający za odcinanie napięcia w przypadku rozłożenia stopki i wrzucenia biegu. Jak są podłączone to nie da sie uruchomić motocykla. Po odłączeniu działają śpiewająco, a spalanie spadło do 5 - 5,5 l
5. Nie zrobiłem tego jeszcze - nie działa obrotomierz - odpowiadają za to przewody z kostki 4 pinowej - ale nie miałem już czasu kombinować co i jak zamienić żeby wysterować obrotkę - jak ogarnę napiszę. po prostu chciałem poskładać i w końcu ruszyć w teren :))
6. Reasumując : są mankamenty i kombinacja , ale zakup w PL to ok 230zł za sztukę, a na zdjęciach wyglądają identycznie jak te z Chin, nie wiem jak długo pochodzą, ale mam 4 szt i nawet te małe działają bez zarzutu.
Pozdrawiam Wszystkich
Tomek
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: KrzysieG »

Najlepiej zrobisz jak przelutujesz stare, odcinasz plastik tylny, wyciągasz ten sylikon i lutujesz wszystko, myjesz izopropanolem albo benzyną extrakcyjną, czy nawet dychtą, nowy silikon i plastik z powrotem i ma działać. U mnie działa po takim zabiegu już z 5 lat. A ta blacha nad modułami to nie wiem czyj to pomysł, u mnie nie widać na modułach żadnego wygniecenia. Luty po prostu puszczają od wibracji.
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: mr bulwa »

KrzysieG pisze: 21.05.2022, 10:37 nowy silikon i plastik z powrotem i ma działać.
Z silikonem lepiej uważać np E43 i E41 mają takie ostrzeżenie:
"Ze względu na wydzielanie oparu kwasu octowego podczas utwardzania, produktu NIE zaleca się stosować w kontakcie z miedzią."

Polecane są specjalne silikony dla RTV:
Permatex Blue RTV 85g silikon
VISBELLA Grey RTV szary silikon
VERSACHEM silikon wysokotemperaturowy DV653
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Szpicerlok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 20.01.2018, 13:11
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: Szpicerlok »

mr bulwa pisze:
KrzysieG pisze: 21.05.2022, 10:37 nowy silikon i plastik z powrotem i ma działać.
Z silikonem lepiej uważać np E43 i E41 mają takie ostrzeżenie:
"Ze względu na wydzielanie oparu kwasu octowego podczas utwardzania, produktu NIE zaleca się stosować w kontakcie z miedzią."

Polecane są specjalne silikony dla RTV:
Permatex Blue RTV 85g silikon
VISBELLA Grey RTV szary silikon
VERSACHEM silikon wysokotemperaturowy DV653
Dokładnie tak, silikony "budowlane" są kwaśne i cudownie załatwiają elektronikę.
Przez chwilę uszczelnią a potem wejdą z ochotą w relację z miedzią, kwas + miedź = mały akumulator ...

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

Post autor: old1977 »

Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości