Strona 1 z 1

UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 18.10.2021, 16:22
autor: stasprywatny
Witajcie, zakupiłem niedawno biednego zapyziałego Trampka z przebiegiem 108 tys km. Okazał się całkiem dobrym nabytkiem do śmigania po szutrach ,polach i lasach, ale ... traci czasem moc. Nie umiem stwierdzić dlaczego. Uruchamia się przepiękne i jedzie doskonale , aż do momentu różnie 20-30km nagle traci moc, słychać wtedy charakterystyczny dźwięk silnika i zaczyna bardzo śmierdzieć nie spaloną benzyną z rury wydechowej. Nadal uruchamia się  bajkowo i na wolnych chodzi doskonale. Odstawiam go do garażu i np. po dwóch dniach jadę znów w pełni sprawnym moto czekając aż znów straci moc. Zrobiłem dopiero podstawowy serwis- oleje filtry świece i podmieniłem 1 cewkę bo myślałem że ona szwankuje, sprawdziłem ciśnienie sprężania jest między 10 a11 . Co ciekawe wczoraj wracałem na połowie mocy trzymając tak z 3/4 gazu i dwa razy nagle silnik ożył na max że prawie mnie z siodła zrzuciło- ale tylko na chwilę. Może ktoś wie co jest grane i zamiast szukać wszystkiego po omacku zrobię 1 rzecz i już . Z góry dziękuję za pomoc

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 18.10.2021, 16:59
autor: wilq.bb
Masz wg opisu dwumodułowego trampka. Jak przy okazji obrotomierz zdycha to moduł....jak nie zdycha obrotomierz to zmień moduły miejscami i sprawdź czy nie wtedy nie zdycha obrotomierz (wtedy ten drugi moduł będzie walnięty)
Gdzie i jak naprawiać moduły.... poszukaj sobie było przewałkowane w każdy możliwy sposób i jest podręcznikowo opisane (nawet z obrazkami) na forum.
A poza tym :whip: i zapraszamy tu:
viewforum.php?f=69

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 18.10.2021, 17:46
autor: stasprywatny
dziękuję za odpowiedź.
obrotomierz "nie zdycha". jutro podmienię cewki i świece.
To najgorszy typ usterki bo jak moto postoi usterka znika, mogę tylko podmieniać , naprawiać , jeździć i czekać czy znów się zdarzy.
Na razie stawiam na zapłon.
Gaźniki muszą być OK bo nie mogą czasem mieć dziurawych membran, a czasem nie, ale na tym się nie znam za bardzo.
Czytałem coś o kraniku i węźyku podciśnieniowym , może spradzę jego drożność bo z zewnątrz jest cały nie spękany.
pozdrawiam
Stas

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 18.10.2021, 17:57
autor: stasprywatny
Przepraszam jeśli robię coś nie tak, nie mam doświadczenia z forami. napisz jeśli powinienem coś zrobić specjalnego.
Próbowałem w wyszukiwarce znaleźć frazę gdzie jest moduł zapłonowy - ale to nie działa tak jak się spodziewałem, jakieś wskazówki dot wyszukiwania?

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 18.10.2021, 23:40
autor: bialy
Z tym wyszukiwaniem trzeba trafić ze słowami kluczowymi :)
Moduły zapłonowe masz pod kanapą.



Przede wszystkim - powinny być poziomo, żeby nie zgniatać ich swoją masą
Jak już ustalisz i wymienisz lub naprawisz moduł, możesz dodać blachę wzmacniająco-chroniącą.

Ja mam tak:

Obrazek

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 19.10.2021, 09:18
autor: kuba_74
Niedrożne odpowietrzenie baku. W korku jest kanał odpowietrzajacy, który może być przytkany.
Pozdrowienia.

Sent from my RNE-L21 using Tapatalk


Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 19.10.2021, 12:12
autor: grad74
stasprywatny pisze: 18.10.2021, 16:22 Witajcie, zakupiłem niedawno biednego zapyziałego Trampka z przebiegiem 108 tys km. Okazał się całkiem dobrym nabytkiem do śmigania po szutrach ,polach i lasach, ale ... traci czasem moc. Nie umiem stwierdzić dlaczego. Uruchamia się przepiękne i jedzie doskonale , aż do momentu różnie 20-30km nagle traci moc, słychać wtedy charakterystyczny dźwięk silnika i zaczyna bardzo śmierdzieć nie spaloną benzyną z rury wydechowej. Nadal uruchamia się  bajkowo i na wolnych chodzi doskonale. Odstawiam go do garażu i np. po dwóch dniach jadę znów w pełni sprawnym moto czekając aż znów straci moc. Zrobiłem dopiero podstawowy serwis- oleje filtry świece i podmieniłem 1 cewkę bo myślałem że ona szwankuje, sprawdziłem ciśnienie sprężania jest między 10 a11 . Co ciekawe wczoraj wracałem na połowie mocy trzymając tak z 3/4 gazu i dwa razy nagle silnik ożył na max że prawie mnie z siodła zrzuciło- ale tylko na chwilę. Może ktoś wie co jest grane i zamiast szukać wszystkiego po omacku zrobię 1 rzecz i już . Z góry dziękuję za pomoc
stasprywatny pisze: 18.10.2021, 17:46 dziękuję za odpowiedź.
obrotomierz "nie zdycha". jutro podmienię cewki i świece.
To najgorszy typ usterki bo jak moto postoi usterka znika, mogę tylko podmieniać , naprawiać , jeździć i czekać czy znów się zdarzy.
Na razie stawiam na zapłon.
Gaźniki muszą być OK bo nie mogą czasem mieć dziurawych membran, a czasem nie, ale na tym się nie znam za bardzo.
Czytałem coś o kraniku i węźyku podciśnieniowym , może spradzę jego drożność bo z zewnątrz jest cały nie spękany.
pozdrawiam
Stas

Z tego co opisujesz to na 100% są moduły. na razie nie kombinuj z niczym innym, zakup na aliekspres od majfrendów 2 albo i 4 nowe moduły opisane jako "branded" (niby markowe - koszt to około 120 - 130 zł za 2 sztuki ! ) i jak po 3 tyg dotrą pojeździj na starych, jak Ci się moto skicha załóż od razu nowe i ciesz się dalszą jazdą. Przerabiałem to miesiąc temu. Poza tym przy takim przebiegu warto jest sprawdzić słupkowy filtr paliwa w baku . Czasem bywa zasyfiony i nie puszcza paliwa , co sie może skończyć przykrą niespodzianką w trasie. jak już go rozbierzesz , wytnij skalpelem zabrudzone siateczki, załóż zewnętrzny foltr i będziesz miał spokój.

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 20.10.2021, 07:31
autor: zimny
Krótko, masz niemal książkowe objawy padającego modułu. Zamień moduły miejscami, podłącz i obserwują czy odetnie ci obrotomierz przy spadku mocy. Jak tak to masz 100 procent pewna diagnozę.

Dalsze kwestie to kranik i odpowietrzenie baku. Ale... Obie przerabiałem i objawy są nieco inne. Kranik, gdy pada w nim membrana przerywa przy równej jeździe na dalszych biegach a przy odwinieciu gazu się odtyka. Odpowietrzenie baku też nie ma takich nagłych załączeń mocy.

Na 90% obstawiam moduły. Czasem jest tak że na zimno pali na jeden gar a potem po nagrzaniu załącza sie drugi jakby turbo weszło. A czasem tak jak u ciebie.

Pozdrawiam
Zimny

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 20.10.2021, 19:30
autor: stasprywatny
Dobry wieczór , PRZEDE wszystkim, jestem zaskoczony jak Tu miło i pomocnie :))
wykonałem wszystko wg poleceń wczoraj wieczorem ( jak dzidziol poszedł spać :))
i dziś z kumplem ruszyliśmy w pola - miał dla mnie zapasowy moduł.
Tak jak pisaliście , najpierw obrotka na 0 potem zaczyna chodzić na 1 cylindrze.
Rozebrałem go w " polu" szybka zmiana i śmiga aż miło .

Jestem wam bardzo wdzięczny za pomoc.
jeśli ktoś będzie potrzebować kiedyś jakieś części używane do aut to proszę dzwonić i powołać się na to forum: postaram się zrobić specjalny rabat
Serdecznie pozdrawiam
Tomasz vel stas
5O7 75O 79I

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 20.10.2021, 21:08
autor: zimny
stasprywatny pisze: 20.10.2021, 19:30 Dobry wieczór , PRZEDE wszystkim, jestem zaskoczony jak Tu miło i pomocnie :))
Bo tu zawsze tak było, trochę inaczej niż na wielu forach :)

W 2008r jak mnie spotkała pierwsza awaria modułu to nie znając forum zrobiłem zbędny remont silnika bo tak dalece zaszły diagnozy ówczesnego mechanika. Dziś jest o tyle łatwiej że są zamienniki modułów a i ścieżka znana.

Szerokości!

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 18.05.2022, 19:31
autor: stasprywatny
Witajcie, chciałbym podzielić się spostrzeżeniami na temat modułów - kostka 2 piny + kostka 4 piny.
1. kupiłem moduły 2 szt na aliexpres - ok 89zł za dwa :)) przyszły ale takie malutkie- nie zadziałały
2. kupiłem drugie 2 szt + reg napięcia za 140zł - te były juz normalnych rozmiarów - nie zadziałały
3. byłem w kropce z 4 nowymi modułami , które nie działają.
4. po wielu kombinacjach chce podać rozwiązanie, co zrobić żeby ich używać: trzeba w kostce na 2 piny odłączyć górny przewód odpowiadający za odcinanie napięcia w przypadku rozłożenia stopki i wrzucenia biegu. Jak są podłączone to nie da sie uruchomić motocykla. Po odłączeniu działają śpiewająco, a spalanie spadło do 5 - 5,5 l
5. Nie zrobiłem tego jeszcze - nie działa obrotomierz - odpowiadają za to przewody z kostki 4 pinowej - ale nie miałem już czasu kombinować co i jak zamienić żeby wysterować obrotkę - jak ogarnę napiszę. po prostu chciałem poskładać i w końcu ruszyć w teren :))
6. Reasumując : są mankamenty i kombinacja , ale zakup w PL to ok 230zł za sztukę, a na zdjęciach wyglądają identycznie jak te z Chin, nie wiem jak długo pochodzą, ale mam 4 szt i nawet te małe działają bez zarzutu.
Pozdrawiam Wszystkich
Tomek

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 21.05.2022, 10:37
autor: KrzysieG
Najlepiej zrobisz jak przelutujesz stare, odcinasz plastik tylny, wyciągasz ten sylikon i lutujesz wszystko, myjesz izopropanolem albo benzyną extrakcyjną, czy nawet dychtą, nowy silikon i plastik z powrotem i ma działać. U mnie działa po takim zabiegu już z 5 lat. A ta blacha nad modułami to nie wiem czyj to pomysł, u mnie nie widać na modułach żadnego wygniecenia. Luty po prostu puszczają od wibracji.

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 22.05.2022, 15:48
autor: mr bulwa
KrzysieG pisze: 21.05.2022, 10:37 nowy silikon i plastik z powrotem i ma działać.
Z silikonem lepiej uważać np E43 i E41 mają takie ostrzeżenie:
"Ze względu na wydzielanie oparu kwasu octowego podczas utwardzania, produktu NIE zaleca się stosować w kontakcie z miedzią."

Polecane są specjalne silikony dla RTV:
Permatex Blue RTV 85g silikon
VISBELLA Grey RTV szary silikon
VERSACHEM silikon wysokotemperaturowy DV653

Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 24.05.2022, 18:08
autor: Szpicerlok
mr bulwa pisze:
KrzysieG pisze: 21.05.2022, 10:37 nowy silikon i plastik z powrotem i ma działać.
Z silikonem lepiej uważać np E43 i E41 mają takie ostrzeżenie:
"Ze względu na wydzielanie oparu kwasu octowego podczas utwardzania, produktu NIE zaleca się stosować w kontakcie z miedzią."

Polecane są specjalne silikony dla RTV:
Permatex Blue RTV 85g silikon
VISBELLA Grey RTV szary silikon
VERSACHEM silikon wysokotemperaturowy DV653
Dokładnie tak, silikony "budowlane" są kwaśne i cudownie załatwiają elektronikę.
Przez chwilę uszczelnią a potem wejdą z ochotą w relację z miedzią, kwas + miedź = mały akumulator ...

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka


Re: UTRATA MOCY PO 20/30kM

: 25.05.2022, 10:17
autor: old1977