znalazłem na forum chyba afrykańskim wątek dotyczący konwersji oświetlenia z tradycyjnego na ledowy. Spiknąłem się z gościami z tej firmy - Doctor Light. Na YT i na stronie mają sporo zrealizowanych projektów - do TA jeszcze nie.
Poprosiłem o jakąś wstępną wycenę i więcej szczegółów w zakresie sposobu realizacji takiej zmiany - podesłali przykładowy filmik jak to będzie działać na przykładzie lampy od BMW.
Sama koncepcja jest podobna i system sterowania oświetleniem - zresztą kto jest zainteresowany to na filmie ogólnie jest to pokazane.
Opinie mają chłopaki też dobre, tylko podobno to nie są tanie rzeczy - czekam na ofertę.
https://youtu.be/bnj1PMkHWLo
Konwersja lampy std na LED
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Dębowiec
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Konwersja lampy std na LED
Widziałem ich projekty, są świetne, ale kwestia legalności mnie odstrasza.
Nawet nie dlatego, że lubię być w 100% legalny, ale nie chciałbym przepychanek przy stłuczce.
Nawet nie dlatego, że lubię być w 100% legalny, ale nie chciałbym przepychanek przy stłuczce.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- janina
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 03.03.2015, 23:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Malbork
Re: Konwersja lampy std na LED
Rozwiniesz myśl o "przepychankach"?tomekpe pisze:[..]
Nawet nie dlatego, że lubię być w 100% legalny, ale nie chciałbym przepychanek przy stłuczce.
Widzieliście na żywo jak to świeci? W motocyklu z podobną lampą jak w trampku? W mojej 650 jest nie najgorzej, co nie znaczy że nie może być lepiej.
Honda XL650V Transalp; CRF300L.
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Dębowiec
Re: Konwersja lampy std na LED
A propos przepychanek, to zapewne kolega miał na myśli przypadek, gdzie w razie zdarzenia policja lub ubezpieczyciel może na tej podstawie znaleźć "winnego" że brak homologacji i nieregulaminowe oświetlenie przyczyniło się do zdarzenia - jest to zwykłe odwracanie kota do góry ogonem ale niestety zgodne z literą prawa.
Natomiast wracając do tematu Doctor Light - nie widziałem na żywo jedynie z wątków forumowych, że robota na maksa zrobiona, efekt WOW i ponoć płaszcz światła odcina tak jak fabryczne, tylko kwita nie ma i tu jest jedna zagwozdka.
Druga to cena i nie wiadomo jak , kiedy, za co itp.
Wymieniłem kilka maili z prośbą o ofertę i szczegóły techniczne, logistyczne i finanse ale chłopaki są dosyć że tak powiem niezbyt wylewni, może zarobieni?
"Teraz co by sie Panu podobało i na czym zależy? Głównie na najmocniejszym świetle w nocy czy miałyby też być światła do jazdy dziennej?
Możemy zamontować soczewkę bi led i nap ring albo inny rodzaj światła pozycyjnego albo spróbować wcisnąć coś mocniejszego dla dziennych".
Mówię, że mocno w nocy i w dzień też musi coś świecić , to dostałem ofertę ze szczegółami: "myśle że tutaj byłby lepszy nawet zwykły ring. jakies 1400 zł"
Jak tak to odpuszczam, skoro nie wiadomo nawet za co dokładnie te 1400 oraz jak, co i z czym. pozostawię sobie moje "szperacze" też bez homologacji za 200 z
A propos homologacji.
Światła fabryczne - z homologacją
i lampki bez homologacji
Natomiast wracając do tematu Doctor Light - nie widziałem na żywo jedynie z wątków forumowych, że robota na maksa zrobiona, efekt WOW i ponoć płaszcz światła odcina tak jak fabryczne, tylko kwita nie ma i tu jest jedna zagwozdka.
Druga to cena i nie wiadomo jak , kiedy, za co itp.
Wymieniłem kilka maili z prośbą o ofertę i szczegóły techniczne, logistyczne i finanse ale chłopaki są dosyć że tak powiem niezbyt wylewni, może zarobieni?
"Teraz co by sie Panu podobało i na czym zależy? Głównie na najmocniejszym świetle w nocy czy miałyby też być światła do jazdy dziennej?
Możemy zamontować soczewkę bi led i nap ring albo inny rodzaj światła pozycyjnego albo spróbować wcisnąć coś mocniejszego dla dziennych".
Mówię, że mocno w nocy i w dzień też musi coś świecić , to dostałem ofertę ze szczegółami: "myśle że tutaj byłby lepszy nawet zwykły ring. jakies 1400 zł"
Jak tak to odpuszczam, skoro nie wiadomo nawet za co dokładnie te 1400 oraz jak, co i z czym. pozostawię sobie moje "szperacze" też bez homologacji za 200 z
A propos homologacji.
Światła fabryczne - z homologacją
i lampki bez homologacji
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Konwersja lampy std na LED
Chciałem sobie sam zaadoptować soczewkę biksenon firmy marimoto. Przy gładkim szkle kilka osób robi to z fajnym efektem. Przesłona ładnie formuje linię odcięcia i doświetla prawą stronę.
Niestety prawo tu jest twarde i można sobie narobić kłopotów w razie W. Retofit jest dość popularny za wielką wodą.
Niestety prawo tu jest twarde i można sobie narobić kłopotów w razie W. Retofit jest dość popularny za wielką wodą.
Dominator.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości